A Handelsblattnak nyilatkozó, az ügyet ismerő források szerint a wolfsburgi, emdeni, zwickaui és hannoveri üzemek
tartósan a tervezett kihasználtság alatt működnek.
Ez azzal fenyeget, hogy nem teljesítik a belső költség- és hatékonysági célokat. Egy bennfentes úgy fogalmazott:
Jelenleg nem érik el a gyári költségcélokat.
Hozzátette, érzékeny kérdésről van szó, mert ez közvetlenül befolyásolja, mely üzemek milyen modellek gyártását kapják a jövőben.
Bár a márka az első kilenc hónapban a tavalyi évhez képest növelni tudta az eladásokat mind a belső égésű, mind az elektromos autók piacán, ez a bővülés továbbra sem elég a tervezett volumen eléréséhez. Nemrég műszakokat töröltek Zwickauban és Emdenben, Hannoverben pedig időnként egy műszakra szorították vissza a termelést. Wolfsburg is elmarad a korábban kitűzött mérőszámoktól, noha a megrendelésállomány továbbra is magas.
A wolfsburgi főüzemben az egyik fő akadály az üzemcsarnokok elavult gépparkja. A legutóbbi üzemi tanácsi ülésen Daniela Cavallo, a konszern üzemi tanácsának vezetője bírálta a wolfsburgi körülményeket:
Nincs annál rosszabb, mint amikor valakit plusz műszakra osztanak be, aztán nem tud dolgozni, mert a gépek és berendezések meghibásodnak.
Ennek következményeként a négy kulcshelyszín idén várhatóan nem teljesíti a belső gyári költségcélokat. Ez kényes helyzet, mivel ezek alapján dől el jövőre, hogy a német üzemek mely modellek gyártását kapják.
Az értesülések ellenére a vállalat a Handelsblatt megkeresésre hangsúlyozta: a Volkswagen márka három gyárában – Wolfsburgban, Zwickauban és Emdenben – a gyári költségek már közel 30 százalékkal csökkentek. Hozzátette, a "megállapodott intézkedések következetes végrehajtásával" 2026 végéig pályán vannak a közösen kitűzött gyári költségcélok elérésére. Aktuális célértékeket nem kommentált.
A költségcélok szorosan kapcsolódnak ahhoz a kulcsfontosságú megállapodáshoz, amelyet a menedzsment 2024 végén kötött az IG Metall szakszervezettel. A megállapodás az átfogó létszámleépítés és a megújított foglalkoztatás-biztonság mellett hosszú távú perspektívát vázolt a német üzemek számára. Akkor úgy döntöttek, hogy egyelőre valamennyi német VW-gyár megmarad; ennek érdekében több mint 700 ezer darabbal csökkentették a kapacitást. Üzemenként mérhető gyári költségcélokat határoztak meg, amelyeket 2026 végéig kell teljesíteni, a teljesülést pedig negyedévente vizsgálják felül.
Források szerint jelenleg mind a négy kulcsüzem a cél alatt teljesít.
Zwickauban a legkedvezőbb a helyzet, ám a következő hónapok ott is nehezek lehetnek, mert a jövő évi termékbevezetések várhatóan visszafogják a kibocsátást. A következő negyedévek döntő jelentőségűek:
Ha a célok nem teljesülnek, és nem tudunk versenyképes autókat építeni, ezeknek az üzemeknek a jövője továbbra is kérdéses
– mondta korábban egy magas rangú VW-vezető a Handelsblattnak. Ez a gyártósorok kiosztásának felülvizsgálatát vagy módosítását is jelentheti.
Az üzembezárások kérdése is ismét előkerülhet, noha ilyen egyeztetések jelenleg nincsenek napirenden – hangsúlyozzák Wolfsburgban. A döntő tényező a jövő évi teljesítmény lesz, az első eredmények azonban visszafogottak.
A szerkezeti költségnyomás továbbra is magas a Volkswagennél. Autót gyártani sehol sem drágább, mint Németországban, ami minden hazai gyártó globális versenyképességét nehezíti. A német autógyártók összevetése ugyanakkor azt mutatja, hogy a VW-csoportnál volt a közelmúltban a legmagasabb a bérköltség. Az adatok szerint a Volkswagen 2024-ben árbevételének 15,3 százalékát fordította dolgozóira – a gyártósortól az adminisztrációig. Összehasonlításképp a BMW-nél, a Mercedes-Benznél és a Porschénál is 10,6 és 12,8 százalék között alakult ez az arány, míg az Opel anyavállalatánál, a Stellantisnál alig 11 százalék volt.
Címlapkép forrása: Shutterstock
Szörnyű hír jött Ukrajna jövőjéről: Amerika gyakorlatilag kapitulációt erőltet, kényszerhelyzetbe került Zelenszkij
Rendkívüli tárgyalás lesz Kijevben.
Állítólag megtalálták a félelmetes ATACMS-rendszer ellenszerét – Azt mondják, teljesen semlegesítették a támadást
Az oroszok nagy győzelmet ünnepelnek.
Olyan történik a benzinkutakon, hogy csak nézünk – És még nincs vége
Több mint másfél éve nem láttunk ilyet.
Emelkedik egy lakossági állampapír kamata – Így nyerhetsz vele nagyot
Mutatjuk, mikor lesz abszolút győztes ez a befektetés.
Kulcsfontosságú szavazás jön Európa egyik legnagyobb országában, teljes a káosz
Monstrummá hízott a tervezet.
Megjött a Federal Reserve-ből a károgók kórusának előénekese: itt vannak a stabilitási kockázatok
Nagyon nem ezt akarta hallani Donald Trump.
Súlyos incidens Szentpéterváron: lincshangulat vette körül a NATO-ország nagykövetét, nem sokon múlott a tragédia
A diplomatát kísérő testőröknek kellett közbeavatkozniuk.
"Kell egy pofon Európának, hogy észhez térjen"
"Az állam és a privát szféra összefonódása akkora versenyhátrány Magyarországnak, ami sehol máshol nincs, ez szuper extrém az Európai Unió más országaihoz hasonlítva." Szabó Balázs,...
Bordeaux, a "napelemváros"
2026-ra a város áramigényének 41%-át szeretné megújuló energiából fedezni, napelemekkel borítva középületeit, köztereit és még a kerékpárutakat is.
GINOP Plusz a ciklus végén: lesz még mire pályázni a választások után?
Sok pályázó fejében ott motoszkál a kérdés: "Ha most lemaradok, majd a választások után úgyis nyílik egy újabb nagy GINOP-csomag... igaz?"
Uptrading: válságban váltunk drágább FMCG-re?
A kis luxus paradoxona azt a jelenséget írja le, amikor válság idején bizonyos prémium termékek kereslete nem csökken, hanem növekszik. Ez különösen hangsúlyos az FMCG-szektorban, ahol a minde
Örömhír az autóvásárlás előtt állóknak: Olcsóbbak az autóhitelek, ideje a gázra lépni!
2025-ben ugyan az autóárak tovább drágulnak, ebben semmi meglepő nincsen. Viszont ami remek hír az autóhiteleseknek: a kamatok folyamatosan csökkenő pályán vannak. Mutatjuk, mik a piac legfontos
Lehet számítani a Mikulás-ralira? Tények és tévhitek az év végére
Mint a Messiásra, úgy várnak a befektetők minden évben a Mikulás-ralira, azaz arra, hogy év végén általánosan drágulnak a tőkepiaci eszközök. De kevesen tudják, hogy... The post Lehet szám
HR és munkaügy: ha nincs szabályzat, az nemcsak hiányosság, hanem kockázat is!
Sok vállalatnál a HR és munkaügyi folyamatok működnek ugyan, de nincsenek mögöttük írásban rögzített szabályzatok. Pedig ezek hiánya nemcsak átláthatatlanságot, hanem komoly jogi és műk
Black Fridayből Black November: hogyan lesz egyre kiterjedtebb az akciózási időszak?
A Black Friday mára egész szezonra kiterjedő, globális vásárlási jelenséggé nőtte ki magát.
Bikák és Medvék: Kivel jobb haverkodni a tőzsdén?
Hogyan ismerd fel, hogy épp emelkedő (bull) vagy csökkenő (bear) piacon jársz? Megtanulhatod, mikor érdemes növelni a kockázatvállalást, és mikor jobb óvatosan hátrálni.
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!
Példátlan beruházási hullám indult: ezermilliárdokat tolnak a magyar agráriumba
Most van itt a fejlesztések ideje.
Kiderült, mennyivel nőhetne valójában a rezsi, ha leválnánk az orosz gázról
A szerdai Checklistben a láthatatlan árrobbanás titkai.
Nem igazán látszik, ki vagy mi tudná megállítani a forintot
A befektetőket a magas kamatokon kívül semmi nem hatja meg.


