Hogy juthatsz el olcsón, gyorsan Amerikába?
Így repülhetsz ma Budapestről New Yorkba
Amerikai utazást tervezel? Van egy rossz hírünk. Jelenleg nincs közvetlen járat Budapestről az Egyesült Államokba, így ha oda készülsz, akkor legalább egyszer át kell szállnod.A múltban több légitársaságnak beletört már a bicskája a Budapest és New York közötti közvetlen járatok üzemeltetésébe, erős kezdés után előbb-utóbb mindig leállították őket. Bebizonyosodott, hogy a helyi piac nem elég nagy ahhoz, hogy a légitársaságok elvárásának megfelelő nyereséget termeljenek. A kelet-nyugat közötti összeköttetést biztosító átszálló-reptér megvalósítása, amiről annak idején a Budapest Airport ábrándozott, úgy tűnik, hogy inkább csak álom marad.
Pedig igény az van a tengerentúli utakra. Főleg úgy, hogy a jegyárak esnek, ezzel pedig egyre közelebb kerülnek az amerikai utak a "mindenki számára megfizethető"-kategóriához. Reálisan elérhető úti cél lett, ha nyaralásról van szó. Az üzleti utasoknak pedig mindig is fontos célpont az amerikai kontinens. A Szilícium-Völgy például kiváló lehetőséget tartogat a magyar tech-startupoknak is, akár a Ustream vagy a Prezi sikerein felbuzdulva.
Szerencsére már egy átszállással könnyedén eljuthatunk az Egyesült Államokba, a keleti part például már alig több mint 11 óra alatt elérhető. Ez főleg az üzleti utasoknak fontos, akiknek minden perc számít.

Nyaralás, üzleti út, vagy nagybevásárlás
A karácsony közeledtével akár a nagybevásárlást is megejthetjük New Yorkban. Ami nem csak azért lehet érdekes, mert New York a divat egyik fővárosa, de az elektronikai cikkek ára is jóval alacsonyabb, mint itthon (például iPhone 7 okostelefont már 649 dollárért vehetünk, míg itthon a mobilszolgáltatóknál mintegy 250 ezer forintot ki kell érte fizetnünk).Így kellően alacsony repülőjegyárak mellett már elképzelhető, hogy vannak, akik úgy gondolják, nekik megéri kirepülni a karácsonyi nagybevásárlást elintézni.
Jó célpont lehet az Egyesült Államok azok számára is, akik elmenekülnének a télből. Hiszen ki ne töltene el pár hetet Floridában vagy Kaliforniában februárban.London, Párizs, vagy München?
Ha kedvet kaptunk az úthoz, számtalan lehetőség közül választhatunk, hogy eljussunk Amerikába. A nagy nyugat-európai légiközlekedési csomópontok közül bármelyiken keresztül repülhetünk. A leggyorsabb út például New Yorkba jelenleg Berlinen keresztül vezet (egy tetszőleges jövő februári munkanapon kínált járatok között), majd Frankfurt, Zürich és München következik a sorban.Ha pedig nem csak a gyorsaság számít, hanem az utazási élmény is, akkor a müncheni repülőtér jó választás lehet, amit a világ harmadik legjobb repülőterének választott idén a Skytrax és ezzel egyedüli európai repülőtérként szerepel a top5-ben, továbbá ez az egyetlen 5 csillagos minősítéssel rendelkező európai légikikötő - ilyenből összesen öt van a világon. Ha ez nem lenne elég vonzó: a bajor reptérnek még saját sörfőzdéje is van.



A legtöbb gép - szám szerint 1200-nál is több - viszont a Boeing 777-es típusából repül a világon, ennek legújabb változata alig fél éve üzemel a SWISS-nél.
Ezek a gépek nem csak nagyok, hanem új hajtóműveik, valamint a felhasznált anyagok miatt csendesek és nagyon keveset fogyasztanak: kevesebb mint 3 liter üzemanyaggal is beérik 100 utaskilométerre vetítve.
Mivel, mennyiért?
Nem csak New York, de az összes népszerű amerikai óriásváros elérhető egy átszállással Budapestről. És találhatunk egészen olcsó jegyeket akkor is, ha még karácsony előtt repülnénk. Az alábbi táblázatban feltüntettük, hogy a legfontosabb amerikai városokba mely légitársaságokkal és mennyiért repülhetünk elegy tetszőleges decemberi és egy februári időpontban:

Fapadossal New Yorkba?
A klasszikus diszkont légitársaságok kínálatában egyelőre nincsenek igazán hosszú távú járatok, hiszen nem fér bele az üzleti modellbe. Megfelelő hatótávolságú gépek kellenek hozzá, ami már diverzifikálja a flottát és kérdéses, hogy az árazásban mekkora előnyük lenne, ha nyereségesen szeretnék üzemeltetni ezeket a járatokat.Egy amerikai utazásnál szóba jöhetne az a megoldás, hogy fapadossal elrepülünk az egyik nyugat-európai városba és onnan továbbutazunk a tengerentúlra, de ez több kockázatot hordoz magában. Ha valami történik, akkor diszkont légitársaságoknál drágább az átfoglalás. Ráadásul sokszor nem is a fő repülőterekre repülnek a low-cost cégek, így az átszálláshoz át kell jutni egyik repülőtérről a másikra, ami időigényes és kényelmetlen. Ha diszkont légitársaságról szállunk át, akkor a feladott poggyászokra is figyelni kell és elég időt kell hagyni az átszállásra (még akkor is, ha a fő repülőtérre érkezünk), hiszen ha a járatunk esetleges késése miatt lecsúszunk a csatlakozásról, akkor "bukjuk" az utat.
A jövő abba az irányba mutat, hogy nem lesznek "csak" diszkont légitársaságok és "csak" hagyományos légitársaságok, hanem - főleg Európán belül, a 2-3 óránál rövidebb útvonalakon - a kettőnek valamiféle keveréke lesz majd igazán hatékony (nem csoda, hogy lassan az összes nagy európai légitársaságnál lesz a cégcsoportban hibrid fapados, mint a Lufthansánál a Eurowings). Rövid távon költséghatékonyan működnek a fapadosok és csoporton belül akár a "ráhordó" szerepet is biztosíthatják. A másik trend, hogy egy járaton belül nem csak a hagyományos turistaosztály-első osztály felosztás lesz, hanem számtalan lehetőség közül válogathatunk. Aki akar, ugyanazon a járaton egy egészen olcsó, még feladott poggyászt sem tartalmazó alapjeggyel repülhet, de akár "fullextrás" szolgáltatást - ággyá alakítható ülésekkel, fedélzeti internettel, személyes utaskísérővel is - választhat. Ami azért a hosszabb járatokon már kifizetődő, hiszen nem mindegy, hogy hol és hogy utazunk 10-12 órákat és milyen állapotban érkezünk meg a célállomásra, avagy azonnal tárgyalásra, vagy városnézésre készek vagyunk, vagy egy napig csak a jetleget heverjük ki.
A cikk megjelenését a Luftansa Csoport támogatja.
Megszólalt a KGB-vezér: ők is békeközvetítők lennének az orosz–ukrán háborúban
Belarusz is bejelentkezett.
Mikor vághat kamatot az MNB? Olyan előrejelzés jött, amilyet még nem láttunk
Messze még a kamatvágás, egyre messzebb.
A Bank of England kormányzója kimondta: ez a Brexit valódi ára a brit gazdaságnak
Adam Smith gazdasági növekedési modelljét hozta fel.
Szünetel a vonatközlekedés a győri állomáson, jelentős késésekre kell számítani
Biztosítóberendezési hiba miatt.
Trump szerint Putyin megsemmisítené Ukrajnát, ha nem tesz eleget a követeléseinek
Kiszivárogtak a tárgyalás részletei.
Zelenszkij kész csatlakozni a budapesti békecsúcshoz
Keményebb fellépést kért Moszkvával szemben.
Tűzszünet ide vagy oda, megint Gázát bombázta Izrael, leállították a segélyszállítmányokat
Egymást okolják a felek a megállapodás megszegésével.
Jön az új európai jogosítvány-szabályozás, kedden szavaz az Európai Parlament
Több fontos változás történhet.
Forradalom a konnektorban
Megint mi vagyunk a Nyugat és a Balkán kereszteződése. Nyugatról érkezve nálunk vannak az első lila foltok, keletről haladva itt vannak az első kékek. Egyszeri... The post Forradalom a konnektor
Comcast Corporation - elemzés
Upgrade-eltem a roic.ai előfizetésemet, már API-n keresztül tudok lekérdezni egy csomó adatot (írok majd a tapasztalataimról), és egy tesztelés keretében újra elkészítettem az októberi Top10
Az új világrend játékszabályai kezdenek kirajzolódni
A globalizáció évtizedeit a szuverenitás kora válthatja fel világ vezető think tankjeinek elemzései szerint. A nagy kérdés az, hogy a mindennapjainkat átalakító radikális változás előtt á
Otthon Start: így spórolhatsz napokat a DÁP-pal az igazolások beszerzésén
Az Otthon Start program beindulásával párhuzamosan számos új funkcióval bővült a Digitális Állampolgár (DÁP) alkalmazás, így már számos lakástámogatáshoz szükséges igazolás és dokume
Marathon Digital Holdings - kereskedés
Szerdán eladtam a csomagom felét 23 dolláron, ez kb. 60% hozamot jelent. Azóta esik, a maradék hozama már 40% alá ment. Volt előtte pár hír, miszerint már több mint 50 ezer bitcoinja van a
Zsiday Afrikában (HOLD After Hours)
Az e heti vendég Zsiday Viktor, jó szórakozást! Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók a Spotify, YouTube, Apple Podcast, Google Pod
Egyre nehezebb TAO-felajánlással élni
Hosszú évek óta hatékonyan működött Magyarországon az a rendszer, amely lehetővé tette, hogy a gazdasági társaságok társasági adójuk egy részének felajánlásával támogassák a látván
Maradt a befektetési fokozat: az S&P nem változtatta Magyarország besorolását
Az S&P péntek este (2025.10.10.) nem változtatott Magyarország szuverén adósbesorolásán: maradt a BBB-, negatív kilátással. Külön részletes értékelést ezúttal nem adtak ki. Regős Gá
Budapestre jön Trump és Putyin: ennél nagyobb realitása még nem volt a békének
Bár maradtak még kérdőjelek.
A garantált veszteség
Feltörhetetlen pénztárcák, elvesztett tízmilliók, fiktív kriptodevizák – új évaddal folytatódik a Préda
Egészen váratlan ajándék készül a nyugdíjasoknak - Ebbe beleremeg a költségvetés
Milyen hatásai lesznek a 14. havi nyugdíjnak?
Divat vagy okosság? ETF-ek és a passzív befektetések világa
Fedezd fel az ETF-ek izgalmas világát, és tudd meg, miért válhatnak a befektetők kedvenceivé!
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!

