Üzlet

Az autó, ami pillanatok alatt levesz a lábadról (x)

Portfolio
A japánok annyira összerakták a Mazda MX-5 negyedik generációját, hogy egyedi vezetési élményével mindenkit lenyűgöz, és akkor még a megjelenéséről és az extrákról nem is beszéltünk. Két napig tartó tesztelésünk során alig akartuk letenni sportkocsi kétezres motorral búgó változatát, újra fiatalnak érzi magát benne a vezető, mivel vadul gyorsul, sportos és feltűnő. És a legjobb most az egészben, hogy ehhez az élményhez elérhető áron hozzá lehet jutni az Avis Autókölcsönzőnél.

A száraz tények

Egy Mazda MX-5 tesztelése után rendkívül nehéz dolga van az embernek megmaradni objektív talajon, de kezdjük ezzel, hogy mindenki számára világos legyen, milyen autóval állunk szemben. A Mazda természetesen a sportautójába is a SKYACTIV technológiával ellátott motort tette, az egyszerűség jegyében két benzinmotor közül lehet választani: az 1500 köbcentis 131 lőerős és a 2000 köbcentis 160 lőerős áll rendelkezésünkre (a Portfolio ez utóbbit tesztelte).

Az autó, ami pillanatok alatt levesz a lábadról (x)
A Mazda 10 évet várt a világ legsikeresebb roadsterének hirdetett sportautó negyedik modelljének piacra dobásával, és nem akármilyen autóval elégítette ki a kiéhezett rajongókat. A műszaki adatok és felszereltség iránt érdeklődő olvasóknak ajánljuk figyelmébe ezt az oldalt.

Az élmény

Az MX-5-ös roadsternek a vezetési élmény a lényege. Amit nyújt, egyszerűen elkápráztatja az embert, és beülve már amikor a start gombot megnyomjuk megdobban a szívünk a felmorgó motor hallatán. Nagyon egyben van a negyedik generációs MX-5: az erőt és a dinamikát garantálja a 2000-es motor, az úttartása első osztályú, a váltóra nincsenek szavak, a belső kialakításában is uralkodik a sportosság (csak 185 centi alattiak számára előnyös ez).

Személyes tapasztalat, hogy a Mazda MX-5-nek köszönhetően újra fiatalnak érzi magát az ember, szinte ugyanaz az érzés keríti hatalmába, mint amikor friss jogosítvánnyal először ül be egyedül a volán mögé. Az autó gyorsulását nem lehet nem kipróbálni minden egyes zöldre váltó lámpánál (dinamikáját bizonyítja, hogy a hivatalos adatok szerint 7,3 másodperc alatt fent van 100-on). A munkába járás ideje lerövidül és nem azért mert száguldozunk a városban, hanem mert feltűnő megjelenésével helyet parancsol magának az autó. Igaz ugyan, hogy nincs 4 méter hosszú, de külsőre úgy néz ki, mint egy támadni készülő ragadozó. Nem volt nehéz észrevenni, hogy feltűnő külseje és felmorduló hangja miatt utánafordulnak a járókelők. A manuálisan egyszerűen lehúzható tető tovább fokozza az örömteli és szabad autózás érzését. És apróságnak tűnik csupán, de nagyon eltalálta a Mazda a külső karosszéria belső térbe történő átmenetét is.

Az autó, ami pillanatok alatt levesz a lábadról (x)

Összességében tehát a külső és belső megjelenésével pillanatok alatt megnyeri magának az utasait, majd egy rövidebb vezetési élmény után lenyűgözi a vezetőt (még a kissé bizonytalan kormányzását is meg lehet szokni).

Az élmény tehát szinte egyedülálló, és akkor még az extrákat meg sem említettük még. A Portfolio által tesztelt legmagasabb felszereltségű MX-5-öst (G-160 Revolution) minden földi jóval ellátták: 17"-os könnyűfém felni, Bilstein sportos felfüggesztés, parkolást segítő rendszer, i-stop leállító/újraindító rendszer, i-ELOOP fékenergia-regenerációs rendszer, 7"-os érintőképernyős központi egység, kormányról vezérelhető audio- és Bluetooth-rendszer, tempomat, 9 Bose hangszóró, esőérzékelős ablaktörlők, kulcs nélküli indítás és beszállás, ülésfűtés, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. És mindezt tesztelésünk ideje alatt 7 literes átlagfogyasztás mellett képes nyújtani az új Mazda MX-5.

És ehhez az érzéshez most megfizethető áron hozzá lehet jutni. Az Avis Autókölcsönzőnél ugyanis akár 1 napra is bérelhető a 160 lőerős roadster, 35 ezer forintért és ez alapján biztosan állíthatjuk, hogy sokan megengedhetik maguknak, hogy kipróbálják az autózás ilyen szintű élményét.

Az autó, ami pillanatok alatt levesz a lábadról (x)

Ezt se hallgassuk el

Nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy ezt a sportkocsit nem az egyszerű hétköznapokra érdemes használni, hiszen kétszemélyes és csomagtartója minimális. De a hétköznapi célokra ott vannak az átlagos autók.

Még egy fontos kiegészítést kell tennünk: a fent bemutatott egyedi élményt valószínűleg nem mindenki élvezheti: a 185 centi alattiak kiváltsága maradhat ennek az autónak a hosszabb távú használata. És nyilvánvaló, de érdemes megemlíteni (az ilyen autók vezetőinek ez természetes), hogy a sportautónak ára van: nem egyszerű a ki- és beszállás.

A vezetési élmény mellett apróságnak tűnik a tárolók hiánya, a széles középső konzol, ami helyet vesz el az amúgy is szűk autóból, a középső vezérlő nehézkes elérése, a könyöklő túlzott keménysége.

Az új Mazda MX-5 kabrió kölcsönzésének részletei az Avis Autókölcsönző oldalán találhatóak meg.



Az autó, ami pillanatok alatt levesz a lábadról (x)
A Portfolio által tesztelt, AVIS-flottába tartozó MX-5.
koronavírus coronavirus virus
Koronavírus
szentendrei hév megálló
építőipar 2020 konferencia
vonatvasutmagyarshutter-20170719
GraphisoftPark
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2020. március 3.
Agrárium 2020
2020. március 5.
Biztosítás 2020
2020. március 10.
Investment, Wealth and Savings (IWS) 2020
2020. március 18.
Lakás Konferencia 2020
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Infostart.hu
Tőzsdetanfolyam
Alapoktól a kereskedési, befektetési stratégiákig.
Online előadás
Online előadás a tőzsdei befektetésekről, kezdőknek.
Koronavírus