Az autó, ami pillanatok alatt levesz a lábadról (x)
A száraz tények
Egy Mazda MX-5 tesztelése után rendkívül nehéz dolga van az embernek megmaradni objektív talajon, de kezdjük ezzel, hogy mindenki számára világos legyen, milyen autóval állunk szemben. A Mazda természetesen a sportautójába is a SKYACTIV technológiával ellátott motort tette, az egyszerűség jegyében két benzinmotor közül lehet választani: az 1500 köbcentis 131 lőerős és a 2000 köbcentis 160 lőerős áll rendelkezésünkre (a Portfolio ez utóbbit tesztelte).
Az élmény
Az MX-5-ös roadsternek a vezetési élmény a lényege. Amit nyújt, egyszerűen elkápráztatja az embert, és beülve már amikor a start gombot megnyomjuk megdobban a szívünk a felmorgó motor hallatán. Nagyon egyben van a negyedik generációs MX-5: az erőt és a dinamikát garantálja a 2000-es motor, az úttartása első osztályú, a váltóra nincsenek szavak, a belső kialakításában is uralkodik a sportosság (csak 185 centi alattiak számára előnyös ez).Személyes tapasztalat, hogy a Mazda MX-5-nek köszönhetően újra fiatalnak érzi magát az ember, szinte ugyanaz az érzés keríti hatalmába, mint amikor friss jogosítvánnyal először ül be egyedül a volán mögé. Az autó gyorsulását nem lehet nem kipróbálni minden egyes zöldre váltó lámpánál (dinamikáját bizonyítja, hogy a hivatalos adatok szerint 7,3 másodperc alatt fent van 100-on). A munkába járás ideje lerövidül és nem azért mert száguldozunk a városban, hanem mert feltűnő megjelenésével helyet parancsol magának az autó. Igaz ugyan, hogy nincs 4 méter hosszú, de külsőre úgy néz ki, mint egy támadni készülő ragadozó. Nem volt nehéz észrevenni, hogy feltűnő külseje és felmorduló hangja miatt utánafordulnak a járókelők. A manuálisan egyszerűen lehúzható tető tovább fokozza az örömteli és szabad autózás érzését. És apróságnak tűnik csupán, de nagyon eltalálta a Mazda a külső karosszéria belső térbe történő átmenetét is.

Összességében tehát a külső és belső megjelenésével pillanatok alatt megnyeri magának az utasait, majd egy rövidebb vezetési élmény után lenyűgözi a vezetőt (még a kissé bizonytalan kormányzását is meg lehet szokni).
Az élmény tehát szinte egyedülálló, és akkor még az extrákat meg sem említettük még. A Portfolio által tesztelt legmagasabb felszereltségű MX-5-öst (G-160 Revolution) minden földi jóval ellátták: 17"-os könnyűfém felni, Bilstein sportos felfüggesztés, parkolást segítő rendszer, i-stop leállító/újraindító rendszer, i-ELOOP fékenergia-regenerációs rendszer, 7"-os érintőképernyős központi egység, kormányról vezérelhető audio- és Bluetooth-rendszer, tempomat, 9 Bose hangszóró, esőérzékelős ablaktörlők, kulcs nélküli indítás és beszállás, ülésfűtés, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. És mindezt tesztelésünk ideje alatt 7 literes átlagfogyasztás mellett képes nyújtani az új Mazda MX-5.És ehhez az érzéshez most megfizethető áron hozzá lehet jutni. Az Avis Autókölcsönzőnél ugyanis akár 1 napra is bérelhető a 160 lőerős roadster, 35 ezer forintért és ez alapján biztosan állíthatjuk, hogy sokan megengedhetik maguknak, hogy kipróbálják az autózás ilyen szintű élményét.

Ezt se hallgassuk el
Nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy ezt a sportkocsit nem az egyszerű hétköznapokra érdemes használni, hiszen kétszemélyes és csomagtartója minimális. De a hétköznapi célokra ott vannak az átlagos autók.Még egy fontos kiegészítést kell tennünk: a fent bemutatott egyedi élményt valószínűleg nem mindenki élvezheti: a 185 centi alattiak kiváltsága maradhat ennek az autónak a hosszabb távú használata. És nyilvánvaló, de érdemes megemlíteni (az ilyen autók vezetőinek ez természetes), hogy a sportautónak ára van: nem egyszerű a ki- és beszállás.
A vezetési élmény mellett apróságnak tűnik a tárolók hiánya, a széles középső konzol, ami helyet vesz el az amúgy is szűk autóból, a középső vezérlő nehézkes elérése, a könyöklő túlzott keménysége.
Az új Mazda MX-5 kabrió kölcsönzésének részletei az Avis Autókölcsönző oldalán találhatóak meg.

Lebénult miattuk a fél internet, nincs magyarázat a kék halálra
Hétfő este kezdenek helyreállni a legfontosabb weboldalak az AWS kiesése után.
Szijjártó titokzatos washingtoni útja: kiderült, mi zajlik a kulisszák mögött
Kedden repülőre száll a magyar külügyminiszter.
Erős lépést tett a fenyegetett sziget: mostantól lelőhetik a keleti nagyhatalom drónjait
Kérdés, hogy mit lépne Peking.
Diplomáciai bomba: egy ország kész segíteni Putyin magyarországi útjában, hiába az elfogatóparancs
Nem lesz egyszerű útja az orosz elnöknek Magyarországra.
Trump ultimátumot adott: ha nem teljesül ez a feltétel november 1-ig, 155 százalékra emeli a vámokat
Egyre durvább szakaszába lép a kereskedelmi háború.
Hatalmas katlan fenyeget: orosz áttörés után megnyílhat az út az erődváros felé
Súlyos helyzetben a védelem.
Hatalmas szabotázs készül a magyar gazdaság ütőere ellen – állítja az FSZB
Az Egyesült Királyság és Ukrajna állítólag a Török Áramlat megsemmisítését tervezi.
CSOK Plusz: Hogy lehet első lakásszerző egy házaspár, amikor van közös lakásuk?
Hogy lehet az, hogy egy házaspárnak van/volt egy 100 százalékban a tulajdonában lévő lakás, mégis első lakásszerzőnek minősülnek CSOK Plusz szempontjából? Márpedig egyes értelmezések sze
Forradalom a konnektorban
Megint mi vagyunk a Nyugat és a Balkán kereszteződése. Nyugatról érkezve nálunk vannak az első lila foltok, keletről haladva itt vannak az első kékek. Egyszeri... The post Forradalom a konnektor
Comcast Corporation - elemzés
Upgrade-eltem a roic.ai előfizetésemet, már API-n keresztül tudok lekérdezni egy csomó adatot (írok majd a tapasztalataimról), és egy tesztelés keretében újra elkészítettem az októberi Top10
Bértranszparencia: mit jelent a HR számára, és miért kell most lépni?
A bértranszparencia már nem jövőbeli kihívás, hanem a jelen egyik legfontosabb HR-témája. Az EU 2023/970 számú irányelve új korszakot nyit a munkáltatók és a munkavállalók közötti bizalo
Az új világrend játékszabályai kezdenek kirajzolódni
A globalizáció évtizedeit a szuverenitás kora válthatja fel világ vezető think tankjeinek elemzései szerint. A nagy kérdés az, hogy a mindennapjainkat átalakító radikális változás előtt á
Marathon Digital Holdings - kereskedés
Szerdán eladtam a csomagom felét 23 dolláron, ez kb. 60% hozamot jelent. Azóta esik, a maradék hozama már 40% alá ment. Volt előtte pár hír, miszerint már több mint 50 ezer bitcoinja van a
Zsiday Afrikában (HOLD After Hours)
Az e heti vendég Zsiday Viktor, jó szórakozást! Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók a Spotify, YouTube, Apple Podcast, Google Pod
Maradt a befektetési fokozat: az S&P nem változtatta Magyarország besorolását
Az S&P péntek este (2025.10.10.) nem változtatott Magyarország szuverén adósbesorolásán: maradt a BBB-, negatív kilátással. Külön részletes értékelést ezúttal nem adtak ki. Regős Gá
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!
Nem az a kérdés, hogy lufi-e az AI-boom, hanem, hogy mikor lesz vége
Milyen jövő vár a mesterséges intelligenciára?
Budapestre jön Trump és Putyin: ennél nagyobb realitása még nem volt a békének
Bár maradtak még kérdőjelek.
A garantált veszteség
Feltörhetetlen pénztárcák, elvesztett tízmilliók, fiktív kriptodevizák – új évaddal folytatódik a Préda

