Ez az egyetlen reménye Budapestnek, hogy élhető város maradjon

Ez az egyetlen reménye Budapestnek, hogy élhető város maradjon

2030-ben az előrejelzések szerint száztíz olyan város lesz, aminek a lakossága meghaladja az ötmilliót és ebből hatvanhatnak a népessége túllépi a tízmilliós határt. Úgy tűnik, a városok iránt az emberiség érdeklődése töretlen, jelenleg a világnépesség 54 százaléka, 2050-re várhatóan 70 százaléka lesz városlakó. A várossal kapcsolatos elvárások alapját a jó munkalehetőség, a biztonság és a szolgáltatások adják, de vajon a mai kor városaira is érvényesek ezek? Mit kell tennünk, hogy a jövő városai is élhetők és emberfókuszúak legyenek? Többek között ezekről a kérdésekről beszélgetett - Budapest és más nagyvárosok példáin keresztül - a TEDx Danubia Future Life Salon eseményén Kozák Ákos, szociológus-jövőkutató és Schrancz Mihály, építész, a Property Market Kft. ügyvezető igazgatója.

Az évi 1 milliós látogatói számot is elérheti a Liget csupán egy látványossága

Az évi 1 milliós látogatói számot is elérheti a Liget csupán egy látványossága

Van olyan fejlesztése a Liget Budapest projektnek, ami egy hónap leforgása alatt több mint 110 ezres látogatottságot generált, így az évi egy millió főt is elérheti a projekt csupán egy elemének az érdeklődői száma. A Városliget bemutatása mellett, a városfejlesztési teendőkről, az üdvözölt irányokról és megoldásokról is szó volt az FM & Hybrid Office konferencián.

Fontos állomáshoz ért a zalaegerszegi tesztpálya

Fontos állomáshoz ért a zalaegerszegi tesztpálya

Elkészült a zalaegerszegi tesztpálya okosvárosának teljes úthálózata, továbbá az autóút- és autópálya-szakasz aszfaltozása, így 73 százalékos készültségen áll a kivitelezés - közölte pénteken a helyszínen a ZalaZONE Járműipari Tesztpálya miniszteri biztosa.

Határon átívelő együttműködés az okosváros-fejlesztésekben

Határon átívelő együttműködés az okosváros-fejlesztésekben

A határ menti térségek okosváros szempontú fejlesztéseit is segítheti a továbbiakban az a szakmai együttműködés, amelynek a megerősítéséről állapodott meg a Digitális Jólét Program (DJP) a Hét Határ Határon Átnyúló Önkormányzati Szövetség a Kárpát-medencében Egyesülettel - közölte a Digitális Jólét Nonprofit Kft. csütörtökön.

Csak 15 olyan város létezik, ahol van használható smart city terv

Az urbanizáció extrém kihívásokat teremt a társadalom számára, a legújabb technológiák ugyan megoldást jelenthetnek ezek közül némelyikre, nem mindegy ugyanakkor, hogy ezeket hogyan használják és egyáltalán akarják-e használni az emberek. Az okos városok sok mindenben megkönnyíthetik az életünket, van azonban egy nagy gátja annak, hogy az a mintegy 1000 smart city kezdeményezés a való életben is megvalósuljon - írja egy JLL tanulmány alapján a Marketing Interactive.

"Korai 5G-ről beszélni ott, ahol még normális internet sincs"

Sokféle jó projekt van, mielőtt azonban bármelyikbe is belevágnánk meg kell vizsgálni, hogy hány embert érint, milyen céljaink vannak vele és hogy megtérül-e a beruházás. Mindezek mellett, jó döntést csakis a helyi lakók és az intézmények bevonásával lehet hozni. Az okosodó városok lehetőségeiről és az okos településmenedzsment alapjairól a Future City 2019 konferencián beszéltek a szakértők.

Annyi az okos ötlet, hogy csak kapkodjuk a fejünket - Konkrét projektek a mindennapokból

Egyre jobban haladunk az élet minden területén azokkal a technológiai újításokkal, amelyeket leegyszerűsítve smart megoldásoknak nevezünk. Igaz ugyan, hogy ez a címke sokszor nem adja át a valódi mondanivalót, emiatt sokan nem is szeretik használni. Ha azonban túltesszük magunkat a kifejezés marketingfogás jellegén, és csak a benne foglalt tartalmat vizsgáljuk, a technológiai forradalom rengeteg újítását idesorolhatjuk, amely ‒ akár csak részben is ‒ kapcsolódik hozzánk emberekhez, a lakóhelyünkhöz, a mindennapjainkhoz, a kényelmes, biztonságos, egészséges életünkhöz, és mindezt összefogva a városainkhoz.

A szülők és a diákok is igénylik a legújabb módszereket az iskolákban

"Ha okosvárosokról beszélünk, két fontos dolgot kell kiemelni, egyik az élhetőség, másik a fejlesztési módszertan. Ezeket nem másolni, hanem adaptálni kell" - hangzott el az Infotér 2018 Konferencián, ahol a szakértők többek között arról is beszélgettek, hogy mit jelenthet egy város, és mit egy falu életében az okosítás, valamint, hogy miként kellene az oktatási intézményekbe is bevinni ezeket a módszereket. Már vannak ötletek a szülők és a diákok igényei alapján, hogy hogyan tegyék okosabbá az iskolákat is.

Így még biztosan nem parkoltál - Jó hír a belvárosban autózóknak

Elsőként Budapest V. kerületében tesztelik azt a keskenysávú rádiótechnikát alkalmazó (NB-IoT) parkolórendszert, melynek segítségével 135 szenzor telepítésével a sofőrök egy mobil alkalmazáson keresztül, térképen megjelenítve láthatják a közelben szabad parkolóhelyeket.

Van még hova fejlődnie a magyar tömegközlekedésnek

Van még hova fejlődnie a magyar tömegközlekedésnek

Van még mit tanulnunk néhány a külföldi várostól, legalábbis ami a vonatközlekedés pontosságát illeti. Annak ellenére, hogy jóval több ember él például Berlinben, mint Budapesten, ami egyszerre azt is jelenti, hogy a vonatközlekedése is jobban kihasznált, mégis mintegy 99 százalékos pontossággal közlekednek a vonatok a német fővárosban - szerepel a Statista cikkében.

Eleged van a dugókból? - Vannak városok, ahol már készülnek a megoldással

Az autósok egyik rémálmaként is hívhatjuk a dugóban való araszolgatást, amellett, hogy idegtépő a felesleges várakozás még jelentős idő- és üzemanyagköltséggel is jár. A legegyszerűbb megoldás nyilvánvalóan a kevesebb gépkocsi lenne, ám amíg ez a tendencia nem kezdődik el, a szakértők különféle megoldásokkal hozakodnak elő, amelyek alapjait mind a közlekedés során gyűjtött adatok adják. Már több külföldi városban is alkalmaznak új technológiákat, amelyek segítenek abban, hogy kevesebb legyen a baleset, vagy gyorsabban érjenek ki a hatóságok egy közúti incidenshez. Ezeken túl már létezik annyira okos jelzőlámpa is, amely nemcsak a forgalomnak megfelelően vált át, de akár elő is tudja jelezni a 10 perc múlva várható forgalmat, és még időben értesítheti erről a sofőröket, hogy más útvonalat válasszanak - szerepel a SmartCity.Press cikkében.

Húszezer emberen tesztelik a legújabb technológiákat

A Porfolio Smart City 2018 konferencia résztvevői közül sokak szerint az a település, ami hasznos célokra használja a smart city lehetőségeit, képes lehet arra, hogy megállítsa a település népességének csökkenését. Sokan voltak azonban olyan vélemények is, miszerint a smart megoldások legfeljebb kiegészítések lehetnek az élhetőséghez, miközben a városok népességének alakulását továbbra is a munkalehetőségek fogják befolyásolni. Hogy mi az igazság, arról különböző szakterületek képviselői beszélgettek, többek között Monor város polgármestere, aki a városban zajló kísérleti projektről is beszélt.

Hogyan mérhetjük le, melyik a legélhetőbb város?

Milyen gyorsan térül meg egy energiahatékonysági beruházás? Miként lehet megfelelő informatikai rendszert találni a városokról gyűjtött adatok kezelésére? Hogyan mutatható ki, hogy melyik városban a legjobbak az életkörülmények, vagy legkreatívabbak az emberek és miért fontos a tömegközlekedés ebből a nézőpontból is? Ezekről a kérdésekről szóltak a Portfolio szervezésében megrendezett Smart City 2018 délutáni programjának előadásai, ahol a kulcskérdés az volt, hogy a fenti kérdésekben miként tudnak részt venni az önkormányzatok.

  • 1
  • 2
Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Két éve erre a pillanatra vár Oroszország, most úgy érhet célt, hogy a Nyugat csak nézi
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.