Kitolta a határidőt az OTP, ügyfelek százezreit érinti a lépés
Bank

Kitolta a határidőt az OTP, ügyfelek százezreit érinti a lépés

Portfolio
Fontos bejelentést tett az OTP Bank lakossági ügyfelei számára: 2022. március 24-ig meghosszabbítja a SmartBank mobilbanki alkalmazás használatának lehetőségét. Az eredeti határidő március 1-je lett volna, ekkorra tervezték az applikáció kivezetését. A bank szerint a halasztás oka, hogy még mindig van több százezer olyan felhasználó, akik még nem regisztráltak az új szolgáltatásra. Mutatjuk a részleteket, és azt is, mire érdemes figyelni az ügyfeleknek.

Az OTP Bank egyik legjelentősebb innovációja az elmúlt időszakban az új internet- és mobilbank, illetve az ezekhez kapcsolódó Digitális Szolgáltatási Szerződés (DSZ) volt. Az új szolgáltatásra már több mint 1 millióan regisztráltak.

A mobilbankot rendszeresen használók száma az elmúlt másfél év alatt megduplázódott, ezért a bank még jobban felgyorsította az új mobilbanki app fejlesztését is. Ennek köszönhetően az új OTP Mobilbank alkalmazásban elérhetővé válik minden olyan funkció, ami jelenleg a lakossági SmartBankban megtalálható. Mindez lehetővé tette, hogy márciustól a lakossági SmartBank szolgáltatást kivezesse a hitelintézet, és lakossági ügyfelei már csak az új mobilalkalmazást használják.

Ez a határidő tolódik most március 24-ére.

Vouszka Péter, az OTP Bank digitális csatornáinak szolgáltatásfejlesztésért felelős vezetője a Portfolio-nak elmondta, hogy intenzív ügyféltájékoztatást és kommunikációs kampányt folytatnak hónapok óta. A kivezetési periódus meghosszabbításával az újdonságokat lassabban elfogadó ügyfeleknek szeretnék kényelmesebbé tenni a váltást.

Az új OTP MobilBankban számos új pénzügyi funkcióval, technológiai megoldással találkozhatnak a bank ügyfelei, amelyek egyszerűbbé, kényelmesebbé teszik a napi pénzügyek intézését. A regisztráció egyszerű, mindössze néhány percet vesz csak igénybe.  A regisztráció a legegyszerűbb módon a „régi” alkalmazásokból indítható el – SmartBank, OTPdirekt internetbank -, az OTP Bank honlapjáról, vagy az új mobilbanki alkalmazás letöltésével az App Store-ból és a Google Play-ből.

Elsőként az új Digitális szolgáltatásokra kell online szerződést kötni, ehhez a korábbi OTPdirekt internetbanki belépéshez szükséges adatokra van szükség: azonosító, számlaszám és jelszó. Az SMS-ben kapott kód segítségével ezt követően megadhatja email-címét és jelszavát, majd elolvashatja a Digitális Szolgáltatási Szerződést, és elfogadását követően véglegesítheti regisztrációját, mely után az új OTP InternetBank használhatóvá válik.

A Digitális Szolgáltatási Szerződés megkötése után az email-címmel és megadott jelszóval regisztrálhat az új MobilBankba is, melyhez még egy SMS-ben kapott kódot meg kell adni, majd létrehozható a PIN-kód az alkalmazás használatához. Ezt követően ezzel a kóddal, vagy biometrikus azonosítással léphet be az alkalmazásba. A teljeskörű használathoz és a QR-kód alapú jóváhagyáshoz a Beállításokban szükséges még aktiválni a mobilbanki regisztrációt.

Mi történik ezután?

A lakossági SmartBank kivezetését követően átmenetileg a bank lakossági ügyfelei továbbra is be tudnak majd lépni a korábbi alkalmazásba, de a belépést követően számukra már csak az új InternetBank- és MobilBank egyszerűbb, azonosított regisztrációja lesz elérhető az applikáción belül.A SmartBank kivezetésével a kártyafedezeti utalás funkció megszűnik, helyette az új alkalmazásban az azonnali átutalás funkció használható. Az internetes vásárlási tranzakciók jóváhagyására a SmartBank kivezetését követően már csak az új MobilBankban lesz lehetőség, ezért akik 2022. március 24-ig esetleg nem regisztrálnak az új appra, ezt követően SMS-ben és Telekóddal tudják csak jóváhagyni ezeket a tranzakciókat, mindaddig, amíg nem töltik le és regisztrálnak az új applikációra.

Az egyik legfontosabb változás, hogy az új OTP MobilBank felhasználói SMS-ek helyett azonnali, ún. push üzenetben (alkalmazásüzenetek) értesülhetnek a kártyás tranzakciókról, valamint a számláikon történt pénzmozgásokról.

Ezen kívül, push üzenetet kapnak az internetbanki belépés/tranzakciók jóváhagyáshoz is. Mobilbanki regisztráció esetén az internetes vásárlások jóváhagyásáról is push üzenetben értesülnek a felhasználók. Ezzel - a tervek szerint – a bank „élőbbé” teszi a kapcsolatot ügyfeleivel, gyakoribb belépésre ösztönzik őket a mobil- vagy netbankba, ahol hatékonyabban tudják értesíteni őket személyreszabott ajánlataikról.Az OTP Bank nem lakossági ügyfelei változatlanul tudják használni a SmartBank minden funkcióját.

A cikk megjelenését az OTP Bank támogatta.

Grandio Blog

A kötvénypiac csendes forradalma

Sokan temették már a kötvénypiacot az utóbbi évek során, azonban a jelenlegi hozamszintek mellett épp most kínálkozhat kivételes lehetőség a hosszú távban gondolkodó befektetőknek. A mosta

RSM Blog

Rejtett transzferár kockázatok

A magyar transzferár szabályozás keretében végzett NAV ellenőrzések során leggyakrabban az árképzés és az alkalmazott módszertan kerül előtérbe. Ugyanakkor egyre nagyobb figyelmet kap az is

Holdblog

Azok a marhák...

Érzek némi bűntudatot a tegnapi dupla Angus-burger után. Még jó, hogy volt mellette sült krumpli is, legalább lefelé tolta az átlagos, kajánkénti szennyezésemet. Ám a... The post Azok a marh

Sikerklub hazai kkv-nak

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Követeléskezelési trendek 2025

2025. szeptember 16.

REA SUMMIT 2025 – Powered by Pénzcentrum

2025. szeptember 17.

Portfolio Future of Finance 2025

2025. szeptember 18.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Díjmentes előadás

Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!

A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod

Ez is érdekelhet