Az autó, ami pillanatok alatt levesz a lábadról (x)
A száraz tények
Egy Mazda MX-5 tesztelése után rendkívül nehéz dolga van az embernek megmaradni objektív talajon, de kezdjük ezzel, hogy mindenki számára világos legyen, milyen autóval állunk szemben. A Mazda természetesen a sportautójába is a SKYACTIV technológiával ellátott motort tette, az egyszerűség jegyében két benzinmotor közül lehet választani: az 1500 köbcentis 131 lőerős és a 2000 köbcentis 160 lőerős áll rendelkezésünkre (a Portfolio ez utóbbit tesztelte).
Az élmény
Az MX-5-ös roadsternek a vezetési élmény a lényege. Amit nyújt, egyszerűen elkápráztatja az embert, és beülve már amikor a start gombot megnyomjuk megdobban a szívünk a felmorgó motor hallatán. Nagyon egyben van a negyedik generációs MX-5: az erőt és a dinamikát garantálja a 2000-es motor, az úttartása első osztályú, a váltóra nincsenek szavak, a belső kialakításában is uralkodik a sportosság (csak 185 centi alattiak számára előnyös ez).Személyes tapasztalat, hogy a Mazda MX-5-nek köszönhetően újra fiatalnak érzi magát az ember, szinte ugyanaz az érzés keríti hatalmába, mint amikor friss jogosítvánnyal először ül be egyedül a volán mögé. Az autó gyorsulását nem lehet nem kipróbálni minden egyes zöldre váltó lámpánál (dinamikáját bizonyítja, hogy a hivatalos adatok szerint 7,3 másodperc alatt fent van 100-on). A munkába járás ideje lerövidül és nem azért mert száguldozunk a városban, hanem mert feltűnő megjelenésével helyet parancsol magának az autó. Igaz ugyan, hogy nincs 4 méter hosszú, de külsőre úgy néz ki, mint egy támadni készülő ragadozó. Nem volt nehéz észrevenni, hogy feltűnő külseje és felmorduló hangja miatt utánafordulnak a járókelők. A manuálisan egyszerűen lehúzható tető tovább fokozza az örömteli és szabad autózás érzését. És apróságnak tűnik csupán, de nagyon eltalálta a Mazda a külső karosszéria belső térbe történő átmenetét is.

Összességében tehát a külső és belső megjelenésével pillanatok alatt megnyeri magának az utasait, majd egy rövidebb vezetési élmény után lenyűgözi a vezetőt (még a kissé bizonytalan kormányzását is meg lehet szokni).
Az élmény tehát szinte egyedülálló, és akkor még az extrákat meg sem említettük még. A Portfolio által tesztelt legmagasabb felszereltségű MX-5-öst (G-160 Revolution) minden földi jóval ellátták: 17"-os könnyűfém felni, Bilstein sportos felfüggesztés, parkolást segítő rendszer, i-stop leállító/újraindító rendszer, i-ELOOP fékenergia-regenerációs rendszer, 7"-os érintőképernyős központi egység, kormányról vezérelhető audio- és Bluetooth-rendszer, tempomat, 9 Bose hangszóró, esőérzékelős ablaktörlők, kulcs nélküli indítás és beszállás, ülésfűtés, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. És mindezt tesztelésünk ideje alatt 7 literes átlagfogyasztás mellett képes nyújtani az új Mazda MX-5.És ehhez az érzéshez most megfizethető áron hozzá lehet jutni. Az Avis Autókölcsönzőnél ugyanis akár 1 napra is bérelhető a 160 lőerős roadster, 35 ezer forintért és ez alapján biztosan állíthatjuk, hogy sokan megengedhetik maguknak, hogy kipróbálják az autózás ilyen szintű élményét.

Ezt se hallgassuk el
Nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy ezt a sportkocsit nem az egyszerű hétköznapokra érdemes használni, hiszen kétszemélyes és csomagtartója minimális. De a hétköznapi célokra ott vannak az átlagos autók.Még egy fontos kiegészítést kell tennünk: a fent bemutatott egyedi élményt valószínűleg nem mindenki élvezheti: a 185 centi alattiak kiváltsága maradhat ennek az autónak a hosszabb távú használata. És nyilvánvaló, de érdemes megemlíteni (az ilyen autók vezetőinek ez természetes), hogy a sportautónak ára van: nem egyszerű a ki- és beszállás.
A vezetési élmény mellett apróságnak tűnik a tárolók hiánya, a széles középső konzol, ami helyet vesz el az amúgy is szűk autóból, a középső vezérlő nehézkes elérése, a könyöklő túlzott keménysége.
Az új Mazda MX-5 kabrió kölcsönzésének részletei az Avis Autókölcsönző oldalán találhatóak meg.

Aggódhat Trump? - Olyan fegyvert fejleszthetett Amerika ősellensége, amellyel Washingtont is elérheti
Bejelentették a Horramsár-5-öt.
Miért fontos annyira Putyinnak Donyeck, hogy enélkül elképzelhetetlen bármilyen béke? - Az elemzők megadták a választ
Alkuban szerezné meg azt, amire a hadsereg képtelen.
EESZT-leállás: megszólalt a minisztérium, kiderült, mi okozta a rendszer teljes összeomlását
Még mindig nincs megoldás.
Szomorú térkép jött Magyarországról - Ez még csak a kezdet
Jó ideig nincs kilátás a javulásra.
Top 10 osztalék részvény - 2025. augusztus
Augusztus negyedikén kijött Justin Law listája az osztalékfizető részvényekről, sorba is rendeztem őket gyorsan, itt az eredmény.Fontosabb infók a lista összeállításával kapcsolatbanElőző
Amikor a vágy titokzatos tárgya már nem a Mona Lisa...(Egyáltalán: ki az a Mona Lisa?)
Igazolt tény, hogy a műtárgypiac rezisztens a válságokra, az aukciók tendenciája a folyamatos erősödés. A millenniumi generáció viszont nem befektetésként tekint a műtárgyakra. Zentai Péte

Robert Half - elemzés
Az augusztusi Top10 első helyezettje, de mielőtt vásárolnék, megnézem alaposabban.'24 áprilisában elemeztem már, akkor nagyon tetszettek a számai, jókat emelt, volt pénze az osztalékra, szép
Jönnek a karbonvám (CBAM) felszólítások - közeleg a szankciók ideje
Bár a karbonvámról (CBAM - Carbon Border Adjustment Mechanism) szóló rendelet több mint másfél éve hatályban van, a tapasztalatok szerint a magyarországi importőrök jelentős része még mindi

Aki fejben nyugdíjba megy, az leépül - Megnyílik az egyik legkülönlegesebb alapunk
A HOLD-as üzletpolitika szerinti hároméves türelmi idő után megnyílt a nagyközönségnek a Palomar Alap, az egyik legkülönlegesebb alapunk. A Palomarban olyan eszközök, árupiaci- és kamatterm

Otthon Start Program: nem mindegy, melyik bankhoz fordulunk
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! Otthon Start Program: nem mindegy, melyik bankhoz fordulunk Bár a 3%-os kamattal elérhető Otthon Start hitel kondíciója fix, a hitelbírálati szabályok
Robbanásszerű növekedés a hazai energiatárolásban
A MAVIR adatai szerint a magyar villamosenergia-rendszer akkumulátoros energiatárolási kapacitása 2025. május 1-jén elérte a 73,2 MW-ot. Ez óriási előrelépés ahhoz képest
Milyen devizában vegyem meg az ETF-et?
Ez a kérdés nagyon gyakran hangzik el befektetői körökben, a válasz pedig az, hogy abban, amiben a legegyszerűbb/legkevesebb tranzakciós költséggel jár.* Hiszen végeredményben teljesen mindegy

Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Kereskedés külföldi részvényekkel
Kezdő vagy, de külföldi részvényekkel kereskednél? Megmutatjuk, mire figyelj a kiválasztásnál, melyik platformunk a legjobb ehhez, és hogyan segít tanácsadó szolgáltatásunk, hogy magabiztosan lépj a nemzetközi piacokra.
Így befolyásolják a profik az élelmiszerárakat: kiderült, mi zajlik a háttérben
Az árupiac a nagy játékosok terepe.
344 milliárd dolláron ülnek – Mire készülnek Buffették?
Nem vették meg az április esést, nagy dobásra készülhetnek a Berkshire-nél.
Példa nélküli félév a régió tőzsdéin – hol van még jó beszálló?
A lengyel, a cseh, a román és a magyar piac is felértékelődésen ment keresztül.
