A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk flottaszintű kibocsátásukat, különben súlyos bírságokat kapnak – ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésével. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault van a legnagyobb bajban.
Jönnek fel az ázsiai, azon belül is a kínai autógyártók, emiatt is szenvednek a nyugati gyártók, erős az árverseny, közben magasak a fejlesztési költségek, mert folyamatos az átállás az elektromos autókra, csakhogy ott meg nem egészen úgy alakul a kereslet, mint amire sok gyártó számított. Nagyjából ez a helyzet idén az autóiparban, a cégek nehéz helyzete pedig a tőzsdei árfolyamokon is jól látszik. Megnéztük, hogy alakul a nyugati autógyártók értékesítése, azon belül is az elektromos autóké, mi történik a bevétellel, profittal, és hogy milyenek a kilátások.
A Reuters úgy tudja, hogy megszakadtak a tárgyalások a Volkswagen és a Renault között, amik arra irányultak, hogy a két konszern együtt fejlesszen olcsó elektromos autót.
Horváth Bence tölti be a jövőben a Renault, Dacia és Alpine márkák hazai importőre, az RN Hungary Kft. Kommunikációs és PR-vezető pozícióját.
A Renault vezérigazgatója. Luca de Meo európai összefogást sürget az elektromos járművek támogatásában, az előállításukhoz szükséges nyersanyagok beszerzésében és a közös infrastruktúra-tervezésben, hogy helyt tudjanak állni a kínai cégekkel folytatott versenyben, írja a Financial Times.
A Genfi Autószalon bejelentették, hogy a Renault Scenic E-Tech lett a 2024-es Év Autója (COTY), jelezve az innováció és a fenntarthatóság diadalát az autóiparban. Legutoljára 2006-ban kapta a Renault egyik modellje, a Clio a meghatározó díjat.
Kilőttek a Renault részvényei a csütörtöki kereskedésben, miután a cég jelentősen javuló marzsokról és bevételről számolt be, emellett ráadásul az osztalékemelést is bejelentettek.
Az Il Messaggero nevű olasz napilap vasárnap arról számolt be, hogy Franciaország a Renault és a Stellantis egyesülését fontolgatja.
Leállítja elektromos autó-részlege tervezett tőzsdei bevezetését a Renault, látva a részvényértékesítések iránti csökkenő érdeklődést, és a lassuló keresletet a járművek piacán - írja a Bloomberg.
Négy év visszaesés után tavaly ismét nőttek a Renault csoport eladásai, különösen Európában volt erős a konszern, ahol piaci részesedést szerzett a riválisoktól.
A dagály az összes hajót megemeli, és most dagály van a tőzsdéken, a jó hangulat pedig felfelé húzhatja az elfeledett, nehéz sorsú, nyomott árazású részvényeket is. Mutatunk néhány példát olyan papírokra, amik elképesztően alacsony árazási szorzón forognak.
A Renault egy korábbi megállapodás értelmében eladja a Nissan Motorban lévő részesedésének mintegy 5 százalékát, a tranzakció értéke 765 millió euró.
A konkurencia egyre erősebb az elektromos autók piacán, ezért az európai gyértóknak is szükségük van megfizethetőbb elektromos modellekre. A fejlesztési költségek viszont hatalmasak, ezért nem ördögtől való gondolat, hogy több gyártó közösen fejlesszen és gyártson autókat. A Renault-nak is ez a terve, az új elektromos Twingo gyártásához partnert keresnek, a Reuters pedig úgy tudja, hogy ez a partner a Volkswagen lehet.
Jövő tavasszal tőzsdére viheti a Renault az elektromos autó gyártó cégét, az Ampere nevű vállalattól a francia cég azt várja, hogy bevételei 2025-ig több mint háromszorosára emelkednek, írja a Reuters.
A Dacia a februári Genfi Autószalonon mutatja be a Duster harmadik generációját, amelynek értékesítése tavasszal kezdődik. A kompakt SUV a Dacia második legkelendőbb modellje Európában a Sandero kis ferdehátú után - írta az Autonews.
13 százalékkal nőttek a Renault Csoport eladásai az idei első félévben, ami részben a Dacia sikerének tudható be, amiből 24 százalékkal többet adtak el, mint egy évvel korábban.
Egy év alatt így is 19,1%-os volt a fővárosi infláció.
Állítólag jelentős sikert is elértek.
Szerintük nem befolyásolták az energiacégeket.
Összeférhetetlenségi ügyből lett botrány.
Sokan utaznak Horvátországba, Olaszországba és Ausztriába.
Korábban nagynak tűnt az összhang.
Két friss rendelettervezet rendelkezne az EU-s források felhasználhatóságáról.
A működés nemcsak költséghatékony, de ellenállóbbá tesz a jelentős áringadozásokkal szemben is.