Elsődlegesen a kisebbségi tulajdonos támadását teszi felelőssé a Dunaferr RMS és HR igazgatója a társaságcsoport jelenlegi nehéz helyzetéért, ez ugyanis elbizonytalanította a vasmű üzleti partnereit, ami kritikus helyzetbe sodorta a céget. Sevcsik Mónika a Portfolio-nak adott exkluzív interjújában ugyanakkor azt is elmondta, hogy a menedzsment is vállalja a felelősséget a tevékenységéért. Mindezek mellett minden kényesebb ügyről is beszélgettünk, így az újraindítás esélyeiről, feltételeiről, a menedzsment - kisebbségi tulajdonosok és szakszervezet által felemlegetett - illegitimitásáról, a kisebbségi tulajdonosokhoz való viszonyukról, hogy ez az elmérgesedett vita nem rendezhető-e a felek között párbeszéd útján és arról is, hogy hogyan kívánják rendezni a tulajdonosi viszonyokat Cipruson. Az interjúból kiderült továbbá, hogy a menedzsment hálás a kormánynak, amiért az egy múlt heti határozatával lehetővé tette, hogy a gyár egységei biztonságos úton álljanak le. Ha ez nem így valósult volna meg, akkor az katasztrófahelyzettel fenyegetett volna az egész városra nézve. A gyár menedzsmentje bízik abban, hogy később lesz lehetőség újraindítani az üzemeket, a nyers vas- és acélgyártást is, ehhez számítanak a dolgozókra, valamint tőkeerős szakmai partner bevonására és nem mellékesen az állam támogatására. Ebben a helyzetben a társaság mondása a következő: "ezt a helyzetet addig túl kell élni". Azt is elismerte érdeklődésünkre, hogy felgyorsult a munkaerő elvándorlása.
Két rendkívül fontos és sokat mondó kormánydöntés jelent meg a szerda éjszakai Magyar Közlönyben, ami közvetlenül érinti a dunaújvárosi vasmű működését. Háttérinformációinkra építve és a megjelent kormányrendelet, valamint kormányhatározat alapján gyakorlatilag kijelenthető, hogy megkezdődött az üzem biztonságos lekapcsolásának előkészítése. Az már a következő messzire vezető kérdés, hogy a folyamat során lesz-e olyan egysége, amit esetleg az állam megmentésre érdemesnek talál. Időközben a társaság vezetése (melynek legitimitását megkérdőjelezik) reagált megkeresésünkre.
Az energiakrízis felgyorsíthatja az energiaintenzív szektorokban működő európai vállalatok elvándorlását a kontinensről, és amennyiben tartósan magasan maradnak az árak, az az európai ipari kapacitások leépüléséhez vezethet - derül ki a Reuters több iparágat érintő összefoglalójából.
Fokozódik a cukorhiány, amely elsősorban az édességgyártókat sújtja, akik emiatt emelni fogják a termékeik árát. Az emelés mértéke egyelőre bizonytalan, attól függ, hogy az adott terméke milyen nyersanyagokból áll össze - írja a Népszava.
A Johnson Electric az európai gyártókapacitásának átalakítása miatt bezárja az ózdi, csaknem 800 embert alkalmazó autóipari alkatrészgyárát - közölte a vállalat kedden.
További leépítésekbe és gyárbezárásokba kezdhet a Renault. A francia autógyártó eladásai már a koronavírus előtt is kedvezőtlenül alakultak, 10 év után először 2019-ben veszteséggel zárta az évet a cég.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) módosította 2020-ra vonatkozó előrejelzését a koronavírus-járvány gazdasági hatásai miatt, az új személygépjárművek értékesítésénél mintegy 25 százalékos visszaeséssel számolnak.
Ma jelentette be a Toyota Motor, hogy két további héttel meghosszabbítva az eredeti időpontot, május 4-én tervezi újraindítani észak-amerikai gyárát – írja a Reuters.
A koronavírus-járvány miatt a Volkswagen meghosszabbította szlovákiai gyárainak ideiglenes zárva tartását április 19-ig. A termelést március 17-én függesztették fel, az eredeti terv szerint a leállás két hétig tartott volna.
Kockázatos lehet a bitcoinbányászok számára a koronavírus-járvány – állítja egy kriptobányász cég, a Riot Blockchain az SEC-nek írt, éves 10-K jelentésben.
A Ferrari bejelentette, hogy az eredetileg március 27-ig tartó két olasz gyárának bezárását további két héttel meghosszabbítja - írja a Reuters.
Egy német lap szerint nyáron indulhat újra a gyártás a Volkswagen németországi gyárában – számol be a hírről a Reuters.
Palkovics László innovációs és technológiai miniszter tárgyalást kezdeményez az ózdi ABB-gyár év végéig tervezett bezárásával kialakuló helyzet rendezéséről a helyi vezetőkkel. Az egyeztetések célja, hogy a társaság munkavállalói mielőbb új állást találjanak - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium.
A piaci kereslet csökkenése miatt az ABB bezárja ózdi gyárát, amely 2018-ban került a vállalat tulajdonába, a GE Industrial Solutions felvásárlásának részeként - közölte a cég az MTI-vel kedden. Az ózdi gyár főként elektromos kismegszakítókat, áram-védőkapcsolókat és túláramvédelmi megszakítókat gyárt. A bezárás megközelítőleg 1000 munkahelyet érint.
Múlt héten kiderült, egyesül az olasz-amerikai Fiat Chrysler és a francia Peugeot Citroen csoport. A fúzióval viszont, amelynek köszönhetően a világ negyedik legnagyobb autógyártója jön létre, több autó- és motorgyár jövője is veszélybe kerülhet. A két vállalat menedzsmentje ugyan ígéretet tett arra, hogy nem fognak üzemeket bezárni, de nagy árat fognak fizetni, hogyha állják a szavukat.
A már korábban bejelentett németországi üzembezárás mellett az ázsiai gyártók konkurenciája miatt leállítja a termelést egy franciaországi üzemében is a Michelin gumiabroncs gyártó vállalat.
Péntek késő este érkezett a hitelminősítő bejelentése.
Hírfolyamunk az ukrajnai háborúról percről percre.
Ki nyer? Az amerikai kormány vagy a ByteDance?
Kaiser Ferenc, az NKE docense a Portfolio Checklistben értékelte az Ukrajnának jóváhagyott új segélycsomagot.
Mekkora a baj a luxusiparban?