Ingatlan

Kihátrál a kormány a kínai gigaüzletből?

Portfolio
Elbukhat a tervezett Budapest-Belgrád-vasútvonal fejlesztése, miután egyre több jel utal arra, hogy a magyar vagy a kínai fél kihátrál a projektből - írja a Magyar Nemzet. A beruházás ügyében az EU közel egy éve kötelezettségszegési eljárást folytat, így egyelőre az építkezés sem kezdődhetett el.
Az 550 milliárd forintra becsült magyarországi szakasz 472 milliárd forintnyi kínai hitellel valósulna meg. A fejlesztés a kínai áruk Európába történő szállítása szempontjából lenne fontos, de leginkább csak akkor, ha a görögországi Pireusz kikötőjén kívül erre nem lenne más alternatíva. A szállítás azonban az adriai kikötőkön keresztül is lehetséges, emellett Szlovénia és Olaszország érdekérvényesítő képessége is erősebbnek tűnik Magyarországénál.

A tervek szerint a Budapest és Belgrád közötti kétvágányú villamosított vasútvonalon a vonatok óránként 160 kilométeres sebességgel haladhatnának, jelentősen csökkentve a két főváros közti menetidőt. A fejlesztés további részletei a Magyar Nemzetben olvashatók.
Ricardo

A dolgok adminisztrációjáról

Friedrich Engels 1878-ban megjelent Anti-Dühring című könyvében azt írja, amikor a kapitalizmus által kifejlesztett roppant termelőerők szétfeszítik a polgári termelés kereteit, a proletariát

Ez is érdekelhet