
Miért tartják fontosnak, hogy a Mastercard idén is megrendezze a GoGreener kampányt banki és médiapartnereik bevonásával?
A GoGreener számunkra nem csupán egy kampány, hanem hosszú távú szemléletformáló program. Tavaly tíz partnerrel közösen több mint 242 ezer zöld kilométert gyűjtöttünk, ami 36,4 tonna CO₂-megtakarítást jelentett – ez nagyjából 2700 fa egyéves szén-dioxid elnyelésének felel meg. Ennél is fontosabb, hogy a kihívás sokaknál tartós változást indított el: többen azóta is rendszeresen kerékpárral járnak, vagy legalább heti néhány napra leteszik az autót.
Számomra személyesen is fontos, hogy a kampány példát mutasson: vezetőként és magánemberként is úgy gondolom, hogy a fenntartható közlekedés tudatos döntéseken múlik. Ha megmutatjuk, hogy kis lépésekből is lehet nagy eredményt elérni, az másokat is ösztönözni fog.
Mekkora elérést várnak az idei kampánytól? Van kitűzött cél a zöld kilométerek vagy résztvevők számát illetően?
Szeretnénk, ha idén még több résztvevő és zöld kilométer gyűlne össze, de legalább ilyen fontos, hogy beszédtéma legyen a fenntartható közlekedés a munkahelyeken. Már az is számít, ha valaki heti egy-két napra autó helyett zöldebb megoldást választ.
A friss kutatásaink szerint a mikromobilitást – például kerékpárt, rollert vagy gyaloglást – választók többsége a napi testmozgást, az alacsonyabb költségeket és a rugalmasságot tartja a legnagyobb előnynek.
Én is gyakran közösségi közlekedéssel vagy biciklivel járok, és a kihívás idején különösen figyelek arra, hogy tudatosan tervezzem meg az utazásaimat. Ezért is hiszem, hogy ez a program nemcsak a környezetvédelemről, hanem a jobb közérzetről és az egészségesebb életmódról is szól.
Tapasztalataik szerint mely közlekedési alternatívák a legnépszerűbbek a dolgozók körében – és melyek azok, amelyek ösztönzésre szorulnak?
A tavalyi tapasztalataink és a kutatásaink alapján a kerékpározás a legnépszerűbb alternatíva. Vidéki nagyvárosokban a dolgozók 40%-a használ biciklit, míg Budapesten csupán 17% – jól látszik, hogy van még tér a fejlődésre. A közösségi közlekedés és a roller is sokaknál bevett megoldás, ugyanakkor a gyaloglás meglepően kevés figyelmet kap, pedig rövid távokon ez a legegyszerűbb és legköltséghatékonyabb lehetőség.
Örömteli látni, hogy ma már egyre több felsővezető is autó helyett a biciklit vagy a közösségi közlekedést választja. Ez nemcsak példamutató, hanem jelzi is, hogy a fenntarthatóság kezd beépülni a mindennapi döntésekbe – személyes és szervezeti szinten egyaránt.
A Mastercard ESG-stratégiájában milyen szerepet játszik a munkavállalói szemléletformálás, és hogyan illeszkedik ebbe a GoGreener program?
A fenntarthatóság nálunk a mindennapok része. Belső programokat, kihívásokat is szervezünk – az energiatakarékosságtól a szelektív hulladékgyűjtésig –, és ezekből merítünk tapasztalatot a nyilvánosságnak szóló kampányainkhoz is. A GoGreener pont ezt az elvet képviseli: a fenntarthatóság nem nagy szavakban, hanem a napi szintű döntéseinkben valósul meg.
A kutatásaink szerint tízből kilenc munkahelyen jelenleg nincs fenntartható közlekedést ösztönző program, miközben a dolgozók közel fele nyitott lenne a változtatásra, ha lennének kerékpártárolók, zuhanyzók vagy akár kisebb ösztönzők.
Vezetőként hiszek abban, hogy a változás felülről indul: ha támogatjuk és ösztönözzük a zöldebb közlekedést, azzal nemcsak a környezetért, hanem a kollégák jóllétéért is sokat teszünk.
A vállalat üzleti partnerei hogyan fogadták a felhívást? Érezhető-e körükben is egyre nagyobb nyitottság a fenntarthatósági kezdeményezések iránt?
Nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk: több partnerünknél belső versenyek indultak, máshol zöld reggelikkel vagy vezetői példamutatással ösztönözték a dolgozókat. Sokan mondták, hogy már az is szemléletformáló volt, hogy elkezdték figyelni a napi közlekedési döntéseik hatását.
A GoGreener jó apropó arra, hogy a vállalatok ne csak kommunikációban, hanem a mindennapi működésükben is megmutassák: a fenntarthatóság a közösségeket is erősíti, nem csupán a környezetet óvja.
A cikk megjelenését a Mastercard támogatta.
Címlapkép forrása: Mastercard
Egy Holdon megtalálható anyag oldhatja meg az emberiség egyik nagy kihívását
A jövő technológiája függhet tőle.
Itt a vége: elhagyta Putyint az egyik legrégebbi bizalmasa – Ez állhat a háttérben
Azért kellett mennie, mert ellenezte a háborút?
Hiába a nyugdíjkorrekció, elszegényedéstől tartanak a nyugdíjasok
Egyre többen kerülnek nehéz anyagi helyzetbe.
Kiderült, ki veszi át a meggyilkolt Charlie Kirk szervezetének irányítását
Folytatja a munkát a Turning Point USA.
Most először szólalt meg Európa első AI-vezérelt virtuális minisztere
Ezt üzente a mesterséges intelligencia.
Mérföldkőhöz érkezett a világ leghosszabb vasúti alagútjának építése, több mint egy kilométerrel az Alpok alatt
Az utolsó réteget is átfúrták.
Superwood: a fa, amely az acéllal is felveszi a versenyt
Genetikailag módosított fa, amely új dimenziót nyithat az építőanyagok világában.
Két hét alatt megdöntötte az Otthon Start az eddigi havi lakáshitel rekordot
A kormány bejelentése alapján két hét alatt 10 ezer Otthon Start igénylést nyújtottak be a bankokhoz. Az MNB adatai alapján júliusban összesen 7324 lakáshitel-szerződést kötöttek a pénzint
Nem Magyar Péterre erősödik a forint!
Csak egy kicsit.* Idén (kis túlzással) a világ összes fejlődő piaci devizája erősödött, mert a dollár gyengülésnek ilyesmi hatása szokott lenni. Áramlik ki a pénz... The post Nem Magyar P

Árfolyamcsapda a pályázatokban - mi történik a devizás számlákkal?
A pályázatok világában nem ritka, hogy a forint mellett euróban vagy dollárban kiállított számlákkal találkozunk. Elsőre talán csak egy adminisztratív részletnek tűnik, de valójában sorsf

Javításhoz való jog a tervezett elavulás ellen
Hogy lehet az, hogy míg dédanyáink ifjúkorában egy nejlonharisnya élethosszig kitartott, ma már néhány használat után elszakad? A válasz nem hibás mérnöki vagy üzleti döntésekben... The p

Why prices hike, but inflation stays the same
Popular opinion says that inflation is much higher than official figures. Some say the numbers are fixed, but there could be other explanations. The post Why prices hike, but inflation stays the same appea
Jóváhagyta az Európai Parlament a karbonvám (CBAM) módosításokat
A CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism, karbonvám) kötelezettségek teljesítésének átmeneti időszaka 2025 végén lezárul. Az Európai Bizottság az eddigi tapasztalatok alapján szükségesnek

Követett részvények - 2025. szeptember
Havonta ránézek egyszer azokra a papírokra, amikből előbb vagy utóbb venni szeretnék. Általában a hetes chartokat nézem, 4-5 gyertya születik egy hónap alatt, ennyit már érdemes újra kiért


Megjött az év egyik legjobban várt döntése – Mit várhatnak ettől a befektetők?
Jöhet a kamatcsökkentési ciklus?
Heves indulatokat okoz a medvék felbukkanása itthon: mi lesz ennek a vége?
Egyre több a medve Magyarországon.
Mégis mi történik most a magyar tejiparban?
Milyen problémákkal néz szembe az ágazat?
Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod