Mégsem inflációkövető mértékben, hanem mindössze 5%-kal emelkedik jövőre az autókra, motorokra, buszokra és utánfutókra szóló éves és megyei e-matricák ára – jelentette be hétfő éjjeli közleményében a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) azzal párhuzamosan, hogy megjelent az erről szóló kormányrendelet a Magyar Közlönyben. A személyautókra megvehető 10 napos és egy hónapra szóló matrica ára viszont az inflációnál sokkal durvább mértékben emelkedik, 44%-kal, illetve 71%-kal. Ezzel minden bizonnyal az átutazó forgalmat tervezi jobban megsarcolni a kormány.
A személygépjárművekre márciusban mintegy 80 ezer, áprilisban csaknem 50 ezer esetben szabott ki pótdíjat díjfizetés nélküli úthasználat miatt a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt., amely jogosulatlan úthasználat miatt márciusban 18 ezer, áprilisban pedig több mint 10 ezer esetet adott át a bírságot kiszabó rendőrségnek - közölte a társaság hétfőn az MTI-vel.
E-matricából és e-útdíjból bruttó 162 milliárd forint bevétele származott a költségvetésnek az idei első fél évben, 8 százalékkal több, mint tavaly ugyanebben az időszakban. A magyar utak használati díjának 47 százalékát külföldiek fizették meg - mondta Bartal Tamás, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. vezérigazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón. Az egész éves költségvetési terv 240 milliárd forint, időarányosan messze túlteljesítették ezt.
Több mint 243 milliárd forint bevétel származott az útdíjakból tavaly, ami 33 milliárd forinttal haladja meg az egy évvel korábbit a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) előzetes adatai szerint.
Egy rendelettervezet szerint 2016.január 1-től a személyautóra megszabott díjjal használhatják hétszemélyesnél nagyobb autóikat is a gyorsforgalmi utakon a nagycsaládosok és a mozgáskorlátozottak.
A fuvarozók több mint tízezer, a megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszerben (HU-GO) regisztrált folyószámlára aktiválták a bírságriasztás funkciót július 15-e óta, de ez csak 15%-os kihasználtságot jelent, pedig az ingyenes alkalmazással elkerülhetők a sorozatos bírságok - hívta fel a figyelmet a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt.
A nemzeti fejlesztési miniszter módosította a teherautók által fizetendő e-útdíjról szóló rendeletet, a pontosításokat és újabb szakaszok díjasítását tartalmazó jogszabály a hétfői Magyar Közlönyben jelent meg és 15 nap múlva lép hatályba.
Két éve került bevezetésre Magyarországon a HU-GO - a megtett úttal arányos elektronikus - útdíjszedési rendszer. Az eltelt időszak tapasztalatai alapján elmondható, hogy a fuvarozók túlnyomó többsége maradéktalanul elsajátította a rendszer használatát, és a szabályoknak megfelelően vallja be és fizeti az e-útdíjat. Mindemellett ki lehet jelenteni, hogy a rendszer az elvárásoknak megfelelően, üzemszerűen, szabályozottan működik.
A nemzetközi szerződések megkötését követően szinte rekord gyorsasággal születtek meg azok a jogszabályi módosítások, melyek lehetővé teszik, hogy a külföldi hatóságok rövid időn belül hozzájussanak a magyar rendszámú járművek adataihoz.
Átalakította a vásárlási szokásokat a megyei e-matrica bevezetése, az adatok szerint a havi e-matricából csaknem 30%-kal kevesebbet vettek az autósok január 1-je és június 10-e között, mint a tavalyi év hasonló időszakában - közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. az MTI-vel.
Itt a nyár, sokan indulnak útnak nyaralni, olyanok is, akik év közben egyébként nem, vagy csak ritkán közlekednek díjköteles útszakaszokon. Nekik, és a vendégmunkások hazalátogatásának köszönhetően a nemzetközi tranzitútvonalként is használt autópályáink forgalma megtöbbszöröződik. A nagy forgalom okozta bosszúságokon túlmenően a nem megfelelően megváltott úthasználati jogosultság is kellemtelenséget okozhat, ezért - és az év elején történt rendeletmódosítások miatt is - érdemes felidézni, mire kell odafigyelni az autópálya matrica vásárlása során, hiszen egy kis odafigyeléssel könnyen meg lehet úszni a büntetéseket.
Eltelt negyed év az új, idő- és területalapon is elérhető autópálya- és gyorsforgalmi úthálózatra érvényes használati jogosultságot megtestesítő, eredeti formájában matricás rendszer bevezetése óta, mely során a felhasználók jelentős hányadánál már kialakult, hogy kinek, milyen "matricára" van szüksége.
A kormány nem csak az M0-s autóút két szakaszát és az autópályák fővárosba bevezető kilométereit teszi fizetőssé. A helyzet ennél sokkal rosszabb: pár hét múlva fizetni kell a sztrádák valamennyi, ma még díjmentesen használható városi elkerülő pályáján is. Csak három olyan szakasz marad az országban, ahol nem kell e-matricát váltani, ugyanis ezeknél az uniós pénzeket félti az állam - írja a nol.hu
Kezd körvonalazódni, hogy miből is remél pluszbevételt a kormányzat a jövő évi költségvetésbe, már ami az útdíjból befolyó bevételeket illeti. A Népszabadság információi szerint nem csak díjemelésre kerül sor - sőt, ennek lesz kisebb hatása -, hanem a díjköteles utak hosszát növelik meg. Még az este folyamán ezeket a híreket a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium is megerősítette: fizetős lesz az M0 és éves matrica használatot kell fizetni megyei utakra.
Jelentősen növelni akarja a kormány az e-útdíjakból származó bevételeket. Ezt a tervet erősítette meg Tállai András, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkárának csütörtökön megjelent nyilvános parlamenti írásbeli válasza. Azt írta ugyanis, hogy a kormány már megtárgyalta a tervezetet és az intézkedéscsomag véglegesítése folyamatban van.
November végéig 151 milliárd forint bevétel folyt be a használatarányos elektronikus útdíjból - számolt be szerdai számában a Napi Gazdaság. Az elsőre impozáns szám kapcsán azonban ki kell emelnünk: a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. által közölt adat tartalmazza az ÁFA-vonzatot is (vagyis bruttó szám). Ezért tehát a tavaly kommunikált (nettó!) 150 milliárd forintos éves kormányzati terv csak álom marad, információink szerint már a Nemzetgazdasági Minisztérium is 130 milliárd forintos nettó bevételt vár.
Hírfolyamunk az ukrajnai háborúról percről percre.
Az állítólagos bizonyítékok valószínűleg sosem fognak nyilvánosságra kerülni.
Hazai és nemzetközi szinten sem lesz hiány a piacmozgató eseményekből.
Óriási az érdeklődés, már csak néhány szabad hely van a szakmai rendezvényünkön.
Többek között erről volt szó a keddi Checklistben.
Többek között erről volt szó a hétfői Checklistben.
Többek között erről volt szó a pénteki Checklistben.