A kínai autógyártóknak még nem sikerült áttörniük Európában, ráadásul most még azzal is szembe kell nézniük, Európai Unió célkeresztjébe került az olcsó kínai elektromos járművek behozatala. A legnagyobb kihívást mégis a fogyasztók bizalmának elnyerése jelenti, amelyhez egy új módszerhez folyamodnak – írja a Bloomberg.
A Volkswagen konszern kínai együttműködő partnere, a Xpeng elektromos autógyártó vállalat 2024-ben vezeti be gyártmányait a német, a francia és a brit piacra - jelentette be Brian Gu, az igazgatótanács alelnöke hétfőn a müncheni IAA autóipari és mobilitási kiállításon.
A kínai elektromosautó-gyártó óriás, az Xpeng felvásárolja a Didi intelligens elektromos járműveket forgalmazó egységét és egyúttal stratégiai partnerség is létrejön a két cég között. A megállapodás részeként a Xpeng jövőre egy új eletromos autót tervez piacra dobni, amely a tömeggyártást célozza.
A Volkswagen 700 millió dollárt tervez befektetni a kínai Xpengbe, hogy közösen fejlesszenek elektromos járműveket Kínában – írja a Bloomberg. A hír hatására kilőtt az Xpeng árfolyama.
A kisebb kínai elektromosautó-gyártók még mindig csak gyerekcipőben járnak, bár az eladásaik szépen nőnek, még mindig sokkal kisebbek, mint a Tesla, ráadásul a trónkövetelők még mindig veszteségesek.
A kínai Xpeng elektromosautó-gyártó pénteken több európai országban is piacra dobta két zászlóshajónak számító modelljét, ezzel a cég folytatja a nemzetközi terjeszkedést – írja a CNBC.
A Tesla és a Mercedes után az XPeng a következő gyártó a kínai elektromos jármű piacon, amely árcsökkentés mellett döntött - írja a Bloomberg.
Az XPeng mai napon közzétett harmadik negyedéves gyorsjelentése szerint a kínai elektromosautó-gyártó a legutóbbi pénzügyi negyedévben is pénzügyi nehézségekkel küzdött, ennek ellenére a befektetők optimisták, az amerikai nyitást követően valósággal tépni kezdték a vállalat részvényeit.
A kínai XPeng elektromos járműgyártó nyilvános repülésen mutatta be a jövő taxijának szánt, könnycsepp alakú autóját, a Xpeng X2-t Dubaiban. A nagyratörő terveket dédelgető és jól finanszírozott cég további, ambiciózus fejlesztéseket jelentett be a repülő autók körében - írta meg a New Atlas.
Jelentős pluszba kerültek a kínai elektormosautó-gyártók részvényei Hongkongban, miután a befektetők pozitívan fogadták Peking legújabb, az autóvásárlások ösztönzéséről szóló terveit.
A kínai autógyártók részvényárfolyama megugrott, miután az állami televízió szerda este arról számolt be, hogy a kormány kiterjesztheti az elektromos autók vásárlására vonatkozó adómentességeket az autóipar fellendítése érdekében.
Hiába volt a tavalyi év nagy slágere az elektromos autók suhanása, az utóbbi hónapokban csak a keserű valóság jutott a befektetőknek: a hatalmas árazásokat fokozatosan adják vissza ezek a papírok a múltnak. Ráadásul a technikai elemzés oldaláról egyelőre csak azt látni, hogy a trend lefelé stabil. Egyedül a Tesla jelent kivételt, de még itt is komoly kihívás előtt áll a papír, ha a 2021-es év nagy csúcsait ismét szeretné meghódítani a részvény.
A kínai miniszterelnök-helyettes több kedvező tőkepiaci lépést is bejelentett ma reggel, többek között jegybanki élénkítést is ígért Liu He. A bejelentések hatására a keddi zuhanást ma hatalmas emelkedés követte a kínai részvénypiacokon, ugyancsak raliznak a tengerentúli tőzsdéken kereskedhető vállalatok részvényei, elsősorban a tech-óriásokat és az elektromosautó-gyártókat veszik a befektetők.
Alaposan megütötték az elmúlt hónapokban az elektromosautó-gyártók részvényeit, az árfolyamok 2-3 hónap alatt 30-60 százalékot estek, ami elsősorban annak tudható be, hogy az amerikai jegybank várható idei kamatemeléseire reagálva a befektetők elsősorban a magas árazású növekedési részvényektől szabadultak. Az elmúlt két napban viszont jött a fordulat, főként tegnap emelkedett meredeken a szektor részvényeinek árfolyama.
Kedvező kiszállítási adatokat közöltek decemberről és a tavalyi év egészéről a New York-i tőzsdén jegyzett kínai elektromosjármű-gyártók, a NIO, az XPeng és a Li Auto.
Amíg a piacon csapkodás, sok helyütt nagy esés, és idegeskedés a jellemző, addig számos elektromos autógyártó részvényei szárnyalnak, vagy közelítenek pár héttel vagy hónappal ezelőtt csúcsaik felé. A befektetők elfogadják a leginkább optimista hosszú távú forgatókönyveket, és úgy gondolják, hogy ezek a vállalatok fogják megváltani a világot, vagy legalábbis a közlekedését. Az élen továbbra is a Tesla áll, de több trónkövetelő esetén is megindult a trend, illetve a technikai elemzésben ismert folytatódást valószínűsítő formáció jelent meg. Külön ki kell emelni néhány kínai céget, amelyek rég nem látott szinten száguldanak, ugyanakkor az intézmények mintha mostanában már óvatosabbak lennének velük kapcsolatban. Megnéztük, hogy a részvénypiaci kereslet-kínálat jelzései mit árulnak el most ezekről a papírokról.
Döntött a kormány az üzemanyagokról - Így reagált a Mol árfolyama
Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború aktualitásaival.
Korábban egy darabot sem szállítottak belőle.
Csaknem 1900 milliárd forintnak megfelelő összeget bukott.
Nem is szavazták meg az erről szóló javaslatot.
A Citadealla Alap portfóliómenedzsere a Checklsit vendége volt.
Kell-e aggódnunk az amerikai árindex növekedése miatt?
A megújulós erőművi projektek másodlagos piacát pörgetheti fel az energiahivatal transzparenciája.