A Chery Auto kínai autógyártó tárgyalásokat folytat egy spanyol vállalattal és a helyi kormánnyal annak érdekében, hogy Barcelonában létrehozza első európai gyártási üzemét, ami hozzájárulhat az egykor a Nissan által bezárt üzem miatt elveszített munkahelyek részleges visszaállításához.
Felpörögtek az események az elmúlt napokban a Tesla háza táján. A Reuters arról írt, hogy a cég kidobta a megfizethető árú elektromos autóról szóló terveit, ami alapjaiban változtatná meg a befektetési sztorit, hiszen sokan ezt a terméket tartják a vállalat következő nagy dobásának. Elon Musk a cikkre reagálva azt írta az X-re, hogy a „Reuters megint hazudik”, bár ennél konkrétabban nem fejtette ki gondolatait a témáról. Nem sokkal később viszont bejelentette, hogy augusztus 8-án a cég lerántja a leplet az új termékéről, a régóta várt „robotaxiról”. Ez rövid idő alatt nem kevés feldolgozandó információ, de megpróbáljuk őket elhelyezni a Tesla sztorijában.
A kínai kereskedelmi miniszter európai útja kezdetén találkozott a BYD és a CATL képviselőivel, miközben arra készül, hogy megvitassa a blokk által folytatott vizsgálatot, amely azt vizsgálja, hogy a kínai EV-ipar részesült-e tisztességtelen állami támogatásokból.
Jelentősen csökkentek a Suzuki Japánon és Indián kívüli üzemeinek gyártási számai a vállalat közlése szerint. Az érintett egységek februárban összességében majdnem 30 százalékkal kevesebb autót gyártottak, mint egy évvel korábban. A Pénzcentrum ennek oka mellett a vállalattól azt is megtudta, hány vendégmunkás dolgozik az esztergomi gyárban, és kiderült, mikor fog gyártásba kerülni az új Vitara itthon.
A Ford bejelentette, hogy elhalasztja az új elektromos SUV-jának gyártását és helyette a hibrid járművekre fog koncentrálni az amerikai piacon - jelentette a CNBC.
Az elektromos autókra való átállás útja igencsak göröngyös, és nem olyan sima, mint ahogy azt mondjuk a klímavédők elképzelték. A "hagyományos" autógyártóknak nem érdeke a gyors átállás (ha egyáltalán), jó pénzt keresnek a belsőégésű motoros autókkal, meg is tesznek mindent azért, hogy számukra kedvező szabályozásnak kelljen megfelelni. Most éppen az Egyesült Államokban értek el nagy sikert, az autógyártók nyomására felpuhították az ottani szabályokat. Persze, itt is van egy politikai szál.
Az Audi Hungaria teljesítményét a 2023-as üzleti évben gyártótelephely-specifikus kihívások befolyásolták - áll a vállalat 2023-as évről szóló közleményében.
Leállítják a Volkswagen ID.3 gyártását a wolfsburgi főüzemben - írja a handelsblatt. Ez a gyakorlatban azt jelenti majd, hogy a többletgyártási kapacitást nem építik ki a modell érdekében Wolfsburgban.
A Tesla Berlin közelében található Gigafactory termelését leállították, miután az áram nélkül maradt. Kedden napközben egy közeli villanyoszlop kigyulladt, amit a helyi tűzoltóság eloltott. Az esetet a rendőrség vizsgálja, mivel felmerült a gyanúja, hogy egy szélsőbaloldali csoport gyújtogatott – számolt be a Reuters.
A napokban elérhetővé váltak a széleskörű külkereskedelmi adatok a 2022-es évre vonatkozóan, amely lehetővé teszi, hogy megvizsgáljuk, hol tart Magyarország az "akkumulátor-nagyhatalommá válás" folyamatában, és mi változott az előző évhez képest. Az elemzésekből kiderül, hogy az akkumulátorok szerepe tovább erősödött a magyar kivitelben, és hazánk magasabb növekedést tudott felmutatni ezen a téren a többi országhoz képest. Ennek köszönhetően 2022-ben Magyarország már a világ 5. legnagyobb exportőre lett, egy helyet javítva, ezzel megelőzve Japánt.
Az ügyet ismerő személyek szerint az Apple felhagy a saját elektromos autó fejlesztésére irányuló, évtizedes erőfeszítésével - írja a Fortune.
Az S&P Global Mobility legújabb tanulmánya szerint a Tesla az autóipar márkahűségi díjak felét bezsebelte - tudósított az Electrek.
Az e-autózási piacon vegyesek a várakozások: egyre nőhet az ilyen járművek aránya, gyártásuk azonban még hat évig drágább lehet, mint a hagyományos kocsiké - véli a megkérdezettek többsége a KPMG által elvégzett felmérés szerint, amelynek összefoglalóját kedden juttatták el az MTI-nek.
Bő másfél évtizede még mindenki a kínai autógyártókon röhögött, esetlen formatervű, vállalhatatlan minőségű autókkal akarták meghódítani a nyugati piacokat, csúfos kudarc lett a vége. Eltelt néhány év, és most már ott tartunk, hogy a kínai piacon brutális versenyben, sokszor állami támogatásokkal megerősödött cégek megtanultak autót gyártani, sok szempontból pedig már az élvonalba tartoznak, és elkezdik meghódítani a világot. Az autóik még mindig nem tökéletesek, a tartósság továbbra is nagy kérdés, de néhány nyugati gyártót már simán vernek, nem nagyon röhögi már ki senki a kínaiakat. A világ legnagyobb elektromosautó-gyártójának, a Magyarországon autógyárat építő BYD-nak a városi terepjáróját, az Atto 3-at teszteltük egy hétig, ez az autó jó példa arra, hogy mennyire feljöttek a kínaiak.
Az olasz autóipar jövője kapcsán felmerülő aggodalmakat enyhítheti Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatójának nemrégiben tett nyilatkozata, amelyben kifejtette: a vállalat elkötelezett az olaszországi tevékenység fenntartása mellett. Tavares kiemelte, hogy a Stellantis minden olaszországi gyárát maximálisan ki kell használni az országban kitűzött ambiciózus termelési célok elérése érdekében. Ez különösen fontos hír volt a lehetséges gyárbezárásokkal kapcsolatos spekulációk közepette, amelyek elsősorban a torinói Mirafiori komplexumot és a Nápoly közelében található Pomiglianót érintették - közölte az Autonews.
A Suzuki az idén 130 ezer autó gyártását tervezi a 2023. évi 160 ezer után - közölte a Magyar Suzuki.
A baj a tartós pénzromlás és a magas kamatok kettőse lehet.
Az iraki területen lévő bázison történt csapást nem vállalta magára senki.
Szijjártó Péter telefonon beszélt Andrij Ermakkal.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Az OXO-vezér a Checklist hétvégi különkiadásának vendége volt.
A magyarok fejében az él, hogy Románia fejletlenebb ország, de ez már nincs így.
Mire készül az EU?