
A KKE-régióban és Magyarországon hol tart a digitális a bankolás a világ más régióihoz képest? Hol vagyunk lemaradásban, és mely területeken állunk jól?
A járvány világszerte és valamennyi iparágban a digitális csatornák előretörését hozta. Ez a mi régiónkban is magával vonzotta a digitális kommunikációs képességek gyors kiépítését. Piackutatásunk szerint kettő csoportra oszthatók a bankok attól függően, hogyan reagáltak a járványra. Egyik csoport a helyzet stabilizására törekedett, gyorsan kiépítve a legszükségesebb képességeket. A másik csoport nagyobb digitális transzformációt indított a hosszabb távú növekedés céljával.
Magyarországon úgy látom, hogy elsődlegesen a digitális szolgáltatás és termék elérés, továbbá az ügyfelekkel való digitális kapcsolattartás képességének kiépítése volt megfigyelhető. Ezek a fejlesztések azonban inkább szükségszerű felzárkózásnak tekinthetők, mint digitális banki transzformációnak.
A hazai bankok digitális érettsége a gyors felzárkózásnak köszönhetően mára a régió standardját elérte, néhány funkcióban meghaladta.
Azonban, ezek a fejlesztések leginkább az ügyfelekkel történő digitális kapcsolattartásra korlátozódtak, úgy mint a közösségi csatornák, SMS üzenet fogadás, email kezelés, call center kapacitásnövelés, így a hatékonyságnövekedés a bankon belül csak mérsékelten jelentkezhetett.
A digitális UX szempontjából mire érdemes a bankoknak nagyobb hangsúlyt fektetni, milyen problémák érzékelhetők az ügyfelek részéről?
A világjárvány által okozott felfordulás közepett egy új, ügyfél-orientált bankhasználati korszak van kibontakozóban, amit negyedik ipari forradalomnak is neveznek. Ez a szakasz a technológiák és kommunikációs csatornák konvergenciájáról, az automatizációról, az adatvezérelt ügyféléletciklust hátráltató adat- és alkalmazás-silók összekapcsolásáról szól.
Ahhoz, hogy a bankok sikeresek lehessenek a negyedik ipari forradalom korában, digitális transzformáción kell átmenniük és be kell vezetniük felhő-alapú/cloud modelleket, mind a belső felhasználók (banki munkakörök modernizációja), mind a külső környezet (digitális ügyfél platform, autonóm ügyintézés) irányába. Ezek egyrészt belső hatékonyságnövekedést eredményeznek, másrészt az ügyfél számára rugalmasan elérhetővé, és ahol lehetséges, önkiszolgálóvá, teszik a banki szolgáltatások igénybevételét. Fontos, hogy a banki kapcsolat a mai tranzakcionális jellegből ügyfélélménnyé váljon, ahol a bank partnerként áll az ügyfél mellett a különböző élethelyzetekben, megtartva őt hosszú távon stabil ügyfélként.
A bankok silószerű szervezeti felépítésének lebontásáról évek óta beszél a bankszektor, történt előrelépés ezen a területen? Lehetséges ez egyáltalán, és ha igen, hogyan?
Az ügyfél most már bármilyen online vagy offline csatornán jelentkezhet a bankjánál. Felmérésekből azt látjuk, hogy az ügyfelek nagyon szeretik az önkiszolgáló, automatizált ügyintézés lehetőségét, és ebből többet kérnek. Amit viszont nem szeretnek, az az, hogy szükség esetén ne tudjanak egy szakértővel beszélni. Ennélfogva megváltozik az ügyfélszolgálat, call center és banki fiókhálózat szerepe is. A komplex ügyek, hitelek tárgyalását az ügyfelek vélhetőleg továbbra is például fiókokban, míg például a hétköznapi személyi hiteleket automatizáltan, online kívánják majd intézni.
Ahhoz, hogy egy mai bank ezeket az igényeket rugalmasan, biztonságosan és gyorsan ki tudja szolgálni, informatikai szempontból belsőleg is fejlesztenie kell. Mi nemzetközi példákon keresztül azt látjuk, hogy felhőszolgáltatások bevezetésével, azoknak a meglévő IT rendszerekhez történő illesztésével képesek erre a bankok. Főleg, amennyiben ezt közben belső szervezeti transzformáció is erősíti.
Milyen technológiák, megoldások segíthetik a bankszektort a rugalmasabb omnichannel kiszolgálásban és a belső hatékonyság növelésében?
Az omnichannel kiszolgálás kifejezés mára mindenhol hallható. Különbséget kell tenni azonban a között, hogy képesek vagyunk különböző csatornákon beszélgetni az ügyféllel, vagy képesek vagyunk az ügyféllel automatizáltan, adat-vezérelt módon interakcióba lépni valamennyi csatornán.
A hatékonyságnövekedés a meglévő erőforrások jobb kihasználásából fakad, így főleg azoknál a cégeknél tapasztalható, akik az omnichannel kommunikációs képesség mellett kiépítik azt az ügyélkapcsolati (CRM), digitális marketing és mobil alkalmazás rendszert, ami megkönnyíti, gyorsítja a kollégák munkáját, az ügyfeleket pedig kényelmes és hatékony funkciókkal ruházza fel.
A cikk megjelenésének támogatója: Salesforce
Ukrajna az Európai Unióban – katasztrófa vagy áldás?
Szabó S. László, a Szabó Consulting alapítójának elemzése.
A földtörténet egyik legnagyobb éghajlati rejtélyére kaphatunk hamarosan választ
Történelmi mérföldkövet értek el az éghajlatkutatásban: jégmagmintákat vettek 2800 méteres mélységig.
Drámai időjárás-előrejelzés érkezett: ekkor robbanhat be a pokolian forró nyár Magyarországon
Fájdalmas időszak előtt állhatunk.
Három települést elfoglaltak az oroszok, Kijevet is bombázták - Híreink az orosz–ukrán konfliktusról szombaton
Legalább 15 ember megsérült a támadásban.
Lesújtó véleményt mondtak az amerikaiak Donald Trump vámpolitikájáról
Friss felmérés szerint a többség már nem bízik az eredményekben.
Már csak egyetlen európai ország szegül szembe Donald Trump katonai követeléseivel
Még is komoly bukkanó lehet ez a NATO-egységben.
Letette a hírszerzés a friss jelentését Trump asztalára: felvázolták Ukrajna lehetséges jövőjét
Nem sok jóval kecsegtet Kijevnek.
Hogyan legyél anyagilag sikeres a húszas éveidben?
Folytatva a szombati sorozatot, most egy tízéves cikket teszek ki. Mostanra már minden végzős diák túl lehet a vizsgáin...
Lakásom van, vagyonom nincs?
Prominens magyar politikus: úgy látom, a migrációval - mindegy, hogy országhatárokon át, vagy belül - csak a baj...
Lassan bezöldül a világ egyik legnagyobb tava
Afrika szívében, Kenya, Uganda és Tanzánia határain húzódik meg a kontinens legnagyobb édesvízi tava, a Viktória-tó....
10 éves az Összkép Magazin
Rengeteg cikk, sok alapos elemzés, és jó pár szép és erős gondolat a 10 év eredménye. Talán valami többet is létrehoztunk:...
Donald Trump vámháborúja: napi érdekek avagy letisztult stratégia?
A napi híreket, bejelentéseket, majd visszavonásokat követve nehéz értékelni, hogy milyen stratégia húzódik meg...
Devizahiteles ügyintézés: mit tehetsz most a banknál?
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! Devizahiteles ügyintézés: mit tehetsz most a banknál? Megosztó, de aktuális...
Munkaszüneti napok, áthelyezett munkanapok 2026 - így tervezzen!
Megjelent a Magyar Közlönyben a 2026-ban esedékes ünnepnapok, pihenőnapok és plusz munkanapok végleges listája. A...
Három ábra arról, hogy a kínai ipar lehagyja Európát
Sokáig nehezen nyelte le az átlagos európai kormány, még nehezebben hitte el az utca embere, hogy Kína már nem másol...
Görgető FIRE
Azok, akik már elérték a FIRE-t (vagy legalábbis az FI részét) sokszor gondolkoznak el azon, hogy mennyit költhetnek...


- Közeleg az újabb pusztító háború? – Kiadta a figyelmeztetést a hírszerzés
- Szép csendben építik le az embereket Magyarországon, most omlik össze a nagy béralku
- Megjelent a 100 leggazdagabb magyarról szóló lista, mutatjuk a százmilliárdos vagyonokat
- Magára hagyta szövetségesét Washington – Sokkal nagyobb háborúra készülnek?
- Extraprofitadók: megjöttek a kormány legújabb tervei
Száj és körömfájás: már látni a fényt az alagút végén
Fellélegezhetnek az állattenyésztők?
Fűnyírás mindenáron? Kényszeres kertrendezés helyett megéri kicsit lustának lenni
A gyepek és méhlegelők körül mindig forró a hangulat, de a tét sokkal nagyobb a lakók igazánál.
Megérkeztek a számok: meglepő helyen kötöttek ki az állampapírkamatok
Körvonalazódik, mihez kezdtek a magyarok a felszabaduló megtakarításaikkal.
Kiadó modern irodaházak
Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.
Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!
Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!
Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?
Első lépések a tőzsdei befektetés terén. Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?