Egyetlen magyar munkavállalót sem érintenek az SK Innovation elbocsátásai - közölte a külügyi szóvivő hétfőn az MTI-vel.
Min-suk Sung, a dél-koreai SK On akkumulátorgyártó cég kereskedelmi igazgatója szerint fennáll annak a veszélye, hogy Európa túlzottan függővé válik a kínai elektromos járművek akkumulátoraitól. A nyilatkozatot az teszi pikánssá, hogy a koreai cég Magyarországon már két gyártóegységgel is rendelkezik, miközben egyre több kínai szereplő kezd termelésbe itthon.
2020 eleje óta nem emelkedett akkorát a dél-koreai részvénypiac, mint ma, miután bejelentették, hogy betiltják a shortolást, írja a Reuters.
A megengedettnél nagyobb zajszennyezést mértek az iváncsai akkumulátorgyárnál, a hatóság mégsem állíttatja le a létesítményt – számol be a hírről a HVG.
Talán nem túlzást az állítani, hogy Magyarország az akkumulátorgyártásra tette fel a jövőjét, mint az autóipari értéklánc új, megkerülhetetlen elemére. Ennek megfelelően sorban jönnek a bejelentések a különböző beruházásokról: csak az idei évben 6 hónap alatt 8 ilyen volt, a korábbi években pedig ennél is jóval több. Persze érdemes megkülönböztetni ezeket, hiszen nem minden esetben a közbeszédben gyakran emlegetett akkumulátorgyárakról van szó, hanem sokszor az iparág beszállítóiról, amelyek adott esetben az autóipari elektromos átállásra reagálnak az akkumulátoripar kiszolgálásával. Mivel a puszta mennyiségüknél fogva is nehezen követhető a magyarországi beruházások alakulása, így összegyűjtöttük az elmúlt évek összes releváns akkumulátoripari bejelentést, azok pontos helyét az értékláncban, valamint a vizualizáció érdekében egy interaktív térképre is feltettük őket.
Az SK Innovation, az egyik vezető koreai akkumulátorgyártó sikeresen vont be 5000 milliárd wonnyi (1315 milliárd forintnyi) tőkét a tőzsdéről a globális akkumulátor-üzleti tevékenységekhez, beleértve a gyárépítést, a nyersanyagellátást, valamint a kutatás-fejlesztést (K+F). A 8000 milliárd wonos tervben pedig a magyarországi gyárbővítési terveik végrehajtásához is kérték a befektetők bizalmát - számolt be a koreai Financial Economic TV.
Noha rekordprofitot termelt az SK Innovation tavaly, az új magyarországi és amerikai akkumulátorgyárai jelentős veszteséget okoztak a cégnek. A termékek minősége jelentősen rosszabb, jóval több az elsőre selejtes termék, mint a rivális cégeknél. Új vezető javíthat a termelékenységen.
Nagy támogatási hullám indult az Egyesült Államokban januártól, az inflációcsökkentési törvény (IRA) értelmében dollármilliárdokat költenek a napenergia, szélenergia és elektromos járművek támogatásaira. A kereslet megugrásával gyors fejlődésnek indulhatnak a tiszta energiára koncentráló piacok, iparágak van azonban egy nagy bökkenő: a munkaerő. Pontosabban annak hiánya. A vállalatoknak igen kreatív megoldásokkal kell előhozakodniuk, hogy időben megszerezzék a szükséges mennyiségű és szaktudású munkaerőt a zöld átálláshoz - nemcsak Amerikában, hanem Európában egyaránt.
Mintegy 2600 milliárd forinttal idén ismét megdőlt a beruházási rekord Magyarországon, a friss adatok szerint a legtöbb beruházás ezúttal is Dél-Koreából érkezett, ahonnan számos vállalat újabb fejlesztéseket tervez hazánkban - jelentette be a tárca közleménye szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Szöulban.
Befejező fázisba lépett a Market Építő Zrt. által épített SK Innovation projekt, jelenleg mintegy 85 százalékos készültségnél tart a komplexum kivitelezése. A 2021 májusában elrajtolt fejlesztés során 135 hektáron épül akkumulátorgyár a dél-koreai tulajdonú SK Innovation számára a Fejér megyei Iváncsán. A beruházás az idei év végére éri el a 90 százalék feletti, 2023 márciusában pedig a teljes készültséget.
A végéhez közeledik az ország legnagyobb zöldmezős beruházása, a 2021 tavaszán elrajtolt projektben 135 hektáron épül akkumulátorgyár a dél-koreai tulajdonú SK Innovation számára a Fejér megyei Iváncsán a Market Építő Zrt. kivitelezésében. A beruházás 2022 utolsó negyedévében éri el a teljes készültséget - szerepel a Market közleményében.
Egyre több jel árulkodik arról, hogy Debrecenben épülhet meg a globális akkumulátorpiac legnagyobb szereplőjének, a kínai CATL-nek a legújabb európai gyártóbázisa – írja a vg.hu.
Magyarország megkapta az Európai Unió versenyjogi jóváhagyását ahhoz, hogy 209 millió eurós (mintegy 78 milliárd forint) állami támogatást nyújtson az SK Innovation iváncsai beruházásához - írja a Reuters.
Rekord összeget fizetett a három dél-koreai akkumulátorgyárnak a kormány Gödön, Komáromban és Iváncsán – írja Facebook-oldalán a K-Monitor nonprofit szervezet.
A Ford és a hazánkban is jelentős gyártókapacitásokkal rendelkező SK Innovation bejelentette, hogy egy 11,4 milliárd dolláros beruházás keretében új autó- és akkumulátorgyárakat építenek az Egyesült Államokban. Az egészen elképesztő összegből megvalósuló beruházás, amely 11 ezer új munkahelyet teremt, fontos eleme lesz az amerikai autógyártó stratégiájának, amelyben kiemelt szerepe van az elektromos autózás irányába történő minél gyorsabb elmozdulásnak.
Magyarország történetének legnagyobb zöldmezős beruházása indult a Fejér megyei Iváncsán idén tavasszal: a dél-koreai tulajdonú SK Innovation 681 milliárd forint összértékű akkumulátorgyárat hoz létre a településen, a Market Építő Zrt. kivitelezésében. A 135 hektáron elhelyezkedő új létesítmény a koreai vállalat legnagyobb európai gyáraként épül meg.
Nagyon erős számokat közölt az olajcég.
Cikkünk folyamatosan frissül.
A köztársasági elnök is üdvözölte az egyházfőt.
Egyre több befektető figyelmét vonzza az agrárium, ami a bizonytalan piaci környezetben az egyik legstabilabb növekedési pályát kínálhatja.
Mi áll a GDP-csökkenés mögött?
Távozik a guru a Berkshire Hathaway éléről.