Főként a kínai autógyártók olyan erős árversenyt generálnak az elektromos autók piacán, hogy azzal a nyugati gyártók egyre nehezebben tudják tartani a lépést, ezt is árazzák a tőzsdén a befektetők, több EV-gyártó részvényárfolyama új történelmi mélypontra esett.
Hasonló témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.
Elon Musk szerint a Lucidot csak a szaúdi befektetések tartják életben, míg a Rivian pénzügyi helyzete olyan, hogy hamarosan csődbe mehet az autógyártó, annak ellenére, hogy terméktervezésük nem rossz - írta meg a Benzinga.
Jelentősen emelkedett csütörtökön a Rivian árfolyama, miután az EV-gyártó bejelentette, hogy az AT&T-vel megállapodást kötött a telekomcég kereskedelmi flottájának elektromos járművekkel való ellátásáról - írta meg a Yahoo Finance.
A Rivian több mint 6 milliárd dollárt égetett el tavaly, alapítása óta termeli a veszteséget, írja a The Wall Street Journal.
Az Amazon várhatóan ezen a héten fogja nyilvánosságra hozni 2014 óta az első veszteséges évét: az eredmények nem kizárt, hogy a dotcom-lufi 2000-es kipukkanása óta nem voltak ilyen rosszak a technológiai óriásnál. Az Amazon legjövedelmezőbb üzletágával, az Amazon Web Services-el kapcsolatos növekvő kétségek közepette pedig az idei évre vonatkozó kilátások is borúsak több elemzőnél.
A Rivian Automotive hétfőn közölte, hogy szünetelteti a Mercedes-Benz Vans-szel közös vállalkozását, mindössze három hónappal azután, hogy a vállalatok partnerséget kötöttek az elektromos furgonok európai gyártására - írja a Reuters.
A német Mercedes-Benz autógyártó kisteherautó részlege és az amerikai Rivian elektromos autógyártó a napokban írt alá megállapodást egy közös vállalat létrehozásáról, és már meg is indultak a találgatások arról, hogy az így létrejövő cég hol nyithatja meg gyártóüzemét Európában. Iparági szakértők Magyarország mellett Lengyelországot és Romániát említik meg a lehetséges célpontok között.
A Mercedes-Benz Vans és a Rivian nyilatkozatot írt alá egy közös vállalatról, amelynek célja, hogy a következő néhány évben egy közép- vagy kelet-európai gyárban elektromos furgonokat gyártsanak - közölte a Mercedes-Benz Vans csütörtökön.
Amilyen ütemben termelte ki az elmúlt években a sztárokat a tőzsde az elektromosautó-gyártó szektorból, akkora lendülettel küldte őket a piac új mélypontok felé. Ezeknek a jellemzően magas növekedési potenciállal rendelkező, életciklusuk elején járó vállalatoknak az árfolyama csúnyán megszenvedte az elmúlt 6 hónapot, amely alatt a tőkepiaci hangulat alapjaiban változott meg. Érdekes szereplő a szektorban a Rivian, amelynél nem csak az általános piaci hangulatromlás, hanem több cégspecifikus hír is állt az esés mögött, így értékének közel 90 százalékát elvesztette a cég a bevezetés után nem sokkal elért történelmi csúcsához képest. Ez nem csak a kisbefektetőknek okozott fejfájást, de a cég legnagyobb vállalati befektetőinél, az Amazonnál és a Fordnál is jelentősen meglátszott az eredménysorokon, ráadásul a Ford a héten egy vaskos csomag részvényt is ráborított a piacra, ami tovább fokozta az esést. Bár tartós fordulat továbbra sem látszik az árfolyamnál, a cég tegnap esti gyorsjelentésében azért felvillantott egy kisebb reménysugarat a befektetők számára.
Hiába volt a tavalyi év nagy slágere az elektromos autók suhanása, az utóbbi hónapokban csak a keserű valóság jutott a befektetőknek: a hatalmas árazásokat fokozatosan adják vissza ezek a papírok a múltnak. Ráadásul a technikai elemzés oldaláról egyelőre csak azt látni, hogy a trend lefelé stabil. Egyedül a Tesla jelent kivételt, de még itt is komoly kihívás előtt áll a papír, ha a 2021-es év nagy csúcsait ismét szeretné meghódítani a részvény.
Leginkább vegyes negyedik negyedéves számokat közölt az Amazon a csütörtökön, piaczárás után közzétett gyorsjelentésében. Az internetes kiskereskedelmi óriásvállalat bevétele 2017 óta nem nőtt ilyen kis mértékben és a működési eredmény is a tavalyi szám közel felére csökkent, a felhő szolgáltatások berobbanásának és a Rivian-üzletnek köszönhetően azonban az elemzőket is meglepő nyereségről számolt be az Amazon. A részvények árfolyama nagyot ugrott a negyedéves számokra a zárás utáni kereskedésben.
Hatalmasat estek az utóbbi hetekben az elektromos autós részvények, és bizony rengeteg kis tapasztalattal rendelkező, nagyon fiatal befektető volt, akiknél félő volt, hogy akár pelenkacserére is szükség lesz. Cikkünkben a technikai elemzés eszköztárának segítségével arra teszünk kísérletet, hogy az ijedősebb első generációs részvényeseket segítsük a szobatisztaságra szoktatásban.
Az elektromos autók terjedése megállíthatatlannak tűnik. Egyes elemzések szerint a globális személyautó eladásoknak több mint 7%-át is ez a szegmens adhatja idén, miközben az éllovasnak számító Norvégiában már az értékesítések 94%-a kívülről tölthető járműveket takar, miközben a tisztán elektromos autók részaránya is meghaladja a 60%-ot. Ráadásul az ellátási láncok akadozása, a chiphiány, az akkumulátorgyártás korlátozott kapacitása is hátráltatja a növekedést. Ennek tükrében még inkább lehengerlőnek tűnik a villanyautók felfutása. Ám a befektetők az utóbbi hetekben, hónapokban nem igazán veszik az ide tartozó részvényeket, sőt: mostanában már inkább az eladói oldal tűnik erősebbnek. Ennek fő oka az, hogy a korábbi várakozások nagyon magasak voltak, főleg azokkal a vállalatokkal kapcsolatban, amelyek trónkövetelő szerepben kizárólag belső égésű motoroktól mentes járműveket gyártanak. A piaci szereplők most úgy viselkednek, mint egy kicsit tapasztalatlan, kezdő villanyautós, akinek most esik le, hogy például a téli hatótáv általában lényegesen kisebb, mint a nyári a legtöbb elektromos jármű esetén, és most kétségbeesetten keresik a legközelebbi villámtöltőt.
A tőzsdék szárnyalása az idei évben is folytatódott, mind Európában, mind az Egyesült Államokban csúcsokat döntöttek a vezető részvényindexek. A gyakorlatilag 1,5 éve tartó rali jó alapot teremtett sok vállalat számára, hogy kihasználja az eufórikus részvénypiaci hangulatot és a magas értékeltségeket az által, hogy a nyilvános piacra lépett. Ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy rekordot döntött a globális tőzsdei kibocsátások száma és a bevont források összege is. Persze maguk a tőzsdére lépő cégek is érdekesek voltak, hiszen láttuk az első tőzsdére lépő kriptotőzsdét, "London történetének legrosszabb IPO-ját", és persze egy újabb Tesla-gyilkost is, amely nem sokkal bevezetés után többet ért mint a Volkswagen.
Még nincs itt az év vége, de az már kijelenthető, hogy soha nem hajtottak még végre egy év alatt akkora volumenben IPO-kat a világ vállalatai, mint idén, írja a Bloomberg. A részvénykibocsátásokat elsősorban a magas részvénypiaci árazás és a globális likviditásbőség hajtja.
A Lucid Group piaci értéke kedden 91,4 milliárd dollárra emelkedett, miután az EV start-up vállalat részvényeinek árfolyama 24 százalékot ralizott azt követően, hogy a vezetők közölték, hogy az első járművekre történő foglalások száma jelentősen megugrott, és hogy a 2022-es gyártási tervek továbbra is sínen vannak. Mindeközben tovább folytatódott a Rivian ralija is, amely csak múlt héten ment tőzsdére, de máris többet ér, mint a Volkswagen.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Győrnél áll a forgalom.
A vámháború alaposan felforgatta a piacokat.
A jelenlegi adatok szerint sereghajtók vagyunk az EU-ban.
Nagy Márton elégedett az intézkedés hatásaival, a kereskedők kevésbé
Az OXO Technologies vezére a Business podcast vendége volt.