
Drasztikusan megváltoztak az egyetemi hallgatók igényei és elvárásai, ebben pedig nagy szerepe van annak, ami a Deloitte 2016-os tanulmányában is hangsúlyosan megjelenik, mégpedig hogy egyetlen más eszköznek sincs olyan kereskedelmi és társadalmi hatása, mint a mobiltelefonoknak. Egy 2019-ben, 2176 egyetemista részvételével készült kutatás rámutatott, az egyetemi hallgatók mindennapjainak elengedhetetlen része az okostelefon, a válaszadók háromnegyede válaszolta azt, hogy el sem tudja képzelni anélkül az életét.
A kutatásban résztvevők 90%-a véli úgy, hogy a különböző technológiai megoldások nélkül komoly nehézséget jelentene számukra a tanulmányaik elvégzése,
ugyanis az adminisztratív feladatok, a megfelelő tantermek megtalálása, az oktatókkal és a többi hallgatóval való kapcsolattartás sokkal egyszerűbb a digitalizációnak köszönhetően.
A közép-kelet európai régió legjelentősebb felsőoktatási intézményeiben, mint például a Bécsi Közgazdaságtudományi Egyetemen, a varsói SGH Közgazdasági Egyetemen, a Ljubljanai Egyetemen, vagy a Prágai Közgazdasági Egyetemen már a legtöbb hallgatói ügyintézés digitálisan történik, ugyanakkor Magyarországon ez még nem bevett gyakorlat, de jó példák már vannak. A Budapesti Corvinus Egyetemen 2020 óta jelentős előrelépés történt.
"Fontos stratégiai célkitűzés a nemzetköziesedés, ennek érdekében komoly változásokra van szükség, hogy felzárkózzunk a versenytársakhoz” – magyarázta Major Péter, a Hallgatói Szolgáltatásokért felelős vezető, aki 2020 januárjában csatlakozott a csapathoz, és egy, az egyetem munkatársaival és hallgatóival készült felmérésre alapozva készült el az a digitalizációs stratégia, aminek a végrehajtásán dolgoznak.
"Arra voltunk kíváncsiak, mik azok a szolgáltatások, amelyeket hallgatóink digitálisan szeretnének a jövőben használni, valamint arra is, hogy mire lenne szükségük ahhoz, hogy valóban sikeresen tudjanak haladni a tanulmányaikkal” – mondta Major, hozzátéve, a corvinusos hallgatókon kívül több neves külföldi egyetem – például a Harvard vagy a Cambridge –diákjait is bevonták a kutatásba.
"Az angolszász egyetemek hallgatóinál markánsan megjelent, hogy szeretnék, ha az egyetem „felemelné” őket, segítene nekik megtervezni a számukra legmegfelelőbb életpályát és ehhez kapcsolódóan maximalizálni az egyetemi életüket, tanulmányaikat, például megtalálni a legjobb kurzusokat és extrakurrikuláris tevékenységeket” – mesélte, így a fejlesztéseknél ezzel is kiemelten foglalkoztak. A nagyobb arányú külföldi hallgatók megszólítását célozza az is, hogy a nemzetközi hallgatói közösség számára új jelentkezési felületet biztosítanak, a tervek szerint már a következő jelentkezési periódusban. A Hallgatói Szolgáltatások csapata pedig azon dolgozik, hogy a külföldi diákok számára minél könnyebb és egyszerűbb legyen a jelentkezési és beiratkozási folyamat.
Az egyetemi applikáció ma már alapvető
Nagy előrelépést jelentett a MyCorvinus applikáció bevezetése, amelyet az igényeknek megfelelően folyamatosan fejlesztenek. Ezen keresztül minden fontos információ azonnal elérhető a diákok számára, a tantermek beosztásától kezdve a könyvtárral kapcsolatos tudnivalókon keresztül az egyetemisták saját tanulmányi előmenetelével kapcsolatos lényeges információkig. A legfontosabb hírek pedig üzenetek formájában érkeznek a telefonokra. Az applikációban továbbá lényeges információkat találhatnak a hallgatók a diákszervezetekről és szakkollégiumokról, illetve segítséget kapnak a Hallgatói Támogatás csapata – amely szakképzett pszichológusokból, tanácsadókból áll, akik a hallgatók mentális egészségét, tanulási módszereiket és a karrierjükről való közös gondolkodást hivatottak támogatni - által nyújtott szolgáltatások igénybevétele kapcsán is.
"A Covid-19 megjelenése után nagyon sok hallgatónk érezte meg a járványhelyzet szociális és gazdasági következményeit, az online oktatás nehézségeit, sokaknak nagy kihívást jelentett az elszigeteltség is. Számítottunk arra, hogy nőni fog az igény a Hallgatói Támogatás iránt, de minket is meglepett az érdeklődés mértéke” – jegyezte meg Major Péter.
A cél, hogy a diákok hallassák a hangjukat
A hallgatói szolgáltatásokért felelős vezető elmondta, ahhoz, hogy az egyetemi oktatás még jobb legyen, fejlődhessen, elengedhetetlen a diákok visszajelzése. Erre eddig is volt példa, leginkább félév végén volt lehetősége a diákoknak értékelni egy adott kurzust vagy egy adott oktató teljesítményét, munkáját, ennél azonban Major szerint hatékonyabb, ha az egyetemisták egyből az adott óra végén, formálnak véleményt annak tartalmáról, menetéről, az oktatási módszerekről, segítve az oktatót abban, hogy az adott óra hallgatóihoz legjobban illeszkedjen az óra módszereivel, a tanulás ütemezésével.
"Képet szeretnénk kapni arról, hogy egy adott óra egy hallgató tanulmányi előmeneteléhez mennyire járul hozzá. A Voice funkció a MyCorvinus alkalmazásban lesz elérhető, dinamikus, folyamatos visszajelzésre adva lehetőséget, segítve az egyetemet abban, hogy kiderüljön, az adott képzést milyen irányba érdemes fejleszteni, milyen változtatásokat érdemes mérlegelni” – mondta Major Péter.
Digitális mentor program segít a jövőben
A diákok életútjának tervezésében segít majd a jelenleg fejlesztés alatt álló Navigátor program, amelynek lényege, hogy az egyetemre érkező hallgatók kérdőíveket töltenek ki, mely segít meghatározni azt a hallgatói profilt, ami az alapja lehet egy potenciális életpályamodellnek, karrierútnak.
"A hallgatói profilozás eredménye alapján körvonalazódnak karrierprofilok, amelyekhez igazodva az egyetem mentorai mellett a digitális felületek és tapasztalattal rendelkező mentorok tudnak segítséget nyújtani a szabadon választható tárgyak, a különböző szakkollégiumok, tanulmányokon túli tevékenységek megválasztásában. Ez nem egy determinisztikus modell, nincs semmi kőbe vésve, de segít eligazodni a rendelkezésre álló választási lehetőségek között, navigálni az egyetemi élet sűrűjében. Természetesen a digitális felület, mint platform, kiemelt része a Navigátor programnak, de még fontosabb, hogy a hallgatók minden esetben szakértő támogatást kapnak majd a Hallgatói Támogatás csapatától, valamint a kiváló mentor-oktatóktól” – mondta Major Péter.
A cikk megjelenését a Budapesti Corvinus Egyetem támogatta.
Címlapkép: Budapesti Corvinus Egyetem
Ugrik a forint a sűrű hét első napján
Rengeteg makroadatot várunk, és közben geopolitikai fronton is zajlanak az események.
Rakétaként lőttek ki a lakossági állampapírok – mi történik itt?
Rég láttunk ekkora befektetői érdeklődést.
Kiderült, hogy mi áll az áramkimaradások mögött: ritka légköri jelenség bénította meg az Ibériai-félszigetet
2006-ban volt hasonló utoljára.
Összeomlott az internet is Spanyolországban
Drasztikus ábrát mutatunk, Portugália és Franciaország egy része is érintett.
Tűzszünetet jelentett be Vlagyimir Putyin, Harkivben nyomulnak az oroszok - Háborús híreink hétfőn
Cikkünk folyamatosan frissül.
Nyaralás: készpénz vagy kártya?
Jön a nyaralási szezon, sokan mennek külföldre és ott idegen devizában kell fizetniük. Két lehetőségük van, vagy a bankkártyájukat használják vagy készpénzt használnak. A legtöbb emberne
Új ERP rendszer bevezetése: adózási és számviteli buktatók, amikre figyelni kell
Egy új ERP rendszer bevezetése nemcsak informatikai projekt, hanem a vállalat szinte minden működési területét érintő, komplex átalakulás. Különösen igaz ez akkor, ha az ERP rendszer külfö
Zöld energiával meleg otthonokat: új lehetőség a távhőtermelőknek
A 2025/MA/TÁVHŐ/02 kódszámú, társadalmi egyeztetésre bocsátott pályázati felhívás új lendületet adhat a hazai távhőrendszerek megújításának.
Kína AI-ban is leversenyez mindenkit
Peking legutóbbi karácsonyi ajándéka a Nyugatnak a DeepSeek nevű AI-bomba volt, amely komoly felfordulást okozott a Wall Streeten, legalábbis annak techorientált részén. A nyugati féltekén...
T
Egy despota harca a piaccal
Egy fékeket vesztett rezsim épp visszaél egy fékevesztett helyzettel. Amióta Erdoğan az elnök, a török líra folyamatosan gyengül. Ez a folyamat az elmúlt négy évben...
The post Egy despota ha
Lassan, de zöldül a globális villamosenergia-termelés
Kedvező folyamatok látszanak a villamos energia terén is, hiszen a tavalyi termelésnövekedés nyolcvan százalékát már a megújuló energiaforrások és a nukleáris energ
Háromszor annyiból enni tízmilliókba kerül!
Amikor online feljön a kérdés, hogy mennyit költenek az emberek ételre, legtöbbször már nem is válaszolok. Ennek fő oka, hogy a mi családunk költései annyival le vannak maradva a tipikustól (
Zöld hidrogén és ipari kereslet: segíti-e a tagállamok kibocsátáscsökkentését az EU hidrogénstratégiája?
A zöld hidrogén uniós bevezetését a tagállami eltérések, a növekvő költségek és a szabályozási bizonytalanságok lassítják.

Óriási siker az új Duna-parti negyed, itt tart az építkezés (x)
A budapesti átlagot is felülmúlja a Marina City iránti kereslet

- Utódlás: Csányi Péter az OTP új vezérigazgatója
- Mérgező borokkal árasztották el Európát, Magyarországon is súlyos a helyzet
- Bezzegországból bukott angyal? Nagy bajba kerülhet Magyarország szomszédja
- Karnyújtásnyira volt az ukrajnai háború lezárása – Tényleg egyetlen dolog miatt borul most minden?
- Mától kaphatók az új lakossági állampapírok – melyikbe érdemes most befektetni?
Tőzsdézz a világ legnagyobb piacain: Kezdő útmutató
Bemutatjuk, merre érdemes elindulni, ha vonzanak a nemzetközi piacok, de még nem tudod, hogyan vágj bele a tőzsdézésbe.
Miért a tőzsdei befektetést válasszam az állampapír helyett?
Online előadásunkon megvizsgáljuk a két befektetési formát, megtárgyaljuk az előnyeiket és a hátrányaikat, sorra vesszük mikor mibe érdemes fektetni.
Oszkó: jobb idők jöhetnek az európai tőzsdéken, csökken az USA elszívó hatása
Az OXO Technologies vezére a Business podcast vendége volt.
Évtizedek óta nem látott változás az OTP-nél – Mi jöhet most?
Csányi Péter veszi át édesapjától a vezérigazgatói pozíciót.
Megállíthatatlan a földek drágulása, de nem mindenki profitálhat belőle
Drámai áremelkedés tapasztalható: 2010 óta közel négyszeresére emelkedtek a termőföldárak Magyarországon.
Ügyvédek
A legjobb ügyvédek egy helyen