Minden a Type R-ről!




A hátsó kerekek megfelelő úton tartásának megtervezésekor sem voltak könnyű helyzetben a mérnökök. Mivel az előző és a jelenlegi Civic generációk - kivéve a 4-ajtósokat - jelentősen egyszerűbb felépítésűek, mint a korábbiak voltak, az elődök soklengőkaros, független felfüggesztésnek előnyös tulajdonságait nem örökölték. Mivel a Type R számára a hétköznapi közlekedéshez tökéletesen megfelelő csatolt lengőkaros megoldásnál kicsit szofisztikáltabb konstrukciót kellett alkotni, a WTCC-s debütálás évében alkalmazott versenytechnológia köszön vissza a hátsó futómű egyes elemeiből, nevezetesen nem tömör elemeket, hanem speciálisan formázott csöveket használtak. Ez a megoldás nem igényel stabilizátorrudat, 177%-kal merevebb, mint a klasszikus kivitel, és súlya is sokkal alacsonyabb. A merevségben és biztos úttartásban a rendkívül nagy ellenállású szilentblokkoknak is kiemelkedő szerepe van.
A megfelelő futómű geometria mellett a rugózás és lengéscsillapítás hangolása is nagy fontossággal bír, ezért négypontos Adaptív Lengéscsillapító Rendszer fejlesztettek ki. Ennek egy egyszerűbb változata egyébként megtalálható a Civic Tourer bizonyos kiviteleinek hátsó futóművében is, ott is a mindenkor legideálisabb csillapítás és stabilitást szolgálva. A mindenkori útfelülethez történő alkalmazkodáson túl a gyorsításnál és lassításnál, illetve a kanyarokban jelentkező bólintásra, dőlésre is jó hatást gyakorol, csökkenti ezek mértékét. Ami a működését illeti, az elektronika elektromágneses úton szabályozza a lengéscsillapítókban üzemelő szelepek áteresztő képességét, ezzel változtatva csillapítási tulajdonságaikat.
A talajjal való - jó esetben egyetlen - kapcsolatot jelentő gumiabroncsokat a Continentallal szoros együttműködésben választotta ki a Honda, átmérőjük 19 col, míg a szélességük 235 mm. A pótlásukra valószínűleg nem lesz lehetőség minden gumisnál azonnali határidővel, de csak ezekkel érhető el a 7 perc 50 másodperces köridő a Nürburgring legendás Nordschleife-jén.
Fontos, és a megbízható, hosszú ideig tartó működés szempontjából nagy jelentőséggel bír a motor hőháztartásának biztosítása, ami a karosszéria átalakítását is megkövetelte. A nagy teljesítmény folyamatos kiaknázásakor jelentős hőmennyiség keletkezik, aminek az elvezetését újabb, a kisebb, gyengébb motorokkal szerelt Civic változatokétól eltérő sárvédő kialakítás teszi lehetővé. Az ezen kialakított nyílásokon távozik a motor és az első fékek által "termelt" hő jelentős része. Az aerodinamika másik látványos megjelenése a hátsó szárny, de nagyobb hatást értek el az autó aljának teljesen sima burkolatával, valamint annak hátul történő felfelé emelkedő formájával. Az első, a hátsó és az alsó "légterelők" együttes hatása az autóra ható felhajtóerő gyakorlatilag 0-ra történő redukálása, ami ugyan nem teszi lehetővé a Formula-1-es autókkal elérhető "fejjel lefelé" haladást, de sokkal nagyobb stabilitást jelent a legtöbb utcai autónál.

Súlyos vád: Trump erőszakkal akar rezsimváltást elérni a 30 milliós országban
Legalábbis Nicolás Maduro venezuelai elnök szerint.
„Eltűntek a régi bizonyosságok” – Nagy összeg folyhat a német hadiiparba, nem is akárhonnan
A gazdasági miniszter vázolta fel az elképzelést.
Új offenzívára készülhet az orosz hadsereg, de versenyt kell futniuk az idővel
Sziverszk lehet a következő célpont?
Az oroszok foghatják a fejüket attól, amit Ursula von der Leyen Romániában mondott
Az Európai Bizottság elnöke meglátogatta Konstancát.
Mankóval támadtak rá a cseh ellenzék vezérére, Orbán Viktor fontos szövetségesére
Andrej Babišt kórházba szállították.
Az UniCreditnél is kedvező kamat mellett érhető el az Otthon Start hitel
Szeptember elsejétől az UniCredit Banknál is elérhető a kedvező kamatozású Otthon Start hitel. A bank kamatkedvezménnyel, jóváírással és díjelengedéssel is várja az érdeklődőket. Az Uni
A bitcoinmágnás finnek
Ott voltam, amikor Kína hatodjára is betiltotta a Bitcoint - áll egy, a kriptós közösségben évek óta keringő mémen. Az ország egykor dominálta a bányászatot,... The post A bitcoinmágnás fi

Az osztalék portfólióm - 2025. augusztus
Emelkedett a portfólióm hozama, egyrészt az Altria osztalékemelése, másrészt a nulla hozamú Walgreens kivezetése miatt. Az utóbbi nem éppen az ideális módszer egy portfólió hozamemelésére.
Novo Nordisk - elemzés
Végre találtam egy európai céget, ami kiszámíthatóan fizeti és emeli az osztalékot. A Finvizen keresgéltem kereskedési célpontok után, és ott találtam rá. Megnéztem a számait és a chartj
Mi vált valóra a 25 évvel ezelőtti jóslatokból?
Évtizedes fogadások közül válogattunk, és megnéztük, mi vált közülük valóra. Nagyot futott az elmúlt évben a Polymarket, a decentralizált előrejelzési piac, mi is több anyagot... The pos

Walgreens Boots Alliance, Inc. - ennyi volt
Tegnapi hír, hogy A Sycamore Partners lezárta a Walgreens Boots Alliance, Inc. felvásárlását....Az akvizíció lezárultával a WBA törzsrészvényeinek kereskedése megszűnt, és azok többé
ESG és adózás: így kapcsolódik össze a társadalmi felelősségvállalás és a vállalati adományozás
Az elmúlt években egyre nagyobb figyelmet kapott az ESG, azaz a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási szempontokat figyelembe vevő működés. Az ESG nem csupán trend vagy megfelelési k

Ön befektető? Érdemes néznie az USA fogyasztói bizalmi mutatóját
Az Egyesült Államok gazdasági ciklusának egyik legérzékenyebb előrejelző indikátora a fogyasztói bizalmi mutató. Ez a mérőszám nem csupán a háztartások rövid távú hangulatát tükrözi


Másfél millióig húzza a legtöbb lakás árát az Otthon Start - Mi lesz ebből?
Elindult az Otthon Start.
Velünk marad az árrésstop, de mit fizetünk érte valójában?
Utánajártunk, vajon mit mutatnak a számok és mi várható a következő hónapokban
Meddig fékezheti az inflációt az árrésstop?
Kozák Tamással, az OKSZ főtitkárával beszélgettünk.
Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!
Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!
Bikák és Medvék: Kivel jobb haverkodni a tőzsdén?
Hogyan ismerd fel, hogy épp emelkedő (bull) vagy csökkenő (bear) piacon jársz? Megtanulhatod, mikor érdemes növelni a kockázatvállalást, és mikor jobb óvatosan hátrálni.