A Maersk csökkentette idei globális konténerpiaci előrejelzését a megnövekedett gazdasági és geopolitikai bizonytalanság miatt, bár profitvárakozását változatlanul hagyta.
Legalább 115-en megsérültek, amikor egyelőre ismeretlen okokból hatalmas robbanás történt szombaton az iráni Bandar-Abbász kikötőjében. A hatóságok attól tartanak, hogy halálos áldozatok is lehetnek, mivel a robbanás idején nagyon sokan tartózkodtak a kikötőben.
Az amerikai vámháború miatt összeomlani látszik a globális tengeri szállítás, különösen az Egyesült Államok és Kína közötti forgalomban, ahol az import egy hét alatt 64 százalékkal csökkent. A hajózási társaságok tömegesen törlik a szállítmányokat, miközben a kereskedők alternatív útvonalakat és termelési helyszíneket keresnek. A válság hatása már most érezhető világszerte, és heteken belül elérheti Európa fő kikötőit is – számolt be a Les Echos francia gazdasági lap.
A budapesti intermodális áruszállítási terminálok közül egy sem lesz elérhető vasúton hosszabb ideig. A lezárások összesen 16 napig tartanak majd. A helyzetet ahhoz lehet hasonlítani, mintha az M1, M3, M5 és M7 autópályákon időlegesen teljesen megszűnne az áruszállítás - közölte a G7.
Két kínai katonai drónt foglaltak le az olasz hatóságok egy dél-olaszországi kikötőben. A robotgépek Líbiába tartottak volna és szélturbináknak voltak álcázva, a szállítmány ENSZ-embargót sértett.
A Maersk, a világ egyik vezető konténerszállítója egy hónapon belül másodszor emelte meg nyereségkilátásait a kapacitáshiányt okozó vörös-tengeri támadások és a fuvarozási díjak ugrásszerű növekedése miatt – számolt be a Bloomberg.
A COVID-19 világjárvány által okozott ellátási lánc válság hatásai, mint az óceáni hajózási díjak emelkedése és a kikötői leállások, ismét súlyosbítják a globális árufuvarozást. Az azonnali szállítási díjak jelentős növekedése mellett a kikötők zsúfoltsága és az üres konténerek hiánya tovább nehezíti a helyzetet, amit a kereskedelmi forgalom fő szezonja előtti készletek felhalmozása csak fokoz.
A Vörös-tengeri konténerhajózási forgalomban bekövetkezett zavar egyre súlyosbodik, és várhatóan a második negyedévben mintegy 15-20 százalékkal csökkenti az iparág Távol-Kelet és Európa közötti kapacitását - közölte a Maersk hajózási csoport.
Rolf Habben Jansen, a Hapag-Lloyd vezérigazgatója pozitívabb kilátásokat fogalmaz meg a 2024-es év hátralévő részére vonatkozóan a globális kereskedelemmel kapcsolatban, és az ügyfelekkel és logisztikai cégekkel folytatott beszélgetésekre hivatkozik, amelyek az év második felében erősebb keresletre utalnak. A nettó nyereség közelmúltbeli csökkenése és az osztalékcsökkentés ellenére Jansen a kínai újév utáni folyamatos fellendülés és a készletek fokozatos kimerülése miatt bátorítóan nyilatkozik.
A Maersk vezérigazgatója, Vincent Clerc szerint a globális konténerszállítási piac túlkapacitással és fenntarthatatlanul alacsony fuvardíjak kihívásaival néz szembe, ami jelentős nyomást helyez a szektor jövedelmezőségére, ellentétben a pandémia utáni rekordnyereségekkel.
Rövid kihagyás után ismét elkezdte feltölteni az orosz haderő fegyver- és lőszerkészleteit Észak-Korea – írja műholdfelvételeket elemezve az NK Pro és az Institute for Study of War.
Tovább csökkent a teherszállítmányok mennyisége januárban a Vörös-tengeren a jemeni húszi lázadók támadásai miatt - közölte szerdán a Kieli Világgazdasági Intézet (IfW Kiel).
A mögöttünk álló napokban az Izrael és a Hamász közötti lehetséges tűzszünetről szóló híreknek köszönhetően valósággal bezuhant az olaj ára - de vajon meglátszik már ez a magyar benzinkutak áraiban?
Houthi fegyveresek megtámadtak egy Maersk konténerszállító hajót a Vörös-tengeren, ami miatt a társaság 48 órára leállította a hajózást - írja a Reuters.
Az óceáni áruszállítás ára drámaian megugrott, miután több hajó is igyekszik elkerülni a Vörös-tengert a húszi lázadók támadásait követően - számolt be a CNBC.
A. P. Moller-Maersk biztonsági aggályok miatt felfüggeszti a Vörös-tengeren keresztül közlekedő összes konténerszállítást.
Az újabb gázai offenzíva miatt.
Európában kitartott az emelkedés.
Eltűnik az egyik legfontosabb bevétel?
Az energiaügyi miniszter értékelte Magyarország energiaszuverenitási törekvéseit
A Moody's leértékelése új fejezetet nyithat.