
Elkezdődött a Portfolio-MAGE Járműipar 2025 konferencia Győrben. Az idén jubiláló, immár 10 éve megrendezett eseményen a hazai járműipar legfontosabb szereplői gyűlnek össze, akik megvitatják az iparág előtt álló jelentős kihívásokat: a digitalizációt, elektrifikációt, fenntarthatóságot, és a versenyképesség megőrzését. Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) ügyvezető főtitkára nyitóbeszédében kiemelte, hogy Magyarország különösen érintett a járműipari változásokban, lévén
az országban 150 ezer embert foglalkoztat közvetlenül az iparág, és a hazai innovációs tevékenység jó része is az automotive szektorhoz kapcsolódik.

A mai konferencianapon B2B, négyszemközti találkozókra is sor kerül a szereplők között, holnap gyárlátogatás következik, a résztvevők az Audi Hungária, a Rába és a Dana Hungary üzemeiben tapasztalhatják meg elsőkézből a legmodernebb gyártástechnológia adta lehetőségeket.
A világ legnagyobb motorgyára idén is jól teljesített
Michael Breme, az Audi Hungária igazgatóságának elnöke nyitóelőadásában emlékeztetett arra, hogy az Audi 1993-ban kezdte a gyártást Magyarországon: ma pedig már 5,1 millió négyzetméteres üzemkomplexumban termel, 2018-óta már elektromos meghajtású motorok is készülnek a győri üzemben. Az Audi a legnagyobb külföldi befektetőnek számít Magyarországon, egyben a magyar autóipar legnagyobb befektetője. Tavaly a vállalat 1,5 millió hajtásláncot gyártott a győri telephelyen, összesen csaknem 180 ezer jármű gördült le a futószalagról. A vállalat - a régió legnagyobb munkaadójaként több mint 11 ezer főt foglalkoztatott tavaly év végén – beszállítókkal, alvállalkozókkal együtt ez a szám az 50 ezer főt is eléri.

Az Audi jövője is egyértelműen az elektromosság felé mutat, a tervek szerint a célportfólió tisztán elektromos lesz. Michael Breme szerint az iparág és az Audi jövőjét három fő trend határozza meg:
- az elektromos akkumulátoros járművek;
- a szoftveresen vezérelt járművek;
- és az autonóm vezetés;
Kiemelte, hogy az elektromos meghajtású járművek gyártásánál tapasztalható erős versenykörnyezet a termelési költségek jelentős optimalizálására sarkallja a gyártókat. Megfeleződik a gyártási idő, a termelési költségek pedig 30%-kal csökkennek.
Képesnek kell lennünk a belső és külső versenyben való helytállásra”
– tette hozzá. Az igazgatósági elnök a magyar autóipar versenyképessége szempontjából fontos tényezők között említette a megfizethető energiaárakat, a digitalizációt, az infrastruktúrafejlesztéseket és az állami támogatásokat is. Utóbbinál fontosnak tartja a célzott állami támogatási programokat, amik hozzájárulnak az ágazathoz kapcsolódó új üzleti tevékenységek növekedéséhez.
Az energia a kulcskérdés
Az energiapiac jelenlegi helyzetéről és jövőbeli kilátásairól beszélt Tóth András István, az E.ON Hungária Csoport megoldásértékesítési igazgatója. Az előadó az energiaárak alakulását és a rugalmasság energiapiacon betöltött szerepét emelte ki. Az energiaárak kapcsán elmondta, hogy elsősorban a naperőműkapacitások gyors bővülése miatt az elmúlt időszakban sokkal jobban kitettek lettünk az időjárásváltozásnak, ami nagy volatilitással jár.
Mindez az extrém árakban is tükröződik.
A negatív árak mellett a másik véglet is megjelent, mégpedig 400-700 eurós megawattóránkénti árak formájában, ami többszöröse a szokásos átlagárnak.

Ebben a helyzetben felértékelődik rugalmasság szerepe. Tóth András István szerint mind a termelői, mind a fogyasztói oldalon szükség van a rugalmasságra. A termelőknek képesnek kell lenniük gyorsan reagálni a kereslet változásaira, míg a fogyasztóknak érdemes átgondolniuk, hogyan tudják optimalizálni energiafelhasználásukat. A gazdasági szereplők üzleti konstrukciók révén is kénytelenek alkalmazkodni, többek között energetikai fejlesztési tervekkel, valamint fogyasztáscsökkentést célzó beruházásokkal.
„A két-három műszakban dolgozó gyártóvállalatokat nagyban érintheti mindez. Amikor már nem süt a nap, a lakossági fogyasztás akkor indul be, és ilyen időszakban a legmagasabbak a villamosenergia árak.
Így a termelési intenzitást érdemes alacsonyabb árszintű időszakban növelni, ha lehetséges”
– emelte ki a szakember, aki felhívta a figyelmet a tárolókapacitásokban rejlő potenciálra is.
Címlapkép forrása: Portfolio
Ketyeg az óra, Magyarország végleg elveszítheti a teljes 10,5 milliárd eurós uniós támogatást
Számot adott a Bizottság az EU legkomolyabb támogatási eszközének állapotáról.
Néhány órán át volt miniszterelnök, újra az oroszlánok elé veti Macron
Megpróbálja másodjára is ugyanazt a jelöltet a francia elnök.
Katonai robbanóanyag-gyárban történt tragédia az USA-ban
többen meghaltak a hatalmas detonációban.
Vasárnaptól még szigorúbb lesz a reptéri ellenőrzés, hosszabb lesz a biztonsági vizsgálat
Eleinte nagyon hosszú várakozási időkre kell készülni.
Nemzetbiztonsági veszélyre hivatkozva döntött az FCC: megszűnik több népszerű eszköz forgalmazása
Több millió tiltott terméket távolítottak már el a kínálatból.
Top 10 osztalék részvény - 2025. október
Október másodikán kijött Justin Law listája az osztalékfizető részvényekről, sorba is rendeztem őket gyorsan, itt az eredmény.Fontosabb infók a lista összeállításával kapcsolatbanElőző
Mi az AI-rali mérlege? Kipukkanhat a buborék?
A mesterséges intelligencia körüli tőkepiaci eufória a modern gazdasági ciklus egyik legjelentősebb strukturális kérdésévé vált. Az AI nem csupán technológiai áttörés, hanem egy új álta
Innováció a rajtvonalnál
Van egy fejlesztésed, ami már nem ötlet, de még nem piackész? Ez a felhívás arra való, hogy prototípusból termék legyen.

Fókuszban a KKV-k
A mikro-, kis- és középvállalkozások (KKV-k) gazdasági szerepe kiemelten fontos, ezért nem véletlen, hogy a társasági adó rendszerében is számos adóalap- és adókedvezmény érhető el kimon

A műanyag nem vész el, csak átalakul, és ez óriási veszélyt jelent környezetünkre
Mikroműanyagokat találtak már magzatok placentájában, a Mariana-árok mélyén, az Everest csúcsán, sőt még az antarktiszi pingvinek szerveiben is. A műanyag ugyanis nem b
A bújtatott szerencsejáték, mint üzleti modell
A "blind box", a "loot box" és a hasonló modellek ugyanarra az ösztönre építenek, mint a rulett vagy a sorsjegy: a bizonytalanság izgalmára. Az iparág... The post A bújtatott szerencsejáték

Egy tanuló akár saját jövedelem nélkül is felveheti az Otthon Start hitelt
Természetesen szülői segítség kell ebben az extrém helyzetben, hiszen valakinek el kell bírnia a kölcsön törlesztőrészletét. De a szokásos eljárással ellentétben az Otthon Start hitelnél
Még mindig hasítanak a 3 betűs "tanácsadók"
A napokban megtalálta a szüleimet az egyik hárombetűs pénzügyi közvetítő alvállalkozója. (Ugye a "pénzügyi tanácsadók" legfőképpen ebben a formában működnek, hiszen így nem kell mini


Megszólalt az Erste-vezér: kiderült, mekkora növekedést hoz az Otthon Start
Megjelent a Portfolio Checklist csütörtöki adása.
Az Otthon Start sem állítja meg a magyar falvak kiürülését
Sokak számára vonzó az olcsó vidéki ingatlan, de lehetnek váratlan buktatói az ottani életnek.
Fontos adat érkezett: ezért veszélyes Magyarországon kamatot csökkenteni
Ismét felélénkült a kamatvita.
Divat vagy okosság? ETF-ek és a passzív befektetések világa
Fedezd fel az ETF-ek izgalmas világát, és tudd meg, miért válhatnak a befektetők kedvenceivé!
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!