Uniós források

Harmadával vágták az EU-pénzt a turisztikai infrastruktúra-fejlesztési pályázaton

Portfolio
Az eddigi 15,6-ról 10,3 milliárd forinttal, azaz harmadával vágták az "Aktív turisztikai hálózatok infrastruktúrájának fejlesztése" című, GINOP-7.1.2-15 kódszámú uniós pályázat keretösszegét és közben néhány lényeges technikai szabályt átírtak a felhívásban - derült ki a hivatalos pályázati oldali közleményből.

Keretvágás a turisztikai pályázatnál

Az Aktív turisztikai hálózatos pályázat benyújtási lehetősége már lezárult és a pályázati adatbázis aktuális állapota szerint eddig 23 projektre adtak le támogatási kérelmet összesen 16,8 milliárd forintos összegben, amelyekből 18-at hagytak jóvá 12 milliárd forint összegben. A hatályos szerződések állománya is csaknem ennyit tesz ki, így már a most 10,3 milliárdra vágott keretnél is több a szerződéses állomány. Ez úgy lehetséges, hogy az Irányító Hatóságok vezetői saját hatáskörben dönthetnek úgy, hogy az aktuális pályázati keretösszeghez képest 20%-kal megemelik a támogatott projektek keretösszegét, így ez most éppen kijön a friss keretvágás mellett.

Mi a felhívás célja?

Az "Aktív turisztikai hálózatok infrastruktúrájának fejlesztése" című Felhívás célja, hogy "a természetjárás tág értelmezésével, a természetben megvalósuló, környezetbarát szabadidős tevékenységek integrált kapcsolatrendszerét hozza létre. A Felhívás öt járásmód fejlesztését öleli fel (gyalogos, kerékpáros (pl. EuroVelo), lovas, vitorlás, kenus), hozzájárulva Magyarországon az országos hálózatok kiépítésével az aktív és ökoturizmus kínálatának bővítéséhez. A megvalósuló fejlesztések minden korosztály számára megteremtik Magyarország megismerésének, biztonságos bejárhatóságának lehetőségét. A tematikus utak, hálózatok fejlesztésének alappillére, hogy a teljes nyomvonal fejlesztése egységesen, rendszerszerűen valósuljon meg, és ezáltal járuljon hozzá a turisztikai szezon meghosszabbításához, a vendégszám növekedéséhez.

A rendszer minden elemét - vonatkozzon ez a nyomvonal jelzésére, a szolgáltatásokra, kulturális kínálatra - egységes sűrűséggel és egységes arculattal javasolt fejleszteni annak érdekében, hogy a tematikus út piacképes termékké tudjon válni. A hálózatok kialakulásának alapvető feltétele az egységes tematika és az ezt kiegészítő, a bejárhatósághoz igazodó, azonos típusú és minőségi színvonalú szolgáltatáskínálat. A több megye (min. 3 megye) határán átívelő fejlesztések (természetjáró, kerékpáros, lovas, vízi útvonalak stb.) megvalósításával létrejönnek, illetve kiegészülnek az országos gerincvonalak, melyekhez a Terület és Településfejlesztési Operatív Program által támogatott hálózatok is kapcsolódhatnak."

Keretemelés a gazdaságfejlesztést és mobilitást támogató pályázatnál

A fenti döntéstől teljesen függetlenül ma 33,5-ről 36,5 milliárd forintra megemelték a "Gazdaságfejlesztést és a munkaerő mobilitás ösztönzését szolgáló közlekedésfejlesztés" című, TOP-6.1.5-16 kódszámú felhívás keretösszegét, illetve egyéb technikai jellegű változtatásokat is végrehajtottak a felhívás szövegében. Ez a pályázat az állami utak építtetői és a megyei jogú városok önkormányzatai részére szól a közúthálózat gazdaságfejlesztő és mobilitást ösztönző felújítása és fejlesztése érdekében.

Az aktuális pályázati adatbázis szerint összesen 44 projektre érkezett be támogatási kérelem 38,4 milliárd forint összegben, amelyek közül egyelőre 38-at hagytak jóvá 35 milliárd forint összegben, és a hatályos szerződések száma és összege is csaknem megegyezik ezzel, így most a keretemelés segítheti azt, hogy plusz projektek kapjanak még támogatást.

Mi a felhívás célja?

"A beavatkozás célja a TEN-T hálózaton kívüli, jellemzően alacsonyabb rendű utak felújítása és fejlesztése annak érdekében, hogy a megyei jogú városok gazdasági területei jól megközelíthetők legyenek a vállalkozások és a munkavállalók számára. A beavatkozások nem pontszerűen, hanem a térségek integrált gazdaság- és foglakoztatás fejlesztését szolgáló fejlesztési csomagjainak a részeként valósulhatnak meg. A fejlesztéseknek a térségi adottságokra és speciális igényekre kell épülniük, kapcsolódniuk kell közvetve vagy közvetlenül a helyi gazdaságfejlesztés elemeihez, és a támogatott fejlesztéseknek közvetetten a kiesés középvállalkozások működéséhez (is) szükséges (közlekedési) infrastruktúra fejlesztésére kell irányuljanak."
Ez a cikk "Az EU kohéziós politikájának hatásai Magyarországon - jelen és jövő" című, 2019. április 1-től 2020. március 31-ig tartó munkaprogram része, amelyet a Portfolio.hu-t kiadó Net Média Zrt. valósít meg az Európai Unió finanszírozásával. Jelen tartalom kizárólag a cikk szerzőjének álláspontját tükrözi. A munkaprogramot finanszírozó Európai Bizottság semmilyen felelősséget nem vállal a cikkben szereplő információk felhasználását illetően.
1,5 év tanulás után már 500 ezres álomfizetés jár az informatikusoknak
nyse tőzsde usa részvény
fehér ház getty stock
rossmann_getty_editorial
corvinus_getty_editorial
honcsaruk ukrajna_getty_editorial
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. március 3.
Agrárium 2020
2020. március 5.
Biztosítás 2020
2020. március 10.
Investment, Wealth and Savings (IWS) 2020
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu

Event Driven Equity Analyst

Event Driven Equity Analyst

Statisztikai elemző

Statisztikai elemző

Szakmai asszisztens

Szakmai asszisztens

Privát banki tanácsadó

Privát banki tanácsadó
Egészségügy másképpen
Amerikai, nyugat-európai kórházi ellátás, havi 7875 Ft-tól
A tőzsdei könyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
B11986CB-992B-864C-AC57-1B78C043F576