FONTOS Uniós biztos a Portfolio-nak: Nem elvenni akarunk – hanem jövedelmező befektetéseket adni az embereknek
Mit gondolnak a hazai cégvezetők a vállalati reputációról? Töltse ki kérdőívünket
Üzlet

Mit gondolnak a hazai cégvezetők a vállalati reputációról? Töltse ki kérdőívünket

Portfolio
A hírnév, reputáció mára stratégiai fontosságú tőkeelemmé vált: egy vállalat jó hírneve jelentős versenyelőnyt biztosít, míg reputációjának romlása katasztrofális hatással lehet a cég piaci teljesítményére. De vajon mit gondolnak erről a hazai cégvezetők? Mennyit ér szerintük egy vállalat hírneve és hogyan tudnak profitálni belőle? Magyarországon első alkalommal készül felmérés a vállalati reputációról – töltse ki Ön is a Portfolio és a Pressinform kommunikációs ügynökség közös kérdőívét!
Október 14-én ismét Nyugat-magyarországi Gazdasági Fórum! Nincsenek egyszerű helyzetben a magyar vállalkozások, éppen ezért minden forrásszerzési, beruházási kedvezményes lehetőséget, költségcsökkentési fejlesztést meg kell ragadni! A gazdasági kilátásokról, a vállalkozások lehetőségeiről szól a győri Gazdasági Fórum.

A vállalati hírnév, a reputáció egyre jobban felülmúlja az összes többi vagyoni elem fontosságát. Egy 2019-es nemzetközi kutatás szerint a világ 15 vezető tőzsdeindexében szereplő 1611 világcég piaci kapitalizációjának átlagosan 35,3 százaléka a vállalati reputáció javára volt írható, ami – pénzösszegben kifejezve – összesen 16,77 trillió dollárnak felel meg.

A vállalat jó hírneve jelentősen hozzájárul az árbevétel és a piaci részesedés erősítéséhez, a minőségi munkaerő toborzásához, a társaságok versenyképességének, piaci értékének növeléséhez.

A jól felépített reputáció egy piaci sokk idején is képes éreztetni a hatását: 2000-ben az amerikai tőzsdeindex hirtelen bezuhanásakor az erősebb reputációval rendelkező cégek részvényárfolyama jelentősen kisebb mértékben esett, mint a többieké. Ha a stakeholderek (fogyasztók, részvényesek és befektetők, saját dolgozók, szabályozó és felügyeleti szervezetek, üzleti partnerek stb.) ugyanis nagyra becsülnek egy társaságot, rendszerint nehezebben változtatják meg véleményüket, kevésbé adnak hitelt a róla szóló negatív híreknek. 

A kedvező reputáció tehát egy biztosítási kötvényhez is hasonlítható, amely kisegítheti a céget, amikor valamilyen váratlan esemény történik.

A világmárkák esetében számos példát láthattunk már rá, hogy komoly anyagi károkkal járó kríziseket is viszonylag gyorsan át tudtak vészelni, amiben az évek alatt felépített vállalati hírnév is nagy szerepet játszott.

A maga nemében első magyarországi kutatás célja felmérni és a nemzetközi kutatások eredményeivel összehasonlítani, milyennek értékelik a hazai cégvezetők saját vállalatuk hírnevét, hogyan és milyen mértékben befolyásolja a reputáció cégük piaci értékét, milyen előnyöket társítanak az erős vállalati hírnévhez, és hogyan menedzselik azt? A kérdőív kitöltése kb. 6-8 perc, a válaszokat 2023. április 12-ig várjuk!

A kérdőív IDE kattintva érhető el.

Címlapkép: Getty Images

Holdblog

Szegény, de szexi...

Kicsit kapitalista, kicsit szocialista; kicsit nyugati, kicsit keleti; kicsit drága, kicsit olcsó: ez Berlin Zentuccio szemüvegén át. A HOLDBLOG állandó világutazó szerzője a német fővárosról

EUYOU – Mit tanultunk, és merre tovább az EU kohéziós politikájában?

EUYOU – Mit tanultunk, és merre tovább az EU kohéziós politikájában?

2025. július 14.

FIN-CON 2025

2025. szeptember 3.

Portfolio Sustainable World 2025

2025. szeptember 4.

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Első lépések a tőzsdei befektetés terén. Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Ez is érdekelhet