
Jelenleg a legtöbb hirdető esetében a termékpromóció a trade marketing büdzsék részeként zajlik a kereskedők felületein, a marketing költésektől elkülönítve. A retail media megoldásokkal azonban ezek a határok egyre inkább elmosódnak – mutatott rá előadásában Somlói Nina, a PwC Magyarország senior associate szakértője a Portfolio RETAIL DAY 2025 konferencián.

Mivel a magyar e-kereskedők a mostani, turbulens gazdasági helyzetben egyre nehezebben képesek növekedést produkálni, 2024-ben mind többen nyitottak saját kereskedelmi felületeik monetizálására, ami új bevételi forrásokat eredményezhet. Ez a lokális hirdetők számára egy teljesen új lehetőség
– mondta el a PwC szakértője.
A komoly kihasználatlan potenciál a PwC Digitális Kereskedelmi Körkép kutatásból is egyértelműen látszik, hiszen egyelőre a magyarországi e-kereskedők 13,5%-a kínál retail média megoldást, az idei évben pedig 14,2%-uk tervezi annak bevezetését.
Be kell szállni
A továbbiakban dedikált panelbeszélgetés ásott a mélyére annak, hogy mitől szárnyal a retail média, illetve leválthatja-e teljesen a hagyományos médiát és a közösségi felületeket az új hirdetési forma. A szakértők egyetértettek, hogy lecserélésről nem lesz szó, ellenben a retail média eszközök segítségével hatékonyabbá válhatnak a hirdetések.
Karczub-Lehoczky Fanni, a MediaMarkt Magyarország marketing igazgatója saját gyakorlatukat említve elmondta, hogy náluk másfél éve igényelhetők retail média megoldások, és „már most szemmel látható összeget karcolnak” a bevétel rubrikába.
Már itt van velünk, nem megy el, és aki szeretne csatlakozni, most szálljon be, hogy ne maradjon le
– hangsúlyozta Karczub-Lehoczky Fanni. Viselkedés és érdeklődés alapon tudunk egy adott oldalon targetálni, ebben különleges – szemben például egy nyitó oldali bannerezéssel, ami gyakorlatilag szőnyegbombázásnak felel meg.
„A kis szereplők hátrányban vannak, hiszen egy nagy márka nem fog tizenháromezer kiskereskedővel szerződni. Itt lenne szükség hídszerepet betöltőkre, akik segítenek, hogy a két oldal gyümölcsözően tudjon együttműködni" – mutatott rá Somlói Nina.

A szereplők közötti szinergiákat az IAB Hungary Retail Media munkacsoport is erősíti, amelyhez folyamatosan csatlakoznak kiadók, médiaügynökségek, vezető retailerek egyaránt. Szabó Ákos munkacsoport vezető szerint van egyfajta idegenkedés a kereskedők oldaláról, hiszen ez a műfaj szokatlan számukra.
Meg kell értetnünk sokakkal, hogy az e-kereskedelemben ők egyre inkább tartalomelőállítóként is jelen vannak, és ez médiaértéket képvisel
– jegyezte meg a szakember, aki kiemelte, hogy igazi mérföldkőnek számít, hogy az IAB felmérésének köszönhetően végre van egy konkrét, önbevalláson alapuló adat a retail média költésekről (800 millió forint). A szakértői becslés azonban ennek három-négyszerese, míg a közeljövőt tekintve a PwC négy-ötszörös növekedést jósol.

Címlapkép forrása: Portfolio
Drónok miatt leállt a közlekedés egy nyugat-európai reptéren
Egyelőre nem teljesen világos, mi áll a háttérben.
Reagált a Fehér Ház Putyin meglepő ajánlatára: „meglehetősen jól hangzik”
Egyetért a két hatalom a kérdésben.
Nagy változás jön a magyar egészségügyben: a szakemberek szerint nőni fognak a várólisták több vizsgálat esetén is
Különösen az onkológiai vizsgálatok esetén.
Egyre forróbb a helyzet: a NATO kész szembeszállni az orosz légtérsértésekkel!
Veszélyben Európa biztonsága.
A NATO vezetőjével tárgyalt Zelenszkij: elmondta, milyen fegyverekre lenne sürgősen szükség Ukrajnában
Részletes listát adott át az elnök.
Jóváhagyta az Európai Parlament a karbonvám (CBAM) módosításokat
A CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism, karbonvám) kötelezettségek teljesítésének átmeneti időszaka 2025 végén lezárul. Az Európai Bizottság az eddigi tapasztalatok alapján szükségesnek

Személyi kölcsön vagy szabad felhasználású jelzáloghitel? Összehasonlítottuk őket
Nagyobb váratlan kiadás? Új tervek, megvalósítandó álmok? A finanszírozás kapcsán gyakran merül fel a kérdés: elég egy személyi kölcsön, vagy érdemes ingatlanfedezetet bevonni és szabad
Az AI nyertesei és vesztesei: Magyarország hátulról az ötödik
A mesterséges intelligencia rohamos terjedése alapjaiban formálja át a gazdasági növekedésről szóló várakozásokat. Cikkünkben bemutatjuk, hogy az AI milyen csatornákon keresztül járulhat ho

Végre egy komoly grafikon
Máris hiányoznak a habkönnyű témák. Nyáron a klímagyilkos Buksiról, a pisztáciáról, a metánt pöfögő marhákról szóltak a hírleveleink - kis cuki témákról, amik nem kavarják... The po

Közép-Európát az összevisszasága teszi alkalmazkodóképessé
Közép-Európa túlélését pont az a töredezettség, autonómiavágy és sokértelműség biztosítja, amit szeretünk benne és amit sokszor fejlődése korlátának tekintünk. Közép-Európa sajá
A társasági adó egy érdekes állatfaj
Az elmúlt héten élénk párbeszéd és találgatás indult az esetleges TAO-emelésről, ezért megkérdeztük Regős Gábort, a Gránit Alapkezelő vezető közgazdászát - lentebb a válaszai. The po
És a tengeralattjárókat ki fogja szabályozni?
E heti adásunkban mi úszunk, a tengeralattjárók viszont elsüllyednek. Szabó Dávid meg szakért. Valamelyest. Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók..

Zöld szállodák: így formálja át a technológia a jövő utazásait
Képzeljünk el egy hotelt, ahol a zuhany pontosan jelzi, mennyi vizet használunk, az esővíz rögtön a medencébe kerül, a reggelinél pedig pontosan annyit főznek, amennyit val


Semmi sem állítja meg a forint dicsőséges menetelését?
Lehet még erősebb a hazai fizetőeszköz?
Szinte naponta hagyják abba a tejtermelést a kis tehenészetek
2800-3000 gazdaság maradt a tízezres nagyságrendből.
Megjött az év egyik legjobban várt döntése – Mit várhatnak ettől a befektetők?
Jöhet a kamatcsökkentési ciklus?
Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod