
A KKE-régióban és Magyarországon hol tart a digitális a bankolás a világ más régióihoz képest? Hol vagyunk lemaradásban, és mely területeken állunk jól?
A járvány világszerte és valamennyi iparágban a digitális csatornák előretörését hozta. Ez a mi régiónkban is magával vonzotta a digitális kommunikációs képességek gyors kiépítését. Piackutatásunk szerint kettő csoportra oszthatók a bankok attól függően, hogyan reagáltak a járványra. Egyik csoport a helyzet stabilizására törekedett, gyorsan kiépítve a legszükségesebb képességeket. A másik csoport nagyobb digitális transzformációt indított a hosszabb távú növekedés céljával.
Magyarországon úgy látom, hogy elsődlegesen a digitális szolgáltatás és termék elérés, továbbá az ügyfelekkel való digitális kapcsolattartás képességének kiépítése volt megfigyelhető. Ezek a fejlesztések azonban inkább szükségszerű felzárkózásnak tekinthetők, mint digitális banki transzformációnak.
A hazai bankok digitális érettsége a gyors felzárkózásnak köszönhetően mára a régió standardját elérte, néhány funkcióban meghaladta.
Azonban, ezek a fejlesztések leginkább az ügyfelekkel történő digitális kapcsolattartásra korlátozódtak, úgy mint a közösségi csatornák, SMS üzenet fogadás, email kezelés, call center kapacitásnövelés, így a hatékonyságnövekedés a bankon belül csak mérsékelten jelentkezhetett.
A digitális UX szempontjából mire érdemes a bankoknak nagyobb hangsúlyt fektetni, milyen problémák érzékelhetők az ügyfelek részéről?
A világjárvány által okozott felfordulás közepett egy új, ügyfél-orientált bankhasználati korszak van kibontakozóban, amit negyedik ipari forradalomnak is neveznek. Ez a szakasz a technológiák és kommunikációs csatornák konvergenciájáról, az automatizációról, az adatvezérelt ügyféléletciklust hátráltató adat- és alkalmazás-silók összekapcsolásáról szól.
Ahhoz, hogy a bankok sikeresek lehessenek a negyedik ipari forradalom korában, digitális transzformáción kell átmenniük és be kell vezetniük felhő-alapú/cloud modelleket, mind a belső felhasználók (banki munkakörök modernizációja), mind a külső környezet (digitális ügyfél platform, autonóm ügyintézés) irányába. Ezek egyrészt belső hatékonyságnövekedést eredményeznek, másrészt az ügyfél számára rugalmasan elérhetővé, és ahol lehetséges, önkiszolgálóvá, teszik a banki szolgáltatások igénybevételét. Fontos, hogy a banki kapcsolat a mai tranzakcionális jellegből ügyfélélménnyé váljon, ahol a bank partnerként áll az ügyfél mellett a különböző élethelyzetekben, megtartva őt hosszú távon stabil ügyfélként.
A bankok silószerű szervezeti felépítésének lebontásáról évek óta beszél a bankszektor, történt előrelépés ezen a területen? Lehetséges ez egyáltalán, és ha igen, hogyan?
Az ügyfél most már bármilyen online vagy offline csatornán jelentkezhet a bankjánál. Felmérésekből azt látjuk, hogy az ügyfelek nagyon szeretik az önkiszolgáló, automatizált ügyintézés lehetőségét, és ebből többet kérnek. Amit viszont nem szeretnek, az az, hogy szükség esetén ne tudjanak egy szakértővel beszélni. Ennélfogva megváltozik az ügyfélszolgálat, call center és banki fiókhálózat szerepe is. A komplex ügyek, hitelek tárgyalását az ügyfelek vélhetőleg továbbra is például fiókokban, míg például a hétköznapi személyi hiteleket automatizáltan, online kívánják majd intézni.
Ahhoz, hogy egy mai bank ezeket az igényeket rugalmasan, biztonságosan és gyorsan ki tudja szolgálni, informatikai szempontból belsőleg is fejlesztenie kell. Mi nemzetközi példákon keresztül azt látjuk, hogy felhőszolgáltatások bevezetésével, azoknak a meglévő IT rendszerekhez történő illesztésével képesek erre a bankok. Főleg, amennyiben ezt közben belső szervezeti transzformáció is erősíti.
Milyen technológiák, megoldások segíthetik a bankszektort a rugalmasabb omnichannel kiszolgálásban és a belső hatékonyság növelésében?
Az omnichannel kiszolgálás kifejezés mára mindenhol hallható. Különbséget kell tenni azonban a között, hogy képesek vagyunk különböző csatornákon beszélgetni az ügyféllel, vagy képesek vagyunk az ügyféllel automatizáltan, adat-vezérelt módon interakcióba lépni valamennyi csatornán.
A hatékonyságnövekedés a meglévő erőforrások jobb kihasználásából fakad, így főleg azoknál a cégeknél tapasztalható, akik az omnichannel kommunikációs képesség mellett kiépítik azt az ügyélkapcsolati (CRM), digitális marketing és mobil alkalmazás rendszert, ami megkönnyíti, gyorsítja a kollégák munkáját, az ügyfeleket pedig kényelmes és hatékony funkciókkal ruházza fel.
A cikk megjelenésének támogatója: Salesforce
Hatalmas előrelépés történt, közelebb került a békemegállapodás - Háborús híreink kedden
Cikkünk folyamatosan frissül.
Meredek tervvel állt elő Donald Trump - Oroszország nem maradt adós a csattanós válasszal
Lehetetlen elképzelés.
A Nasdaq vezetésével emelkedett Amerika, idehaza az OTP szolgáltatta az izgalmakat
Több fontos adat is érkezett a nap folyamán, ezekre pozitívan reagáltak a befektetők.
Trumpék kolosszális hibája miatt vizsgált indul a Fehér Házban
Hogy kerülhetett be egy újságíró a titkos csoportba?
Itt vannak a megállapodás részletei: fontos listát tett közzé Oroszország
Számos létesítmény kapott védelmet.
Viták a globális felmelegedés gyorsulásáról
A klímaváltozás tényét a tudósok ma már nem vitatják, annak üteméről, esetleges gyorsulásának mértékéről viszont még nem alakult ki konszenzus közöttük.
BVK-k adózása - az osztalékkövetelés vagyonrendelése a NAV célkeresztjében
A NAV nemrégiben megjelent ellenőrzési terve a 2025-ös ellenőrzések fókuszába helyezi a bizalmi vagyonkezelési jogviszonyokat. Az ellenőrzések során egyrészt a lehetséges adóelkerülést, m
Nemcsak államcsődöt, befektetést is találni Latin-Amerikában
2025 elején Latin-Amerika kötvénypiaca rendkívül aktív volt. A térség országai kihasználták a kedvező nemzetközi kötvénypiaci feltételeket, és jelentős mennyiségű államadósságot fina
Zöldebb és hatékonyabb távfűtés: Elindult a Jedlik Ányos Energetikai Program
A klímaváltozás elleni küzdelem és az energiahatékonyság növelése kulcsfontosságú célkitűzés Magyarország és az Európai Unió számára.
Lehet-e Fiatalon Lakáshoz Jutni Támogatás Nélkül? - A Rögös Út
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! Lehet-e Fiatalon Lakáshoz Jutni Támogatás Nélkül? - A Rögös Út Manapság sok fiatal álmodik arról, hogy végre saját otthonra tegyen szert, de vajon
Az inflációról
Az infláció oka, hogy a forgalomban lévő pénz mennyisége gyorsabban növekszik, mint a kibocsátás. Vagy ahogy mondani szokás: túl sok pénz kerget túl kevés árut. Ami bizonyára kiábrándít
Kínába és a Nyugatra tartanak a dollármilliárdosok
Hiába a vagyon, egy dollármilliárdos sem érzi magát feltétlenül jól bárhol. Ők is vándorolnak ide-oda, bár a milliárdosmigráció vélhetően nem okoz olyan társadalmi és kulturális...
The
Portfólió optimalizálás - Philip Morris
A PM csomagom bekerülési ára kb. 75 dollár, most 150 dollár felett van az árfolyama, van rajta 100% haszon. Ez a legnagyobb értékű részvénycsomag az osztalékportfóliómban. A hozama 7,19%, ami

Közösségépítés a védelmi innovációban (x)

- Összeomlott a Tesla Európában
- Adómentessé válnak a magyar anyák – Itt a kegyelemdöfés a nyugdíjpénzeknek?
- Brüsszelben egyszerűen átlépik a magyar vétót, Európa integrációja felé fordulnak
- Árrésstop: drasztikus lépésekre készül a Spar
- Belepiszkál a lakossági bankszámlákba a kormány, mégis hová vezet ez?
Portfolió menedzser
Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
Előadásunkon bemutatjuk a Portfolio Online Tőzsde egyszerűen kezelhető felületét, a számlatípusokat és a gyors kereskedés lehetőségeit. Megismerheted tanácsadó szolgáltatásunkat is, amely segít az első lépések megtételében profi támogatással.
Letartóztatták Erdogan legfőbb kihívóját – De miért éppen most?
Mi történik Törökországban?
Súlyos vége lehet a BYD elleni EU-s vizsgálatnak
Tiltott támogatásokat keresnek.
Óriási biznisz a rovarfehérje-gyártás, a magyar piac is készülhet a jövőre
12 naponta 2 milliárd fekete katonalégy lárvát nevelnek, majd dolgoznak fel Magyarország első ipari léptékű rovarfehérje-üzemében.
Eladó új építésű lakások
Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.