Elkészült az észak-erdélyi autópálya Berettyószéplak és Szilágynagyfalu közötti 13,5 kilométeres szakasza - írja a Magyar Építők. A két év alatt, mintegy 29 milliárd forintnyi lejből megépült útszakasszal elérte az 1000 kilométert a romániai autópályák hossza.
Az Európai Bizottság bejelentette, hogy 6,2 milliárd eurót kíván elkülöníteni több mint 100 projektre, amelyek célja a környezetbarátabb, biztonságosabb és hatékonyabb közlekedés előmozdítása az Európai Unión belül. A finanszírozás nagy részét a vasúti, a belvízi és a tengeri útvonalak korszerűsítésére fordítanák.
A Budapest körüli funkcionális várostérség népességrobbanása és az abból eredő számos probléma miatt többé-kevésbé elengedhetetlen a kiköltözés léptékének, illetve jellegének korlátozása, irányítottabb mederbe terelése. Emellett más szabályozási eszközök terelhetik a népességnövekedést fenntarthatóbb, könnyebben kiszolgálható irányba. Egy harmadik megoldási irány az lehet, ha erős központi – akár állami, akár fővárosi – irányítás mellett nagy számban jelennének meg az átalakuló rozsdaövezeteken változatos igényeket lefedni képes, vonzó környezetben elhelyezkedő lakások; hatékonyan csökkentve az agglomerációs településekre háruló nyomást, kezelhető mederben tartva így az ott gyakran csak komoly nehézségek árán teljesíthető közszolgáltatás-fejlesztések iránti igényt.
Átépítik Érden a Törökbálinti út Iparos út - Folyondár utca közötti közel 1 kilométeres szakaszát és a Folyondár utcánál jelzőlámpás csomópontot is kialakítanak - írja a Magyar Építők. A projekt a SWIETELSKY Magyarország Kft. kivitelezésében nettó 681 millió forintból valósul meg.
Jó ütemben halad a paksi Duna-híd építése, egyre látványosabbak a munkálatok. Már a korlátokat szerelik a kalocsai oldalon, míg a paksi oldalon a hídszerkezet tolása zajlik - írja a Magyar Építők. Az építkezés koncepcióját most egy videóban mutatjuk be.
Hamarosan elkészülnek a tervek a Szent Gellért tértől a Dombóvári útig kiépülő új villamosvonal-projektben - írja a Magyar Építők. A budai fonódó villamoshálózat második üteme Dél-Buda közlekedését fogja javítani, melynek előkészítését a Főmterv Zrt. végzi.
Több folyamatban lévő fővárosi és vidéki város-, és közlekedésfejlesztési projekt lezárására utaló dokumentum jutott a Telex birtokába. A lap információi alapján a széljegyzetekkel tarkított listán Lázár János építési és közlekedési miniszter mintegy nyolcvan többségében fővárosi fejlesztés sorsáról, többségében azok lezárásáról döntött. A kerékpáros fejlesztések, a vasútfejlesztések, a HÉV-fejlesztések, a közpark-építések rosszul jártak, van azonban néhány projekt, aminek folytatódhat a tervezése, ilyen többek között a Budakeszire tervezett buszsáv, vagy a ferencvárosi Atlétikai Stadion, illetve az ehhez épített szabadtéri edzőpályák. A miniszter azt nyilatkozta a dokumentumra vonatkozóan, hogy a kormány azokat a fenntartható beruházásokat akarja és tudja támogatni, amelyek nemzetgazdasági szempontból fontosak, gazdaságélénkítő hatással bírnak.
Jelentős beruházás zajlik Székesfehérváron, melynek célja, hogy mind a vasút, mind a közúti forgalom tekintetében javuljon a város közlekedése. Ennek keretében most új elemként a vasút déli, Új Váralja sor felőli oldalán egy 149+3 állásos P+R parkoló, valamint 100 darab B+R kerékpártámasz készül - írja a Magyar Építők.
Jól halad a debreceni BMW-gyár mellett épülő vasútfejlesztési beruházás. A V-Híd Zrt. kivitelezésében megvalósuló projekt során felújítják a nyomvonalat és bizonyos szakaszokon második vágányt is kiépítenek - írja a Magyarépítők. A lap képeken mutatta be, hogy haladnak a munkálatok.
Korábban már írtunk róla, most viszont jogerőre emelkedett a Galvani híd építési engedélye - osztotta meg Fürjes Balázs, közösségi oldalán. A végleges tervekkel egy négyéves tervezési munka zárult le. Nézzük, mit adhat a Galvani híd a fővárosnak!
A kormány és a főváros között korábban sem volt feltétlenül felhőtlen az együttműködés, az energiaválság és az elmúlt hetek történései azonban tovább nehezítették a közös munkát, több nagy projekt is veszélybe került. Az Index.hu főváros jelenlegi kilátásairól, és a bizonytalanná váló fejlesztésekről kérdezte Erő Zoltánt, Budapest főépítészét.
Négy méter széles bringasztráda épül Bécsben, ami már egy kompromisszum utáni megoldás - írja a Telex. Az új útvonalat Donaustadt és a belváros között alakítják ki, egyes szakaszoknak az építése már 2022-ben, a többi 2023-ban indul.
A Budai Fonódó villamoshálózat II. üteme a Szent Gellért tértől a Műegyetem rakparton, a Pázmány Péter sétányon és a Dombóvári úton át a Budafoki útig tarthat majd. Korábban már megállapodott a Kormány és a Főváros a beruházásról, a tervek nem is olyan régen elkészültek, ám a Főváros kifogásolta ezeket. Újabb egyeztetések után azonban úgy tűnik, hogy sikerül egyezségre jutni és a módosítások felvezetése után tovább haladhat a közlekedési beruházás.
Egyetértett a Fővárosi Közgyűlés arról a megállapodásról, amely a következő évekre meghatározza az együttműködési kereteket és a műszaki tartalmat a 2-es metró és a gödöllői hév összekötésének fejlesztésére. A megállapodás hatoldalú, a X., XIV., XVI., XVII. kerületek, a Fővárosi Önkormányzat és a kormányzati Budapest Fejlesztési Központ köti egymással - írja Vitézy Dávid közösségi oldalán.
"Új funkciókkal töltjük meg az Eiffel-csarnok műemléki épületét, rendbe tesszük a Nyugati pályaudvar teljes környezetét. Kétfordulós, nyílt, nemzetközi építészeti tervpályázatot hirdetünk a Nyugati pályaudvar és környezetének teljes megújítására. A feladat rendkívül összetett: parképítés, minőségi városi terek, középületek és vasúti mélyállomás tervezése. A 44 hektár megújítására 12 építészirodától várunk terveket." - mondta el Fürjes Balázs, Budapestért és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a Nyugati pályaudvaron tartott sajtótájékoztatón, ahol Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója és Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója is megszólalt.
Az eredetileg tervezettnél hamarabb, szombattól ismét bővített forgalmi kapacitással használhatják a fővárosban a Rákóczi út-Nagykörút csomópontot az autóval közlekedők, hétfő hajnalban pedig visszaáll a villamosbarát körúti lámpaprogram - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
Facebookon tett közzé videót.
Közel két hét telt el a támadás óta.
Megjelent a „klímafláció”.
Hírfolyamunk az ukrajnai háborúról percről percre.
Egyértelműen fogalmazott.
Ki nyer? Az amerikai kormány vagy a ByteDance?
Kaiser Ferenc, az NKE docense a Portfolio Checklistben értékelte az Ukrajnának jóváhagyott új segélycsomagot.
Mekkora a baj a luxusiparban?