Üzlet

Igazi hibrid kicsiben a Toyota Yaris

Hámor Iván
A Toyota, mint a hibrid járműhajtás élenjáró fejlesztője - saját márkaneve alatt - sokáig kívülről is jól megkülönböztethető, a hatékonyságnak alárendelt karosszériákba építette a környezetkímélő hajtásláncot. Később, a technológia egyre elfogadottabbá válását követően az alsó-középkategóriába tartozó Auris, majd idén a kisautó Yaris is megkapta a folyamatosan fejlődő technológiát. Hollandia vízszintes útjain 5 liternél kevesebb benzinnel lehetett járni vele.
A Toyota a hibrid technológiában látja a közeljövő megoldását a környezetbarátabb és energiahatékonyabb közlekedésre. A fejlesztések - a hatékonyság növelése mellett - a rendszer méretének mérséklését is lehetővé teszik, így ma már nem csak a speciálisan hozzá tervezett karosszériába, hanem egy kisautóba is beépíthetővé vált. Ahhoz hogy ez ne csak fizikailag legyen megvalósítható, az árát is olyan szinten kell tartani, amit egy kisautó vásárló is hajlandó megfizetni. A fentieknek a hibrid hajtású Yaris mind megfelel, és a valós működését Hollandiában, Amszterdam körül lehetett először kipróbálni.

Igazi hibrid kicsiben a Toyota Yaris
A tenger szintjén, vagy olykor az alatt fekvő országutakon sem a hegymászó képességére, sem a városon belüli viselkedésére nem derült fény, ugyanis előbbihez a földrajzi adottságok hiányoztak, utóbbiról pedig az útvonalnak köszönhetően - mindössze pár kilométer volt a városi szakasz - nem sikerült információhoz jutni.

Igazi hibrid kicsiben a Toyota Yaris
A településeken kívüli utakon viszont 4,5 literes fogyasztás alakult ki, de az 1,5 literes benzinmotor feltűnően sokat üzemelt annak érdekében, hogy az elvárt - de nem forszírozott - sebességgel haladni lehessen.

Igazi hibrid kicsiben a Toyota Yaris
A Yaris Hybrid kezelése, vezetése semmiben nem tér el a hagyományos autókétól. A Toyota hibrid hajtása egy - áttétel módosításra is alkalmas - bolygóművön keresztül működik, így csak a két pedált - gáz és fék - valamint a kormányt kell kezelni.

Igazi hibrid kicsiben a Toyota Yaris
Kívülről a feliratok és a kék hátterű márkalogó árulja el, hogy hibrid rendszer dolgozik a Yarisban, míg az utastérben még ennyi árulkodó jel sincs, tehát a térkínálat semmivel sem kisebb, mint a tisztán belső égésű motorral szerelt modellekben.

Magyarországon júliustól érhető el a cégek számára is megfontolandó kisautó, hét légzsákkal, kétoldali klímaszabályozással 4,6 millió Ft-ért.
Holdblog

Azok a marhák...

Érzek némi bűntudatot a tegnapi dupla Angus-burger után. Még jó, hogy volt mellette sült krumpli is, legalább lefelé tolta az átlagos, kajánkénti szennyezésemet. Ám a... The post Azok a marh

Kasza Elliott-tal

Macy's Inc - kereskedés

Tavaly októberben vásároltam, nem is keveset, mert akkor azt hittem, hogy a korrekciónak vége, és már egy felfelé tartó impulzusba ülök bele pár hétre. Hát nem, az a korrekció idén április

RSM Blog

Rejtett transzferár kockázatok

A magyar transzferár szabályozás keretében végzett NAV ellenőrzések során leggyakrabban az árképzés és az alkalmazott módszertan kerül előtérbe. Ugyanakkor egyre nagyobb figyelmet kap az is

Sikerklub hazai kkv-nak

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Követeléskezelési trendek 2025

2025. szeptember 16.

REA SUMMIT 2025 – Powered by Pénzcentrum

2025. szeptember 17.

Portfolio Future of Finance 2025

2025. szeptember 18.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Díjmentes előadás

Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!

A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod

Ez is érdekelhet