A Brexit, a koronavírusjárvány miatti szigorú intézkedések, a globális chiphiány, az ellátási láncokkal kapcsolatos problémák és az egekbe szökő energiaárak hatására a szemünk láttára vált valóra a katasztrófa az Egyesült Királyságban, ahol az autógyártás pár év leforgása alatt hatalmasat zuhant. A legfrissebb autógyártási statisztikák ugyanakkor némi bizakodásra adhatnak okot és megerősíthetik az érdemi javulásra vonatkozó 2023-as előrejelzéseket.
A szegény embert az ág is húzza, tartja a mondás, amely különösen igaz a legendás brit autógyártásra, amely az elmúlt években elképesztő vesszőfutáson megy keresztül. A Brexit, a koronavírusjárvány miatti szigorú intézkedések, a globális chiphiány, az ellátási láncokkal kapcsolatos problémák és az egekbe szökő energiaárak hatására a szemünk láttára vált valóra a katasztrófa a szigetországban, ahol az autógyártás évtizedek óta nem látott mélypontra zuhant. A legfrissebb autógyártási statisztikák pedig ismét megerősítették, borzasztóan nehezen megy a válságból történő kilábalás, érdemi javulásra csak 2023-ban számíthatunk.
Nagy-Britanniában 27,5 százalékkal nőtt az autók eladása januárban az egy évvel korábbihoz képest, amikor a járványügyi korlátozások miatt zárva voltak az autókereskedések - állt a Brit Autógyártók- és Kereskedők Szövetségének (SMMT) közleményében.
Az Egyesült Királyság nagyvárosaiban sorra „száradtak ki” a benzinkutak a pánikszerű üzemanyagvásárlások hatására az elmúlt napokban. A kígyózó járműsorok látványa, a hosszas várakozások keserű tapasztalta, vagy maga a kialakult abszurd helyzet, hogy az ember nem tud akkor és ott tankolni, ahol és amikor akar, sokakat arra ösztönzött, hogy más alternatívát keressenek. Ennek köszönhetően az új és használt elektromos autók iránti érdeklődés egészen drámaian megnőtt a szigetországban.
Hosszú hónapok lejtmenetét követően áprilisban ismét bővült az Egyesült Királyság autópiaca, ráadásul nem is akárhogyan, harmincszor több autó adtak el a szigetországban, mint 2020 azonos időszakában. Az iparági szereplők a friss statisztikákat látva már optimistábbak a jövőt illetően, a teljes évre vonatkozó előrejelzésüket felfelé módosították az eladások tekintetében.
A brit kormány bejelentette, a világon elsőként szabályozni fogja az önvezető autók alacsony sebesség mellett történő használatát az Egyesült Királyság autópályáin, az első ilyen autók valószínűleg már idén megjelenhetnek a közutakon.
Hosszú hónapok lejtmenetét követően végre bővült az Egyesült Királyság autópiaca még úgy is márciusban, hogy a koronavírus-járvány megfékezése érdekében hozott szigorú intézkedések részeként az autószalonok is zárva voltak. Az iparági szereplők nagyon optimisták a jövőt illetően, véleményük szerint az április korábban soha nem látott bővülést hozhat az új autók eladásában.
A brit autógyártás rengeteget szenvedett az utóbbi években, először a Brexit körüli bizonytalanság, majd a koronavírus-járvány első és második hullámának megfékezése érdekében hozott szigorú korlátozó intézkedések, valamint a globális chiphiány voltak nagyon rossz hatással az autógyártásra. Legutóbb éppen Boris Johnson és kormánya hozta nehéz helyzetbe a sokat szenvedett iparágat, a lobbi ellenére ugyanis elrendelte az autószalonok április közepéig tartó bezárását a szigetországban. Ilyen előzmények után nem csoda, hogy februárban tovább zuhant a legyártott autók darabszáma az Egyesült Királyságban. A Brit Autógyártók- és Kereskedők Szövetségének (SMMT) elnöke viszont úgy látja, végre felcsillant a remény és a teljes évet tekintve érdemben növekedhet majd a termelés.
Hatalmasat zuhantak az autóeladások a koronavírus-járvány második hullámának megfékezése érdekében hozott szigorú intézkedések miatt az Egyesült Királyságban. Ilyen alacsony februári járműértékesítési darabszámra 1959 óta nem volt példa a szigetországban. A járvány már eddig is hatalmas kiesést okozott az iparági szereplőknek, a Boris Johnson által nemrég bemutatott nyitási terv pedig még nehezebb helyzetbe hozza őket.
A szegény embert az ág is húzza, tartja a mondás, amely abszolút igaz az Egyesült Királyság autóiparára. A szektor rengeteget szenvedett az utóbbi években, először a Brexit körüli bizonytalanság, majd a koronavírus-járvány első és második hullámának megfékezése érdekében hozott szigorú korlátozó intézkedések voltak nagyon rossz hatással az autógyártásra és az értékesítésekre. A vesszőfutásnak pedig koránt sincs vége, most a brit kormány hozta nagyon nehéz helyzetbe az iparági szereplőket azzal, hogy a hétfőn bemutatott terve miatt legkorábban április közepén nyithatnak ki az autószalonok.
A koronavírus megjelenése, a járvány megfékezése érdekében hozott szigorú korlátozó intézkedések romba döntötték az amúgy is súlyos problémákkal küzdő brit autógyártást: alig 920 ezer autó gördült le a gyártószalagokról a szigetországban tavaly, ilyen alacsony darabszámra 1984 óta nem volt példa. Jó hír és némi bizakodásra adott okot, hogy Boris Johnson kormányának az utolsó utáni pillanatban sikerült megkötnie a régóta vágyott szabadkereskedelmi megállapodást az Európai Unióval. Ennek köszönhetően elkerülték a legrosszabb forgatókönyvet, a WTO szabályrendszerének bevezetését, amely a becslések szerint 110 milliárd eurós veszteséget okozott volna az iparágnak. Ugyanakkor egyre több jel és intő példa utal arra, hogy túl későn jött a megállapodás, amelynek bizonyos pontjai ráadásul a brit autógyártás lassú leépüléséhez vezethetnek.
A koronavírus-járvány első és második hullámának megfékezése érdekében hozott szigorú intézkedések és a Brexit-megállapodás körüli bizonytalanság olyan mértékben visszavetették az új autók értékesítését az Egyesült Királyságban 2020-ban, amelyre a második világháború óta nem volt példa. A legfrissebb statisztikákból kiderült, hogy tavaly 680 ezer autóval kevesebbet adtak el a szigetországban, mint 2019-ben. Jó hír viszont az autógyártók számára, hogy a várakozások szerint érdemben bővülhet az Egyesült Királyság autópiaca idén, amelyet olyan modellek uraltak, mint a Ford Fiesta, a Vauxhall Corsa, vagy éppen a Volkswagen Golf.
A koronavírus-járvány második hullámának megfékezése érdekében hozott szigorú intézkedések miatt ismét hatalmasat zuhantak az autóeladások az Egyesült Királyságban. Becslések szerint a hetekig tartó lezárások durván 1,3 milliárd fontos bevételkiesést eredményeztek a szektornak.
A koronavírus-járvány megjelenése és globális terjedése tovább mélyítette a brit autógyártás évek óta tartó válságát. A legfrissebb autógyártási statisztikák pedig ismét megerősítették, borzasztóan nehezen megy az újraindulás, a termelés felfuttatása a szigetországban, amelyet a járvány megfékezése érdekében hozott újabb szigorú intézkedések, a hazai autóértékesítések visszaesés és a globális kereslet csökkenése is nehezít.
A legfrissebb értékesítési statisztikák alapján elmondható, hogy októberben sem volt képes talpra állni a brit autópiac. Ebben az is szerepet játszott, hogy bár a magánszemélyek részére történő eladások szerény mértékben nőni tudtak, a céges értékesítések tovább estek múlt hónapban a Brexit okozta bizonytalanság és a koronavírus-járvány kedvezőtlen hatásai miatt. További rossz hír, hogy a járvány második hullámának megfékezése érdekében hozott szigorú intézkedések miatt, négy hétre bezárnak a brit autószalonok is, így már most borítékolható az eladások drámai visszaesése novemberben.
Az autóipar meghatározó szereplői és érdekképviseletei sorra figyelmeztették az Egyesült Királyság és az Európai Unió döntéshozóit arra az elmúlt hónapokban, hogy a megállapodás nélküli Brexit valóságos katasztrófához vezethet a szektorban. A Jaguar Land Rover legfrissebb jelzése szerint viszont még abban az esetben is káosz alakulhat ki a határokon, hogyha a tárgyaló feleknek sikerül tető alá hozniuk az egyezséget.
Különösen nagy értékű vesztegetés elfogadásával vádolják.
Informatikai berendezéseket, telefonokat foglaltak le.
Hamarosan szavaz a Szenátus a segélycsomagról.
Óriási lehet az adatközpontok energiaigénye.
Kell-e aggódnunk az amerikai árindex növekedése miatt?
A megújulós erőművi projektek másodlagos piacát pörgetheti fel az energiahivatal transzparenciája.
Az OXO-vezér a Checklist hétvégi különkiadásának vendége volt.