Drasztikusan megváltoztak az egyetemi hallgatók igényei és elvárásai, ebben pedig nagy szerepe van annak, ami a Deloitte 2016-os tanulmányában is hangsúlyosan megjelenik, mégpedig hogy egyetlen más eszköznek sincs olyan kereskedelmi és társadalmi hatása, mint a mobiltelefonoknak. Egy 2019-ben, 2176 egyetemista részvételével készült kutatás rámutatott, az egyetemi hallgatók mindennapjainak elengedhetetlen része az okostelefon, a válaszadók háromnegyede válaszolta azt, hogy el sem tudja képzelni anélkül az életét.
A kutatásban résztvevők 90%-a véli úgy, hogy a különböző technológiai megoldások nélkül komoly nehézséget jelentene számukra a tanulmányaik elvégzése,
ugyanis az adminisztratív feladatok, a megfelelő tantermek megtalálása, az oktatókkal és a többi hallgatóval való kapcsolattartás sokkal egyszerűbb a digitalizációnak köszönhetően.
A közép-kelet európai régió legjelentősebb felsőoktatási intézményeiben, mint például a Bécsi Közgazdaságtudományi Egyetemen, a varsói SGH Közgazdasági Egyetemen, a Ljubljanai Egyetemen, vagy a Prágai Közgazdasági Egyetemen már a legtöbb hallgatói ügyintézés digitálisan történik, ugyanakkor Magyarországon ez még nem bevett gyakorlat, de jó példák már vannak. A Budapesti Corvinus Egyetemen 2020 óta jelentős előrelépés történt.
"Fontos stratégiai célkitűzés a nemzetköziesedés, ennek érdekében komoly változásokra van szükség, hogy felzárkózzunk a versenytársakhoz” – magyarázta Major Péter, a Hallgatói Szolgáltatásokért felelős vezető, aki 2020 januárjában csatlakozott a csapathoz, és egy, az egyetem munkatársaival és hallgatóival készült felmérésre alapozva készült el az a digitalizációs stratégia, aminek a végrehajtásán dolgoznak.
"Arra voltunk kíváncsiak, mik azok a szolgáltatások, amelyeket hallgatóink digitálisan szeretnének a jövőben használni, valamint arra is, hogy mire lenne szükségük ahhoz, hogy valóban sikeresen tudjanak haladni a tanulmányaikkal” – mondta Major, hozzátéve, a corvinusos hallgatókon kívül több neves külföldi egyetem – például a Harvard vagy a Cambridge –diákjait is bevonták a kutatásba.
"Az angolszász egyetemek hallgatóinál markánsan megjelent, hogy szeretnék, ha az egyetem „felemelné” őket, segítene nekik megtervezni a számukra legmegfelelőbb életpályát és ehhez kapcsolódóan maximalizálni az egyetemi életüket, tanulmányaikat, például megtalálni a legjobb kurzusokat és extrakurrikuláris tevékenységeket” – mesélte, így a fejlesztéseknél ezzel is kiemelten foglalkoztak. A nagyobb arányú külföldi hallgatók megszólítását célozza az is, hogy a nemzetközi hallgatói közösség számára új jelentkezési felületet biztosítanak, a tervek szerint már a következő jelentkezési periódusban. A Hallgatói Szolgáltatások csapata pedig azon dolgozik, hogy a külföldi diákok számára minél könnyebb és egyszerűbb legyen a jelentkezési és beiratkozási folyamat.
Az egyetemi applikáció ma már alapvető
Nagy előrelépést jelentett a MyCorvinus applikáció bevezetése, amelyet az igényeknek megfelelően folyamatosan fejlesztenek. Ezen keresztül minden fontos információ azonnal elérhető a diákok számára, a tantermek beosztásától kezdve a könyvtárral kapcsolatos tudnivalókon keresztül az egyetemisták saját tanulmányi előmenetelével kapcsolatos lényeges információkig. A legfontosabb hírek pedig üzenetek formájában érkeznek a telefonokra. Az applikációban továbbá lényeges információkat találhatnak a hallgatók a diákszervezetekről és szakkollégiumokról, illetve segítséget kapnak a Hallgatói Támogatás csapata – amely szakképzett pszichológusokból, tanácsadókból áll, akik a hallgatók mentális egészségét, tanulási módszereiket és a karrierjükről való közös gondolkodást hivatottak támogatni - által nyújtott szolgáltatások igénybevétele kapcsán is.
"A Covid-19 megjelenése után nagyon sok hallgatónk érezte meg a járványhelyzet szociális és gazdasági következményeit, az online oktatás nehézségeit, sokaknak nagy kihívást jelentett az elszigeteltség is. Számítottunk arra, hogy nőni fog az igény a Hallgatói Támogatás iránt, de minket is meglepett az érdeklődés mértéke” – jegyezte meg Major Péter.
A cél, hogy a diákok hallassák a hangjukat
A hallgatói szolgáltatásokért felelős vezető elmondta, ahhoz, hogy az egyetemi oktatás még jobb legyen, fejlődhessen, elengedhetetlen a diákok visszajelzése. Erre eddig is volt példa, leginkább félév végén volt lehetősége a diákoknak értékelni egy adott kurzust vagy egy adott oktató teljesítményét, munkáját, ennél azonban Major szerint hatékonyabb, ha az egyetemisták egyből az adott óra végén, formálnak véleményt annak tartalmáról, menetéről, az oktatási módszerekről, segítve az oktatót abban, hogy az adott óra hallgatóihoz legjobban illeszkedjen az óra módszereivel, a tanulás ütemezésével.
"Képet szeretnénk kapni arról, hogy egy adott óra egy hallgató tanulmányi előmeneteléhez mennyire járul hozzá. A Voice funkció a MyCorvinus alkalmazásban lesz elérhető, dinamikus, folyamatos visszajelzésre adva lehetőséget, segítve az egyetemet abban, hogy kiderüljön, az adott képzést milyen irányba érdemes fejleszteni, milyen változtatásokat érdemes mérlegelni” – mondta Major Péter.
Digitális mentor program segít a jövőben
A diákok életútjának tervezésében segít majd a jelenleg fejlesztés alatt álló Navigátor program, amelynek lényege, hogy az egyetemre érkező hallgatók kérdőíveket töltenek ki, mely segít meghatározni azt a hallgatói profilt, ami az alapja lehet egy potenciális életpályamodellnek, karrierútnak.
"A hallgatói profilozás eredménye alapján körvonalazódnak karrierprofilok, amelyekhez igazodva az egyetem mentorai mellett a digitális felületek és tapasztalattal rendelkező mentorok tudnak segítséget nyújtani a szabadon választható tárgyak, a különböző szakkollégiumok, tanulmányokon túli tevékenységek megválasztásában. Ez nem egy determinisztikus modell, nincs semmi kőbe vésve, de segít eligazodni a rendelkezésre álló választási lehetőségek között, navigálni az egyetemi élet sűrűjében. Természetesen a digitális felület, mint platform, kiemelt része a Navigátor programnak, de még fontosabb, hogy a hallgatók minden esetben szakértő támogatást kapnak majd a Hallgatói Támogatás csapatától, valamint a kiváló mentor-oktatóktól” – mondta Major Péter.
A cikk megjelenését a Budapesti Corvinus Egyetem támogatta.
Címlapkép: Budapesti Corvinus Egyetem
Kiderült: az Nvidia és az OpenAI nagy biznisze még nem végleges
Ez a deal még benne sincs a hatalmas megrendelésállományban.
Elkezdődött a tárgyalás: különleges csapat érkezett Moszkvába – Egy lépéssel közelebb került a háború lezárása?
Még mindig van pár vitás pont, ma is lesz róluk szó.
Nukleáris fúziós projektbe kezd bele a Google-lel az európai nagyhatalom
Közös vállalatot hoznak létre.
Megtörte a csöndet Ukrajna: hivatalosan is reagáltak a hatalmas orosz győzelemről szóló hírekre
Ezeket nemrég Putyin személyesen jelentette be.
Beindult a durva cenzúra: az ingatlanpiaci pánikkeltést tiltják
Pár nap alatt 40 ezer posztot töröltek a világ második legnagyobb gazdaságában.
Putyin hivatalosan is bejelentette: Oroszország készen áll, hogy háborúba menjen Európával
Persze csak akkor lesz ilyen szerinte, ha Európa támad először.
Gyerekeken is tesztelné a kísérleti fogyasztószerét a Novo Nordisk
A késői fázisú kutatás januárban indul.
Nagy hozamok nyomában: ezekkel a részvényekkel lehet sokat keresni 2026-ban
Megtették tétjeiket a Jefferies elemzői.
"Kell egy pofon Európának, hogy észhez térjen"
"Az állam és a privát szféra összefonódása akkora versenyhátrány Magyarországnak, ami sehol máshol nincs, ez szuper extrém az Európai Unió más országaihoz hasonlítva." Szabó Balázs,...
Otthon Start: Újabb bank a 3% alatti kamatversenyben
Az MBH Duna Bank 2025. december 1-jétől bevezette kamatkedvezményes Otthon Start lakáshitel konstrukcióját, amellyel a bank is belépett a 3 százalék alatti kamatversenybe. Ez különösen figyelem
ISO 27001: Hogyan tegyük a tanúsítást üzleti előnnyé?
Az ISO 27001 tanúsítás ma már üzleti szükséglet: növeli az ügyfélbizalmat, megkönnyíti a tender- és vendor-auditokat, és csökkenti az információbiztonsági incidensek kockázatát. Az ISO
DIMOP Plusz: hol tartunk 2025 végén?
A Magyarországnak jutó 2021-2027 közötti pályázati források 9800 milliárd forintot tesznek ki. Ebből a DIMOP Plusz (Digitális Megújulás Operatív Program Plusz) esetén 764 milliárd forinttal
Mesterséges intelligencia és molekuláris tervezés
A hagyományos kutatásban 800 évet igénylő munkát az MI-nek sikerült néhány hónap alatt elvégeznie, 2,2 millió új kristályszerkezet felfedezésével.
Bizalmi válságban magyar piac, hiába várjuk a kockázati tőkét
A lelkesedés után vallatásokon át halad a világmegváltó ötlet, mire általában nem történik semmi. Magyarországon ugyanis sok a tehetség és az ötlet, de kevés a... The post Bizalmi válság
Balásy Zsolt: Mit (nem) ad nekünk a MÁV?
Egy ország vasúthálózata sok mindent elmond az országról. Mobilitás, kolbász, benzin. Balásy Zsolt aktuális megfejtése. Emlékszem, amikor a 2010-es évek elején először rohant a benzin... Th
Kiben bízhatunk? A bizalom földrajza
"A világot inkább a bizalom, mintsem a pénz mozgatja." - Joseph Stiglitz Kevés fogalom van, amely egyszerre hétköznapi és mégis nehezen megfogható. Tudjuk milyen, amikor... The post Kiben bízha
Kiderült, hogy miért nem nőtt (már megint) a magyar gazdaság
A szárnyalás még várat magára.
Ízekre szedték a kormány gazdaságpolitikáját, Nagy Márton védelmébe vette
Meghallgatása volt a miniszternek.
Préda: Nincs másik gyártósor
Ha egy kibertámadás miatt leáll egy vízmű, vagy egy erőmű, ott nem működnek a bevált IT-s reflexek.
Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!


