logisztika

Vasúti logisztikai vállalatban szerzett többséget a Waberer’s

Vasúti logisztikai vállalatban szerzett többséget a Waberer’s

Újabb akvizíciót zárt sikeresen a Waberer’s Csoport, miután felvásárolta a Petrolsped Csoport, Magyarország egyik vezető, Európában is aktív vasúti logisztikai szolgáltató társaságának 51 százalékát. Stratégiai céljainak megfelelően a lépéssel a Waberer’s belépett abba a speciális szállítmányozási szegmensbe, mely jelenleg döntően vasúti szolgáltatásokat vesz igénybe.

50 éves együttműködését ünnepli a Waberer's és a Papyrus

50 éves együttműködését ünnepli a Waberer's és a Papyrus

A Waberer's fél évszázada lát el szállítási és raktározási feladatokat Papyrusnak. A két vállalat 2024-ben dedikált, megújult és környezetbarát flottával tervezi ünnepelni 50 éves együttműködését - derült ki a Waberer's közleményéből.

Minden korábbi rekord megdőlt az ipari ingatlanok piacán

Minden korábbi rekord megdőlt az ipari ingatlanok piacán

A teljes országos modern ipari/logisztikai állomány 5 090 570 m2-t tett ki tavaly év végén. Ebből a fővárosban és környékén található 3 487 830 m2, míg a regionális hazai állomány 1 602 750 m2. 2023 utolsó negyedévében Budapesten és környékén négy épülettel, összesen 40 370 m2-rel bővült a spekulatív állomány, a negyedéves kereslet viszont minden korábbi rekordot megdöntve elérte a 313 805 m2-t, amire a mérések kezdete óta nem volt még példa - derül ki a BRF legfrissebb jelentéséből.

Az újabb nemzetközi konfliktus hozza vissza a pusztító áremelkedést a boltokba?

Az újabb nemzetközi konfliktus hozza vissza a pusztító áremelkedést a boltokba?

Már a gazdaságban is komoly fennakadásokat okoz a jemeni húszi lázadók tevékenysége a Vörös-tengeren, hiszen egyre több cég számol be szállítási nehézségekről és átmeneti leállásokról. Közben a konfliktus miatt a szállítmányozási költségek jelentősen emelkedtek az elmúlt hetekben. A helyzet kezd hasonlítani 2021-hez, amikor a globális logisztika szinte összeomlott, hozzájárulva az infláció jelentős emelkedéséhez.

Így lehet egy Veszprém vármegyei kisváros egész Európa éltanulója

Így lehet egy Veszprém vármegyei kisváros egész Európa éltanulója

A barcelonai Tomorrow Mobility World Congress rendezvényen megjelent a világ innovációs ökoszisztémájának színe-java, viszont fájóan kevés kelet-közép-európai regionális szereplő mutatta be a fejlesztéseit, Budapest standja viszont üdítő kivételt jelentett. Az EIT Urban Mobility szervezésében (is) létrejött eseményen a Portfolio, a hazai hírportálok közül egyedüliként vett részt, és helyszíni riportot készített Dervalics Ákossal és Lőrincz Andrással a szervezet hazai partnere, a Green Brother vezetőivel, illetve Traian Urbannal az EIT Urban Mobility kelet-közép-európai régióvezetőjével. Az interjúkból kiderült, hogy a magyar startupok miként tudnak belépni a hazai városok mobilitási kihívásainak megoldásába, hogyan lett európai szinten is elismert város Ajka, és hogy miért nem tudnak sokszor kilépni a régió startupjai a világpiacokra.

Hatalmas összegeket spórol a mesterséges intelligencia Magyarország egyik legnagyobb logisztikai cégénél

Hatalmas összegeket spórol a mesterséges intelligencia Magyarország egyik legnagyobb logisztikai cégénél

A telematikai és ügyviteli adatoknak köszönhetően ma már mesterséges intelligencia által támogatott szoftverek percre pontosan megírják a sofőrök útvonalát, azon gépjárművezetők, akik pedig a vezetési stílusukat is ezekre az adatokra alapozzák, magasabb bérre számíthatnak. Tobak Tamás, a Waberer’s International Nyrt. IT igazgatója szerint ma már egy logisztikai operáció hatékony működése elképzelhetetlen fejlett informatikai rendszerek nélkül, ugyanakkor a folyamatok digitalizált térbe terelése a kibertámadások miatt az egyik legnagyobb kihívás a cég működésében. Az új stratégia mentén tervezett külföldi akvizíciók pedig kihívások sora elé állítják a cégcsoport IT részlegét. Interjú.

Ezek a legfontosabbak, ha egy kis cég kezd flottaépítésbe

Ezek a legfontosabbak, ha egy kis cég kezd flottaépítésbe

A kedvezőtlenebb gazdasági környezet egyértelműen arra kell, hogy ösztönözze a vállalatokat, hogy áttekintsék, és ha szükséges, akkor átalakítsák az eddigi flottakezelési gyakorlataikat a költségcsökkentés, és a versenyképesség fenntartása érdekében. Egyre inkább megkérdőjeleződik, hogy a mobilitási igények kiszolgálására egyértelműen csak egy saját tulajdonú autóflotta adhat-e választ, hiszen számos olyan megoldás létezik, mint a lízing, az operatív bérlet, sőt akár a vállalati carsharing, amely bizonyos felhasználási feltételek esetén jó döntés lehet. A stratégiai tervezés és a jól átgondolt flottaépítés rendkívül komplex, de egyértelműen kifizetődő feladat, amelyhez szakértő partner bevonására is szükség lehet. Autóválasztásnál egyre nagyobb szerepet kaphatnak a racionális döntési szempontok, olyan márkák kerülhetnek előtérbe, amelynek modelljei a beszerzési ár, üzemeltetési költség, maradványérték háromszögének minden csúcsán jól teljesítenek. A stratégiai szemléletű flottaépítés lépéseit, a főbb döntési szempontokat, finanszírozási konstrukciókat a Portfolio Tóth Gáborral, a Merkantil Bank értékesítési vezetőjével tekintette át.

Debrecenben vásárol telket a Waberer's, raktárkomplexum építése a cél

Debrecenben vásárol telket a Waberer's, raktárkomplexum építése a cél

Stratégiai céljainak megfelelően a Waberer’s Csoport folytatja országos lefedettségű logisztikai központjainak fejlesztését, melynek érdekében ezúttal az ország egyik legdinamikusabban fejlődő régiójában, Debrecenben vásárol telket egy 20 ezer négyzetmétert meghaladó méretű raktárkomplexum fejlesztése céljából. A debreceni központ az autóipari nagyberuházások, a kapcsolódó beszállító cégek, valamint a Waberer’s jelenlegi ügyfélkörének kiszolgálását támogatja.

Megnéztük, mit gondol az Európai Unió a városi mobiltás jövőjéről

Megnéztük, mit gondol az Európai Unió a városi mobiltás jövőjéről

Európa lakosságának háromnegyede városokban él, ezért a városi mobilitás átalakítása megkerülhetetlen az EU klímacéljainak eléréséhez. A fejlesztések 2030-ig előreláthatóan 86 milliárd euróba kerülnek, a befektetés azonban nagyon rövid idő alatt megtérülhet. Barcelonában, a Tomorrow Mobility World Congress-en Európa és a világ leginnovatívabb cégei, startupjai, de egyes régiók, városok és országok önállóan is bemutatták legújabb fejlesztéseiket. Egyedüli hazai hírportálként a Portfolio vett részt az eseményen, egy villáminterjúban Csókay Ákos a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára számolt be arról lapunknak, hogy miért fontos, hogy a régió városai közül egyedüliként Budapest és több hazai innovatív cég is megjelent a rendezvényen.

Nagy tervekkel állt elő a Waberer's, domináns szolgáltatóvá válna a régióban

Nagy tervekkel állt elő a Waberer's, domináns szolgáltatóvá válna a régióban

A Waberer's meghirdette friss stratégiáját, amelyben a menedzsment a bevétel és a profit jelentős növekedésével számol, és régiós vezető szerep elérését tűzi ki célként. A vállalat emellett tőkepiaci jelenlétét is növelné, és hamarosan egy tőkepiaci stratégiát is be fog mutatni. A vállalati stratégia egyes elemeiről, az országba betelepülő gyártókapacitások nyújtotta lehetőségekről, a jövőbeli tervekről, és többek között az iparági trendekről kérdeztük Barna Zsoltot, a Waberer's elnök-vezérigazgatóját.

Magyar cég bővít az Adrián: mutatjuk a milliárdos beruházás részleteit

Magyar cég bővít az Adrián: mutatjuk a milliárdos beruházás részleteit

A Covid évek alatt többszörösére ugró tengeri szállítási költségek mérséklődésével jelentősen felértékelődött a konténeres áruforgalom és a hajózási szolgáltatások szerepe. Az ágazatban egyre többen keresik az alternatív útvonalakat és technológiai megoldásokat, mivel a többféle útvonalon és módon történő áruszállítás a szolgáltatást kiszámíthatóbbá és versenyképesebbé teszi. A WIN Capital logisztikai érdekeltségei Magyarországon az egyik legnagyobb kamionflottával rendelkeznek, amely mostantól egy Szlovéniában TOP 30-as szállítmányozó-logisztikai vállalat kapacitásával bővül abból a célból, hogy a konténeres áruszállítási szolgáltatásait támogassa és az integráció utáni években Szlovéniában is a TOP3-ba kerüljön. Az adriai régióban történő bővülésről és a fenntartható logisztikai megoldásokról Szemerey Loránd, a cégcsoport tulajdonos-ügyvezetője beszélt a Portfolio-nak.

Új logisztikai központ építésével erősít a Bosch Makláron

Új logisztikai központ építésével erősít a Bosch Makláron

Új logisztikai központot épít Makláron a Borch - közölte a személy- és tehergépjárművek kormányműveit gyártó Robert Bosch Automotive Steering Kft. maklári üzemének ügyvezető igazgatója, Michael Zink a társaság fennállásának 20. évfordulója alkalmából kedden tartott, bemutatóval egybekötött sajtóbejáráson.

Mennyire értékes napjainkban a „Made in Germany” márkajelzés?

Mennyire értékes napjainkban a „Made in Germany” márkajelzés?

A Hörmann, bár globális szereplő az ajtó- és kaputechnológiában, a mai napig családi vállalkozásként határozza meg magát, már a család ötödik generációja is aktívan részt vesz a cég napi munkájában. A szemlélet a működés minden területét áthatja, a vállalati akvizíciók során is a családi vállalkozásokat részesítik előnyben, és igyekeznek megtartani a korábbi vezetőket. A fejlesztéseknek és felvásárlásoknak köszönhetően folyamatosan nő a termékpalettájuk, a kamiondokkoló rendszerektől, a kerti tárolókig terjed. Bár előnyt jelent számukra az erős német ipari háttér Magyarországon, de az ázsiai beruházók sokszor saját beszállítókkal dolgoznak, így meg kell küzdeni a pozíciókért. A lakossági és vállalati fenntarthatósági igények erősödésével új, kiemelkedően jó hőszigetelő tulajdonságokkal rendelkező nyílászárókat és okosotthon megoldásokat is fejlesztenek, de saját működésüket is átalakították: több mint 10 éve csak zöldáramot használnak, és a lakossági termékeik már teljes egészében karbonsemlegesek. A Portfolio Szujó Lászlót, a Hörmann Hungária Kft. ügyvezető igazgatóját kérdezte a cég gyökereiről, az üzleti stratégiájáról, és arról, hogy milyen kihívásokkal kell szembenéznie egy olyan családi vállalkozásnak, amely hirtelen globális szereplővé válik.

Megjött a lesújtó jóslat: 2024 közepéig is várhatunk a kilábalásra

Megjött a lesújtó jóslat: 2024 közepéig is várhatunk a kilábalásra

Bár a magyar kiskereskedelemnek komoly lökést adott a 2022-es választások előtt kiosztott helikopterpénz, 2023 volt a kijózanodás éve, amikor az emberek már nem tudtak annyi tartós fogyasztási- és szórakoztató-elektronikai cikket vásárolni, mint korábban. A reálbérek éves alapon mért emelkedése egyelőre csak egy statisztikai adat, hiszen az emberek jellemzően az év elején kialkudott bérükből költenek, tehát év közben a vásárlóerejük nemigen változik - hangzott el a MediaMarkt pénteki háttérbeszélgetésén.

Szokatlan, irracionális helyzet alakult ki a logisztikai piacon

Szokatlan, irracionális helyzet alakult ki a logisztikai piacon

Erdélyi Barna a Waberer’s igazgatóságának tagja a Budapest Economic Forumon tartott előadásában arról beszélt, hogyan navigál a logisztikai szolgáltató a kihívásokkal teli gazdasági környezetben. Elmondta emellett azt is, hogyan alakulhatott ki, hogy a gyenge alkupozícióban lévő kis vállalkozások hajlandók a fenntarható szint alá csökkenteni az áraikat.

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Hiába mennek megint a fegyverek, megoldhatatlan problémától szenved az ukrán hadsereg
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.