A legnagyobb európai repülőtér, a londoni Heathrow üzemeltetője pénteken bejelentette, hogy egy elektromos alállomásban keletkezett tűz áramkimaradást okozott ezért bezárt a légikikötő.
Nem csak hozza a visszavásárlás előtti várakozásokat a budapesti repülőtér, de valamennyi elemében felülteljesíti azokat – nyilatkozta a Portfolio-nak adott interjúban Lóga Máté, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságstratégiáért, iparért, pénzügyi forrásokért és makrogazdasági elemzésért felelős államtitkára, a Budapest Airport igazgatóságának elnöke. A hosszú távú járatokkal kapcsolatban elmondta, hogy vannak folyamatban tárgyalások légitársaságokkal észak-amerikai járatok indításáról, de a Boeing és az Airbus kapacitásproblémái jelenleg gátat jelentenek. A kínai járatok viszont gazdaságilag életképesek, hiszen az utasok mellett árut is szállítanak – tette hozzá Emmanuel Menanteau, a Vinci Airports Egyesült Államokért, Észak- és Kelet-Európáért, valamint Délkelet-Ázsiáért felelős területi igazgatója, a Budapest Airport igazgatósági tagja.
A 2024-es rekordév után idén januárban tovább emelkedett az utasforgalom a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, több mint 17 százalékkal nőtt az forgalom.
A csütörtöki piacnyitást előtt tette közzé harmadik negyedéves számait a Wizz Air. A friss eredményeknek nem örülnek a befektetők, nagy mínuszban, a tavaly szeptemberi történelmi mélypont közelében nyitott az árfolyam.
Emelkednek a Ryanair részvényei ma délelőtt, miután a társaság közzétette negyedéves gyorsjelentését, melyben az elemzői várakozásoknál magasabb profitról számolt be a légitársaság. A Boeing gyártási problémái azonban megnehezítik az idei évet, így a menedzsment csökkentette az utasforgalomra vonatkozó előrejelzéseit.
A Wizz Air 63 millió utast szállított 2024-ben közel 300 ezer járaton, ami új utasforgalmi rekord a légitársaság életében – írja közleményében a cég.
Bombafenyegetés miatt vizsgálta át a rendőrség a Ryanair egyik, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren landoló járatát - írja a Gulyáságyú Média.
2024 a Budapest Airport történetének minden korábbi rekordját megdöntötte, 17,6 millió utas és közel 300 ezer tonna légiáru fordult meg 2024-ben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren – áll a repülőtér közleményében. Nem csak a budapesti repülőtér zárhatott jó évet, a Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség várakozásai szerint az európai repülőtereken sorra születhettek az utasforgalmi rekordok: 2024-ben meghaladhatta a covid előtti, 2019-es szintet az összesített európai légiforgalom.
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentősen csökkenti a spanyolországi járatainak számát a nyári szezonban. A döntés hátterében az állami tulajdonú Aena repülőtér-üzemeltető által kivetett, a légitársaság szerint túlzottan magas díjak állnak. A lépés több regionális repülőteret érint, és várhatóan komoly hatással lesz a spanyol turisztikai szektorra.
Minden korábbinál több, 94 millió külföldi turista látogatott Spanyolországba 2024-ben - jelentette be Jordi Hereu, ipari és turizmusért felelős miniszter szerdán Madridban.
Országos informatikai üzemzavar lépett fel pénteken a német repülőterek határellenőrzéshez használt rendőrségi rendszerében, ez fennakadásokat és hosszú sorok kialakulását eredményezte az Európai Unió schengeni övezetén kívülről érkező utasok belépésénél.
A légi közlekedés iparága jelentős növekedést mutatott 2024-ben, elsősorban a nemzetközi utazások iránti kereslet élénkülésének köszönhetően. A szektor további bővülésre számít 2025-ben, miközben a légitársaságok igyekeznek alkalmazkodni a változó piaci igényekhez és kezelni a fennálló kihívásokat. Emellett a pontosság terén is javulás tapasztalható, amit egy friss nemzetközi rangsor is alátámaszt - írta meg a Cnbc.
A Wizz Air új megállapodást kötött a Pratt & Whitney céggel a hajtóművekkel kapcsolatos problémák kezelésére. A magyar fapados légitársaság bejelentette, hogy a 2026-os pénzügyi év végéig várhatóan 40 repülőgépe marad a földön, miközben a cég kereskedelmi támogatást kap az amerikai partnertől. Az egyezség része az üzemeltetési segítségnyújtás és a földön maradt gépekkel kapcsolatos közvetlen költségek kompenzálása is.
Még 2020-ban röppentek fel az első hírek arról, hogy a magyar állam visszavásárolná a budapesti repteret, végül többéves egyezkedés, üzengetés és tárgyalássorozat után idén nyáron megszületett a megállapodás: a francia repülőtér-üzemeltetővel, a Vinci-vel közösen megveszi az állam a Budapest Airportot. Ambiciózus tervek vannak, az új tulajdonosok jelentős forgalomnövekedéssel számolnak a következő évekre, és megépülhet a hármas terminál, aminek előkészítése már meg is kezdődött.
Idén a budapesti repülőtér utasforgalma meghaladja a 17 millió főt és a repülőtér-üzemeltető további növekedésre számít a következő években, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a 3. Terminál építésének előkészítését.
Rendkívül erős utasforgalmat regisztrált novemberben a VINCI Airports hálózatának részeként működő Budapest Airport - derült ki a reptér közleményéből.
Nem vagy jogosult a babaváró hitelre vagy a munkáshitelre? Van remény!
Eddig tarol a Reform UK.
Halmozza a pozíciókat, akkor már miért ne?
Feladja a Fehér Ház a közvetítői szerepet.
Washington növelheti a nyomást a Kremlen.
Vámháború és felpattanás: máris válaszúthoz érkeztünk.
A jelenlegi adatok szerint sereghajtók vagyunk az EU-ban.
Nagy Márton elégedett az intézkedés hatásaival, a kereskedők kevésbé
Az OXO Technologies vezére a Business podcast vendége volt.