
2019-ben egyértelművé vált, hogy véget ért a hagyományos autógyártás aranykora a világban. Az autógyártók soha többé nem fognak eladni annyi új, kizárólag belsőégésű motorral szerelt járművet, mint 2017-ben és az autógyártás bő 100 éves üzleti modelljével, a kizárólag belsőégésű motorral szerelt járművek gyártásával és értékesítésével soha többé nem lehet akkora profitokat realizálni, mint amekkorákat az utóbbi években láttunk.
A járműgyártásban új korszak kezdődik, az átmeneti időszakot pedig a globális autópiac lassulásán túl további jelentős kihívások nehezítik. Az elhúzódó kereskedelmi háborúk és a Brexit utáni tárgyalások bizonytalan kimenetele egyaránt súlyosbítják azt a problémát, hogy a vezető autógyártóknak őrült összegeket kell fordítaniuk az alternatív hajtástechnológiákra történő átállásra. Jó okuk van erre, hiszen azok a szereplők, amelyek nem lesznek képesek viharos gyorsasággal lefaragni flottaszintű szén-dioxid-kibocsátásukat az előírásoknak megfelelően, hatalmas bírságokat lesznek kénytelenek befizetni az Európai Unió közös költségvetésébe.
A hagyományos szereplőknek azzal is szembesülniük kell, hogy az új belépők egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a teljes piacból. Az elektromos- és önvezető autók előretöréséből, a járműmegosztó rendszerek elterjedéséből és a hálózatba kapcsolt, egymással kommunikáló, egyre okosabbá váló járművek térnyeréséből ráadásul pont ezek az új belépők profitálhatnak a legnagyobb mértékben az előttünk álló években.
A járműipar sokasodó kihívásai természetesen hatással vannak a magyarországi motor- és autógyárak működésére, valamint a teljes beszállítói láncra egy olyan időszakban, amikor a vállalatoknak a munkaerőpiac átalakulásával is meg kell küzdeniük.
A globális autópiac lassulása és az új technológiák előretörése miatt egyre többet hallani a passzív elbocsátás jelenségéről, miközben az újfajta, elsősorban IT-alapú tudással rendelkező szakemberekből és mérnökökből olyan mértékű hiány van, hogy az sok esetben már nem csak a növekedést gátolja, hanem a szektor versenyképességét is fenyegeti.
Mindezt végiggondolva kijelenthető, hogy az iparági szereplőknek nincs sok választása, ha versenyben akarnak maradni, akkor kénytelenek lesznek drasztikusan visszavágni a költségeiket és részben vagy teljesen át kell alakítaniuk, hatékonyabbá kell tenniük a termelésüket. Utóbbiban fontos szerepet játszhat az Ipar 4.0 vívmányainak: a digitalizációnak, az automatizációnak és a robotizációnak az előretörése, azok gyártáson belüli alkalmazása. A baj csak az, hogy ezeket a megoldásokat nem minden hazai szereplő lesz képes integrálni a saját termelésébe.
A SZÜKSÉGES ERŐFORRÁSOK: A MEGFELELŐ MÉRTÉKŰ TŐKE ÉS A KELLŐEN KÉPZETT SZAKEMBERGÁRDA UGYANIS NEM ÁLL MINDENHOL RENDELKEZÉSRE, AHOGY AZT IS TUDOMÁSUL KELL VENNI, HOGY A KÜLÖNBÖZŐ MEGOLDÁSOK KIÉPÍTÉSÉRE SZAKOSODOTT VÁLLALATOK KAPACITÁSAI sem állnak korlátlanul rendelkezésre.
Fejlesztések nélkül viszont ebben a felgyorsult világban nem sokáig maradhat versenyben egy vállalat, ahogy a túlélés szempontjából egyre fontosabb lesz, hogy a gyártás mellett nagy szerepet kapjon a kutatás és fejlesztés is.
EBBEN A KIFEJEZETTEN IZGALMAS IDŐSZAKBAN KERÜL MEGRENDEZÉSRE IMMÁR 8. ALKALOMMAL A PORTFOLIO ÉS A MAGYAR GÉPJÁRMŰIPARI EGYESÜLET KÖZÖS SZAKMAI KONFERENCIÁJA 2019. ÁPRILIS 7-ÉN.
Miért jöjjön el Ön is?
Az esemény célja, hogy külföldi és hazai szakértők segítségével átfogó képet adjon a legfontosabb trendekről, kihívásokról és az azokra adható legjobb válaszokról, megoldásokról.
A konferencia délelőtti szekciójában olyan lényeges kérdésekre kaphatnak választ a résztvevők, hogy a felgyorsult járműipari átalakulás közepette milyen lépésekre van szükség ahhoz, hogy Magyarország igazi nyertese legyen az iparágban végbemenő forradalomnak. Ezt követően a hazai felsővezetők beszélgetnek arról, hogy milyen változásokra kell felkészülnie az OEM-eknek és a beszállítói lánc egyes szereplőinek rövid- és középtávon, valamint kik és hogyan lehetnek a változások legnagyobb nyertesei. Természetesen terítékre kerülnek az Ipar 4.0 vívmányai, az ipari digitalizációban rejlő lehetőségek és a mesterséges intelligencia egyre növekvő szerepe is.
A délutáni szekcióban a szakértők olyan kiemelt témákkal foglalkoznak majd, mint például a korszakváltás kihívásai a beszállító-fejlesztésben, vagy éppen a lehetséges megoldások a munkaerőhatékonyság növelésére. Továbbá a nagy sikerre való tekintettel a délutáni program során ezúttal is tematikus, körasztalos networking szekció kerül megrendezésre, amelynek keretében témák szerint felosztott interaktív körasztaloknál hozzáértő témavezetők segítik a gyakorlati munkát, adnak választ a felmerülő kérdésekre.
A Járműipar 2020 résztvevői lesznek többek között:
Jörn-Erik Mantz, Head of central sales and marketing E.ON Business Solutions, E.ON SE
Dedéné Novotni Anna, alelnök, Hajdu Cégcsoport
Ács István, ügyvezető igazgató, Bosch Rexroth Kft.
Szincsák Attila, kereskedelmi és pénzügyi igazgató, Denso Gyártó Magyarország Kft.
Mesics Olívia, személyügyi igazgató, Opel Szentgotthárd Kft.
Szászi István, ügyvezető igazgató, Robert Bosch Kft., Budapesti Fejlesztési Központ
Karikó Zsolt, ügyvezető igazgató, Hanon Systems Hungary Kft.
Macsotai Péter, ügyvezető igazgató, Federal Mogul Kft.
Zámbó Péter, dandártábornok főtanácsos, NAV Bűnügyi Főigazgatósága főigazgató-helyettes
Horváth Szabolcs, stratégiai igazgató, Borsodi Műhely Kft.
A Járműipar 2020 konferenciára ide kattintva lehet jelentkezni:

Címlapkép forrása: MTI/Krizsán Csaba
Nem sikerült lerombolni Irán atomprogramját, Trump fenyegetőzik - Percről percre cikkünk az Irán-Izrael konfliktusról szerdán
Cikkünk folyamatosan frissül az iráni-izraeli háború legfontosabb híreivel.
Túlhalászta az ember a népszerű halfajt, és ezzel berobbantotta az evolúciót
Néhány évtized alatt a felére csökkent a balti-tengeri tőkehal hossza.
Exobolygót kapott lencsevégre a James Webb, most először
Egy 110 fényévnyire lévő, Szaturnuszhoz hasonló gázóriást fedezett fel.
Találkozott Trump és Zelenszkij, nagy költekezésbe kezd a NATO – Híreink az orosz–ukrán háborúról szerdán
Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.
Véres évforduló: elszabadult a pokol Nairobi utcáin
Kenyában az egy évvel ezelőtti véres tüntetésre emlékezve szerveztek tüntetést.
VIDEÓ! Földgáz és befektetés: Forró nyár, forró lehetőségek?
A nyári hőség hatására jelentősen megnő a földgáz iránti kereslet, főként az áramtermelés miatt, amelyben az USA-ban továbbra is a gáz játssza a kulcsszerepet. A Szövetségi Energiapiaci
Szakad az árfolyama, pedig nagy szükség lesz a lítiumra
Padlón a lítium árfolyama, pedig igen fényes jövő előtt áll: megkerülhetetlen lesz a jövő e-autózásában és energiatárolásában. Ráadásul a nyersanyagból bőséggel van a bolygón, kizá
A második Kína-sokk
A kínai autóipar előretörése komoly veszélyt jelent a német és közép-kelet-európai régió gazdasági együttműködésre.
Startból rakétafokozat: Itt a Gyorsítósáv 2025!
A startupok és spin-off cégek világában az egyik legnagyobb kihívás az, hogyan lehet egy ígéretes ötletből piacképes termék vagy szolgáltatás.
Devizahitel és jogi felelősség - indulatok helyett megoldások
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! Devizahitel és jogi felelősség - indulatok helyett megoldások Miért fontos most higgadtan kezelni a helyzetet? A devizahitelek körül ismét felerősödt
Keresőképtelenség
Az egészségügyi alkalmatlanság, a keresőképtelenség és a munkavállalói juttatások kérdése az elmúlt években jelentős változásokon ment keresztül a magyar munkajogban. A Munka Törvényk
Hogyan változtatja meg az Önazonossági törvény (2025. évi XLVIII.) a hiteligénylést és az ingatlanvásárlást?
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! Hogyan változtatja meg az Önazonossági törvény (2025. évi XLVIII.) a hiteligénylést és az ingatlanvásárlást? 2025. július 1-jén hatályba lép a
VIDEÓ! Rekord részvény-visszavásárlások: mit üzennek a befektetőknek?
2025 áprilisában az amerikai részvény-visszavásárlások összege elérte a 233,8 milliárd dollárt, ami 1984 óta a második legmagasabb havi érték. Az elmúlt három hónapban pedig több mint 5

Új korszak kezdődik a REVOLUTION Software történetében (x)

- Ezért sem jutsz be az állami kórházakba
- A világ tíz leggazdagabb országa között van, és semmit nem tudsz róla, mi ez?
- Kijött a kormány új készpénzes szabálya, mutatjuk a részleteket
- Válság felé sodródik a világ legnagyobb autópiaca? Egyesek már az összeomlástól tartanak
- Megtörtént a nagy állampapír-mutatvány, erős üzenetet küldtek a lakossági befektetők
Magyar az űrben: mi a történelmi misszió jelentősége?
Kapu Tibor személyében 45 év után újra űrhajósa van Magyarországnak.
Négy éve felrobbant a GDP: új sikerállam van születőben?
Erre az országra vélhetően te sem gondoltál.
Egyre csúnyább a háború – Nőhet a világban a terrorfenyegetettség
Lezárás vagy eszkalálódás jön?
Eladó új építésű lakások
Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.
Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Számolj háromig és start!
Webináriumunkon megmutatjuk, hogyan indítsd el első befektetésed, milyen új funkciók érhetők el kereskedési platformjainkon, és hogyan vághatsz bele magabiztosan a tőzsdei kereskedésbe – akár már holnap.