2023 nyarán szavazta meg a parlament az állami építési beruházásokról szóló 2023. évi LXIX. törvényt (Ábtv.), melynek egyik legfontosabb célja volt, hogy növekedjen az állami építési beruházások előkészítésének hatékonysága, és a korábbiaknál nagyobb ellenőrzés mellett valósuljanak meg a projektek már a tervezés és az azt követő építkezés során, új alapokra helyezve az állami építési beruházások teljes életciklusát. Hogy az azóta eltelt két évben ez mennyiben valósult meg, mi az, amin továbbra is érdemes lenne javítani, arról egy építőipari cég ügyvezetője mondta el véleményét, amelyre az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) is reagált.
2026-tól "jelentős kedvezménnyel", várhatóan 2500 forintért vehetnek majd megyei autópálya-matricát a Borsod-Abaúj-Zemplénben élők - jelentette be Lázár János építési és közlekedési miniszter csütörtökön Facebook-oldalán.
Újabb intézmények kerültek a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) alá és ezzel folytatódott a kommunikáció központosítása. Lapunk úgy tudja, hogy közös megegyezéssel távozott a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató kommunikációs igazgatója.
Laptársunk, a Pénzcentrum az egyik szakszervezet tájékoztatója alapján megírta, hogy újból bevezették a távmunka lehetőségét a MÁV-Volán csoport munkavállalóinál. Nem sokkal később azonban érkezett a határozott cáfolat az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) részéről, a minisztérium nevében Lázár János arra utasította a MÁV-csoport vezetését, hogy a munkavállalók számára sem most, sem a jövőben nem engedélyezhető a home office, azaz otthoni munkavégzés.
Lázár János építési és közlekedési miniszter tegnap hirdette ma december 8-án 11 órától a KözlekedésInfó nevű sajtótájékoztatóját. Több fontos téma, így a MÁV és a Volán fejlesztései, valamint a beígért sztrádafejlesztések és a KRESZ-változások is szóba kerülhetnek. Cikkünk folyamatosan frissül.
2025-re a MÁV-csoport integrációja keretében a korábbi leánycégek egyesülésével egy 3+1 cégből álló vállalat jön létre - közölte a MÁV.
A kormány a közúti járművek forgalomba helyezésével, műszaki ellenőrzésével és környezetvédelmi felülvizsgálatával kapcsolatos eljárási díjak jelentős emelésére készül – derül ki az Építési és Közlekedési Minisztérium friss, most társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetéből. A tervezet az inflációval és a megemelkedett hatósági költségekkel indokolja az áremelkedéseket, miközben kiemeli a környezetvédelem és a közlekedési biztonság szerepét. Sok tételnél több mint 50 százalékos díjemelés jön.
A kormány 99 évre magánkézbe adná a főbb budapesti pályaudvarok ingatlanhasznosítását. Lázár János a televízióban magyarázta a terveket, tegnapi kritikája után Vitézy Dávid most Facebook-posztban állt ki a tervezet ellen.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium által közzétett új rendelettervezet számos fontos változást hoz a közlekedés különböző területein, beleértve a közúti, vasúti, vízi és légi közlekedést is. Egyszerűsítik a járművek forgalomba helyezési és műszaki vizsgálati eljárásait. A szabályozás kiterjed a LED fényforrások engedélyezésére, a hajós képesítések korszerűsítésére és a légiközlekedési biztonsági ellenőrzések pontosítására is. Emellett a Lázár János vezett tárca új forgalomszabályozási és vasúti engedélyezési rendelkezésekről is döntene.
Az elmúlt hetekben élénk vita alakult ki az erkélynapelemek telepítésének jogi szabályozásáról Magyarországon. Bár a hatályos jogszabályok tiltják a napelemek erkélyre történő felszerelését, szakértők szerint bizonyos kiskapuk továbbra is lehetővé teszik azok telepítését, az iparági szövetségek szerint viszont nincs menekvés a tilalom alól.
Távozik a MÁV-HÉV vezérigazgatója, Nagy Gábor - értesült a Telex.
Január elsejétől betiltja az erkélynapelemek telepítését Magyarországon a kormány, és a szélerőművek telepítésénél is új szabályok lépnek hatályba – derült ki a hétfő éjjel megjelent Magyar Közlöny egyik kormányrendeletéből. Ez azt jelenti, hogy a múlt hétfőn indított társadalmi egyeztetésre érkezett napelemes szövetségi tiltakozással nem foglalkozott a kormány, mert a tegnap lejárt társadalmi egyeztetési határidő után pár órával már jogszabályba is ültette a számos európai országban terjedő erkélynapelemek betiltását. Ezzel párhuzamosan viszont több más, a napelemek terén tervezett szigorító lépésétől elállt a kormány. A napelemek terjedéséről és átfogó következményeiről részletesen szó lesz a Portfolio október 10-i Energy Investment Forum konferenciáján, amelyre itt még lehet jelentkezni.
Napelemet és napkollektort a tetőn kizárólag a tetősíkkal párhuzamosan lehet elhelyezni, a homlokzatra csak integrált módon kerülhet fel, és tilos lenne az erkélynapelemek felhelyezése – többek között ez derült ki abból a rendelettervezetből, amelyet az Építési és Közlekedési Minisztérium tett ki társadalmi egyeztetésre és ma, azaz hétfőn lejár a véleményezési határideje. A Magyar Napelem és Napkollektor Szövetség vasárnap kiadott figyelemfelhívásában azt emelte ki, hogy a szigorú szabályok "egyes pontjai elfogadhatatlanok" a számára, szembe mennek az uniós energiapolitikai célkitűzésekkel, és a kormány, illetve az Energetikai Minisztérium napelemek melletti elkötelezett állásfoglalásával is. Emiatt azt kérte, hogy nyújtsák ki a társadalmi egyeztetésre adott határidőt, hogy legyen több idő és lehetőség a részletek egyeztetésére. A napelemek magyarországi terjedéséről és következményeiről részletesen szó lesz a Portfolio október 10-i Energy Investment Forum konferenciáján, további részletek itt érhetők el.
Komoly problémákat találtak az M30 autópálya megsüllyedésének okait feltáró részletes talajtani vizsgálatok során, és a helyreállítás utáni tartósan megfelelő műszaki megoldás kialakítása további 10-11 hónapot is igénybe vehet – jelezte pénteki közleményében az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM). A tárca hangsúlyozta, hogy a munkálatokat a kivitelezőnek a jótállási kötelezettsége keretében kell elvégeznie, azaz nem költségvetési többletforrásból finanszírozzák majd.
Az egyetlen azonnal végrehajtható vasúti projektnél egyre közelebb a határidő, az EU már biztosította a finanszírozást, de a kormány még nem hagyta jóvá az új vonatok beszerzését.
Lázár János döntése alapján Hegyi Zsolt és Dányi Gábor váltja Pafféri Zoltánt és Steininger Zsoltot szeptembertől a MÁV élén. Pafféri most egy posztban reagált leváltására, üzenve utódjának, a miniszternek, valamint munkatársainak is.
Mindent az iráni atomfegyver ellen?
Felkészülnek a lehetséges következményekre.
Megnyugtató híreket közöltek.
Eljött a kicsik ideje.
Évről évre újabb meglepetések érik a gazdákat a földeken, egyre kisebb a mozgástér.
Fontos következtetéseket vonhatunk le Trump és Musk csörtéjéből.