
Jelenleg a legtöbb hirdető esetében a termékpromóció a trade marketing büdzsék részeként zajlik a kereskedők felületein, a marketing költésektől elkülönítve. A retail media megoldásokkal azonban ezek a határok egyre inkább elmosódnak – mutatott rá előadásában Somlói Nina, a PwC Magyarország senior associate szakértője a Portfolio RETAIL DAY 2025 konferencián.

Mivel a magyar e-kereskedők a mostani, turbulens gazdasági helyzetben egyre nehezebben képesek növekedést produkálni, 2024-ben mind többen nyitottak saját kereskedelmi felületeik monetizálására, ami új bevételi forrásokat eredményezhet. Ez a lokális hirdetők számára egy teljesen új lehetőség
– mondta el a PwC szakértője.
A komoly kihasználatlan potenciál a PwC Digitális Kereskedelmi Körkép kutatásból is egyértelműen látszik, hiszen egyelőre a magyarországi e-kereskedők 13,5%-a kínál retail média megoldást, az idei évben pedig 14,2%-uk tervezi annak bevezetését.
Be kell szállni
A továbbiakban dedikált panelbeszélgetés ásott a mélyére annak, hogy mitől szárnyal a retail média, illetve leválthatja-e teljesen a hagyományos médiát és a közösségi felületeket az új hirdetési forma. A szakértők egyetértettek, hogy lecserélésről nem lesz szó, ellenben a retail média eszközök segítségével hatékonyabbá válhatnak a hirdetések.
Karczub-Lehoczky Fanni, a MediaMarkt Magyarország marketing igazgatója saját gyakorlatukat említve elmondta, hogy náluk másfél éve igényelhetők retail média megoldások, és „már most szemmel látható összeget karcolnak” a bevétel rubrikába.
Már itt van velünk, nem megy el, és aki szeretne csatlakozni, most szálljon be, hogy ne maradjon le
– hangsúlyozta Karczub-Lehoczky Fanni. Viselkedés és érdeklődés alapon tudunk egy adott oldalon targetálni, ebben különleges – szemben például egy nyitó oldali bannerezéssel, ami gyakorlatilag szőnyegbombázásnak felel meg.
„A kis szereplők hátrányban vannak, hiszen egy nagy márka nem fog tizenháromezer kiskereskedővel szerződni. Itt lenne szükség hídszerepet betöltőkre, akik segítenek, hogy a két oldal gyümölcsözően tudjon együttműködni" – mutatott rá Somlói Nina.

A szereplők közötti szinergiákat az IAB Hungary Retail Media munkacsoport is erősíti, amelyhez folyamatosan csatlakoznak kiadók, médiaügynökségek, vezető retailerek egyaránt. Szabó Ákos munkacsoport vezető szerint van egyfajta idegenkedés a kereskedők oldaláról, hiszen ez a műfaj szokatlan számukra.
Meg kell értetnünk sokakkal, hogy az e-kereskedelemben ők egyre inkább tartalomelőállítóként is jelen vannak, és ez médiaértéket képvisel
– jegyezte meg a szakember, aki kiemelte, hogy igazi mérföldkőnek számít, hogy az IAB felmérésének köszönhetően végre van egy konkrét, önbevalláson alapuló adat a retail média költésekről (800 millió forint). A szakértői becslés azonban ennek három-négyszerese, míg a közeljövőt tekintve a PwC négy-ötszörös növekedést jósol.

Címlapkép forrása: Portfolio
Aggódhat Trump? - Olyan fegyvert fejleszthetett Amerika ősellensége, amellyel Washingtont is elérheti
Bejelentették a Horramsár-5-öt.
Miért fontos annyira Putyinnak Donyeck, hogy enélkül elképzelhetetlen bármilyen béke? - Az elemzők megadták a választ
Alkuban szerezné meg azt, amire a hadsereg képtelen.
Top 10 osztalék részvény - 2025. augusztus
Augusztus negyedikén kijött Justin Law listája az osztalékfizető részvényekről, sorba is rendeztem őket gyorsan, itt az eredmény.Fontosabb infók a lista összeállításával kapcsolatbanElőző
Jönnek a karbonvám (CBAM) felszólítások - közeleg a szankciók ideje
Bár a karbonvámról (CBAM - Carbon Border Adjustment Mechanism) szóló rendelet több mint másfél éve hatályban van, a tapasztalatok szerint a magyarországi importőrök jelentős része még mindi

Amikor a vágy titokzatos tárgya már nem a Mona Lisa...(Egyáltalán: ki az a Mona Lisa?)
Igazolt tény, hogy a műtárgypiac rezisztens a válságokra, az aukciók tendenciája a folyamatos erősödés. A millenniumi generáció viszont nem befektetésként tekint a műtárgyakra. Zentai Péte

Robert Half - elemzés
Az augusztusi Top10 első helyezettje, de mielőtt vásárolnék, megnézem alaposabban.'24 áprilisában elemeztem már, akkor nagyon tetszettek a számai, jókat emelt, volt pénze az osztalékra, szép
Aki fejben nyugdíjba megy, az leépül - Megnyílik az egyik legkülönlegesebb alapunk
A HOLD-as üzletpolitika szerinti hároméves türelmi idő után megnyílt a nagyközönségnek a Palomar Alap, az egyik legkülönlegesebb alapunk. A Palomarban olyan eszközök, árupiaci- és kamatterm

Otthon Start Program: nem mindegy, melyik bankhoz fordulunk
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! Otthon Start Program: nem mindegy, melyik bankhoz fordulunk Bár a 3%-os kamattal elérhető Otthon Start hitel kondíciója fix, a hitelbírálati szabályok
Robbanásszerű növekedés a hazai energiatárolásban
A MAVIR adatai szerint a magyar villamosenergia-rendszer akkumulátoros energiatárolási kapacitása 2025. május 1-jén elérte a 73,2 MW-ot. Ez óriási előrelépés ahhoz képest
Milyen devizában vegyem meg az ETF-et?
Ez a kérdés nagyon gyakran hangzik el befektetői körökben, a válasz pedig az, hogy abban, amiben a legegyszerűbb/legkevesebb tranzakciós költséggel jár.* Hiszen végeredményben teljesen mindegy

Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Kereskedés külföldi részvényekkel
Kezdő vagy, de külföldi részvényekkel kereskednél? Megmutatjuk, mire figyelj a kiválasztásnál, melyik platformunk a legjobb ehhez, és hogyan segít tanácsadó szolgáltatásunk, hogy magabiztosan lépj a nemzetközi piacokra.
Így befolyásolják a profik az élelmiszerárakat: kiderült, mi zajlik a háttérben
Az árupiac a nagy játékosok terepe.
344 milliárd dolláron ülnek – Mire készülnek Buffették?
Nem vették meg az április esést, nagy dobásra készülhetnek a Berkshire-nél.
Példa nélküli félév a régió tőzsdéin – hol van még jó beszálló?
A lengyel, a cseh, a román és a magyar piac is felértékelődésen ment keresztül.
