Üzlet

Igazi hibrid kicsiben a Toyota Yaris

Hámor Iván
A Toyota, mint a hibrid járműhajtás élenjáró fejlesztője - saját márkaneve alatt - sokáig kívülről is jól megkülönböztethető, a hatékonyságnak alárendelt karosszériákba építette a környezetkímélő hajtásláncot. Később, a technológia egyre elfogadottabbá válását követően az alsó-középkategóriába tartozó Auris, majd idén a kisautó Yaris is megkapta a folyamatosan fejlődő technológiát. Hollandia vízszintes útjain 5 liternél kevesebb benzinnel lehetett járni vele.
A Toyota a hibrid technológiában látja a közeljövő megoldását a környezetbarátabb és energiahatékonyabb közlekedésre. A fejlesztések - a hatékonyság növelése mellett - a rendszer méretének mérséklését is lehetővé teszik, így ma már nem csak a speciálisan hozzá tervezett karosszériába, hanem egy kisautóba is beépíthetővé vált. Ahhoz hogy ez ne csak fizikailag legyen megvalósítható, az árát is olyan szinten kell tartani, amit egy kisautó vásárló is hajlandó megfizetni. A fentieknek a hibrid hajtású Yaris mind megfelel, és a valós működését Hollandiában, Amszterdam körül lehetett először kipróbálni.

Igazi hibrid kicsiben a Toyota Yaris
A tenger szintjén, vagy olykor az alatt fekvő országutakon sem a hegymászó képességére, sem a városon belüli viselkedésére nem derült fény, ugyanis előbbihez a földrajzi adottságok hiányoztak, utóbbiról pedig az útvonalnak köszönhetően - mindössze pár kilométer volt a városi szakasz - nem sikerült információhoz jutni.

Igazi hibrid kicsiben a Toyota Yaris
A településeken kívüli utakon viszont 4,5 literes fogyasztás alakult ki, de az 1,5 literes benzinmotor feltűnően sokat üzemelt annak érdekében, hogy az elvárt - de nem forszírozott - sebességgel haladni lehessen.

Igazi hibrid kicsiben a Toyota Yaris
A Yaris Hybrid kezelése, vezetése semmiben nem tér el a hagyományos autókétól. A Toyota hibrid hajtása egy - áttétel módosításra is alkalmas - bolygóművön keresztül működik, így csak a két pedált - gáz és fék - valamint a kormányt kell kezelni.

Igazi hibrid kicsiben a Toyota Yaris
Kívülről a feliratok és a kék hátterű márkalogó árulja el, hogy hibrid rendszer dolgozik a Yarisban, míg az utastérben még ennyi árulkodó jel sincs, tehát a térkínálat semmivel sem kisebb, mint a tisztán belső égésű motorral szerelt modellekben.

Magyarországon júliustól érhető el a cégek számára is megfontolandó kisautó, hét légzsákkal, kétoldali klímaszabályozással 4,6 millió Ft-ért.
Díjmentes előadás

A platformok harca – melyiken érdemes kereskedni?

Online előadásunkon bemutatjuk a különböző kereskedési felületeket, megmutatjuk, melyik mire jó, milyen költségekkel számolhatsz, és milyen funkciók segítenek a hatékony befektetésben.

FIN-CON 2025

FIN-CON 2025

2025. szeptember 3.

Portfolio Sustainable World 2025

2025. szeptember 4.

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Követeléskezelési trendek 2025

2025. szeptember 16.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet