A Mercedes nem jön ki az elektromos csúcsszedánjának, az EQS-nek a második generációjával, helyette egyszerre két S-osztályos szedánt fog értékesíteni, egy belsőégésű és egy akkumulátoros-elektromos modellt, tudta meg az Autocar. A lap információi szerint a két modell ugyan hasonló formatervezésű lesz, de nem ugyanarra a platformra épülnek majd.
Jönnek fel az ázsiai, azon belül is a kínai autógyártók, emiatt is szenvednek a nyugati gyártók, erős az árverseny, közben magasak a fejlesztési költségek, mert folyamatos az átállás az elektromos autókra, csakhogy ott meg nem egészen úgy alakul a kereslet, mint amire sok gyártó számított. Nagyjából ez a helyzet idén az autóiparban, a cégek nehéz helyzete pedig a tőzsdei árfolyamokon is jól látszik. Megnéztük, hogy alakul a nyugati autógyártók értékesítése, azon belül is az elektromos autóké, mi történik a bevétellel, profittal, és hogy milyenek a kilátások.
Jelentős visszaesésről számolt be a második negyedévre vonatkozóan a legfontosabb területeken a Mercedes-Benz, ennek hatására pedig korábbi eredményjelzését is csökkentette a vállalatcsoport. A hírt a befektetők negatívan fogadták, a reggeli esést követően azonban hamar visszahúzták a részvényt a tegnapi záróértékének közelébe.
Újabb 50 új csuklós autóbuszból álló flotta érkezik a fővárosba 2025-től - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kedden.
Kijöttek a friss európai autóeladási statisztikák, ezekből sok minden kiderül, például az, hogy a Toyota nagyot nőtt, és az európai versenytársak kárára szerez részesedést, nyilvánvalóan nem függetlenül a sikeres hibrid modelljeitől, a hajtáslánc iránt ugyanis egyre nagyobb a kereslet, már közel minden harmadik eladott új autó hibrid Európában. Közben az elektromos autók tavalyhoz képest részesedést veszítenek, eladásuk alig nő, még az elátkozott dízeles autókból is többet adnak el az unióban, mint tisztán elektromosból. Az EV-k problémáit ismerjük, magas ár, hatótávpara, hiányos töltési infrastruktúra, ezek mellett egyelőre az elektromos csak egy a hajtásláncok közül.
A nagy autógyártók 1,5 millió perrel néznek szembe Nagy-Britanniában a károsanyag-kibocsátási teszteken elkövetett állítólagos csalások miatt, ez pedig legalább 6 milliárd fontba kerülhet nekik, írja a Reuters.
Az elmúlt években egyre több autót gyártottak a kecskeméti Mercedes-gyárban, de a tavalyi 174 ezres volumen nem lett új rekord, a bevétel és a profit viszont korábban soha nem látott szintre emelkedett.
A Mercedes EQB kívül-belül egyaránt méltó a márka hírnevéhez, a menetteljesítménye pedig lenyűgöző, ráadásul hazánk terméke, Kecskeméten gyártják. A reálisan 350-400 kilométer hatótáv nem mondható rossznak, ezért a hosszabb utak sem okoznak gondot, igaz a hajtásrendszer előnyei inkább városi használat során domborodnak ki. Az autó ugyanakkor korántsem hibátlan: míg a hagyományos mérnöki tudás közel 140 éve halmozódó tapasztalata a legapróbb részletekben is tetten érhető, addig a UI (felhasználói felület), és UX (felhasználói élmény) terén korántsem látszik a közel másfél évszázad. Az alapok kiválóak, a minőség magas, de néhány területen még előre (vagy inkább hátra) kellene lépni. A márka új értékesítési modellje pedig nem biztos, hogy minden vásárlónak elnyeri majd a tetszését. Teszt következik.
Már meghallgatható a Portfolio Checklist szerdai adása. A műsor első részében forintárfolyam volt a téma, mivel az elmúlt napokban a magyar fizetőeszköz jelentősen gyengült a főbb devizákkal szemben. A fő kérdést, hogy jön-e korrekció, vagy további gyengülésre számíthatunk, Nyeste Orsolya, az Erste Bank vezető makroelemzője válaszolta meg. A második blokkban a kínai autógyártók európai előretöréséről kérdeztük Kövesy Kártolyt, a Portfolio részvénypiaci elemzőjét, aki arra is válaszolt, hogy a jelenlegi, a globális politikától sem független helyzetben hozott egy-egy döntésnek milyen hosszútávú következményei lehetnek.
Állami vezetők mellett Nagy Márton a német autóipar vezetőivel is egyeztetett Berlinben, ahol kiemelték, hogy a protekcionizmus nem megoldás az európai gazdaság bajaira, így például nem támogatják a kínai autókkal szembeni büntetővámok bevezetését.
Kijöttek a legfrissebb európai autóértékesítési statisztikák, amikből többek között kiderült, hogy Európában még mindig a benzines autók a legnépszerűbbek, és ha a dízeles autókat is hozzáadjuk, akkor minden második eladott autó tisztán belsőégésű motoros. Minden nyolcadik eladott autó elektromos, ebben nincs változás az egy évvel korábbihoz képest, vagyis nem emelkedett a részesedésük, Dániában, Svédországban és Hollandiában magas a tisztán elektromos autók aránya az eladásokban, a régiónkban, Horvátországban, Csehországban vagy Szlovákiában viszont alig adnak el elektromos autót.
A kecskeméti Mercedes-gyár vezetése továbbra is készen áll a tárgyalások folytatására a szakszervezetekkel - közölte a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary (MBMH) Kft. csütörtökön az MTI-vel.
A kecskeméti Mercedes dolgozói az idei évre és jövőre is 10% feletti béremelést szeretnének elérni, azonban a munkáltató a két évre összesen szeretne ennyit emelni - tudta meg a Portfolio. Információink szerint bár a szakadék óriási, egyelőre kevesen sztrájkoltak.
Figyelmeztető sztrájkot tartottak a kecskeméti Mercedes-gyár prés-, fényező- és összeszerelő üzemében szerdán 15 és 17 óra között, mert a szakszervezet szerint az MBMH Vasas Alapszervezetének az október óta tartó bértárgyalások során nem sikerült egyezségre jutnia a cégvezetéssel.
Figyelmeztető sztrájkot tartanak ma dolgozók a kecskeméti Mercedes-gyár több részlegén – derül ki a szakszervezet közleményéből.
Világszerte indulnak állami programok azért, hogy a most még drága elektromos autókat vonzóbbá tegyék a vevőknek. Magyarországon is fut egy ilyen program, a cégek akár autónként 4 millió forint támogatást kaphatnak, az importőrök pedig igyekeznek minél több modelljüket bepréselni a 25,4 millió forintos korlát alá. A Mercedesnél az EQA és a Kecskeméten gyártott EQB mellett az egyébként alapból magasabb listaárú EQE-t is beleszuszakolták a programba, utóbbi két modellt próbáltuk ki, közben pedig a kecskeméti Mercedes-gyárat is meglátogattuk.
Aggódhatnak a pénzügyi intézmények, amelyen a hadászati termékek eljuttatását finanszírozzák.
Az eseményről élőben tudósítunk.
Cikkünk folyamatosan frissül.
A részletek egyelőre nem ismertek.
Jelentés jött az ukrán parancsnokságról.
Közel 90 éves cég megy csődbe?
A Checklistben Kókai Ádám meteorológust kérdeztük.
Mi lesz az Airbnb-tilalom következménye?