Csúcsidény az autókölcsönzésben - egyre nő az igény a prémium modellek iránt (x)
Áprilisban a Portfolio is kipróbálta az Avis flotta legújabb darabját, az Audi Q8-at, tavaly pedig a Jaguar E-Pace modelljét, de teszteltük már az autókölcsönző Mercedes C200-as kabrióját is.
Lengyel Zsolt, az Auto ReFAIRent Kft., vagyis az Avis magyarországi franchise-partnerének ügyvezetője. a Portfolio-nak elmondta, az Avis továbbra is törekszik a prémium bérautós szolgáltatásra világszerte, így Magyarországon is. Tapasztalata szerint Magyarországon is egyre többen vannak az autóbérlésben már tapasztalt magánszemélyek és vállalatok, akik a megfelelő gépjármű mellett a magasabb ár-érték arányú szolgáltatást keresik.

A csúcsidény egyértelműen a nyár
Magyarországon a bérautós csúcsidőszak mindig a nyár, azon belül is a Forma 1-gyel tetőzik. Tekintve, hogy ez az időszak nem zárult még le, nem lehet még mérleget vonni az idei szezonról, de időarányosan enyhe növekedésben vagyunk a tavalyi év azonos időszakához képest, már ami a forgalmat illeti
- árulta el Lengyel Zsolt. Annak, hogy nyáron jelentősen megnő a forgalom az oka az idegenforgalom-növekedése, a nagy nyári rendezvények rengeteg turistát vonzzanak.A repülővel érkezők nagy része bérelt autóval folytatja az útját. Fontos azonban kiemelni, hogy itt a forgalomról beszélünk, mert ez nem feltétlenül jelent ugyanilyen mértékű eredménynövekedést. Nagyobb forgalom nagyobb költségekkel is jár, elsősorban az emberi erőforrás és a flotta üzemeltetése terén, nem beszélve a gépjárműpark időről időre történő cseréjéről, ami legalább annyira meghatározó eleme a cég profitabilitásának. Ahogy a bérautós berkekben mondani szoktuk, akkor tudjuk egy autóról megmondani, mennyit termelt a cégnek, amikor eladjuk azt, hiszen akkor derül ki az érintett gépjármű teljes üzemeltetési költsége
- mondta Lengyel Zsolt, aki arról is beszélt, hogy a legkiemelkedőbb időszak a Forma-1, ekkor a legmagasabb a flottájuk kihasználtsága.Tekintve, hogy az egyik fő partnere, illetve kiszolgálója vagyunk a Forma-1 menedzsment csapatának, valamint számos F1 istállónak is, ilyenkor a legnagyobb a nyomás mind a kollégákon, mind pedig az autóparkunkon, hiszen a már hagyományosan sok autót bérlő F1 stáb mellett a magánszektorból is ilyenkor a legnagyobb az igény bérautóra
- jegyezte meg, hozzátéve, ebben az időszakban kiemelten figyelniük kell a foglalási rendszerük beállításaira."Ahogy a mi flottánk is telítődik, úgy más bérautós cégek sem rendelkeznek ilyenkor sok szabad autóval, tehát a viszontbérlés lehetősége sem megoldás a foglalások esetleges túlcsordulása esetén, az elégedetlen ügyfél pedig nálunk elfogadhatatlan kategória. Éppen ezért javaslom minden kedves ügyfelünknek, hogy ne csak a belépőjegyet, de a kívánt gépjárművet is foglalják le jó előre, mert az utolsó pillanatokban már nemigen lehet autóhoz jutni a legtöbb kategóriában" - tudtuk meg az ügyvezetőtől.

Elárulta, a gépjárművek többségét 5 hónapig tartják meg. Azok, akik csupán néhány napra szeretnének autót bérelni, egyértelműen az ár-érték arányt nézik, de azért akadnak már olyan bérlők is, akik a megszokott, prémium életérzést keresik. Épp ezért a legkeresettebb modellek továbbra is a két szélsőséges kategóriába tartoznak: a legkisebb modellek és a prémium kategóriás autók.
Jellegéből fakadóan a tartós bérlők esetében már inkább hasonlít a kereslet az újautó értékesítéshez, itt előtérbe kerülnek a középkategóriás márkák és modellek. Az elektromos autók bérleti díja relatíve magas, hiszen hasonló méretű gépkocsit jóval olcsóbban lehet bérelni, ha belsőégésű motorral van szerelve, így erre a kategóriára kisebb az igény, éppen ezért mi is csak néhány darabot tartunk a flottánkban
- árulta el. A flottájuk forgási sebessége miatt a kisebb flottaméret ellenére is éves szinten közel 1 000 új gépjárművet állítanak be a flottába, és nagyjából ennyit is vonnak ki belőle.Lengyel Zsolt lassan egy éve tölti be az Avis Hungary (AUTO ReFAIRent Autókölcsönző és Szolgáltató Kft.) cégvezetői posztját. Azt mondta, célja, hogy tovább erősítse a cég pozícióját a prémium szolgáltatók között.
"Ez nem azt jelenti, hogy csak drága, prémium kategóriás autókat kínálunk a piacon, hanem hogy minden szegmensben a megszokottnál magasabb színvonalú szolgáltatást nyújtsunk ügyfeleinknek, függetlenül attól, milyen autót bérelnek tőlünk. Ehhez kollégáinkat folyamatosan képezzük, autóparkunkat pedig újszerű állapotban tartjuk" - mondta Lengyel Zsolt.
(x)
Megszólalt az európai hatalom a NATO-t ért légtérsértésekről: ha szembe kell szállnunk, meg fogjuk tenni
Az ENSZ BT ülésén szembesítették Oroszországot.
Háború folyik Washington és Moszkva között - A mi régiónk a tét
Mi lesz így a Mollal és az MVM-el?
Ezek a legjobb éttermek Magyarországon: kijött a friss lista
Újra megjelent a Gault&Millau étteremkalauz: mutatjuk a díjazottakat.
Vámháború: Mit hozott Magyarországnak az EU különutas stratégiája?
Vegyes megítélése van a Trumppal kötött dealnek.
Elindult a nagy átrendeződés: ezekkel a részvényekkel lehet most sok pénzt keresni
Új befektetési környezetet teremt a kamatcsökkentési ciklus kezdete.
Kis híján mélypontra estek a lakossági állampapírok, alig vásároltak a befektetők
Lassan csordogál a pénz az állampapírokba.
Személyi kölcsön vagy szabad felhasználású jelzáloghitel? Összehasonlítottuk őket
Nagyobb váratlan kiadás? Új tervek, megvalósítandó álmok? A finanszírozás kapcsán gyakran merül fel a kérdés: elég egy személyi kölcsön, vagy érdemes ingatlanfedezetet bevonni és szabad
Az AI nyertesei és vesztesei: Magyarország hátulról az ötödik
A mesterséges intelligencia rohamos terjedése alapjaiban formálja át a gazdasági növekedésről szóló várakozásokat. Cikkünkben bemutatjuk, hogy az AI milyen csatornákon keresztül járulhat ho

Jóváhagyta az Európai Parlament a karbonvám (CBAM) módosításokat
A CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism, karbonvám) kötelezettségek teljesítésének átmeneti időszaka 2025 végén lezárul. Az Európai Bizottság az eddigi tapasztalatok alapján szükségesnek

Végre egy komoly grafikon
Máris hiányoznak a habkönnyű témák. Nyáron a klímagyilkos Buksiról, a pisztáciáról, a metánt pöfögő marhákról szóltak a hírleveleink - kis cuki témákról, amik nem kavarják... The po

Közép-Európát az összevisszasága teszi alkalmazkodóképessé
Közép-Európa túlélését pont az a töredezettség, autonómiavágy és sokértelműség biztosítja, amit szeretünk benne és amit sokszor fejlődése korlátának tekintünk. Közép-Európa sajá
A társasági adó egy érdekes állatfaj
Az elmúlt héten élénk párbeszéd és találgatás indult az esetleges TAO-emelésről, ezért megkérdeztük Regős Gábort, a Gránit Alapkezelő vezető közgazdászát - lentebb a válaszai. The po
És a tengeralattjárókat ki fogja szabályozni?
E heti adásunkban mi úszunk, a tengeralattjárók viszont elsüllyednek. Szabó Dávid meg szakért. Valamelyest. Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók..

Zöld szállodák: így formálja át a technológia a jövő utazásait
Képzeljünk el egy hotelt, ahol a zuhany pontosan jelzi, mennyi vizet használunk, az esővíz rögtön a medencébe kerül, a reggelinél pedig pontosan annyit főznek, amennyit val


Semmi sem állítja meg a forint dicsőséges menetelését?
Lehet még erősebb a hazai fizetőeszköz?
Szinte naponta hagyják abba a tejtermelést a kis tehenészetek
2800-3000 gazdaság maradt a tízezres nagyságrendből.
Megjött az év egyik legjobban várt döntése – Mit várhatnak ettől a befektetők?
Jöhet a kamatcsökkentési ciklus?
Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod