GettyImages-1176009293
Uniós források

Az önvezető autózásra felkészülést is segítik az új EU-források

Portfolio
Útfelújításra alig lesz uniós forrás a 2021-2027-es költségvetési időszakban, inkább a nagy európai közlekedési folyosók mentén új kapcsolatok létesítésére és bővítésére lesz majd lehetőség – jelezte a Világgazdaságnak adott interjúban Szilvai József Attila. A Magyar Közút Zrt. vezérigazgatója azt is jelezte, hogy a következő ciklus uniós támogatásai segíthetnek majd az önvezető autókra való felkészülést is.

Miután a múlt héten kiszivárgott, hogy milyen szempontok mentén tervezi a 2021-2027-es uniós költségvetési keret itthoni elosztását a kormány, érdekes azt is kibontani, hogy a közlekedésfejlesztés, konkrétan a közútkezelés terén mik a kilátások. Erről beszélt többek között a VG-nek a Magyar Közút vezére és például ezeket mondta

  • Útfelújításra alig lesz uniós forrás a 2021-2027-es költségvetési időszakban (arra majd magyar költségvetési forrás lesz), inkább a nagy európai közlekedési folyosók (Ten-T) mentén új kapcsolatok létesítésére és bővítésére lesz majd lehetőség. Elsősorban forgalombiztonsági megoldások, intelligens megoldások telepítése jön majd szóba: ezek a megoldások olyanok, amelyek automatizálják az út kezelését, forgalmát és az utasok tájékoztatását.
  • Az önvezető autókra felkészülést is segíthetik az új EU-pénzek: lényegében a járművektől, a gyalogosoktól, a közlekedésirányításából, navigálásából eredő rendszerek kapcsolódnak össze. Jelezte: ilyen rendszerük már van az M1-esen, az M0-son, és az M7-esen is, és ehhez a mobilszolgáltatóktól és navigációs cégektől is kapnak forgalmi adatokat, előrejelzéseket, amelyekért cserébe a Magyar Közút közli, hogy mikor lesz felújítás és forgalomkorlátozás. Várhatóan az M1-es és a Zalaegerszegre vezető M76-os út is okosút lesz az ottani járműipari tesztpálya miatt.
  • Az M1-es autópálya meglévő útpályájának romlása annyira felgyorsult a terherforgalom és a csapadék miatti károk következtében, hogy előbb ezt szükséges helyreállítani és csak utána építhető az új pálya (háromsávosítás). A 2019-ben elkezdett 71 km-nyi útszakasz helyreállítással 2021-ben végeznek.
  • A 2016-ban elindított Komplex útfelújítási programot idén tavasszal fejezik be és már dolgoznak a Magyar falu program idei teendőinek előkészítésén, illetve indul a konkrét tervezés is. Utóbbi kapcsán lényeges év eleji hír volt, hogy  a Magyar Falu program keretéből évente mellékúthálózat fejlesztésére fordítható 50 milliárdos keretet megemelték 12,5 milliárd forinttal.

Az idei évben várható nagyobb útépítési projektekről további információk:

Címlapkép forrása: Mikhail Pochuyev\TASS via Getty Images

Ez a cikk "Az EU kohéziós politikájának hatásai Magyarországon - jelen és jövő" című, 2019. április 1-től 2020. március 31-ig tartó munkaprogram része, amelyet a Portfolio.hu-t kiadó Net Média Zrt. valósít meg az Európai Unió finanszírozásával. Jelen tartalom kizárólag a cikk szerzőjének álláspontját tükrözi. A munkaprogramot finanszírozó Európai Bizottság semmilyen felelősséget nem vállal a cikkben szereplő információk felhasználását illetően.
Koronavírus
Koronavírus
OTP
Koronavírus Észak-Olaszország
szentendrei hév megálló
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Tőzsdetanfolyam
Alapoktól a kereskedési, befektetési stratégiákig.
Online előadás
Online előadás a tőzsdei befektetésekről, kezdőknek.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Infostart.hu
2020. március 3.
Agrárium 2020
2020. március 5.
Biztosítás 2020
2020. március 10.
Investment, Wealth and Savings (IWS) 2020
2020. március 18.
Lakás Konferencia 2020
Westminster brexit brit kilepes tortenelmi dontes