Rákaptak a streamingre a magyarok

2024. május 07. 10:40 | Portfolio

Rákaptak a streamingre a magyarok

2023-ban is folytatódott a lekérhető filmszolgáltatások (streaming) használatának előretörése Magyarországon. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei szerint a tavalyi év végén a 15 év feletti lakosság 41 százaléka nézett rendszeresen mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál.

2024. május 02. 11:50 | Portfolio

Az InfoRádió folytathatja a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián

Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését - közölte az NMHH.

Magyar virtus: naponta 4 óra 51 percet tévézünk átlagosan

2024. április 16. 12:22 | Portfolio

Magyar virtus: naponta 4 óra 51 percet tévézünk átlagosan

A Föld népessége napi szinten 2 óra 25 percet tévézik. Az európaiak majdnem egy órával többet, átlagosan 3 óra 22 percet, míg mi, magyarok az ezredforduló óta töretlenül legalább négy órát ülünk a televízió képernyője előtt egy átlagos napon – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss elemzéséből.

A Covid lecsengése óta egyre kevesebben vásárolunk a neten, agresszívan nyomul a Temu

2024. március 06. 10:50 | Portfolio

A Covid lecsengése óta egyre kevesebben vásárolunk a neten, agresszívan nyomul a Temu

Megtorpant az online vásárlás korábbi növekedési üteme – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása. Az internetes vásárlás ugyanakkor hozzátartozik a legtöbb ember mindennapjaihoz, 2023-ban a magyar felhasználók 80 százaléka vásárolt legalább egy terméket a weben keresztül.

Hatalmas változás történt a magyarok tévézési szokásaiban

2024. január 05. 11:55 | Portfolio

Hatalmas változás történt a magyarok tévézési szokásaiban

A hazai televíziós piac karakteresen átalakult az új évezredben a technológiai fejlődés, a médiafogyasztási szokások változása és a digitális platformok megjelenése miatt. 1997 óta egyre több időt töltünk képernyők előtt – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásából. A tévénéző közönség az elmúlt két és fél évtizedben gyorsabban öregedett, mint általában a magyar lakosság: 2022-ben átlagosan tíz évvel voltak idősebbek a képernyő előtt ülők a lakosság átlagánál, míg huszonöt éve ez a különbség csupán négy év volt.

Fél perc alatt több mint 300 ezer weboldalt nyitnak meg a magyar felhasználók

2023. május 30. 11:17 | Portfolio

Fél perc alatt több mint 300 ezer weboldalt nyitnak meg a magyar felhasználók

Fél perc alatt megközelítőleg 51.700 internetes weboldalt nyitnak meg a felhasználók Magyarországon számítógépen vagy laptopon, ugyanezen idő leforgása alatt azonban ötször több, közel 268.000 kontaktus történik mobiltelefonon és tableten, ami egy átlagos napon 766 millió kattintást, oldalletöltést jelent - olvasható a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság közleményében.

Napi négy órát mobiloznak a magyar gyerekek

2023. május 23. 13:12 | MTI

Napi négy órát mobiloznak a magyar gyerekek

Naponta átlagosan majdnem négy órát használja a telefonját a 8-15 éves korosztály - derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából a Fabricula kutatócég által készített kutatásból, amelynek részleteit kedden közölték az MTI-vel.

Itt vannak a számok fehéren-feketén: Így drágított a Telekom, a Yettel és a Vodafone

2023. április 24. 13:38 | Portfolio

Itt vannak a számok fehéren-feketén: Így drágított a Telekom, a Yettel és a Vodafone

A három legnagyobb mobilszolgáltató nyilvánosan elérhető lakossági számlás (post-paid) díjcsomagkínálatában jelentős változások történtek 2023 első negyedévében – derül ki az NMHH felméréséből. Egyrészt két szolgáltató, a Vodafone és a Yettel ezen időszakban új díjcsomagokat vezetett be a piacra, másrészt e két cég, valamint a Magyar Telekom díjkorrekciót hajtott végre.

Lekapcsolják Magyarországon a 3G hálózatokat a mobilszolgáltatók, de ez már senkit sem érdekel

2023. április 18. 10:02 | Portfolio

Lekapcsolják Magyarországon a 3G hálózatokat a mobilszolgáltatók, de ez már senkit sem érdekel

Március 31-én véget ért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) mobilkészülék-csere támogatási programja, melynek keretében a hatóság összesen 4,2 milliárd forint értékben támogatta az elavult, 2G- és 3G-hálózaton működő telefonok cseréjét. A készülékcsere-programmal a 3G-hálózatok zökkenőmentes kivezetését kívánta támogatni a hatóság.

Döbbenetesen sok gyerek ül még este 10-kor a tévé előtt

2023. március 22. 09:49 | MTI

Döbbenetesen sok gyerek ül még este 10-kor a tévé előtt

A tévé egyre kevesebb gyereket ér el, de este tízkor még minden negyedik óvodás korú a képernyő előtt ül - derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából 2022 őszén készült elemzésből. Hangsúlyozták, hogy a gyerekek médiafogyasztása - és ezen belül a tévénézés - fontos szerepet tölt be a jövő generációjának formálásában.

Nekiment a Netflixnek az NMHH

2023. március 02. 08:46 | MTI

Nekiment a Netflixnek az NMHH

Hét, a Netflixen elérhető filmmel kapcsolatban tárt fel jogsértést a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa: a filmek helytelen besorolásán túl a korhatár-minősítés sem volt jól látható helyen feltüntetve.

Egyre nő az előfizetők száma, amelyet még a mobilszolgáltatók is üzleti titokként kezelnek

2023. február 24. 11:00 | Szász Péter

Egyre nő az előfizetők száma, amelyet még a mobilszolgáltatók is üzleti titokként kezelnek

A magyarországi mobilpiac folyamatosan változik, volt, hogy több szereplő próbálkozott megvetni a lábát, virtuális szolgáltatók jöttek létre majd szűntek meg, most pedig a Vodafone és a Digi egy tulajdonoshoz kerülésével inkább a konszolidáció felé haladunk. Egy azonban biztos: a hordozott mobilszámok mennyisége töretlenül nő, már az 1,6 millióhoz közelít.

Meglepő, mennyit költenek havonta médiára a magyarok

2023. január 31. 17:13 | MTI

Meglepő, mennyit költenek havonta médiára a magyarok

Háztartásonként több mint 18 ezer forintot költenek médiára havonta a magyarok - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a háztartások médiafogyasztását és költését vizsgáló kutatásának eredményét ismertetve kedden az MTI-vel. Jelezték: a felmérés szerint az emberek átlagosan napi csaknem 300 percet tévéznek és több mint 200 percet interneteznek.

Új világ jön a magyar mobilos díjcsomagoknál, a hatóság máris vizsgálódik

2023. január 24. 16:10 | Portfolio

Új világ jön a magyar mobilos díjcsomagoknál, a hatóság máris vizsgálódik

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szerint a Magyar Telekom úgy tájékoztatta előfizetőit a nullás díjszabású ajánlatok kivezetéséről, hogy az ismertetőkből hiányzott a jogszabály szerinti kötelező tartalmi elemek nagy része, és az előfizetőket megillető jogokról sem szólt, ezért az NMHH máris vizsgálatot indított az ügyben - olvasható a hatóság közleményében. Egyúttal felhívja az előfizetők figyelmét arra, hogy az előfizetők felmondhatnak a számukra hátrányos egyoldalú szerződésmódosítás esetén, megéri összehasonlítani a piaci ajánlatokat.

Elképesztően sokat mobilnetezik a magyar

2022. augusztus 23. 09:21 | MTI

Elképesztően sokat mobilnetezik a magyar

Öt év alatt kilencszer több gigabájtot használtunk el internetezésre: egyre többet böngészünk, videocsetelünk és nagyobb felbontásban élvezzük a streamelt médiát - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága kedden az MTI-vel.

Részletes keresés