A Li Auto közölte, hogy az Audi és a Mercedes eladásai számait is szeretnék felülmúlni a világ legnagyobb autópiacán, Kínában - írja a Reuters.
A kínai Li Auto elektromos autókat gyártó vállalat nemrég közölte, hogy májusban több mint kétszer annyi autót szállított ki, mint egy évvel ezelőtt. A cég értékesítési számai a harmadik egymást követő hónapban haladták meg a 20 ezret, májusban 28 277 járművet adtak el- derül ki a csütörtöki közleményből - ez mintegy 146 százalékkal több, mint 2022-ben volt.
A kisebb kínai elektromosautó-gyártók még mindig csak gyerekcipőben járnak, bár az eladásaik szépen nőnek, még mindig sokkal kisebbek, mint a Tesla, ráadásul a trónkövetelők még mindig veszteségesek.
Az Egyesült Államokban jegyzett Li Auto részvényei jelentősen emelkedtek a pénteki kereskedésben, miután a kínai székhelyű elektromos járműgyártó közölte, hogy több mint 30 ezer megrendelés érkezett az L9 nevű SUV-jára mindössze 72 óra alatt, amióta az előfoglalások elérhetővé váltak.
A kínai autógyártók részvényárfolyama megugrott, miután az állami televízió szerda este arról számolt be, hogy a kormány kiterjesztheti az elektromos autók vásárlására vonatkozó adómentességeket az autóipar fellendítése érdekében.
Kedvező kiszállítási adatokat közöltek decemberről és a tavalyi év egészéről a New York-i tőzsdén jegyzett kínai elektromosjármű-gyártók, a NIO, az XPeng és a Li Auto.
Amíg a piacon csapkodás, sok helyütt nagy esés, és idegeskedés a jellemző, addig számos elektromos autógyártó részvényei szárnyalnak, vagy közelítenek pár héttel vagy hónappal ezelőtt csúcsaik felé. A befektetők elfogadják a leginkább optimista hosszú távú forgatókönyveket, és úgy gondolják, hogy ezek a vállalatok fogják megváltani a világot, vagy legalábbis a közlekedését. Az élen továbbra is a Tesla áll, de több trónkövetelő esetén is megindult a trend, illetve a technikai elemzésben ismert folytatódást valószínűsítő formáció jelent meg. Külön ki kell emelni néhány kínai céget, amelyek rég nem látott szinten száguldanak, ugyanakkor az intézmények mintha mostanában már óvatosabbak lennének velük kapcsolatban. Megnéztük, hogy a részvénypiaci kereslet-kínálat jelzései mit árulnak el most ezekről a papírokról.
Az elektromos autó forradalom egyik kiemelt terepe Kína, ahol rengeteg erre részben vagy egészben specializálódott vállalat küzd egymással a piacért. Bár a piac ezt a harcot lerendezné "házon belül", a kontrollmániás politikai vezetés a szakmai érveket felülírva a ma megjelent miniszteri nyilatkozat alapján igyekszik elé menni ennek a folyamatnak. Emiatt érdemes megnézni, hogy a kínai kormányzat elektromos autógyártókkal kapcsolatos konszolidációs törekvéseire milyen részvénypiaci reakciók érkezhetnek, elsősorban több helyi, a spekulánsok körében népszerű papír esetén. Ehhez a piaci kereslet-kínálatot vizsgáló technikai elemzést használjuk fel.
A Nio és a Xpeng eladásai is csökkentek augusztusban, miután a chiphiány és az ellátási láncok korlátai negatívan érintették a kínai elektromosautó-gyártókat. A Li Auto volt az egyetlen vállalat a három közül, amely havi növekedést tudott elérni.
Az ősz és a tél, illetve részben a tavasz sztár részvényei közé tartoztak az elektromos autó részvények. Az élen természetesen a Tesla járt, amely nemcsak a brand ismertségben, és az eladásokban, de kapitalizációban is nagyságrendekkel előrébb járt és jár ma is az ágazatban. Ám a a zászlóshajón kívül is volt és van is néhány izgalmas papír a piacon. Ezek elsősorban kínai cégek és értékesítésüket is egyelőre elsősorban ide fókuszálják. Az elmúlt hónapok már inkább a csalódásé volt ezeknél a részvényeknél, amelyektől úgy tűnik, hogy a befektetők korábban egyszerűen túl sokat vártak. Megnéztük, hogy a piacon kezd-e visszatérni a pár hónappal ezelőtti lelkesedés, és vegyes képet kaptunk.
Az amerikai tőzsdén jegyzett Li Auto lényegében hibrid elektromos autójának értékesítése júliusban már a második egymást követő hónapban meghaladta a rivális start-up Xpengét.
A tegnapi kereskedésben kifejezetten rosszul teljesítettek az elektromosautó-gyártók, köztük főleg a feltörekvő Tesla-riválisok. A gyengébb teljesítmény mögött elsősorban a Nio kedvezőtlenebb gyorsjelentése állhat, mivel a vártnál nagyobbak voltak a cég veszteségei, de emellett a februári értékesítések is gyengék voltak több gyártó esetében is.
A mai kereskedésben kifejezetten gyengén teljesítenek az elektromosautó-gyártók, köztük főleg a feltörekvő Tesla-riválisok. A gyengébb teljesítmény mögött elsősorban a Nio kedvezőtlenebb gyorsjelentése állhat, mivel a vártnál nagyobbak voltak a veszteségei, de emellett a februári értékesítések is gyengék voltak több gyártó esetében is.
Amekkora lendülettel érkeztek a 2021-es évbe az elektromosautó-gyártók részvényei, olyan lendülettel kezdtek el zuhanni bő egy hónappal ezelőtt. Az esés okait természetesen a szegmens zászlóshajójának számító Teslánál érdemes keresni, amely nem csak felfelé, de lefelé is húzza magával az egész szektort. Az EV-részvényeket több tényező is nyomás alatt tartotta, a hosszú állampapírok hozamának emelkedése, a kamatemelési félelmek, de a globális chiphiány is negatívan hatott, és az is igaz, hogy a cégek is a vártnál gyengébben teljesítettek. Megnéztük, mik mozgatják az árfolyamokat, és érdemes-e már beszállni a nagy esés után az EV-gyártók részvényeibe.
Megérkeztek a Tesla és kínai riválisok, a Nio, az Xpeng és a Li Auto negyedéves és decemberi értékesítési számai, amelyek túlteljesítették az elemzői várakozásokat. A három kínai autógyártó értékesítési volumene masszív növekedést mutat, de a Tesla is reagál a folyamatosan erősödő versenyre, a Model Y-t a tervezetthez képest rendkívül alacsony áron dobja a kínai piacra.
November eleje óta hatalamas rali volt az elektromos autók piacán, most azonban komoly korrekció elé néz a legtöbb vállalat részvénye az amerikai piacnyitás előtt, több cégnél is két számjegyű visszaesést látunk a nyitás előtti kereskedésben.
Nagyon súlyos belső jelentés szivárgott ki a vezető katonai hatalomtól.
Brüsszel intenzív egyeztetésekbe kezdett a piaci szereplőkkel.
400 millió dolláros luxusgépet fogadna el az arab államtól.
Hétfőn jelentős gyengüléssel kezdett a forint, kedden is izgalmas nap vár a devizapiacokra.
Az elnök agresszív retorikája miatt egyre többen intenek be az USA-nak.
Az OTP lehet a nap nyertese?
Nagyon gyorsan döntött a konklávé.
Egyre több befektető figyelmét vonzza az agrárium, ami a bizonytalan piaci környezetben az egyik legstabilabb növekedési pályát kínálhatja.