Kevesen jártak jól a kriptovalutákkal - De érdemes vajon ebbe tenni a pénzünket?

Kevesen jártak jól a kriptovalutákkal - De érdemes vajon ebbe tenni a pénzünket?

"Nagyon kevesen voltak, akik időben szálltak be és jól jártak a kriptovalutákkal" - mondta Régely Károly, a Concorde vezérigazgatója a Dorsum Klub elnevezésű eseményen novemberben. A beszélgetésen kiderült, hogy az Erste Befektetési Zrt. vezetője, Cselovszki Róbert sem rajong a kriptovalutákért, emellett a Revolut terveibe is betekintést nyerhettünk.

Újabb szektort forgat fel teljesen a mesterséges intelligencia - Mi lesz az emberi kreativitással?

Újabb szektort forgat fel teljesen a mesterséges intelligencia - Mi lesz az emberi kreativitással?

Hatalmas növekedés előtt áll a generatív mesterséges intelligencia piaca: 2022-ben még csak 40 milliárd dollárt tett ki, a következő évtizedben azonban elérheti az 1300 milliárd dollárt is. E jelentős bővülés a hagyományos marketingstratégiákat is felbolygatta, a szakemberek új, az AI kínálta lehetőségekkel kívánnak kiemelkedni a szektorból. Sokaknál kérdés azonban, hogy miként kezdjenek neki, vagy hogy egyáltalán érdemes-e pénzt fektetni a generatív AI technológiájába. E kérdéseket járjuk körbe a Capgemini tanulmányának segítségével.

Rengeteg készpénzt használnak a magyarok, de a jövő megoldásai változtathatnak a helyzeten

Rengeteg készpénzt használnak a magyarok, de a jövő megoldásai változtathatnak a helyzeten

A magyarországi fizetési forgalom közel kétharmada készpénzben történik, de a jövőben a digitális jegybankpénz és az egyéb megoldások változtathatnak a helyzeten - derült ki a Portfolio Future of Finance 2023 konferenciájának panelbeszélgetéséből. A szakértők arra is választ adtak, hogy miért népszerűek Indiában és Kínában a digitális fizetőeszközök, és milyen szerepe lehet a kriptopénzeknek hazánkban.

A babaváró egy sikertermék, a CSOK-kal együtt segített a hitelpiac fellendülésében

A babaváró egy sikertermék, a CSOK-kal együtt segített a hitelpiac fellendülésében

A babaváró hitel egy sikertermék volt, a CSOK-kal együtt segített a hitelpiac fellendülésében - derült ki a Portfolio Future of Finance 2023 konferenciájának panelbeszélgetéséből. Szó volt arról is, hogy a szakemberek szerint hol tudja a mesterséges intelligencia leginkább kifejteni a pozitív hatásait, egy előadásból pedig azt is megtudhattuk, hogy miképp kapcsolódik a viselkedéstudomány a bankoláshoz.

Ki nem találnád, melyik ország jár az élen a digitális banki csatornák használatában

Ki nem találnád, melyik ország jár az élen a digitális banki csatornák használatában

Érdekes módon nem egy nyugati ország áll az élen a digitális banki csatornák használatát tekintve: az első hely ugyanis Törökországé, de talán még meglepőbb, hogy a második helyen pedig Nigéria áll - derült ki a Portfolio Követeléskezelési trendek 2023 konferenciáján tartott előadásból. A második szekcióban szó volt arról is, hogy a ChatGPT milyen szerepet tölt be az üzleti életben.

Jönnek a digitális banki tanácsadók - új korszakot nyit a mesterséges intelligencia a bankolásban

Jönnek a digitális banki tanácsadók - új korszakot nyit a mesterséges intelligencia a bankolásban

Az MNB idén már negyedik alkalommal tette közzé FinTech és Digitalizációs Jelentés című kiadványát, amelyben évente tekintik át és elemzik a pénzügyi rendszer működésében és fejlődésében egyre meghatározóbb digitális és innovatív megoldások, valamint az ezeket támogató fejlett technológiák nemzetközi és hazai trendjeit. A jelentés fontos megállapítása volt, hogy a banki termékek egyre szélesebb köre elérhető digitális módon, és a bankok digitális fejlettségi szintje folyamatosan javul. Ezekre szükség is van, hiszen az ügyfelek a koronavírus-járványt követően egyre jobban igénylik a digitális megoldásokat. A tanulmány eredményeinek ismertetése után több hazai banki vezető vitatta meg a mesterséges intelligencia banki felhasználásának lehetőségeit.

Azokra a problémáinkra is megoldást talál az AI, amelyekről nem is tudtunk

Azokra a problémáinkra is megoldást talál az AI, amelyekről nem is tudtunk

Hosszú várakoztatás, bonyolult menürendszer, elégtelen tájékoztatás, munkaidőn kívül elérhetetlen szolgáltatás – ezek a lakosság leggyakoribb negatív ügyfélszolgálati tapasztalatai a United Call Centers (UCC) által végzett felmérés eredményei szerint. A jelzett problémák jelentős részét orvosolni képes mesterségesintelligencia-alapú megoldások már jórészt rendelkezésre állnak, és néhány éven belül a tranzakciók mintegy kétharmada már automatizált, AI által irányított folyamatok mentén zajlik majd.

Milyen diszruptív technológiák működnek jól a biztosítási szektorban?

Milyen diszruptív technológiák működnek jól a biztosítási szektorban?

Mobilalkalmazások, telematika, chatbotok, virtuális asszisztensek: meghatározó átalakulás előtt állhat a biztosítási szektor, ennek mozgatórugója az ügyfél, és alapvető eszköze pedig az adat. A KPMG a Portfolio-t arról tájékoztatta, hogy magyarországi szakértői az Inspira Research segítségével mélyinterjús kutatással validálták a kimutatott tendenciák hazai megvalósulásának esélyeit és az ezekkel kapcsolatos dilemmákat.

Elérhető közelségbe került a pénzügyi csúcsfegyver, amely az egész világot felforgathatja

Elérhető közelségbe került a pénzügyi csúcsfegyver, amely az egész világot felforgathatja

A pénzügyi digitalizációval járó változások számos kockázatot rejtenek, amelyeket a szabályozóknak még időben kezelniük kell. Az utóbbi években egyre több figyelmet kaptak a digitális jegybankpénzek, vagy  CBDC-k ( Central Bank Digital Currency), amelyek hatékony eszközöknek tűnnek a jegybankok kezében arra, hogy megvédjék a monetáris szuverenitást a digitális magánpénzekkel szemben, egyúttal erősítsék a pénzügyi stabilitást és a monetáris eszközök hatékonyságát. A témáról a Magyar Közgazdasági Társaság (MKT) tartott előadássorozatot csütörtökön, amelyről ebben a cikkünkben számolunk be.

Nehéz éve volt az  hazai e-kereskedelemnek, de a magyarok egyre szívesebben vásárolnak online

Nehéz éve volt az hazai e-kereskedelemnek, de a magyarok egyre szívesebben vásárolnak online

Kihívásokkal teli év után, 9,9%-os éves növekedést követően 1323 milliárd forintos forgalommal zárt 2022-ben a belföldi online kiskereskedelem. A 2020-21-es kiemelkedő évek után – igazodva a nemzetközi trendekhez – 2022-ben a magyar online piac is jelentősen vesztett a sebességéből. A magyar vásárlók azonban egyre jobban kedvelik az online vásárlást: a piac növekedésének elsődleges motorja immár a vásárlási gyakoriság folyamatos emelkedése. A vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a magyar vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép kutatásának idei első, tavaszi fordulójából.

Mindössze 8 másodpercünk van arra, hogy megragadjuk egy Z generációs figyelmét

Mindössze 8 másodpercünk van arra, hogy megragadjuk egy Z generációs figyelmét

Rácz Anna, a Mastercard marketing szakértője a fiatal generáció digitális szokásairól tartott előadást a Portfolio Z generációsoknak szóló fesztiválján, a Gen Z Festen. Előadónk bemutatta, miben kell megújulniuk a márkastratégáknak és a termékfejlesztőknek, hogy meg tudják ragadni a fiatalabb generáció figyelmét és biztosítsák hosszú távú elköteleződésüket.

A sor végén kullog Magyarország a digitalizáció terén

A sor végén kullog Magyarország a digitalizáció terén

Magyarország az utolsók között van, ha a digitalizációs lépéseket nézzük, miközben az online ügyintézés egyre nagyobb szerepet kap a banki szolgáltatások területén is. A Portfolio Digital Transformation 2023 konferenciájának 3. szekciójából az is kiderült, hogy milyen szerepet töltenek be az egyetemek a digitalizációban, illetve miként lehet a folyamatbányászatot felhasználni az informatikai rendszerek fejlesztésére.

Hatalmas pofont osztanak ki a vásárlók: elhagyják a kedvenc boltjaikat, ha megfizettetik velük a visszaküldést

Hatalmas pofont osztanak ki a vásárlók: elhagyják a kedvenc boltjaikat, ha megfizettetik velük a visszaküldést

Akár kedvenc márkájukat is készek elhagyni a vásárlók, ha fizetniük kell a rendelt termék visszaküldéséért – állapítja meg az SAP Emarsys legújabb kutatása. A kereskedők hosszú távon jobban járnak, ha megszüntetik a vásárlók elé gördített akadályokat, különben elvesztik leghűségesebb vevőiket. A tapasztalatok szerint, aki erre odafigyel, nem feltétlenül kell több visszáru megbízást kezeljen, viszont sokat tesz a vásárlói lojalitás megőrzéséért. A felmérés a magyar piac számára is fontos tanulságokkal szolgálhat.

Bejött a cégeknek a digitalizáció, de az igazán forradalmi változásokkal még kivárnak

Bejött a cégeknek a digitalizáció, de az igazán forradalmi változásokkal még kivárnak

Hozzáértő adatelemzőkre, szoftvermérnökökre lenne szükségük a cégeknek, mivel napjainkban a szakemberhiány nehezíti meg leginkább a digitális technológiák alkalmazását. Egyebek mellett ezt állapítja meg a KPMG Global Tech Report 2022 felmérése. A kutatás készítői több mint 2200 felső vezetőt, iparági szakértőt kérdeztek az általuk követett IT stratégiáról, így a riportból többek között az is kiderül, hogy megérte-e a cégeknek a digitalizációba fektetni, illetve gátat szab-e bármi a továbbfejlődésnek e téren. Emellett választ kapunk azokra a kérdésekre is, hogy a vállalatok miként viszonyulnak a felhőben való adattároláshoz, vajon az új technológiák alkalmazása milyen további kiberbiztonsági kérdéseket vet fel, vagy hogy a digitálisan érett vállalatok mit csinálnak másképp versenytársaikhoz képest.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Két éve erre a pillanatra vár Oroszország, most úgy érhet célt, hogy a Nyugat csak nézi
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.