Az ügyet ismerő személyek szerint az Apple felhagy a saját elektromos autó fejlesztésére irányuló, évtizedes erőfeszítésével - írja a Fortune.
Az S&P Global Mobility legújabb tanulmánya szerint a Tesla az autóipar márkahűségi díjak felét bezsebelte - tudósított az Electrek.
Az e-autózási piacon vegyesek a várakozások: egyre nőhet az ilyen járművek aránya, gyártásuk azonban még hat évig drágább lehet, mint a hagyományos kocsiké - véli a megkérdezettek többsége a KPMG által elvégzett felmérés szerint, amelynek összefoglalóját kedden juttatták el az MTI-nek.
Bő másfél évtizede még mindenki a kínai autógyártókon röhögött, esetlen formatervű, vállalhatatlan minőségű autókkal akarták meghódítani a nyugati piacokat, csúfos kudarc lett a vége. Eltelt néhány év, és most már ott tartunk, hogy a kínai piacon brutális versenyben, sokszor állami támogatásokkal megerősödött cégek megtanultak autót gyártani, sok szempontból pedig már az élvonalba tartoznak, és elkezdik meghódítani a világot. Az autóik még mindig nem tökéletesek, a tartósság továbbra is nagy kérdés, de néhány nyugati gyártót már simán vernek, nem nagyon röhögi már ki senki a kínaiakat. A világ legnagyobb elektromosautó-gyártójának, a Magyarországon autógyárat építő BYD-nak a városi terepjáróját, az Atto 3-at teszteltük egy hétig, ez az autó jó példa arra, hogy mennyire feljöttek a kínaiak.
Az olasz autóipar jövője kapcsán felmerülő aggodalmakat enyhítheti Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatójának nemrégiben tett nyilatkozata, amelyben kifejtette: a vállalat elkötelezett az olaszországi tevékenység fenntartása mellett. Tavares kiemelte, hogy a Stellantis minden olaszországi gyárát maximálisan ki kell használni az országban kitűzött ambiciózus termelési célok elérése érdekében. Ez különösen fontos hír volt a lehetséges gyárbezárásokkal kapcsolatos spekulációk közepette, amelyek elsősorban a torinói Mirafiori komplexumot és a Nápoly közelében található Pomiglianót érintették - közölte az Autonews.
A Suzuki az idén 130 ezer autó gyártását tervezi a 2023. évi 160 ezer után - közölte a Magyar Suzuki.
2024. február 1-től Michael Breme veszi át az Audi Hungaria igazgatóságának elnöki pozícióját Alfons Dintnertől, aki a Volkswagen Konszernben eltöltött 40 év után a jövőben teljes mértékben a privát életére fog koncentrálni.
Jens Bühler tölti be januártól a Mercedes-Benz kecskeméti gyárának igazgatói pozícióját, illetve CEO funkcióját. A vállalatnál 21 éve különböző vezetői pozíciókban dolgozó szakember új szerepkörében a folyamatban lévő gyárbővítésért, valamint az MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture) és MBEAM (Mercedes-Benz Electric Architecture Midsize) platformok jövőbeni modelljeinek gyártásba történő integrálásáért felel.
Megérkeztek ma az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) éves újautó-eladási statisztikái, amelyekből több érdekes információ is kiolvasható. Egyrészt decemberben 16 hónap folyamatos növekedés után először esett vissza az EU autópiaca, amely a teljes évet még így is kétszámjegyű bővüléssel zárta. Az összértékesítésben minden országban növekedést regisztráltak, leszámítva Magyarországot. Végül pedig a hajtásláncok népszerűségét illetően is történt változás, ugyanis több tisztán elektromos autót adtak el tavaly, mint dízelest.
Tavaly 1 397 816 autót gyártottak Csehországban, 14,8 százalékkal többet, mint 2022-ben - közölte a cseh autóipari szövetség. A tavalyi cseh autógyártás már megközelítette a koronavírus-járvány előtti 2019-es szintet - jegyzi meg a közlemény.
Az Audi Hungaria 2023-ban tízéves termelési csúcsot döntött a járműgyártásban - derült ki a vállalat közleményéből.
A Vörös-tenger térségében a kereskedelmi hajót ellen indított támadások fennakadásokat okoznak az esztergomi Suzuki ellátásában, ezért a hétre gyárleállást jelentettek be. Az eset kapcsán megkerestük a többi hazai autógyártót, hogy érzékelnek-e hasonló problémát, illetve tervezik-e a termelés visszafogását.
A Magyar Suzuki Esztergomban leállítja a termelést egy hétre, de a dolgozók bére biztosított, a kiesett autók gyártását pedig pótolják - közölte a Világgazdaság.
Míg tavaly év vége felé a látványos feltámadás volt, addig mostanra ismét a zuhanó árfolyam lett a fő téma a befektetők körében a Teslánál. A vállalat háza pedig egyre csak sokasodnak a gondok, nemrég pedig az is bejelentésre került, hogy a vörös-tengeri válság miatt leállás jön a cég egyetlen európai gyárában. Megnéztük, hogy hogyan vélekednek az elemzők, és hogy meddig eshet még a részvény.
A BMW 650 millió eurót fektet be a müncheni gyár átalakításába, hogy 2027-re kizárólag elektromos járműveket gyártson - írta meg a Bloomberg.
Komoly problémákkal néz szembe Dolny Kubin, az "európai Detroitként" ismert szlovákiai régió legfontosabb városa, mivel az európai autóipar egyre inkább átáll az elektromos járműgyártásra, ez pedig hatással lehet a munkahelyekre és a beszállítói hálózatokra - írta a Bloomberg.
Napok alatt nagy változások zajlottak a háttérben.
Cikkünk folyamatosan frissül a háború aktualitásaival.
Meglepő helyről jött az élménybeszámoló.
A NAV lecsapott a csempészekre.
A választás implikációiról Takácsy Dorka Oroszország-szakértőt kérdeztük.
Újra jön az Edison program.
A befektetési szakember a Portfolio Checklist vendége volt.