Hogy juthatsz el olcsón, gyorsan Amerikába?
Üzlet

Hogy juthatsz el olcsón, gyorsan Amerikába?

Portfolio
Nem csak az üzleti utasok repülnek Amerikába. Változatos nyaralásokra, vagy jóárasított karácsonyi nagybevásárlásokra is kiváló helyszín az Amerikai Egyesült Államok, ráadásul mostanság a repülőjegyek egyre olcsóbbak, egy tengerentúli út is szélesebb közönségnek elérhető. Jelenleg közvetlen járat nem üzemel Budapestről az USA területére, de egy átszállással viszonylag gyorsan eljuthatunk az amerikai kontinensre. Összeszedtük a leggyorsabb lehetőségeket és hogy mennyiből lehet kihozni egy-egy utat a legnépszerűbb amerikai városokba.

Így repülhetsz ma Budapestről New Yorkba

Amerikai utazást tervezel? Van egy rossz hírünk. Jelenleg nincs közvetlen járat Budapestről az Egyesült Államokba, így ha oda készülsz, akkor legalább egyszer át kell szállnod.

A múltban több légitársaságnak beletört már a bicskája a Budapest és New York közötti közvetlen járatok üzemeltetésébe, erős kezdés után előbb-utóbb mindig leállították őket. Bebizonyosodott, hogy a helyi piac nem elég nagy ahhoz, hogy a légitársaságok elvárásának megfelelő nyereséget termeljenek. A kelet-nyugat közötti összeköttetést biztosító átszálló-reptér megvalósítása, amiről annak idején a Budapest Airport ábrándozott, úgy tűnik, hogy inkább csak álom marad.

Pedig igény az van a tengerentúli utakra. Főleg úgy, hogy a jegyárak esnek, ezzel pedig egyre közelebb kerülnek az amerikai utak a "mindenki számára megfizethető"-kategóriához. Reálisan elérhető úti cél lett, ha nyaralásról van szó. Az üzleti utasoknak pedig mindig is fontos célpont az amerikai kontinens. A Szilícium-Völgy például kiváló lehetőséget tartogat a magyar tech-startupoknak is, akár a Ustream vagy a Prezi sikerein felbuzdulva.

Szerencsére már egy átszállással könnyedén eljuthatunk az Egyesült Államokba, a keleti part például már alig több mint 11 óra alatt elérhető. Ez főleg az üzleti utasoknak fontos, akiknek minden perc számít.

Hogy juthatsz el olcsón, gyorsan Amerikába?

Nyaralás, üzleti út, vagy nagybevásárlás

A karácsony közeledtével akár a nagybevásárlást is megejthetjük New Yorkban. Ami nem csak azért lehet érdekes, mert New York a divat egyik fővárosa, de az elektronikai cikkek ára is jóval alacsonyabb, mint itthon (például iPhone 7 okostelefont már 649 dollárért vehetünk, míg itthon a mobilszolgáltatóknál mintegy 250 ezer forintot ki kell érte fizetnünk).

Így kellően alacsony repülőjegyárak mellett már elképzelhető, hogy vannak, akik úgy gondolják, nekik megéri kirepülni a karácsonyi nagybevásárlást elintézni.

Jó célpont lehet az Egyesült Államok azok számára is, akik elmenekülnének a télből. Hiszen ki ne töltene el pár hetet Floridában vagy Kaliforniában februárban.

London, Párizs, vagy München?

Ha kedvet kaptunk az úthoz, számtalan lehetőség közül választhatunk, hogy eljussunk Amerikába. A nagy nyugat-európai légiközlekedési csomópontok közül bármelyiken keresztül repülhetünk. A leggyorsabb út például New Yorkba jelenleg Berlinen keresztül vezet (egy tetszőleges jövő februári munkanapon kínált járatok között), majd Frankfurt, Zürich és München következik a sorban.

Ha pedig nem csak a gyorsaság számít, hanem az utazási élmény is, akkor a müncheni repülőtér jó választás lehet, amit a világ harmadik legjobb repülőterének választott idén a Skytrax és ezzel egyedüli európai repülőtérként szerepel a top5-ben, továbbá ez az egyetlen 5 csillagos minősítéssel rendelkező európai légikikötő - ilyenből összesen öt van a világon. Ha ez nem lenne elég vonzó: a bajor reptérnek még saját sörfőzdéje is van.

Hogy juthatsz el olcsón, gyorsan Amerikába?
Forrás: Europress / Getty
Azoknak, akik pedig a repülőgépek megszállottjai, akár egy New York-i oda-vissza úton kipróbálhatják a világ két nagygépét, az Airbus A380-ast és a Boeing 747-8-ast Frankfurton keresztül a Lufthansával, januártól pedig Münchenből kiindulva tesztelhetik a világ legújabb extra szélestörzsű repülőjét, az Airbus A350-est.
A "Superjumbo" becenevű Airbus A380 egy, a gép teljes hosszában kétszintes, négyhajtóműves utasszállító repülőgép, amiből eddig összesen 195 darabot szállított le az Airbus. Első menetrendszerinti útját 2007-ben teljesítette az akár 853 fő szállítására alkalmas repülőgép - igaz, a légitársaságok a first-business-premium economy és turista osztályos kialakításban inkább 500 körüli utas befogadására alakíttatták ki.


Hogy juthatsz el olcsón, gyorsan Amerikába?
Airbus A380, Forrás: Euopress / Getty
A "Jumbo Jet" becenévvel illetett Boeing 747-es típust az A380-as taszította le a trónról, mint a legtöbb utast szállító repülőgépet, miután 37 évig tartotta a rekordot. Mindazonáltal a fanatikusok szerint ez az egyik legszebb és legegyedibb formájú utasszállító, amelynek aerodinamikai tulajdonságait jól mutatja, hogy a sivatagban álló leselejtezett gépeket is könnyedén megemeli a szél - pedig a hatvanas években tervezték. És még mindig ez a világ leghosszabb utasszállítója.


Hogy juthatsz el olcsón, gyorsan Amerikába?
Boeing 747, Forrás: Europress / Gertty
Az A350 a legújabb repülőgép, bő egy éve van forgalomban. Ez a legzöldebb és legmodernebb repülő, ami a légitársaságoknál repül, az átlagosnál szélesebb törzsének és jobb hangszigetelésének köszönhetően sokkal kényelmesebb rajta szelni át az Atlanti-óceánt, mint a korábbi gépekkel.

A legtöbb gép - szám szerint 1200-nál is több - viszont a Boeing 777-es típusából repül a világon, ennek legújabb változata alig fél éve üzemel a SWISS-nél.

Ezek a gépek nem csak nagyok, hanem új hajtóműveik, valamint a felhasznált anyagok miatt csendesek és nagyon keveset fogyasztanak: kevesebb mint 3 liter üzemanyaggal is beérik 100 utaskilométerre vetítve.

Mivel, mennyiért?

Nem csak New York, de az összes népszerű amerikai óriásváros elérhető egy átszállással Budapestről. És találhatunk egészen olcsó jegyeket akkor is, ha még karácsony előtt repülnénk. Az alábbi táblázatban feltüntettük, hogy a legfontosabb amerikai városokba mely légitársaságokkal és mennyiért repülhetünk el

egy tetszőleges decemberi és egy februári időpontban:



Hogy juthatsz el olcsón, gyorsan Amerikába?
Az utazóknak nem csak az a jó hír, hogy a repülőjegyek olcsók, hanem a legtöbb légitársaság árai között kicsi a különbség, ezért érdemes alaposan megnézni, mit kapunk a pénzünkért. Fontos lehet például, hogy van-e a fedélzeten internet, de a menetidő sem mindegy: 5-10%-kal magasabb árért akár több órányi várakozást spórolhatunk meg, vagy az olcsóbb éjjeli járat helyett nappal utazhatunk, így nem vesztünk el értékes időt a jetleg kipihenésére. Ebben segítenek az utazási keresőoldalak, a Dohop, az Expedia, vagy a Kayak, ugyanakkor a kiválasztott jegyet érdemes ellenőrizni a légitársaság oldalán, akár olcsóbb, vagy jobb menetidejű ajánlatot is találhatunk. Ha nem fix időpontú üzleti tárgyalásra megyünk, hanem vakációzni, érdemes az indulás időpontjában is 2-3 napnyi rugalmassággal számolni, így is jobb árakat és rövidebb menetidejű járatokat találhatunk.

Fapadossal New Yorkba?

A klasszikus diszkont légitársaságok kínálatában egyelőre nincsenek igazán hosszú távú járatok, hiszen nem fér bele az üzleti modellbe. Megfelelő hatótávolságú gépek kellenek hozzá, ami már diverzifikálja a flottát és kérdéses, hogy az árazásban mekkora előnyük lenne, ha nyereségesen szeretnék üzemeltetni ezeket a járatokat.

Egy amerikai utazásnál szóba jöhetne az a megoldás, hogy fapadossal elrepülünk az egyik nyugat-európai városba és onnan továbbutazunk a tengerentúlra, de ez több kockázatot hordoz magában. Ha valami történik, akkor diszkont légitársaságoknál drágább az átfoglalás. Ráadásul sokszor nem is a fő repülőterekre repülnek a low-cost cégek, így az átszálláshoz át kell jutni egyik repülőtérről a másikra, ami időigényes és kényelmetlen. Ha diszkont légitársaságról szállunk át, akkor a feladott poggyászokra is figyelni kell és elég időt kell hagyni az átszállásra (még akkor is, ha a fő repülőtérre érkezünk), hiszen ha a járatunk esetleges késése miatt lecsúszunk a csatlakozásról, akkor "bukjuk" az utat.

A jövő abba az irányba mutat, hogy nem lesznek "csak" diszkont légitársaságok és "csak" hagyományos légitársaságok, hanem - főleg Európán belül, a 2-3 óránál rövidebb útvonalakon - a kettőnek valamiféle keveréke lesz majd igazán hatékony (nem csoda, hogy lassan az összes nagy európai légitársaságnál lesz a cégcsoportban hibrid fapados, mint a Lufthansánál a Eurowings). Rövid távon költséghatékonyan működnek a fapadosok és csoporton belül akár a "ráhordó" szerepet is biztosíthatják. A másik trend, hogy egy járaton belül nem csak a hagyományos turistaosztály-első osztály felosztás lesz, hanem számtalan lehetőség közül válogathatunk. Aki akar, ugyanazon a járaton egy egészen olcsó, még feladott poggyászt sem tartalmazó alapjeggyel repülhet, de akár "fullextrás" szolgáltatást - ággyá alakítható ülésekkel, fedélzeti internettel, személyes utaskísérővel is - választhat. Ami azért a hosszabb járatokon már kifizetődő, hiszen nem mindegy, hogy hol és hogy utazunk 10-12 órákat és milyen állapotban érkezünk meg a célállomásra, avagy azonnal tárgyalásra, vagy városnézésre készek vagyunk, vagy egy napig csak a jetleget heverjük ki.

A cikk megjelenését a Luftansa Csoport támogatja.

brexit0923
zuckerberg
Malajzia
Kampánytéma lett, hogy Brüsszel a földspekulánsokat védi-e, vagy sem
mnb shutter
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2019. november 6.
Portfolio Private Health Forum 2019
2019. november 7.
Energy Investment Forum 2019
2019. november 14.
Portfolio Banking Technology 2019
2019. november 20.
Office Stage - Út a hatékony irodához
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu

Junior elemző/elemző

Junior elemző/elemző

Szerkesztő-újságíró

Szerkesztő-újságíró
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-al elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
A tőzsdei tankönyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
zuckerberg