
Az Európai Bizottság
a korábban 2026-ra tervezett felülvizsgálatot már 2025 végéig elvégzi az autók és kisteherautók 2035-ös zéró CO2-kibocsátási céljával kapcsolatban.
Az Európai Unió eredetileg 100%-os CO2-kibocsátás-csökkentést írt elő az új járművekre 2035-ig, ami gyakorlatilag a belső égésű motorok végét jelentené.
Ursula von der Leyen, a Bizottság elnöke pénteken találkozott az autóipari vezetőkkel a szektor jövőjének megvitatására. Az európai autógyártók jelenleg súlyos kihívásokkal néznek szembe: amerikai vámok, gyenge európai kereslet és az elektromos átállás nehézségei szorítják őket, miközben a kínai versenytársak egyértelmű előnyt szereztek az elektromos járművek piacán.
A felülvizsgálat különös figyelmet fordít majd a kisteherautókra, amelyeknél az elektromos változatok piaci részesedése mindössze 8,5%, ami körülbelül fele az elektromos személyautók részarányának.
Az új javaslat részletei még nem ismertek, de tartalmazhat CO2-semleges üzemanyagokra vonatkozó rendelkezéseket, amelyek továbbra is működtethetnék a belső égésű motorokat, valamint plug-in hibridekre vagy hatótáv-növelőkre vonatkozó szabályozást.
A Volkswagen, Európa legnagyobb autógyártója közölte, hogy elkötelezett a zéró kibocsátási cél mellett, de több időre és rugalmasságra van szüksége annak eléréséhez, és támogatja a módosításokat.
Az átmeneti rendelkezések, a kisszériás gyártásra vonatkozó különleges megoldások és a CO2-mentes üzemanyagok szerepe részét képezik a közelgő uniós felülvizsgálatnak
- nyilatkozta a vállalat.
Az új javaslatok a vállalati flották dekarbonizációjára vonatkozó tervezett jogszabályokkal együtt érkezhetnek, amelyek az új autó-regisztrációk mintegy 60%-át teszik ki az EU 27 tagállamában.
A Bizottság egyúttal javaslatot tehet egy új szabályozási kategória létrehozására a kis elektromos autók számára, amelyek alacsonyabb adózás alá eshetnének és extra krediteket szerezhetnének a CO2-kibocsátás csökkentési célok teljesítéséhez.
Az EU végrehajtó szerve emellett prioritásként kezeli a helyi tartalom növelését az akkumulátorok és járműalkatrészek esetében, valamint feltételeket kíván szabni a külföldi, különösen a kínai gyártók és beszállítók beruházásaihoz. A kínai befektetések növekedtek, mióta az EU importvámokat vetett ki a Kínából származó elektromos járművekre, de a blokk nem szeretné, ha ezek csupán a Kínából érkező alkatrészek és akkumulátorok végső összeszerelését jelentenék.
Forrás: Reuters
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images
Állítólag nem túl elengáns trükkel fizet alacsony béreket a Tesla, így zajlik a "bérrablás"
Pert indítottak a cég ellen.
Megbírságolhatják a Boeinget, súlyos biztonsági szabályokat nem tartottak be
Az amerikai légügyi hatóság tett javaslatot.
Újabb tűzeset borzolja a kedélyeket - Megint kigyulladt egy BKV busz
Sokadik esetről van szó.
Száguld a tőzsdén a Winklevoss ikrek kriptotőzsdéje
Jól sikerült a pénteki Nasdaq-debütálás.
Új NATO-művelet indul a Lengyelországot ért orosz dróntámadás miatt
Érkezik a válasz Oroszországnak.
Már van olyan ország, ahol egy mesterséges intelligencia lett az egyik legfontosabb miniszter
A digitális tisztviselő a közbeszerzésekért lesz felelős.
Az energetikai dekarbonizációban is szerepet kaphat a hidrogén
Miközben a hidrogénmeghajtás fontos eszköze lehet a közlekedés kizöldítésének, arról lényegesen kevesebb szó esik, hogy a hidrogén az ipar dekarbonizációjában is sz
Két éves a bejelentővédelmi törvény
2023 nyarán lépett hatályba a 2023. évi XXV. törvény, - a panasztörvény - amely a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentéséről szól. A bejelentővéd

Ezek a befektetések aranybányák - szó szerint!
Közel két évvel ezelőtt, az árfolyam kitörése előtt pár hónappal azt írtam elemzésemben, hogy az aranyárfolyam radikális emelkedése szinte garantált, akár háromszorozhat is a sárga... Th

Amikor a rosszabb befektetés is megéri
Korábban már írtam arról, hogy mennyire nem szeretem a béren kívüli juttatásokat. Teljesen feleslegesek, elvesznek egy csomó időt, és végeredményben csak azért léteznek, mert adókedvezmény
Milton Friedman és az MMT
Milton Friedman: From Modern Monetary Theory to Monetarism címmel ma cikkem olvasható a Naked Capitalism oldalon. Innen is köszönöm Yves Smith szerkesztőnek a közlést, aki egy rövid felvezetést i
Otthon Start kamatok, kedvezmények: meglepő különbségek a bankok között!
Az Otthon Start program elrajtolt, a bankok pedig - szinte versenyt futva - igyekeznek rálicitálni egymásra nem csak kamatokban, de kedvezményekben és extra jóváírásokban is. Mutatjuk, mit kínál
Elérhetőek-e az EU-s zöldítési célok?
Az IRENA 2025 júniusi jelentése átfogó képet ad az EU energiaátállási kilátásairól, szektoronkénti bontásban, valamint ismerteti a dekarbonizáció várható társadalmi és gazdasági hatása
100 milliárd forint a magyar vállalkozásoknál
Elértük a 100 milliárdot! - hangzik a hír, de mit takar ez a szám a valóságban? Csak egy újabb számadat, vagy tényleg változást hoz a mindennapokban?


Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod
Miért a tőzsdei befektetést válasszam az állampapír helyett?
Online előadásunkon megvizsgáljuk a két befektetési formát, megtárgyaljuk az előnyeiket és a hátrányaikat, sorra vesszük mikor mibe érdemes fektetni.
Mi lesz a kormány ötezermilliárdos tervével? Szaporodnak a kérdőjelek
Portfolio Checklist: mikor lesz Paks II-es áram a konnektorunkban?
Erre kevesen számítottak: ő most a világ leggazdagabb embere
Újra hasít az AI-sztori.
Mi lesz veled, magyar búza? Drasztikus váltás kell
Aduász lehet a búza itthon, a fajtaválasztáson és a technológián azonban nagyon sok múlik.
