
A KKE-régióban és Magyarországon hol tart a digitális a bankolás a világ más régióihoz képest? Hol vagyunk lemaradásban, és mely területeken állunk jól?
A járvány világszerte és valamennyi iparágban a digitális csatornák előretörését hozta. Ez a mi régiónkban is magával vonzotta a digitális kommunikációs képességek gyors kiépítését. Piackutatásunk szerint kettő csoportra oszthatók a bankok attól függően, hogyan reagáltak a járványra. Egyik csoport a helyzet stabilizására törekedett, gyorsan kiépítve a legszükségesebb képességeket. A másik csoport nagyobb digitális transzformációt indított a hosszabb távú növekedés céljával.
Magyarországon úgy látom, hogy elsődlegesen a digitális szolgáltatás és termék elérés, továbbá az ügyfelekkel való digitális kapcsolattartás képességének kiépítése volt megfigyelhető. Ezek a fejlesztések azonban inkább szükségszerű felzárkózásnak tekinthetők, mint digitális banki transzformációnak.
A hazai bankok digitális érettsége a gyors felzárkózásnak köszönhetően mára a régió standardját elérte, néhány funkcióban meghaladta.
Azonban, ezek a fejlesztések leginkább az ügyfelekkel történő digitális kapcsolattartásra korlátozódtak, úgy mint a közösségi csatornák, SMS üzenet fogadás, email kezelés, call center kapacitásnövelés, így a hatékonyságnövekedés a bankon belül csak mérsékelten jelentkezhetett.
A digitális UX szempontjából mire érdemes a bankoknak nagyobb hangsúlyt fektetni, milyen problémák érzékelhetők az ügyfelek részéről?
A világjárvány által okozott felfordulás közepett egy új, ügyfél-orientált bankhasználati korszak van kibontakozóban, amit negyedik ipari forradalomnak is neveznek. Ez a szakasz a technológiák és kommunikációs csatornák konvergenciájáról, az automatizációról, az adatvezérelt ügyféléletciklust hátráltató adat- és alkalmazás-silók összekapcsolásáról szól.
Ahhoz, hogy a bankok sikeresek lehessenek a negyedik ipari forradalom korában, digitális transzformáción kell átmenniük és be kell vezetniük felhő-alapú/cloud modelleket, mind a belső felhasználók (banki munkakörök modernizációja), mind a külső környezet (digitális ügyfél platform, autonóm ügyintézés) irányába. Ezek egyrészt belső hatékonyságnövekedést eredményeznek, másrészt az ügyfél számára rugalmasan elérhetővé, és ahol lehetséges, önkiszolgálóvá, teszik a banki szolgáltatások igénybevételét. Fontos, hogy a banki kapcsolat a mai tranzakcionális jellegből ügyfélélménnyé váljon, ahol a bank partnerként áll az ügyfél mellett a különböző élethelyzetekben, megtartva őt hosszú távon stabil ügyfélként.
A bankok silószerű szervezeti felépítésének lebontásáról évek óta beszél a bankszektor, történt előrelépés ezen a területen? Lehetséges ez egyáltalán, és ha igen, hogyan?
Az ügyfél most már bármilyen online vagy offline csatornán jelentkezhet a bankjánál. Felmérésekből azt látjuk, hogy az ügyfelek nagyon szeretik az önkiszolgáló, automatizált ügyintézés lehetőségét, és ebből többet kérnek. Amit viszont nem szeretnek, az az, hogy szükség esetén ne tudjanak egy szakértővel beszélni. Ennélfogva megváltozik az ügyfélszolgálat, call center és banki fiókhálózat szerepe is. A komplex ügyek, hitelek tárgyalását az ügyfelek vélhetőleg továbbra is például fiókokban, míg például a hétköznapi személyi hiteleket automatizáltan, online kívánják majd intézni.
Ahhoz, hogy egy mai bank ezeket az igényeket rugalmasan, biztonságosan és gyorsan ki tudja szolgálni, informatikai szempontból belsőleg is fejlesztenie kell. Mi nemzetközi példákon keresztül azt látjuk, hogy felhőszolgáltatások bevezetésével, azoknak a meglévő IT rendszerekhez történő illesztésével képesek erre a bankok. Főleg, amennyiben ezt közben belső szervezeti transzformáció is erősíti.
Milyen technológiák, megoldások segíthetik a bankszektort a rugalmasabb omnichannel kiszolgálásban és a belső hatékonyság növelésében?
Az omnichannel kiszolgálás kifejezés mára mindenhol hallható. Különbséget kell tenni azonban a között, hogy képesek vagyunk különböző csatornákon beszélgetni az ügyféllel, vagy képesek vagyunk az ügyféllel automatizáltan, adat-vezérelt módon interakcióba lépni valamennyi csatornán.
A hatékonyságnövekedés a meglévő erőforrások jobb kihasználásából fakad, így főleg azoknál a cégeknél tapasztalható, akik az omnichannel kommunikációs képesség mellett kiépítik azt az ügyélkapcsolati (CRM), digitális marketing és mobil alkalmazás rendszert, ami megkönnyíti, gyorsítja a kollégák munkáját, az ügyfeleket pedig kényelmes és hatékony funkciókkal ruházza fel.
A cikk megjelenésének támogatója: Salesforce
Még mindig vannak ukrán katonák orosz területen, araszolnak előre az orosz csapatok Ukrajnában - Híreink az orosz-ukrán háborúról hétfőn
Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.
Ráijesztett Putyin Ukrajna titkos támogatójára: azonnal behúzzák a féket
Teljesen leállnak a lőszerszállítmányok.
Magyarország és Szlovákia vétóval fenyegeti a nagy EU-s tervet
Az egyeztetések folytatódnak, Brüsszelben nem hisznek a tényleges blokkolásban.
Elképesztő jóslat jött: akár két évig is elhúzódhat az Irán-Izrael háború
Az iráni légvédelem működését látva ebben mondjuk mi nem vagyunk biztosak.
Több hete nem látott mélypontjai közelében a forint
Egyelőre nagy a bizonytalanság a piacokon.
VIDEÓ! Rekord részvény-visszavásárlások: mit üzennek a befektetőknek?
2025 áprilisában az amerikai részvény-visszavásárlások összege elérte a 233,8 milliárd dollárt, ami 1984 óta a második legmagasabb havi érték. Az elmúlt három hónapban pedig több mint 5
Expressz befektetés négy nemzetközi nagybank részvényeivel - akár 46,5% hozam 3 év alatt
A bankszektor hagyományosan a magas kamatkörnyezet egyik legnagyobb nyertese. Bár a kamatszintek tetőzése már mögöttünk lehet, a jelenlegi szintek továbbra is meghaladják a történelmi átlago
Otthonfelújítás: Ezek a támogatások elérhetőek most - gyermektől függetlenül is
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! Otthonfelújítás: Ezek a támogatások elérhetőek most - gyermektől függetlenül is Ha valaki otthonfelújításban gondolkozik számos állami támogat
Módosított kiberbiztonsági határidők!
A 2024. évi LXIX. törvény 2025. május 31-én hatályba lépett módosításai fontos változásokat hoztak, NIS2 irányelv szerinti megfelelési kötelezettségek terén. A módosítás célj
A régiós együttműködés lehet Közép-Európa kitörési pontja a töredező világrendben
A globális gazdasági és geopolitikai környezet gyökeres átalakuláson megy keresztül, ezzel pedig új lehetőségeket kell megragadnunk. Az egyes nemzetek, politikai és kereskedelmi blokkok közöt
Atomenergiával a klímaváltozás ellen: lehetőség vagy zsákutca?
Miközben a világ egyre égetőbb kihívásokkal néz szembe a klímaváltozás terén, egy jól ismert, de erősen megosztó energiaforrás is újra reflektorfénybe kerül: a nukle
Változások a költözési jogban: Mit jelent ez a gyakorlatban?
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! Változások a költözési jogban: Mit jelent ez a gyakorlatban? Mi történik 2025. július 1-jétől? Az Országgyűlés elfogadta azt a törvénymódosít
8 működő stratégia a saját ingatlanhoz
Mivel nagyon sokaknak célja, álma, hogy saját ingatlanban lakhassanak, összeszedtem pár tipikus módszert, amivel próbálkozni lehet. Arról már sokat írtam, hogy minden egyéb híreszteléssel ell


- Amerika megtámadta Iránt - Így reagál az olaj, a tőzsdék és a forint
- Megtörtént a nagy állampapír-mutatvány, erős üzenetet küldtek a lakossági befektetők
- Kilőtte Irán a Fatah-1-es rakétát – Ez lehet a legsúlyosabb csapás Izrael ellen?
- Irán jelzést adott – máris eldőlt a háború?
- Olyan történhet a forinttal, amire ebben az évtizedben még nem volt példa
Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?
Első lépések a tőzsdei befektetés terén. Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?
Izrael megsemmisítette Irán legpusztítóbb fegyverét - Elhúzódik a háború?
Mit várhatunk ebben a konfliktusban?
Iráni-izraeli konfliktus – 200 forintos drágulás is jöhet a benzinkutakon
A brent ára a 100 dollárt is elérheti.
Sorozatos mélyütések az agráriumban – Mikor jöhet a várva várt fordulat?
92 milliárd forinttal csökkent a magyar agrárium hitelállománya, ami 10 éve nem látott mértékű csökkenést jelent.
Kiadó modern irodaházak
Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.