Magyar piactól a világmárkákig: így hangolják újra a BDPST Konceptet

2025. október 02. 14:00 | Portfolio

Magyar piactól a világmárkákig: így hangolják újra a BDPST Konceptet

Jelentős átalakuláson ment keresztül a BDPST Koncept, a BDPST Group 2021-ben alapított kreatív és stratégiai kommunikációs ügynöksége. Az ügynökség az elmúlt évben új területekkel erősítette szakembergárdáját és szolgáltatási portfólióját, ennek keretében tavasszal csatlakozott a csapathoz márkafejlesztési és stratégiai igazgatóként a hazai reklámszakma ismert kreatív szakembere Márton Szabolcs. A cél, hogy az ügynökség a cégcsoporthoz kapcsolódó projektek támogatása mellett a versenypiacon is megerősítse a működését egy hosszú távú, stratégiai gondolkodásra épülő kreatív és kommunikációs műhelyként, nemzetközi szinten is. A magyar reklámpiac jelenlegi helyzetéről és a hosszú távú értékteremtés fontosságáról is kérdezte a Portfolio Márton Szabolcs márkafejlesztési és stratégiai igazgatót.

A magyar csúcséttermek titkai: mi kerül 120 ezer forintba egy vacsorán?

2025. szeptember 28. 13:00 | Orosz Márton

A magyar csúcséttermek titkai: mi kerül 120 ezer forintba egy vacsorán?

Újra megjelent Magyarországon a Gault&Millau étteremkalauz, ami 2025 őszén is díjazta a legjobb hazai éttermeket. 

A kiadvány módszertana sokéves tesztelői tapasztalaton alapul, a többnapos képzésben részesült értékelők mintegy 70 szempont szerint, a teljes étkezési élményt vizsgálva pontoznak. Ellenőreik – a kiadvány tradícióinak és szabályainak megfelelően - inkognitóban tettek látogatást és értékelték az éttermeket, egy 1-től 20-ig terjedő pontozási rendszerben.

Az aktuális eredményeket, a magyar gasztronómia helyzetét és a szektor kilátásait Harmath Csabával, a kiadvány chief inspectorával elemeztük a Portfolio Business Podcastben.

Címlapkép: Getty Images

Miskolcon nyit egységet a neves étterem

2025. szeptember 26. 21:50 | Portfolio

Miskolcon nyit egységet a neves étterem

Miskolc gasztronómiai kínálata tovább bővül: a Michelin-ajánlású mályinkai Iszkor étterem a városba költözik, tovább erősítve a borsodi megyeszékhely gasztronómiai pozícióját - tudósított a Spabook.

Szeptember 20-án nyit a főváros új gasztropiaca: mutatjuk a kínálatot és az árakat

2025. szeptember 16. 18:05 | Portfolio

Szeptember 20-án nyit a főváros új gasztropiaca: mutatjuk a kínálatot és az árakat

Szeptember 20-án nyit a Time Out Market Budapest, összesen 11 gasztronómiai koncepcióval Budapesten a Corvin Palace-ban, a Blaha Lujza téren. A hivatalos megnyitó előtt néhány nappal bejártuk az új gasztropiacot, megnéztük a felújított egykori Corvin Áruházat és végigkóstoltuk az éttermi kínálatot. A menüsoron volt többek között rakott krumpli, bárány kebab, unami burger, marhatatár és szecsuáni spenót. A látogatás során kiderült az is, hogy milyen árakkal készülnek a vendéglátóhelyek a gasztropiacon.

Csótányinvázió okoz riadalmat Japánban

2025. szeptember 10. 10:23 | Portfolio

Csótányinvázió okoz riadalmat Japánban

Japánban egyre nagyobb problémát okoz az amerikai csótány terjedése, amely különösen a vendéglátóiparban jelent kihívást. Egy kyotói ramen étteremben talált csótány ráirányította a figyelmet erre a nehezen irtható fajra - számolt be a South China Morning Post.

Világszintű kóstolók és jótékonysági borárverés a Budavári Palotában

2025. augusztus 29. 14:01 | PR cikk

Világszintű kóstolók és jótékonysági borárverés a Budavári Palotában

A Budavári Palota ad idén is otthont Magyarország legelőkelőbb borfesztiváljának, amely szeptember 11-14. között várja a látogatókat. Az esemény díszvendége a Tri-Nations Alliance, amely Ausztrália, Dél-Afrika és Új-Zéland borkultúráját mutatja be, miközben a gasztronómiai kínálat is rendkívül gazdag lesz neves éttermek és termelők részvételével. A fesztivál programját változatos zenei előadások és szakmai beszélgetések színesítik, valamint idén is megrendezik a jótékonysági borárverést, amelynek bevételével a Magyar Máltai Szeretetszolgálat gárdonyi hidroterápiás részlegének felújítását támogatják.

Több új helyszínnel és tavalyi sörárakkal indul a 2025-ös Sziget

2025. augusztus 05. 15:05 | Portfolio

Több új helyszínnel és tavalyi sörárakkal indul a 2025-ös Sziget

A Sziget Fesztivál idén is kulturális sokszínűséggel várja a látogatókat a Hajógyári-szigeten, ahol újdonságként tematikus negyedeket alakítottak ki a műfaji hasonlóság vagy a multikulturális jelleg alapján. A hat nap alatt 55 országból érkező közel 550 zenei és művészeti produkció, köztük mintegy 200 magyar fellépő szórakoztatja a közönséget több mint 50 helyszínen. A gasztronómiai kínálat is jelentősen bővült: tíz food-court, pénztárcabarát opciók, speciális étrendekhez igazodó választék és környezettudatos megoldások jellemzik az idei fesztivált – tájékoztatták a szervezők a Portfolio-t.

Újabb nagy neveket jelentett be a Blahán nyíló gasztropiac

2025. július 29. 10:24 | Portfolio

Újabb nagy neveket jelentett be a Blahán nyíló gasztropiac

Tizenegy gasztronómiai egységnek ad otthont a még idén megnyíló Time Out Market Budapest a fővárosi Blaha Lujza téren található, ikonikus Corvin Palace első emeletén. Most újabb szereplőket jelentettek be: a CANTEEN by Pesti István, a Casa Christa, a Bigfish, a Tuning Burger és a Wines of Hungary is csatlakozik a helyi kínálathoz.

Új éttermi szolgáltatást vezetett be a Munch

2025. július 15. 15:43 | Portfolio

Új éttermi szolgáltatást vezetett be a Munch

Új szolgáltatást indított a Munch: klubtagságra is elő lehet mostantól fizetni, amellyel 1+1 éttermi ajánlatokat is fel fog ajánlani az applikáció, a kedvezményes ételmentések mellett. Az éttermi partnerek között szerepel a Fragola, a Mazel Tov, a Burger King egyes egységei, az Indigo Express, a Tapassio, illetve a Forni di Napoli is.

Megvannak az első nevek: velük nyit a Blahán az új gasztropiac

2025. június 24. 11:07 | Portfolio

Megvannak az első nevek: velük nyit a Blahán az új gasztropiac

A Blaha Lujza téren, a Corvin Palace (korábbi nevén Corvin Áruház) első emeletén nyílik meg idén a Time Out Market Budapest. A koncepció lényege, hogy egy fedél alatt mutatkozzanak be a felkapott hazai gasztroszereplők, kulturális programokkal kiegészítve. Most bejelentették az első vendéglátóhelyeket, akik megtalálhatók lesznek az új "gasztropiacon".

Új lendületet vesz a Gin Market Budapest: a SPAR támogatásával érkezik a nyár ginfesztiválja

2025. május 30. 11:00 | PR cikk

Új lendületet vesz a Gin Market Budapest: a SPAR támogatásával érkezik a nyár ginfesztiválja

A gin népszerűsége robbanásszerűen növekszik Magyarországon, amit jól mutat a SPAR Magyarország kínálatában szereplő ginek 70 százalékos forgalomnövekedése az elmúlt időszakban. A 2025. június 13-14. között megrendezésre kerülő IV. Gin Market Budapest fesztiválon a látogatók nemcsak klasszikus, hanem alkoholmentes változatokat is kóstolhatnak majd a SPAR GINVIBE standján. A rendezvényen új irányként jelenik meg a tudatos életmód és a változatos ízvilág, valamint először lesz jelen vendégpárlatként a rum is. "A hazai gasztronómiai kultúra az elmúlt tíz évben hatalmas fejlődésen ment át, a SPAR pedig nemcsak követi a trendeket, hanem elé is megy azoknak" – nyilatkozta a Portfolio-nak Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője, akit az áruházaikban elérhető ginekről és a tudatos vásárlói igényekről is kérdeztünk.

10 éves a Fresh Corner - Izgalmas információkat tudtunk meg

2025. május 14. 12:57 | Portfolio

10 éves a Fresh Corner - Izgalmas információkat tudtunk meg

A Mol Fresh Corner idén ünnepli fennállásának 10. évfordulóját; a 2015-ben elindított koncepcióval a Mol célja az volt, hogy új szintre emelje a töltőállomások vendéglátását. Az elmúlt évtizedben a Fresh Corner az európai régió egyik meghatározó kiskereskedelmi hálózatává vált, és mára több mint 1300 egységgel üzemel, hangzott el a születésnap apropóján rendezett sajtóeseményen.

Részletes keresés