Nagyjából 2029-ig teljesen megújul a szentendrei HÉV és a helyét egy városi, elővárosi gyorsvasút veszi át - szögezte le a videóban Hegyi Zsolt MÁV-vezérigazgató.
Ez azt jelenti, hogy megújulnak a vágányok, megújul az áramellátás, a biztosítóberendezés, a felsővezeték, de ami a legfontosabb, teljesen megújulnak az állomások és vadonatúj szerelvények érkeznek. Magasabb peronok létesülnek, hogy ne kelljen lépcsőzni, mikor a járműre fölszállunk, megújul az utastájékoztatás, a világítás és a jegyautomaták.
A vezérigazgató azt is kiemelte: minden peronra lehetséges lesz az eljutás lépcsőzés nélkül. A Batthyány téren egy új lift létesül a fonódó villamos megállójába, a Margit hídnál új kijáratok jönnek és itt is épül lift. A Tímár utcánál pedig eltűnik "a gyalogosok és kerékpárosok életét évtizedek óta megkeserítő felüljáró", és szintbeli átkelő létesül.
Új lift létesül Rómaifürdőnél és Békásmegyeren is, ahol ezen kívül mozgólépcsőt is építünk. Békásmegyer és Szentendre között több helyen növeljük a pályasebességet, a vonatok így gyorsabban fognak tudni haladni. Pomázon és Szentendrén új épület épül, könnyítjük az átszállást az autóbuszokra és ahol csak lehet, új parkolóhelyeket létesítünk az autók és a kerékpárok számára is
- sorolta Hegyi Zsolt.
Vadonatúj, egyterű, alacsony padlós, légkondicionált szerelvények érkeznek a szentendrei hévre, amik természetesen nem lesznek rövidebbek a mostaniaknál, viszont gyorsabban tudnak náluk haladni, ahol a pályasebesség ezt lehetővé teszi, akár 100 km/órával is.
A következő négy évben tehát kb. 300 milliárd forintból "újjávarázsolódik" a szentendrei HÉV, ebből 125 milliárd forintot a magyar állam, 175-öt pedig az Európai Unió finanszíroz.
"A felújítás tehát nem csak szépségtapasz a ma problémáira, hanem hosszú távon megoldja és fejleszti az agglomerációs közlekedést" - zárta gondolatait Hegyi Zsolt.
Címlapkép forrása: MTI Fotó/Hatházi Tamás
A legrosszabbkor drágul az útdíj: vajon ki fogja ezt a végén megfizetni?
Sikerül majd átterelni a nehézgépjárműveket?
Megállíthatatlanok a lakossági állampapírok
Úgy veszik a befektetők, mint ha nem lenne holnap.
Szörnyű katasztrófa Japánban, erős földrengés után cunami fenyeget
A tenger mélyéről indult a veszélyes földrengés.
Zöld utat kaphat Budán Schmidt Mária lakóprojektje
A Városmajor utcában épülhetnének lakások.
Elhunyt Horváth Béla, a magyar biztosítási szakma nagy alakja
Négy biztosító alapításánál is vezető szerepet vállalt.
Új év, új szabályozás – újabb területen fújt visszavonulót a Facebook
A Meta úgy döntött, túl nagy falat lenne szembeszállni a brüsszeli szabályozásokkal.
Szexista a LinkedIn algoritmusa? Megdöbbentő eredményekre jutottak a nők
Férfinak kell tettetni magunkat, hogy észrevegyenek a LinkedInen?
"Kell egy pofon Európának, hogy észhez térjen"
"Az állam és a privát szféra összefonódása akkora versenyhátrány Magyarországnak, ami sehol máshol nincs, ez szuper extrém az Európai Unió más országaihoz hasonlítva." Szabó Balázs,...
Vasárnap
Ma hangzik el Krasznahorkai Nobel-beszéde. Kertész stockholmi beszédét 2002-ben közvetítette a köztévé. A beszéddel egy időben az egyik kereskedelmi adón egy reality show ment, Lacit kiszavazt
Az el nem költött pénz (és annak elköltése) - könyvajánló
"...nem létezik elköltetlen pénz. Minden egyes centet elköltesz, amit valaha megkerestél. Minden dollárt elköltesz a bankszámládról, akár tudsz róla, akár nem. Az el nem költött... The post
Nincs is magyar piac, szóval bizalmi válság sem lehet
Répatermesztőknél talán értelmezhető, hogy magyar piac, de startupok esetében nincs semmi hasonló. Sőt, őszintén: Magyarország elég szar hely, ha startupot akarsz alapítani. Még csak ma
Zsiday Viktor: Nem kizárt a komolyabb kamatcsökkentés
Az elmúlt évben nagyon sok jegybank csökkentette az irányadó kamatszinteket, köztük az amerikai is, ám valójában a monetáris kondíciók nem feltétlenül javultak, sőt valószínűleg sok... T
40 milliárdos biogáz-kassza: vége az első körnek, itt a második
2025. november 27-én lezárult a "Biogáz és biometán termeléshez kapcsolódó beruházások támogatása" című pályázat első szakasza.
Új transzferár-szabályozás: könnyítés vagy kockázat?
Megérkezett a transzferár rendelet tervezete, amely 2026-tól váltja ki a NGM 32/2017-es transzferár szabályozását. A jogalkotó deklarált célja az adminisztratív terhek csökkentése és az adó
Hol nem érdemlik meg az emberek a pozíciójukat?
A nagy termelékenységi különbségek egyebek mellett a munkaerőpiac meritokráciájából és a menedzsment minőségéből fakadnak - mindkettőben markáns országok közötti eltérésekkel. The pos
A legrosszabbkor drágul az útdíj: vajon ki fogja ezt a végén megfizetni?
Sikerül majd átterelni a nehézgépjárműveket?
Növekedési válság van, mégis 11 százalékkal nő a minimálbér - Mi lesz ebből?
Hogy fogják kigazdálkodni a cégek?
Ez most a gazdagok kedvenc csokija, horror árat fizetnek érte
Csokikülönlegességek hódítanak a tehetőseknél.
Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!


