
Jelenleg a legtöbb hirdető esetében a termékpromóció a trade marketing büdzsék részeként zajlik a kereskedők felületein, a marketing költésektől elkülönítve. A retail media megoldásokkal azonban ezek a határok egyre inkább elmosódnak – mutatott rá előadásában Somlói Nina, a PwC Magyarország senior associate szakértője a Portfolio RETAIL DAY 2025 konferencián.

Mivel a magyar e-kereskedők a mostani, turbulens gazdasági helyzetben egyre nehezebben képesek növekedést produkálni, 2024-ben mind többen nyitottak saját kereskedelmi felületeik monetizálására, ami új bevételi forrásokat eredményezhet. Ez a lokális hirdetők számára egy teljesen új lehetőség
– mondta el a PwC szakértője.
A komoly kihasználatlan potenciál a PwC Digitális Kereskedelmi Körkép kutatásból is egyértelműen látszik, hiszen egyelőre a magyarországi e-kereskedők 13,5%-a kínál retail média megoldást, az idei évben pedig 14,2%-uk tervezi annak bevezetését.
Be kell szállni
A továbbiakban dedikált panelbeszélgetés ásott a mélyére annak, hogy mitől szárnyal a retail média, illetve leválthatja-e teljesen a hagyományos médiát és a közösségi felületeket az új hirdetési forma. A szakértők egyetértettek, hogy lecserélésről nem lesz szó, ellenben a retail média eszközök segítségével hatékonyabbá válhatnak a hirdetések.
Karczub-Lehoczky Fanni, a MediaMarkt Magyarország marketing igazgatója saját gyakorlatukat említve elmondta, hogy náluk másfél éve igényelhetők retail média megoldások, és „már most szemmel látható összeget karcolnak” a bevétel rubrikába.
Már itt van velünk, nem megy el, és aki szeretne csatlakozni, most szálljon be, hogy ne maradjon le
– hangsúlyozta Karczub-Lehoczky Fanni. Viselkedés és érdeklődés alapon tudunk egy adott oldalon targetálni, ebben különleges – szemben például egy nyitó oldali bannerezéssel, ami gyakorlatilag szőnyegbombázásnak felel meg.
„A kis szereplők hátrányban vannak, hiszen egy nagy márka nem fog tizenháromezer kiskereskedővel szerződni. Itt lenne szükség hídszerepet betöltőkre, akik segítenek, hogy a két oldal gyümölcsözően tudjon együttműködni" – mutatott rá Somlói Nina.

A szereplők közötti szinergiákat az IAB Hungary Retail Media munkacsoport is erősíti, amelyhez folyamatosan csatlakoznak kiadók, médiaügynökségek, vezető retailerek egyaránt. Szabó Ákos munkacsoport vezető szerint van egyfajta idegenkedés a kereskedők oldaláról, hiszen ez a műfaj szokatlan számukra.
Meg kell értetnünk sokakkal, hogy az e-kereskedelemben ők egyre inkább tartalomelőállítóként is jelen vannak, és ez médiaértéket képvisel
– jegyezte meg a szakember, aki kiemelte, hogy igazi mérföldkőnek számít, hogy az IAB felmérésének köszönhetően végre van egy konkrét, önbevalláson alapuló adat a retail média költésekről (800 millió forint). A szakértői becslés azonban ennek három-négyszerese, míg a közeljövőt tekintve a PwC négy-ötszörös növekedést jósol.

Címlapkép forrása: Portfolio
Órákon belül eldől a francia kormány sorsa
Már zajlik a bizalmatlansági indítvány tárgyalása.
Kiderült: igaz, amit Putyin mond az amerikai Tomahawk rakétákról – Ebből nagy baj lehet
Veszélyes helyzet állhat elő.
Valaki egyetlen gombnyomással több pénzt "teremtett", mint a világ GDP-jének kétszerese
Átlagos nap a kriptopiacon.
Két új tag a Raiffeisen International igazgatóságában
Kamila Makhmudová lesz a pénzügyi igazgató.
Nem Magyarország, hanem két másik ország torpedózza meg az új orosz szankciókat
Meglepő helyzet állt elő az október 23-i uniós csúcs előtt.
Hatalmas nyomás alatt India: Trump a legsúlyosabb szankciót is bevetné az orosz olaj ügyében
Újra előkerült a szupervám.
A fél világ behódolt az Európai Uniónak, még Kína is beadta a derekát
Az új uniós rendszernek már több mint 40 ország veti alá magát kényszerből.
Egyre nehezebb TAO-felajánlással élni
Hosszú évek óta hatékonyan működött Magyarországon az a rendszer, amely lehetővé tette, hogy a gazdasági társaságok társasági adójuk egy részének felajánlásával támogassák a látván

Az IEA globális hidrogénjelentése
A hidrogénpiac tovább bővül, miközben az alacsony kibocsátású technológiák fokozatosan terjednek.
Jelentős változás az otthonfelújítási támogatásban: tízezreket érint a jó hír
Ha 2007 előtt épült családi házban laksz, és eddig úgy érezted, hogy túl drága lenne az energetikai felújítás - most változhat a megítélésed. A kormány október 14-én megjelent közlemé
Watsco, Inc. - elemzés
Itt a blogon egy kommentben kaptam az ötletet a cégre (köszi!), nem rossz célpont, bár van néhány furcsaság, ami zavar.CégismertetőA Watsco, Inc. (WSO) légkondicionáló, fűtő és hűtő beren
Tájkép csata után - mi követheti a kereskedelmi háborút?
A világgazdaságban a hatalmi logika váltja fel a szabályalapú rendszert.
AI az űrben - A nem túl távoli valóság
Nemcsak a híreket, de a beruházási dömpinget is az AI dominálja: az amerikai GDP 1,2 százalékát öntik bele az AI-t kiszolgáló adatközpontok telepítésébe. Több cég... The post AI az űrben

Új-Zéland: amikor egy ország azzal szembesül, hogy az áramszámla felülírja a klímapolitikai célokat
Új-Zéland klímapolitikájában a rövid távú energiabiztonság és a hosszú távú zéró kibocsátás közötti ellentét egyre élesebb.
A hölgy nem hátrál meg
Az individualista blogon friss írásom olvasható Margaret Thatcher 100. A hölgy, aki nem hátrált meg címmel. Thatcher tegnap lett volna 100 éves. Köszönet Seres Lászlónak a közlésért.

Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!
Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!
Több pénz jut ingatlanfelújításra – Könnyebb a támogatást megszerezni
Változnak a feltételek.
A vámháború szülte a tőzsdék új kedvencét – itt a beszálló?
Ebben a sztoriban is szerepet kapott Donald Trump.
Béke Gázában: Trumpnak tényleg sikerült lezárnia egy háborút?
Végre elhalkulnak a fegyverek?
