Beszéljünk őszintén a gagyi kínai autókról, amiket mindenki kinevetett

Beszéljünk őszintén a gagyi kínai autókról, amiket mindenki kinevetett

Bő másfél évtizede még mindenki a kínai autógyártókon röhögött, esetlen formatervű, vállalhatatlan minőségű autókkal akarták meghódítani a nyugati piacokat, csúfos kudarc lett a vége. Eltelt néhány év, és most már ott tartunk, hogy a kínai piacon brutális versenyben, sokszor állami támogatásokkal megerősödött cégek megtanultak autót gyártani, sok szempontból pedig már az élvonalba tartoznak, és elkezdik meghódítani a világot. Az autóik még mindig nem tökéletesek, a tartósság továbbra is nagy kérdés, de néhány nyugati gyártót már simán vernek, nem nagyon röhögi már ki senki a kínaiakat. A világ legnagyobb elektromosautó-gyártójának, a Magyarországon autógyárat építő BYD-nak a városi terepjáróját, az Atto 3-at teszteltük egy hétig, ez az autó jó példa arra, hogy mennyire feljöttek a kínaiak.

A Stellantis vezére ígéri: nem lesznek gyárbezárások Olaszországban

A Stellantis vezére ígéri: nem lesznek gyárbezárások Olaszországban

Az olasz autóipar jövője kapcsán felmerülő aggodalmakat enyhítheti Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatójának nemrégiben tett nyilatkozata, amelyben kifejtette: a vállalat elkötelezett az olaszországi tevékenység fenntartása mellett. Tavares kiemelte, hogy a Stellantis minden olaszországi gyárát maximálisan ki kell használni az országban kitűzött ambiciózus termelési célok elérése érdekében. Ez különösen fontos hír volt a lehetséges gyárbezárásokkal kapcsolatos spekulációk közepette, amelyek elsősorban a torinói Mirafiori komplexumot és a Nápoly közelében található Pomiglianót érintették - közölte az Autonews.

Új ügyvezető igazgató az Audi Hungaria élén

Új ügyvezető igazgató az Audi Hungaria élén

2024. február 1-től Michael Breme veszi át az Audi Hungaria igazgatóságának elnöki pozícióját Alfons Dintnertől, aki a Volkswagen Konszernben eltöltött 40 év után a jövőben teljes mértékben a privát életére fog koncentrálni.

Új igazgató a kecskeméti Mercedes-Benz gyár élén

Új igazgató a kecskeméti Mercedes-Benz gyár élén

Jens Bühler tölti be januártól a Mercedes-Benz kecskeméti gyárának igazgatói pozícióját, illetve CEO funkcióját. A vállalatnál 21 éve különböző vezetői pozíciókban dolgozó szakember új szerepkörében a folyamatban lévő gyárbővítésért, valamint az MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture) és MBEAM (Mercedes-Benz Electric Architecture Midsize) platformok jövőbeni modelljeinek gyártásba történő integrálásáért felel.

Megjöttek a friss számok: egyedül a magyar autópiac esett vissza tavaly az EU-ban

Megjöttek a friss számok: egyedül a magyar autópiac esett vissza tavaly az EU-ban

Megérkeztek ma az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) éves újautó-eladási statisztikái, amelyekből több érdekes információ is kiolvasható. Egyrészt decemberben 16 hónap folyamatos növekedés után először esett vissza az EU autópiaca, amely a teljes évet még így is kétszámjegyű bővüléssel zárta. Az összértékesítésben minden országban növekedést regisztráltak, leszámítva Magyarországot. Végül pedig a hajtásláncok népszerűségét illetően is történt változás, ugyanis több tisztán elektromos autót adtak el tavaly, mint dízelest.

Meddig eshet még a Tesla?

Meddig eshet még a Tesla?

Míg tavaly év vége felé a látványos feltámadás volt, addig mostanra ismét a zuhanó árfolyam lett a fő téma a befektetők körében a Teslánál. A vállalat háza pedig egyre csak sokasodnak a gondok, nemrég pedig az is bejelentésre került, hogy a vörös-tengeri válság miatt leállás jön a cég egyetlen európai gyárában. Megnéztük, hogy hogyan vélekednek az elemzők, és hogy meddig eshet még a részvény.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Új befektetési őrület hódít, napok alatt lesznek emberek milliárdosok
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.