Rövidtávú gondolkodás és előkészítetlenség veszélyezteti az állami beruházásokat?

Rövidtávú gondolkodás és előkészítetlenség veszélyezteti az állami beruházásokat?

2023 nyarán szavazta meg a parlament az állami építési beruházásokról szóló 2023. évi LXIX. törvényt (Ábtv.), melynek egyik legfontosabb célja volt, hogy növekedjen az állami építési beruházások előkészítésének hatékonysága, és a korábbiaknál nagyobb ellenőrzés mellett valósuljanak meg a projektek már a tervezés és az azt követő építkezés során, új alapokra helyezve az állami építési beruházások teljes életciklusát. Hogy az azóta eltelt két évben ez mennyiben valósult meg, mi az, amin továbbra is érdemes lenne javítani, arról egy építőipari cég ügyvezetője mondta el véleményét, amelyre az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) is reagált.

Folytatódik a központosítás az Építési Minisztériumban

Folytatódik a központosítás az Építési Minisztériumban

Újabb intézmények kerültek a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) alá és ezzel folytatódott a kommunikáció központosítása. Lapunk úgy tudja, hogy közös megegyezéssel távozott a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató kommunikációs igazgatója.

Itt a cáfolat: nem engedik az otthoni munkavégzést a MÁV-nál

Itt a cáfolat: nem engedik az otthoni munkavégzést a MÁV-nál

Laptársunk, a Pénzcentrum az egyik szakszervezet tájékoztatója alapján megírta, hogy újból bevezették a távmunka lehetőségét a MÁV-Volán csoport munkavállalóinál. Nem sokkal később azonban érkezett a határozott cáfolat az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) részéről, a minisztérium nevében Lázár János arra utasította a MÁV-csoport vezetését, hogy a munkavállalók számára sem most, sem a jövőben nem engedélyezhető a home office, azaz otthoni munkavégzés.

Tíz nagy vállalást tesz 2025-re Lázár János

Tíz nagy vállalást tesz 2025-re Lázár János

Lázár János építési és közlekedési miniszter tegnap hirdette ma december 8-án 11 órától a KözlekedésInfó nevű sajtótájékoztatóját. Több fontos téma, így a MÁV és a Volán fejlesztései, valamint a beígért sztrádafejlesztések és a KRESZ-változások is szóba kerülhetnek. Cikkünk folyamatosan frissül.

Változás jön a MÁV vezetésében

Változás jön a MÁV vezetésében

2025-re a MÁV-csoport integrációja keretében a korábbi leánycégek egyesülésével egy 3+1 cégből álló vállalat jön létre - közölte a MÁV.

Autósok, figyelem! Rengeteg díjemelést tervez a kormány, 25-55 százalékos drágulás jön

Autósok, figyelem! Rengeteg díjemelést tervez a kormány, 25-55 százalékos drágulás jön

A kormány a közúti járművek forgalomba helyezésével, műszaki ellenőrzésével és környezetvédelmi felülvizsgálatával kapcsolatos eljárási díjak jelentős emelésére készül – derül ki az Építési és Közlekedési Minisztérium friss, most társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetéből. A tervezet az inflációval és a megemelkedett hatósági költségekkel indokolja az áremelkedéseket, miközben kiemeli a környezetvédelem és a közlekedési biztonság szerepét. Sok tételnél több mint 50 százalékos díjemelés jön.

Lázár János nagy változtatásokat hozna a műszaki vizsgáknál és a közlekedési szabályoknál

Lázár János nagy változtatásokat hozna a műszaki vizsgáknál és a közlekedési szabályoknál

Az Építési és Közlekedési Minisztérium által közzétett új rendelettervezet számos fontos változást hoz a közlekedés különböző területein, beleértve a közúti, vasúti, vízi és légi közlekedést is. Egyszerűsítik a járművek forgalomba helyezési és műszaki vizsgálati eljárásait. A szabályozás kiterjed a LED fényforrások engedélyezésére, a hajós képesítések korszerűsítésére és a légiközlekedési biztonsági ellenőrzések pontosítására is. Emellett a Lázár János vezett tárca új forgalomszabályozási és vasúti engedélyezési rendelkezésekről is döntene.

Maradt egy kiskapu napelemkorlátozásban? Megszólaltak a szakértők

Maradt egy kiskapu napelemkorlátozásban? Megszólaltak a szakértők

Az elmúlt hetekben élénk vita alakult ki az erkélynapelemek telepítésének jogi szabályozásáról Magyarországon. Bár a hatályos jogszabályok tiltják a napelemek erkélyre történő felszerelését, szakértők szerint bizonyos kiskapuk továbbra is lehetővé teszik azok telepítését, az iparági szövetségek szerint viszont nincs menekvés a tilalom alól.

Eldőlt: betiltotta az erkélynapelemeket Magyarországon a kormány, és új szabályokat hozott a szélerőmű telepítésekre

Eldőlt: betiltotta az erkélynapelemeket Magyarországon a kormány, és új szabályokat hozott a szélerőmű telepítésekre

Január elsejétől betiltja az erkélynapelemek telepítését Magyarországon a kormány, és a szélerőművek telepítésénél is új szabályok lépnek hatályba – derült ki a hétfő éjjel megjelent Magyar Közlöny egyik kormányrendeletéből. Ez azt jelenti, hogy a múlt hétfőn indított társadalmi egyeztetésre érkezett napelemes szövetségi tiltakozással nem foglalkozott a kormány, mert a tegnap lejárt társadalmi egyeztetési határidő után pár órával már jogszabályba is ültette a számos európai országban terjedő erkélynapelemek betiltását. Ezzel párhuzamosan viszont több más, a napelemek terén tervezett szigorító lépésétől elállt a kormány. A napelemek terjedéséről és átfogó következményeiről részletesen szó lesz a Portfolio október 10-i Energy Investment Forum konferenciáján, amelyre itt még lehet jelentkezni.

Kiderült: komoly korlátozásra készül a kormány a napelemeknél, ma lejár a határidő

Kiderült: komoly korlátozásra készül a kormány a napelemeknél, ma lejár a határidő

Napelemet és napkollektort a tetőn kizárólag a tetősíkkal párhuzamosan lehet elhelyezni, a homlokzatra csak integrált módon kerülhet fel, és tilos lenne az erkélynapelemek felhelyezése – többek között ez derült ki abból a rendelettervezetből, amelyet az Építési és Közlekedési Minisztérium tett ki társadalmi egyeztetésre és ma, azaz hétfőn lejár a véleményezési határideje. A Magyar Napelem és Napkollektor Szövetség vasárnap kiadott figyelemfelhívásában azt emelte ki, hogy a szigorú szabályok "egyes pontjai elfogadhatatlanok" a számára, szembe mennek az uniós energiapolitikai célkitűzésekkel, és a kormány, illetve az Energetikai Minisztérium napelemek melletti elkötelezett állásfoglalásával is. Emiatt azt kérte, hogy nyújtsák ki a társadalmi egyeztetésre adott határidőt, hogy legyen több idő és lehetőség a részletek egyeztetésére. A napelemek magyarországi terjedéséről és következményeiről részletesen szó lesz a Portfolio október 10-i Energy Investment Forum konferenciáján, további részletek itt érhetők el.

Nagy a baj a megsüllyedt autópályán Miskolcnál, akár még egy évig is zárva maradhat

Nagy a baj a megsüllyedt autópályán Miskolcnál, akár még egy évig is zárva maradhat

Komoly problémákat találtak az M30 autópálya megsüllyedésének okait feltáró részletes talajtani vizsgálatok során, és a helyreállítás utáni tartósan megfelelő műszaki megoldás kialakítása további 10-11 hónapot is igénybe vehet – jelezte pénteki közleményében az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM). A tárca hangsúlyozta, hogy a munkálatokat a kivitelezőnek a jótállási kötelezettsége keretében kell elvégeznie, azaz nem költségvetési többletforrásból finanszírozzák majd.

A magyar kormányon bukhat el az új vonatbeszerzés

A magyar kormányon bukhat el az új vonatbeszerzés

Az egyetlen azonnal végrehajtható vasúti projektnél egyre közelebb a határidő, az EU már biztosította a finanszírozást, de a kormány még nem hagyta jóvá az új vonatok beszerzését.

Megszólalt a Lázár által leváltott MÁV-vezér

Megszólalt a Lázár által leváltott MÁV-vezér

Lázár János döntése alapján Hegyi Zsolt és Dányi Gábor váltja Pafféri Zoltánt és Steininger Zsoltot szeptembertől a MÁV élén. Pafféri most egy posztban reagált leváltására, üzenve utódjának, a miniszternek, valamint munkatársainak is.    

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Furcsaság az izraeli támadás kapcsán: mégis hova tűntek az iráni vadászgépek?
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.