Az autó, ami pillanatok alatt levesz a lábadról (x)
A száraz tények
Egy Mazda MX-5 tesztelése után rendkívül nehéz dolga van az embernek megmaradni objektív talajon, de kezdjük ezzel, hogy mindenki számára világos legyen, milyen autóval állunk szemben. A Mazda természetesen a sportautójába is a SKYACTIV technológiával ellátott motort tette, az egyszerűség jegyében két benzinmotor közül lehet választani: az 1500 köbcentis 131 lőerős és a 2000 köbcentis 160 lőerős áll rendelkezésünkre (a Portfolio ez utóbbit tesztelte).
Az élmény
Az MX-5-ös roadsternek a vezetési élmény a lényege. Amit nyújt, egyszerűen elkápráztatja az embert, és beülve már amikor a start gombot megnyomjuk megdobban a szívünk a felmorgó motor hallatán. Nagyon egyben van a negyedik generációs MX-5: az erőt és a dinamikát garantálja a 2000-es motor, az úttartása első osztályú, a váltóra nincsenek szavak, a belső kialakításában is uralkodik a sportosság (csak 185 centi alattiak számára előnyös ez).Személyes tapasztalat, hogy a Mazda MX-5-nek köszönhetően újra fiatalnak érzi magát az ember, szinte ugyanaz az érzés keríti hatalmába, mint amikor friss jogosítvánnyal először ül be egyedül a volán mögé. Az autó gyorsulását nem lehet nem kipróbálni minden egyes zöldre váltó lámpánál (dinamikáját bizonyítja, hogy a hivatalos adatok szerint 7,3 másodperc alatt fent van 100-on). A munkába járás ideje lerövidül és nem azért mert száguldozunk a városban, hanem mert feltűnő megjelenésével helyet parancsol magának az autó. Igaz ugyan, hogy nincs 4 méter hosszú, de külsőre úgy néz ki, mint egy támadni készülő ragadozó. Nem volt nehéz észrevenni, hogy feltűnő külseje és felmorduló hangja miatt utánafordulnak a járókelők. A manuálisan egyszerűen lehúzható tető tovább fokozza az örömteli és szabad autózás érzését. És apróságnak tűnik csupán, de nagyon eltalálta a Mazda a külső karosszéria belső térbe történő átmenetét is.

Összességében tehát a külső és belső megjelenésével pillanatok alatt megnyeri magának az utasait, majd egy rövidebb vezetési élmény után lenyűgözi a vezetőt (még a kissé bizonytalan kormányzását is meg lehet szokni).
Az élmény tehát szinte egyedülálló, és akkor még az extrákat meg sem említettük még. A Portfolio által tesztelt legmagasabb felszereltségű MX-5-öst (G-160 Revolution) minden földi jóval ellátták: 17"-os könnyűfém felni, Bilstein sportos felfüggesztés, parkolást segítő rendszer, i-stop leállító/újraindító rendszer, i-ELOOP fékenergia-regenerációs rendszer, 7"-os érintőképernyős központi egység, kormányról vezérelhető audio- és Bluetooth-rendszer, tempomat, 9 Bose hangszóró, esőérzékelős ablaktörlők, kulcs nélküli indítás és beszállás, ülésfűtés, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. És mindezt tesztelésünk ideje alatt 7 literes átlagfogyasztás mellett képes nyújtani az új Mazda MX-5.És ehhez az érzéshez most megfizethető áron hozzá lehet jutni. Az Avis Autókölcsönzőnél ugyanis akár 1 napra is bérelhető a 160 lőerős roadster, 35 ezer forintért és ez alapján biztosan állíthatjuk, hogy sokan megengedhetik maguknak, hogy kipróbálják az autózás ilyen szintű élményét.

Ezt se hallgassuk el
Nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy ezt a sportkocsit nem az egyszerű hétköznapokra érdemes használni, hiszen kétszemélyes és csomagtartója minimális. De a hétköznapi célokra ott vannak az átlagos autók.Még egy fontos kiegészítést kell tennünk: a fent bemutatott egyedi élményt valószínűleg nem mindenki élvezheti: a 185 centi alattiak kiváltsága maradhat ennek az autónak a hosszabb távú használata. És nyilvánvaló, de érdemes megemlíteni (az ilyen autók vezetőinek ez természetes), hogy a sportautónak ára van: nem egyszerű a ki- és beszállás.
A vezetési élmény mellett apróságnak tűnik a tárolók hiánya, a széles középső konzol, ami helyet vesz el az amúgy is szűk autóból, a középső vezérlő nehézkes elérése, a könyöklő túlzott keménysége.
Az új Mazda MX-5 kabrió kölcsönzésének részletei az Avis Autókölcsönző oldalán találhatóak meg.

Ezért nehéz recesszióba taszítani az Egyesült Államokat
Szokatlan oldalról közelítünk.
Evakuálnak Olaszországban – Elmosta Milánót az Alessio ciklon
200 millimétert is meghaladó csapadék hullott.
Putyin törvényébe belerokkannak a moszkvai taxisok – Jön a 90-es évek feketepiaca
Mi történt az orosz taxizással? Moszkvában megduplázódnak a fuvardíjak, kitiltják a külföldi sofőröket, és eltűnnek a luxusautók.
Komoly dilemma előtt áll a politikus, aki Donald Trump után meghatározhatja Amerika jövőjét
Két lehetőség rajzolódik ki.
Nagy engedményt lengetett be Putyin a nukleáris fegyverekről, de ehhez Amerika is kelleni fog
A Biztonsági Tanácsban beszélt.
Egy hónap, 15 állomás: országjárásra indul a Portfolio és a KAVOSZ, bemutatkozik a Demján Sándor Tőkeprogram
Mindent megtudhatsz, amit a vállalati finanszírozásról tudni akartál.
Új logisztikai park épül Magyarországon, elektromos kamiontöltő is lesz benne
A nyugati hármashatáron.
Jóváhagyta az Európai Parlament a karbonvám (CBAM) módosításokat
A CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism, karbonvám) kötelezettségek teljesítésének átmeneti időszaka 2025 végén lezárul. Az Európai Bizottság az eddigi tapasztalatok alapján szükségesnek

Személyi kölcsön vagy szabad felhasználású jelzáloghitel? Összehasonlítottuk őket
Nagyobb váratlan kiadás? Új tervek, megvalósítandó álmok? A finanszírozás kapcsán gyakran merül fel a kérdés: elég egy személyi kölcsön, vagy érdemes ingatlanfedezetet bevonni és szabad
Az AI nyertesei és vesztesei: Magyarország hátulról az ötödik
A mesterséges intelligencia rohamos terjedése alapjaiban formálja át a gazdasági növekedésről szóló várakozásokat. Cikkünkben bemutatjuk, hogy az AI milyen csatornákon keresztül járulhat ho

Végre egy komoly grafikon
Máris hiányoznak a habkönnyű témák. Nyáron a klímagyilkos Buksiról, a pisztáciáról, a metánt pöfögő marhákról szóltak a hírleveleink - kis cuki témákról, amik nem kavarják... The po

Közép-Európát az összevisszasága teszi alkalmazkodóképessé
Közép-Európa túlélését pont az a töredezettség, autonómiavágy és sokértelműség biztosítja, amit szeretünk benne és amit sokszor fejlődése korlátának tekintünk. Közép-Európa sajá
A társasági adó egy érdekes állatfaj
Az elmúlt héten élénk párbeszéd és találgatás indult az esetleges TAO-emelésről, ezért megkérdeztük Regős Gábort, a Gránit Alapkezelő vezető közgazdászát - lentebb a válaszai. The po
És a tengeralattjárókat ki fogja szabályozni?
E heti adásunkban mi úszunk, a tengeralattjárók viszont elsüllyednek. Szabó Dávid meg szakért. Valamelyest. Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók..

Zöld szállodák: így formálja át a technológia a jövő utazásait
Képzeljünk el egy hotelt, ahol a zuhany pontosan jelzi, mennyi vizet használunk, az esővíz rögtön a medencébe kerül, a reggelinél pedig pontosan annyit főznek, amennyit val


Semmi sem állítja meg a forint dicsőséges menetelését?
Lehet még erősebb a hazai fizetőeszköz?
Szinte naponta hagyják abba a tejtermelést a kis tehenészetek
2800-3000 gazdaság maradt a tízezres nagyságrendből.
Megjött az év egyik legjobban várt döntése – Mit várhatnak ettől a befektetők?
Jöhet a kamatcsökkentési ciklus?
Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod