Jövőre 10-19 százalékkal, napi 770-1540 forintra nőnek a fedezetlenségi díjak az érvényes kötelező biztosítás nélküli, de forgalomban lévő személyautókra.
2023. május 1-től bevezetik a fizető parkolási rendszert Zuglóban a Fogarasi út – Nagy Lajos király útja – Bánki Donát utca – Padlizsán utca – Kerepesi út által határolt területen. Munkanapokon 8–18 óra között óránként 300 forint a díj.
2023. április 1-jétől módosul a Volánbusz üzletszabályzata. Az utazási igazolvány, kedvezményes vagy díjtalan utazásra jogosító okmány nélkül, illetve érvénytelen jeggyel, bérlettel utazók által a helyszínen fizetendő pótdíj mértéke emelkedik - adta hírül a cég.
Az egyiptomi Szuezi-csatorna hatóság (SCA) áprilistól megemeli a nyersolaj- és kőolajtermék-szállító tartályhajók tranzitdíját. Indoklásuk szerint a globális kereskedelem növekedése és a hajók gazdaságos működésének javítása miatt van szükség a drágításra - írja a GCaptain.com hajózási szakportál.
Szerdától büntetnek, ha nincs megváltva 2023-as úthasználati jogosultság. Mivel kedden éjfélkor lejárnak a tavalyi éves országos és megyei autópálya matricák, szerdán nulla órától már csak 2023-as úthasználati jogosultság birtokában lehet a díjköteles utakon közlekedni, ellenkező esetben pótdíjat kell az autósnak fizetnie.
Decembertől új adatkiolvasási technológia bevezetésével teszi egyszerűbbé a jegyellenőrök munkáját a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
Növekednek a pótdíjösszegek szeptember 1-től, ugyanakkor új kedvezményrendszert is bevezetnek a fővárosi közösségi közlekedésben - tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerdán az MTI-t.
Gyökeresen átalakulhat szeptembertől a budapesti parkolás, ugyanis négy zóna mentén egységessé válna a rendszer, közben pedig ősztől jócskán drágulhatnak a tömegközlekedési pótdíjak is – jelezte egy csütörtöki háttérbeszélgetésen Kiss Ambrus.
A 2021-es éves országos és megyei autópálya-matricák 2020. december 7-től elérhetőek a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) saját értékesítési felületén, ügyfélszolgálati irodáiban és viszonteladó partnereinél, a 2020. évre váltott ugyanilyen típusú vignetták 2021. január 31-ig biztosítanak úthasználati jogosultságot a hazai díjköteles gyorsforgalmi utakon - közölte a szolgáltató pénteken az MTI-vel.
Ügyfélbarát egyszerűsítésekkel csökkennek az állampolgárok és vállalkozások adminisztrációs terhei az útdíjfizetési rendszerben. A jogosulatlan úthasználat miatt kiszabott pótdíjak a fizetési felszólítást követően kiválthatóak lesznek az éves országos matrica megvásárlásával - írja közleményében az ITM. A 2018-ban bevezetett pótdíjmaximalizálás a jelenlegi háromhoz képest már két eset után is megengedetté válik. Az új pótdíjamnesztia 180 napos ügyintézéssel, hat pótdíjnak megfelelő összeg ellenében mentesít a felhalmozódott, akár több százezer forintos követelés megfizetése alól. A kapcsolódó rendeletmódosítások az idén megépült gyorsforgalmi szakaszokkal bővítik a személyautók számára díjköteles hálózatot, és rögzítik a díjak inflációkövetésének szabályait is.
Keddtől maszkokat oszt a közlekedőknek a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a főváros több pontján a koronavírus-fertőzés terjedésének megelőzése érdekében - közölte a társaság.
A maszkviseléssel kapcsolatos bírságokról dönt hétfőn a rendkívüli Fővárosi Közgyűlés.
A fővárosi operatív törzs döntése alapján a BKK szigorította a közösségi közlekedés használatakor kötelező maszkviselés ellenőrzését. Ennek köszönhetően villámgyorsan erőteljes javulás állt be a fegyelemben: a BKK 2020. szeptember 9-én és 10-én végzett, nem reprezentatív felmérései szerint ismét 100 százalék közeli a maszkviselési hajlandóság a járatokon és a megállóhelyeken. Az adatokat a BKK közterület-felügyelőkkel megerősített ellenőri csapatának tapasztalatai is alátámasztják, akiknek ugyan néhány utast figyelmeztetni kellett a maszkviselésre, pótdíjazni azonban egyiküket sem volt szükséges - derül ki a BKK közleményéből.
A jegy nélkül utazók 300 ezer kiszabott bírság után 5,8 milliárd forinttal tartoznak a MÁV-Startnak a szetemberi összesítés szerint - közölte a vasúttársaság.
Nem változtat pótdíjazási politikáján a BKK, mert a cég álláspontja szerint a pótdíj mértéke nem tisztességtelen mértékű - lényegében ezt a választ küldte a cég az Index azon kérdésére, amit azután küldött, hogy ezzel ellentétes tartalmú jogerős bírósági ítélet született a minap.
Pert vesztett a BKK egy utassal szemben, mivel a bíróság kimondta, hogy a pótdíjkövetelés a jegy árának 92-szerese és ez tisztességtelen. A győztes ügyvéd szerint mindez azt is jelentheti, hogy új díjszabást kell alkotnia a közlekedési vállalatnak.
Elárult néhány részletet az Energiaügyi Minisztérium.
Kiderült ki, és mennyiből valósíthatja meg a beruházást.
Virovácz Péter elemzése.
A cég tanácsadásával állítólag fontos szerepet játszott a krízis kialakulásában.
A Citadealla Alap portfóliómenedzsere a Checklsit vendége volt.
Kell-e aggódnunk az amerikai árindex növekedése miatt?
A megújulós erőművi projektek másodlagos piacát pörgetheti fel az energiahivatal transzparenciája.