Újabb akvizíciót zárt sikeresen a Waberer’s Csoport, miután felvásárolta a Petrolsped Csoport, Magyarország egyik vezető, Európában is aktív vasúti logisztikai szolgáltató társaságának 51 százalékát. Stratégiai céljainak megfelelően a lépéssel a Waberer’s belépett abba a speciális szállítmányozási szegmensbe, mely jelenleg döntően vasúti szolgáltatásokat vesz igénybe.
A Waberer's fél évszázada lát el szállítási és raktározási feladatokat Papyrusnak. A két vállalat 2024-ben dedikált, megújult és környezetbarát flottával tervezi ünnepelni 50 éves együttműködését - derült ki a Waberer's közleményéből.
Vasárnap hatályba lép az első intézkedéscsomag, amelyet a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) készített elő és amelyet a kormány 2023 végén hirdetett meg a közúti fuvarozás és a hazai logisztikai ágazat megerősítése érdekében - közölte a szaktárca az MTI-vel vasárnap.
A teljes országos modern ipari/logisztikai állomány 5 090 570 m2-t tett ki tavaly év végén. Ebből a fővárosban és környékén található 3 487 830 m2, míg a regionális hazai állomány 1 602 750 m2. 2023 utolsó negyedévében Budapesten és környékén négy épülettel, összesen 40 370 m2-rel bővült a spekulatív állomány, a negyedéves kereslet viszont minden korábbi rekordot megdöntve elérte a 313 805 m2-t, amire a mérések kezdete óta nem volt még példa - derül ki a BRF legfrissebb jelentéséből.
Már a gazdaságban is komoly fennakadásokat okoz a jemeni húszi lázadók tevékenysége a Vörös-tengeren, hiszen egyre több cég számol be szállítási nehézségekről és átmeneti leállásokról. Közben a konfliktus miatt a szállítmányozási költségek jelentősen emelkedtek az elmúlt hetekben. A helyzet kezd hasonlítani 2021-hez, amikor a globális logisztika szinte összeomlott, hozzájárulva az infláció jelentős emelkedéséhez.
A barcelonai Tomorrow Mobility World Congress rendezvényen megjelent a világ innovációs ökoszisztémájának színe-java, viszont fájóan kevés kelet-közép-európai regionális szereplő mutatta be a fejlesztéseit, Budapest standja viszont üdítő kivételt jelentett. Az EIT Urban Mobility szervezésében (is) létrejött eseményen a Portfolio, a hazai hírportálok közül egyedüliként vett részt, és helyszíni riportot készített Dervalics Ákossal és Lőrincz Andrással a szervezet hazai partnere, a Green Brother vezetőivel, illetve Traian Urbannal az EIT Urban Mobility kelet-közép-európai régióvezetőjével. Az interjúkból kiderült, hogy a magyar startupok miként tudnak belépni a hazai városok mobilitási kihívásainak megoldásába, hogyan lett európai szinten is elismert város Ajka, és hogy miért nem tudnak sokszor kilépni a régió startupjai a világpiacokra.
A telematikai és ügyviteli adatoknak köszönhetően ma már mesterséges intelligencia által támogatott szoftverek percre pontosan megírják a sofőrök útvonalát, azon gépjárművezetők, akik pedig a vezetési stílusukat is ezekre az adatokra alapozzák, magasabb bérre számíthatnak. Tobak Tamás, a Waberer’s International Nyrt. IT igazgatója szerint ma már egy logisztikai operáció hatékony működése elképzelhetetlen fejlett informatikai rendszerek nélkül, ugyanakkor a folyamatok digitalizált térbe terelése a kibertámadások miatt az egyik legnagyobb kihívás a cég működésében. Az új stratégia mentén tervezett külföldi akvizíciók pedig kihívások sora elé állítják a cégcsoport IT részlegét. Interjú.
A kedvezőtlenebb gazdasági környezet egyértelműen arra kell, hogy ösztönözze a vállalatokat, hogy áttekintsék, és ha szükséges, akkor átalakítsák az eddigi flottakezelési gyakorlataikat a költségcsökkentés, és a versenyképesség fenntartása érdekében. Egyre inkább megkérdőjeleződik, hogy a mobilitási igények kiszolgálására egyértelműen csak egy saját tulajdonú autóflotta adhat-e választ, hiszen számos olyan megoldás létezik, mint a lízing, az operatív bérlet, sőt akár a vállalati carsharing, amely bizonyos felhasználási feltételek esetén jó döntés lehet. A stratégiai tervezés és a jól átgondolt flottaépítés rendkívül komplex, de egyértelműen kifizetődő feladat, amelyhez szakértő partner bevonására is szükség lehet. Autóválasztásnál egyre nagyobb szerepet kaphatnak a racionális döntési szempontok, olyan márkák kerülhetnek előtérbe, amelynek modelljei a beszerzési ár, üzemeltetési költség, maradványérték háromszögének minden csúcsán jól teljesítenek. A stratégiai szemléletű flottaépítés lépéseit, a főbb döntési szempontokat, finanszírozási konstrukciókat a Portfolio Tóth Gáborral, a Merkantil Bank értékesítési vezetőjével tekintette át.
Stratégiai céljainak megfelelően a Waberer’s Csoport folytatja országos lefedettségű logisztikai központjainak fejlesztését, melynek érdekében ezúttal az ország egyik legdinamikusabban fejlődő régiójában, Debrecenben vásárol telket egy 20 ezer négyzetmétert meghaladó méretű raktárkomplexum fejlesztése céljából. A debreceni központ az autóipari nagyberuházások, a kapcsolódó beszállító cégek, valamint a Waberer’s jelenlegi ügyfélkörének kiszolgálását támogatja.
Európa lakosságának háromnegyede városokban él, ezért a városi mobilitás átalakítása megkerülhetetlen az EU klímacéljainak eléréséhez. A fejlesztések 2030-ig előreláthatóan 86 milliárd euróba kerülnek, a befektetés azonban nagyon rövid idő alatt megtérülhet. Barcelonában, a Tomorrow Mobility World Congress-en Európa és a világ leginnovatívabb cégei, startupjai, de egyes régiók, városok és országok önállóan is bemutatták legújabb fejlesztéseiket. Egyedüli hazai hírportálként a Portfolio vett részt az eseményen, egy villáminterjúban Csókay Ákos a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára számolt be arról lapunknak, hogy miért fontos, hogy a régió városai közül egyedüliként Budapest és több hazai innovatív cég is megjelent a rendezvényen.
A NATO arra figyelmeztette tagjait, hogy a bürokrácia akadályozza a katonai csapatok mozgását Európán belül, ez pedig jelentős késedelmekhez vezethet, ha konfliktus törne ki Oroszországgal.
A Waberer's meghirdette friss stratégiáját, amelyben a menedzsment a bevétel és a profit jelentős növekedésével számol, és régiós vezető szerep elérését tűzi ki célként. A vállalat emellett tőkepiaci jelenlétét is növelné, és hamarosan egy tőkepiaci stratégiát is be fog mutatni. A vállalati stratégia egyes elemeiről, az országba betelepülő gyártókapacitások nyújtotta lehetőségekről, a jövőbeli tervekről, és többek között az iparági trendekről kérdeztük Barna Zsoltot, a Waberer's elnök-vezérigazgatóját.
Az Egyesült Királyság védelmi minisztériuma szerdán ismét elkészítette az orosz-ukrán háborúval foglalkozó szokásos napi jelentését, melyben ezúttal az orosz vasúthálózatot ért partizántámadásokkal foglalkoztak.
A Covid évek alatt többszörösére ugró tengeri szállítási költségek mérséklődésével jelentősen felértékelődött a konténeres áruforgalom és a hajózási szolgáltatások szerepe. Az ágazatban egyre többen keresik az alternatív útvonalakat és technológiai megoldásokat, mivel a többféle útvonalon és módon történő áruszállítás a szolgáltatást kiszámíthatóbbá és versenyképesebbé teszi. A WIN Capital logisztikai érdekeltségei Magyarországon az egyik legnagyobb kamionflottával rendelkeznek, amely mostantól egy Szlovéniában TOP 30-as szállítmányozó-logisztikai vállalat kapacitásával bővül abból a célból, hogy a konténeres áruszállítási szolgáltatásait támogassa és az integráció utáni években Szlovéniában is a TOP3-ba kerüljön. Az adriai régióban történő bővülésről és a fenntartható logisztikai megoldásokról Szemerey Loránd, a cégcsoport tulajdonos-ügyvezetője beszélt a Portfolio-nak.
Új logisztikai központot épít Makláron a Borch - közölte a személy- és tehergépjárművek kormányműveit gyártó Robert Bosch Automotive Steering Kft. maklári üzemének ügyvezető igazgatója, Michael Zink a társaság fennállásának 20. évfordulója alkalmából kedden tartott, bemutatóval egybekötött sajtóbejáráson.
A Hörmann, bár globális szereplő az ajtó- és kaputechnológiában, a mai napig családi vállalkozásként határozza meg magát, már a család ötödik generációja is aktívan részt vesz a cég napi munkájában. A szemlélet a működés minden területét áthatja, a vállalati akvizíciók során is a családi vállalkozásokat részesítik előnyben, és igyekeznek megtartani a korábbi vezetőket. A fejlesztéseknek és felvásárlásoknak köszönhetően folyamatosan nő a termékpalettájuk, a kamiondokkoló rendszerektől, a kerti tárolókig terjed. Bár előnyt jelent számukra az erős német ipari háttér Magyarországon, de az ázsiai beruházók sokszor saját beszállítókkal dolgoznak, így meg kell küzdeni a pozíciókért. A lakossági és vállalati fenntarthatósági igények erősödésével új, kiemelkedően jó hőszigetelő tulajdonságokkal rendelkező nyílászárókat és okosotthon megoldásokat is fejlesztenek, de saját működésüket is átalakították: több mint 10 éve csak zöldáramot használnak, és a lakossági termékeik már teljes egészében karbonsemlegesek. A Portfolio Szujó Lászlót, a Hörmann Hungária Kft. ügyvezető igazgatóját kérdezte a cég gyökereiről, az üzleti stratégiájáról, és arról, hogy milyen kihívásokkal kell szembenéznie egy olyan családi vállalkozásnak, amely hirtelen globális szereplővé válik.
Bár a magyar kiskereskedelemnek komoly lökést adott a 2022-es választások előtt kiosztott helikopterpénz, 2023 volt a kijózanodás éve, amikor az emberek már nem tudtak annyi tartós fogyasztási- és szórakoztató-elektronikai cikket vásárolni, mint korábban. A reálbérek éves alapon mért emelkedése egyelőre csak egy statisztikai adat, hiszen az emberek jellemzően az év elején kialkudott bérükből költenek, tehát év közben a vásárlóerejük nemigen változik - hangzott el a MediaMarkt pénteki háttérbeszélgetésén.
Néhány hónappal azután, hogy átadta az IGPark Kecskemét dél első 21 000 m²-es ipari-logisztikai spekulatív csarnokát, újabb csarnok építését kezdte meg az Infogroup. Az új épület 15 000 m² területű lesz.
Erdélyi Barna a Waberer’s igazgatóságának tagja a Budapest Economic Forumon tartott előadásában arról beszélt, hogyan navigál a logisztikai szolgáltató a kihívásokkal teli gazdasági környezetben. Elmondta emellett azt is, hogyan alakulhatott ki, hogy a gyenge alkupozícióban lévő kis vállalkozások hajlandók a fenntarható szint alá csökkenteni az áraikat.
Petro Andrjuscsenko, a megszállt Melitopol száműzött polgármesterének tanácsadója szerint Oroszország megkezdte közvetlen vasútvonalak építését Mariupol, Volnovakha és Donyeck felé, ezzel csökkentve logisztikai függőségét a Krími hídtól – írja a Kyiv Independent.