
Rekordok születtek
Ami a működési környezetet illeti, az ipari termelés volumene a Waberer's számára releváns országok (Németország, Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Spanyolország, Magyarország és Lengyelország) közül egyedül Lengyelországban és Spanyolországban bővült (+2,2% és 1,1%), míg legnagyobb mértékben Magyarországon csökkent (-2,5%). Az átlagos változás ezen országokban -0,1% volt. Viszont a nem élelmiszeripari termékek kiskereskedelmi forgalmában kedvezőbb kép mutatkozott, az Egyesült Királyságot és Olaszországot leszámítva a kiskereskedelmi forgalom 2,3%-4,7% sávon belül bővült ezen országokban. A releváns országok átlagos bővülése második negyedévben 1,2% volt.
- A cégcsoport árbevétele 7,2%-kal 203 millió euróra nőtt, ami új negyedéves rekordot jelent. Ez elsősorban a szerződéses logisztikai tevékenység, valamint a biztosítói szegmens növekedésének volt köszönhető, míg a nemzetközi közúti árufuvarozási tevékenység árbevétele csökkent, részben a lengyel leányvállalat átszervezése miatt.

- Az EBIT 68%-kal 18 millió euróra ugrott, ugyancsak rekordszintet elérve. Ez elsősorban a tavaly végrehajtott biztosítói akvizíciónak volt köszönhető, ugyanis a biztosítási szegmens több mint háromszorosára növelte EBIT-jét, miközben a logisztikai szegmens EBIT-je 5,7 százalékkal csökkent.

- Az adózott eredmény 128 százalékos növekedés mellett 13,4 millió eurót ért el, ami 6,6%-os nettó profitmarzsnak felel meg. Az adózott eredményből negyedéves szinten 2 millió euró a kisebbségi tulajdonosokra jut.

Szegmensek
Bár bevétel- és profitsoron is rekordokat ért el a vállalat, érdemes részletesebben is megnézni, hogyan teljesítettek az egyes szegmensek, ugyanis a logisztikai szegmensben továbbra is érzékelhetők problémák.
A Waberer’s logisztikai szegmensét a második negyedév végén már erősítette a Pannonbusz felvásárlása, amivel a cég belépett a személyszállítási piacra; valamint a szerbiai MDI teljes körű konszolidációja. A GYSEV CARGO felvásárlása a következő hónapokban zárulhat - a cég ugyancsak teljes mértékben bekonszolidálásra kerül majd.
A szerződéses logisztika a hulladéklogisztikai és raktárfejlesztési projekteknek, illetve a szerbiai bővülésnek köszönhetően rekord EBIT-et ért el, annak ellenére, hogy egy jelentős autóipari megbízás megszűnt, és a hagyományos logisztikai volumenek stagnáltak vagy csökkentek.
A nemzetközi fuvarozás javult az első negyedévhez képest, pozitív tartományba fordulva még egyszeri tételek nélkül is: ezt a tavaszi tendernyerések, a szállítmányozás 10% feletti növekedése és a lengyel LINK veszteségeinek megszűnése segítette.
A logisztikai szegmensen belül minden területen javulást értünk el, komoly mérföldköveken vagyunk túl. A LINK válságkezelése sikeres volt. Az elmúlt egy évben folyamatosan romló, egyre mélyebb veszteségbe fordult a lengyel leányvállalatunk, amelyet az első negyedévben végrehajtott intézkedésekkel sikerült megállítani
- mondta az eredmények értékelésénél Tóth Szabolcs, gazdasági és stratégiai vezérigazgató-helyettes.
Összességében a Logisztikai szegmens árbevétele 2025 második negyedévében 2,9 százalékkal 164 millió euróra csökkent a tavalyi év azonos időszakához képest.
- A szerződéses logisztika 10,7%-os növekedést ért el (68,5 millió euró) a hulladékszállítási és raktárfejlesztési projektek felfutásának, valamint a szerbiai MDI teljes konszolidációjának köszönhetően, ami ellensúlyozta a fogyasztás és ipari termelés csökkenésének, illetve az ügyfélportfólió-változásoknak (2024 év végén megszűnt a korábbi évek egyik legkomplexebb autóipari logisztikai ügyfél együttműködése) a negatív hatásait.
- A nemzetközi fuvarozás bevétele 9%-kal 102 millió euróra esett, főként a lengyel LINK flottaméret-optimalizációja (-50%) miatt, míg a magyarországi központú nemzetközi fuvarozás 3,7%-kal nőtt, elsősorban az alvállalkozói szállítmányozás bővülésének köszönhetően. A PSP Csoport vasúti logisztikai árbevétele a konszolidációs szabályok miatt nem szerepel a második negyedéves adatokban.

Tóth Szabolcs elmondta, hogy a vállalat eredményes tenderszezont zárt a nemzetközi üzletágban, melynek eredménye egy átlagosan 5-10%-os áremelkedés, amely a következő negyedévekben már ki fogja fejteni eredményhatását.
A vállalat emellett hatékonyságjavító intézkedéseket is tesz a nemzetközi fuvarozási szegmens teljesítményének növelésére, beleértve a mosonmagyaróvári telephely fejlesztését, amely Tóth Szabolcs szerint akár 2 millió eurós működési költségcsökkentést is jelenthet.
A nemzetközi üzletágunk leginkább Nyugat-Európában tud eredményt termelni, ezért minél inkább csökkenteni szeretnénk a magyar szakaszokon a hazajutási arányt, így a nyugati határ mentén a bővített kapacitások lehetőséget teremtenek, hogy a flottakihasználtság maximális legyen
- fogalmazott Tóth Szabolcs.
A logisztikai szegmens EBIT-je a második negyedévben 7,1 millió euró volt, ami 0,4 millió euróval, vagyis 5,7%-kal maradt el az előző év azonos időszakától, ugyanakkor 5,7 millió eurós javulást jelentett az első negyedévhez képest.
- A nemzetközi fuvarozás és szállítmányozás EBIT-je 1,6 millió euró lett, 0,7 millió euróval alacsonyabb a bázisnál, de 3,9 millió euróval jobb az első negyedévinél. A szegmens eredményét annak ellenére sikerült az előző negyedévi veszteségből visszafordítni, hogy az elmúlt időszaktól eltérően a szegmens eredményét nem támogatták egyszeri tételek. A lengyelországi leányvállalat, a LINK esetében a stratégia váltás eredményeképpen sikerült megállítani a korábbi időszakot még terhelő veszteségeket, és a második negyedévben már nullszaldós szintet ért el a LINK.
- A szerződéses logisztika 5,5 millió eurós EBIT-et ért el, ami 0,3 millió eurós növekedés az előző évhez és 1,8 millió eurós bővülés az első negyedévhez képest.

A biztosítási szegmens árbevétele 39 millió euró volt a második negyedévben, ami 92%-kal haladta meg az előző év azonos időszakát,
főként a 2024 végén megvásárolt Posta Biztosítók bevonásának köszönhetően.
A cég közlése szerint a biztosítótársaságok a tervezett szinergiahatások jelentős részét már a tranzakció zárását követő első félévben képesek voltak realizálni, részben a működési költségszintek csökkentésével, részben a termék profitabilitás optimalizálásával.
A bevétel 18%-a élet-, 82%-a nem-életbiztosítási termékekből származott.
A szegmens adózás előtti eredménye 11 millió euró lett, ami 214%-os növekedést jelentett, elsősorban a Posta Biztosítók vártnál jobb teljesítménye és az alacsonyabb pótadó miatt. A befektetési eredmény lényegében stagnált a Posta Biztosítókhoz kapcsolódó vételár-kifizetés miatt csökkent értékpapír-állomány következtében.
Az EBIT negyedéves szinten 11 millió eurót tett ki (+237%).
Vagyis a biztosítási szegmens termelte a csoportszintű EBIT több mint 60 százalékát. Viszont a cég kiemeli, hogy az IFRS szerinti tartalékképzés bevezetése a Posta Biztosítóknál negyedéves eredmény-ingadozást okozhat, ezért a hosszabb távú teljesítmény ad reális képet. Féléves szinten 20,6 millió eurós EBIT-et szállított a szegmens, ami 124%-os növekedést jelent. Azonban az első félév kárhányada kedvezőbb volt a vártnál, ami várhatóan nem tartható fenn az év második felében.
Mit mond a menedzsment?
A Waberer’s menedzsmentje fenntartja a 2025-ös üzleti évre vonatkozó várakozásait, miszerint az éves EBIT konszolidált szinten meg fogja haladni az 50 millió eurót. Az első félévben 29 millió euró EBIT-et ért el a cég, tehát ha pusztán időarányosan nézzük, akkor valóban teljesíthetőnek tűnik a célkitűzés.
Ehhez kapcsolódóan Tóth Szabolcs elmondta, hogy az 50 millió euró 1-1 negatív egyszeri hatás mellett is tartható, sőt, ha ilyenek nem jeletkeznek, akkor a cég akár jelentősen is meg tudja haladni ezeket a célkitűzéseket.
A menedzsment fókuszában az elkövetkező időszakban a folyamatban lévő üzletfejlesztési projektek mellett – említhetem a már folyamatban lévő raktárfejlesztéseket, az országba érkező autóipari beruházók logisztikai támogatását, vagy a nemzetközi fókuszú projektjeink számának folyamatos bővülését – a korábbi időszakban végrehajtott bővülési projektek sikeres integrációja fog állni, mely záloga a beruházási összegek megfelelő megtérülésének
- mondta Barna Zsolt, a vállalat elnök-vezérigazgatója.
Tóth Szabolcs a raktárfejlesztési programmal kapcsolatban elmondta, hogy a tavaly elkészült ecseri raktár a második negyedévre már maximális kihasználtsággal működött. A BMW szomszédságában épülő debreceni raktárfejlesztés eközben ütemterv szerint halad, legkésőbb az idei év végére, vagy jövő év elejére elkészülhet - a jövő év eredményeket már ez a többletkapacitás is segíteni fogja.
Tóth Szabolcs a kilátásokkal kapcsolatban elmondta azt is, hogy a következő időszakra vonatkozóan biztató előjelekkel zárult a tenderszezon.
Sikeres tavaszi tenderszezont zártunk. Bár elhúzódó tenderidőszakon vagyunk túl, 5-10 százalékos áremelkedést tudtunk elérni, és hosszabb időszakra szerződtünk el a partnereinkkel. A szokásos egyéves megállapodásokhoz képest a legtöbb szerződésünk 2026 végig ki fog tartani. Tehát a következő másfél évet determinálja az a magas árszint, amit elértünk a tendereken.
A gazdasági és stratégiai vezérigazgató-helyettes szerint a pozitív tendereredmények részben annak voltak köszönhetők, hogy a piacon enyhe kapacitáshiány jelei mutatkoznak, mivel elindult a konszolidáció a nemzetközi fuvarozás területén.
Úgy érezzük, hogy az elmúlt egy év negatív trendjei nagyon élesen megváltoztak ebben a tenderszezonban, és elértük azt a mélypontot, amelyet jellemzően konjuktúrálisan egy 1,5-2 évig tartó pozitív trend szokott követni.
- fogalmazott Tóth.
A LINK-kel kapcsolatban Tóth Szabolcs elmondta, hogy a következő időszakokban már pozitív eredményeket fog termelni a lengyel leánycég, és 2026-ra eléri azt az eredményszintet, amely a fenntartható működéshez szükséges.
A jelentés megjelenését követően a Waberer's árfolyama 0,4 százalékos pluszban van, míg idén 28,3 százalékot emelkedett a papír.

A cikk megjelenését a Waberer's támogatta.
Címlapkép forrása: Waberer's
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ
Európa a zöld beruházások globális éllovasa lehetne, aminek farvizén Magyarország is felemelkedhet
Átfogó bizonytalanság fékezi a hazai vállalati zöld törekvéseket.
Otthon Centrum: Budapesten 10%-os, vidéken még nagyobb lakásdrágulást hozhat az Otthon Start
Az áremelkedést nemcsak a kereslet fűti.
Pókos Gergely: a fenntarthatóbb jövőért tenni nem 100 méteres síkfutás, hanem maratonfutás
Pókos Gergely, az OTP Bank Zöld Program Igazgatóság ügyvezető igazgató előadása.
Látványos felvétel: hatalmas robbanásban semmisült meg az orosz Sz-300-as
Nem működött a légvédelem.
HR trendek 2025-2026
A magyar munkaerőpiac 2025-ben fordulóponthoz érkezett. A gazdasági bizonytalanság, a technológiai fejlődés és a társadalmi elvárások együtt formálják át a vállalatok működését. Az elk

5,871 milliárd euróból újítanák meg Görögország vízrendszerét
A görög kormány új stratégiát hirdetett a vízügyi problémák kezelésére, válaszul a klímaváltozás súlyos kihívásaira.
A pályázati támogatás ára: fenntartási kötelezettségek
Siker! Lezártad a projektedet, átmentél a záró elszámoláson, és úgy érzed most végre hátradőlhetsz. De vigyázz! A történet itt még nem ért véget. A fenntartási időszak a pályázatok f

Új malac a karámban? - Francia kockázatok Európában
Franciaországban ismét nő a politikai kockázat: a kormányfő bizalmi szavazást kért maga ellen, miközben 43,8 milliárd eurós megszorító csomag készül. A francia-német kötvényhozam-spread 8
Kell-e új nevet adni az évszakoknak a klímaváltozás miatt?
Az évszakok rendjét, amelyet a modernitás és a globalizáció uniformizált, az antropocén éghajlati változásai fokozatosan felülírják.
Mit köszönhetünk a ChatGPT-nek?
Az emberi hallucinációt mint a külső inger nélküli érzékelést definiálhatjuk. Modellhallucinációról akkor beszélhetünk például, amikor egy modell elsősorban nem adatra, hanem a modell fel
Fenntartási jelentés: a KFI projektek láthatatlan aknái az EPTK-ban
Akinek KFI projektje van, nem dőlhet hátra: itt az idő a fenntartási jelentések világával szembenézni.

Fenntartási jelentés a KFI pályázatoknál: így kerüld el az EPTK buktatóit
Akinek KFI projektje van, nem dőlhet hátra: itt az idő a fenntartási jelentések világával szembenézni.


Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod
Bikák és Medvék: Kivel jobb haverkodni a tőzsdén?
Hogyan ismerd fel, hogy épp emelkedő (bull) vagy csökkenő (bear) piacon jársz? Megtanulhatod, mikor érdemes növelni a kockázatvállalást, és mikor jobb óvatosan hátrálni.
Összefognak az új világrend erős emberei − Mi lesz ebből, ki állitja meg őket?
Erősödőben Kína bűvköre.
Nem reális, de nem is cél az áramártüskék eltüntetése
Az extrém áringadozások háttere egyáltalán nem egyértelmű.
Másfél millióig húzza a legtöbb lakás árát az Otthon Start - Mi lesz ebből?
Elindult az Otthon Start.
