Mit várhatnak az ügyfelek a generatív AI-tól a bankolásban? - A szakértő válaszol
Bank

Mit várhatnak az ügyfelek a generatív AI-tól a bankolásban? - A szakértő válaszol

A generatív AI-forradalom teljesen személyre szabott ügyintézést, korábban nem látott innovációkat és hatékonyabb banki folyamatokat hoz a bankoknak, az önállóan működő AI-ügynököket ugyanakkor kellő óvatossággal közelítik meg a pénzintézetek - fejtette ki a Portfolio Financial IT konferenciáján adott videóinterjúban Kuhárszki András, az OTP Bank ügyvezető igazgatója. A szakember beszélt a bankok előtt álló két nagy digitalizációs kihívásról, valamint arról, hogy melyik az OTP Bank idei legfontosabb digitális fejlesztése.

A bankok előtt két nagy digitalizációs kihívás áll ma. Egyrészt az ügyfelek számára teljes, 360 fokos digitális ügyfélkiszolgálást kell biztosítani. Ugyan a bankok óriásit léptek előre digitális értékesítés terén, de még sok értékesítésen túli folyamatot kell úgy digitalizálni, hogy az az ügyfél számára is kényelmes legyen.

A másik fontos feladat a hatékonyság további javítása, vagyis ugyanazt a szolgáltatási minőséget jóval kevesebb erőforrásból kell elvégezni, vagy ugyanabból az erőforrásból több szolgáltatás kell adni. "Erre a két kérdésre kell választ adnunk egyszerre" – mondja Kuhárszki András, az OTP Bank ügyvezető igazgatója.

Kuhárszki András
OTP Bank, ügyvezető igazgató, Omnichannel Tribe
Az egyesült államokbeli McDaniel College, és a London Business School MBA programjának végzőse. Pályafutása során dolgozott autó- és olajiparban is, majd a McKinsey & Company tanácsadójaként. 2011
Tovább
Az egyesült államokbeli McDaniel College, és a London Business School MBA programjának végzőse. Pályafutása során dolgozott autó- és olajiparban is, majd a McKinsey & Company tanácsadójaként. 2011 Tovább

A szakértő elárulta, hogy az OTP Bank idei egyik legfontosabb fejlesztése egy vállalati fókuszú digitális platform bevezetése, amely célja, hogy a hagyományos pénzforgalmi műveleteken túl minél gyorsabban, minél jobb minőségben digitalizálja az ügyfélkiszolgálás folyamatát és a termékkínálatot akár az ügyfelek telefonjára költözve. A lakossági ügyfélkörben a legfontosabb cél a kontroll erősítése a pénzügyek felett.  

A generatív AI három területen jelent óriási lehetőséget a bankoknak: lehetővé teszi, hogy az ügyfeleket még inkább személyre szabottan, emberhez szóló módon szolgálják ki, akár egyszemélyes ügyfélszegmenseket létrehozva. Emellett a mindennapi banki folyamatokat a korábbinál sokkal gyorsabban tudja átalakítani, támogatni a technológia, hiszen a generatív AI olyan, mintha számtalan új, minket segítő munkatárs állna munkába. Ám a legfontosabb szerepe az innovációkban lesz a technológiának, ugyanis lehetővé teszi, hogy olyan újdonságokkal kísérletezzenek bankok, amelyeknél a korábbi modellekkel, eszközökkel nem tudtak tovább haladni.

A bank magas kockázatú üzem, emiatt megfelelő óvatossággal lép a szektor az önállóan működő AI-ügynökök irányába

- tette hozzá Kuhárszki András.

A teljes videóinterjú itt tekinthető meg:

A cikk megjelenését az OTP Bank támogatta.

Címlapkép forrása: Portfolio

A cikk elkészítésében a magyar nyelvre optimalizált Alrite online diktáló és videó feliratozó alkalmazás támogatta a munkánkat.

Holdblog

Trump és a Big Pharma - HOLD Minutes

A HOLD Minutes e heti részében Ifkovics Ábrahám részvényelemző beszél: A YouTube-on vagy a HOLD Facebook-posztjánál mondd el a véleményed, hogy tetszik-e a Minutes, és... The post Trump és a

Holdblog

Kína markában a kritikus nyersanyagok

Lezárult az amerikai-kínai kereskedelmi tárgyalások első felvonása, de az eredmény valós kiértékeléséről vajmi kevés szó esik. Pedig igazán figyelemreméltó, hogy a Trump által főellens

Ez is érdekelhet