Terjeszkedik a Munch: a cél a régiós dominancia
Podcast

Terjeszkedik a Munch: a cél a régiós dominancia

A magyar startupok egyik legnagyobb kihívása a nemzetközi piacra lépés, de a Munch sikertörténete bizonyítja, hogy megfelelő stratégiával ez a cél elérhető. Az ételmentéssel foglalkozó vállalat az elmúlt években nemcsak hazai piacát erősítette, hanem jelentős nemzetközi lépéseket is tett. A cég sikereiről és kulisszatitkairól kérdeztük Perepelica Kirillt, a Munch társalapítóját és nemzetközi terjeszkedésért felelős vezetőjét a Portfolio Checklist vasárnapi különkiadásában.

A Munch 2020-ban indult négy fővel, egy egyszerű, de fontos közösségi céllal: megmenteni az el nem adott ételeket és fenntarthatóbbá tenni a vendéglátóipart. Az évek során a cég dinamikusan fejlődött, ma már négy országban, közel 100 fős csapattal működik. „Az első nagy lépésünk a Cápák között műsorban való szereplés volt, majd 2021-ben a Starbucks csatlakozása adott további lendületet" – mondta Perepelica Kirill.

Nemzetközi terjeszkedés

A Munch 2022-ben kezdte meg nemzetközi terjeszkedését, amikor egyesült cseh versenytársával, a Nesnězeno startuppal. "Miért versenyeznénk egymással, amikor egyesítve erőinket sokkal gyorsabban fejlődhetünk?" – mesélte Kirill az üzlet hátteréről. Csehországban az éttermi partnerek aránya kiemelkedően magas, ami egyedi piaci stratégiát kívánt meg a Munch csapatától.

2024-ben Romániában indultak el saját operációval, de hamar rájöttek, hogy a gyorsabb terjeszkedés érdekében érdemesebb egyesülni a helyi Bonapp platformmal.

A Munch felhasználói bázisa sokszínűbb, mint azt kezdetben gondolták.

"Amikor indultunk, azt hittük, hogy az egyetemisták lesznek a legaktívabb felhasználóink, de meglepetésünkre a 30-40 éves fiatal családanyák a legnagyobb vásárlói csoportunk"

– osztotta meg Perepelica. Kiderült, hogy a muncholást nemcsak az árérzékenység, hanem a fenntarthatósági szempontok is ösztönzik. A felhasználók 70%-a nő, és sokan a mindennapi bevásárlásuk kiegészítésére használják a szolgáltatást.

A Munch nem tervezi megállni a négy országnál. További bővítés van tervben olyan piacokon, mint Szerbia, Horvátország, Bulgária és Görögország. Emellett új szolgáltatásokat is fejlesztenek, mint a Munch Market, amely lehetőséget ad a késleltetett lejáratú termékek mentésére is.

A célunk, hogy 2030-ra évente 100 millió csomagot mentsünk meg, és ezzel globális szinten is meghatározó szereplővé váljunk

– fogalmazott ambícióikról a társalapító.

KÖVESS MINKET

Főbb részek:

  • Intro - (0:00)
  • A terjeszkedés mikéntje - (3:07)
  • Az átlagos Munch felhasználó - (9:37)
  • Csehország - (12:47)
  • Az ételmentő platformok nemzetközi piaca - (15:21)
  • Románia - (21:55)
  • Hogy kerülnek FMCG láncok a Munchra? - (25:00)
  • A működés összehangolása - (27:31)
  • Tanulságok - (31:33)
  • A minőségbiztosítás skálázása - (35:07)
  • Non-food termékek a Munchon - (36:24)
  • További terjeszkedési ambíciók - (39:03)
  • Tőkebevonások - (40:16)
  • A Munch és az élelmiszerinfláció - (44:43)
  • A food-saving jövője - (47:43)

Címlapkép forrása: Munch

További epizódok
Díjmentes előadás

Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!

A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod

Portfolio Banking Technology 2025

Portfolio Banking Technology 2025

2025. november 4.

Portfolio Property Awards 2025

2025. november 5.

Portfolio Professional Investment Day 2025

2025. november 5.

Portfolio Future of Construction 2025

2025. november 11.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet