
Miért tartják fontosnak, hogy a Mastercard idén is megrendezze a GoGreener kampányt banki és médiapartnereik bevonásával?
A GoGreener számunkra nem csupán egy kampány, hanem hosszú távú szemléletformáló program. Tavaly tíz partnerrel közösen több mint 242 ezer zöld kilométert gyűjtöttünk, ami 36,4 tonna CO₂-megtakarítást jelentett – ez nagyjából 2700 fa egyéves szén-dioxid elnyelésének felel meg. Ennél is fontosabb, hogy a kihívás sokaknál tartós változást indított el: többen azóta is rendszeresen kerékpárral járnak, vagy legalább heti néhány napra leteszik az autót.
Számomra személyesen is fontos, hogy a kampány példát mutasson: vezetőként és magánemberként is úgy gondolom, hogy a fenntartható közlekedés tudatos döntéseken múlik. Ha megmutatjuk, hogy kis lépésekből is lehet nagy eredményt elérni, az másokat is ösztönözni fog.
Mekkora elérést várnak az idei kampánytól? Van kitűzött cél a zöld kilométerek vagy résztvevők számát illetően?
Szeretnénk, ha idén még több résztvevő és zöld kilométer gyűlne össze, de legalább ilyen fontos, hogy beszédtéma legyen a fenntartható közlekedés a munkahelyeken. Már az is számít, ha valaki heti egy-két napra autó helyett zöldebb megoldást választ.
A friss kutatásaink szerint a mikromobilitást – például kerékpárt, rollert vagy gyaloglást – választók többsége a napi testmozgást, az alacsonyabb költségeket és a rugalmasságot tartja a legnagyobb előnynek.
Én is gyakran közösségi közlekedéssel vagy biciklivel járok, és a kihívás idején különösen figyelek arra, hogy tudatosan tervezzem meg az utazásaimat. Ezért is hiszem, hogy ez a program nemcsak a környezetvédelemről, hanem a jobb közérzetről és az egészségesebb életmódról is szól.
Tapasztalataik szerint mely közlekedési alternatívák a legnépszerűbbek a dolgozók körében – és melyek azok, amelyek ösztönzésre szorulnak?
A tavalyi tapasztalataink és a kutatásaink alapján a kerékpározás a legnépszerűbb alternatíva. Vidéki nagyvárosokban a dolgozók 40%-a használ biciklit, míg Budapesten csupán 17% – jól látszik, hogy van még tér a fejlődésre. A közösségi közlekedés és a roller is sokaknál bevett megoldás, ugyanakkor a gyaloglás meglepően kevés figyelmet kap, pedig rövid távokon ez a legegyszerűbb és legköltséghatékonyabb lehetőség.
Örömteli látni, hogy ma már egyre több felsővezető is autó helyett a biciklit vagy a közösségi közlekedést választja. Ez nemcsak példamutató, hanem jelzi is, hogy a fenntarthatóság kezd beépülni a mindennapi döntésekbe – személyes és szervezeti szinten egyaránt.
A Mastercard ESG-stratégiájában milyen szerepet játszik a munkavállalói szemléletformálás, és hogyan illeszkedik ebbe a GoGreener program?
A fenntarthatóság nálunk a mindennapok része. Belső programokat, kihívásokat is szervezünk – az energiatakarékosságtól a szelektív hulladékgyűjtésig –, és ezekből merítünk tapasztalatot a nyilvánosságnak szóló kampányainkhoz is. A GoGreener pont ezt az elvet képviseli: a fenntarthatóság nem nagy szavakban, hanem a napi szintű döntéseinkben valósul meg.
A kutatásaink szerint tízből kilenc munkahelyen jelenleg nincs fenntartható közlekedést ösztönző program, miközben a dolgozók közel fele nyitott lenne a változtatásra, ha lennének kerékpártárolók, zuhanyzók vagy akár kisebb ösztönzők.
Vezetőként hiszek abban, hogy a változás felülről indul: ha támogatjuk és ösztönözzük a zöldebb közlekedést, azzal nemcsak a környezetért, hanem a kollégák jóllétéért is sokat teszünk.
A vállalat üzleti partnerei hogyan fogadták a felhívást? Érezhető-e körükben is egyre nagyobb nyitottság a fenntarthatósági kezdeményezések iránt?
Nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk: több partnerünknél belső versenyek indultak, máshol zöld reggelikkel vagy vezetői példamutatással ösztönözték a dolgozókat. Sokan mondták, hogy már az is szemléletformáló volt, hogy elkezdték figyelni a napi közlekedési döntéseik hatását.
A GoGreener jó apropó arra, hogy a vállalatok ne csak kommunikációban, hanem a mindennapi működésükben is megmutassák: a fenntarthatóság a közösségeket is erősíti, nem csupán a környezetet óvja.
A cikk megjelenését a Mastercard támogatta.
Címlapkép forrása: Mastercard
Itt van Trump következő ellenlábasa, aki rácsok mögött végezheti – Fordult a kocka, több mint 30 évet is kaphat
Szerinte csak a munkáját végezte.
A Fed egyik döntéshozója szerint nem kell elsietni a kamatcsökkentést
A vámok tartós inflációt okozhatnak.
Felforgathatja Németországot a rejtélyes drónok megjelenése: Hitler óta érinthetetlen törvényt módosítanának
Lépni kell a gyanús drónröptetések miatt.
Komoly veszély leselkedik az USA-ra és Trump tehetetlen
A Fed volt klímakockázati vezetője szerint.
A műanyag nem vész el, csak átalakul, és ez óriási veszélyt jelent környezetünkre
Mikroműanyagokat találtak már magzatok placentájában, a Mariana-árok mélyén, az Everest csúcsán, sőt még az antarktiszi pingvinek szerveiben is. A műanyag ugyanis nem b
Fókuszban a KKV-k
A mikro-, kis- és középvállalkozások (KKV-k) gazdasági szerepe kiemelten fontos, ezért nem véletlen, hogy a társasági adó rendszerében is számos adóalap- és adókedvezmény érhető el kimon

A bújtatott szerencsejáték, mint üzleti modell
A "blind box", a "loot box" és a hasonló modellek ugyanarra az ösztönre építenek, mint a rulett vagy a sorsjegy: a bizonytalanság izgalmára. Az iparág... The post A bújtatott szerencsejáték

Egy tanuló akár saját jövedelem nélkül is felveheti az Otthon Start hitelt
Természetesen szülői segítség kell ebben az extrém helyzetben, hiszen valakinek el kell bírnia a kölcsön törlesztőrészletét. De a szokásos eljárással ellentétben az Otthon Start hitelnél
Még mindig hasítanak a 3 betűs "tanácsadók"
A napokban megtalálta a szüleimet az egyik hárombetűs pénzügyi közvetítő alvállalkozója. (Ugye a "pénzügyi tanácsadók" legfőképpen ebben a formában működnek, hiszen így nem kell mini
Az európai óceánügyi paktum
Az EU új óceánügyi paktuma a tengerek védelmét és a fenntartható kékgazdaságot erősíti, miközben globális együttműködést is előmozdít.
Zsiday Viktor a Tisza Párt vagyonadóról szóló terveiről
A Tisza Párt behozta a közbeszédbe a vagyonadót, ezért érdemes lehet végiggondolni, hogy kell-e ilyen típusú adó nekünk? A többihez hasonlóan ez az adó is... The post Zsiday Viktor a Tisza P

Babra megy a játék - nagyhatalmi játszmák az árupiacon
Sok áldozata van az Amerika és Kína közti kereskedelmi háborúnak, az egyik legnagyobb a szójapiac. A geopolitikai játszmák nemcsak a megszokott kereskedelmi vonalakat rúgták fel,... The post Bab


Divat vagy okosság? ETF-ek és a passzív befektetések világa
Fedezd fel az ETF-ek izgalmas világát, és tudd meg, miért válhatnak a befektetők kedvenceivé!
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!
Megszólalt az Erste-vezér: kiderült, mekkora növekedést hoz az Otthon Start
Megjelent a Portfolio Checklist csütörtöki adása.
Az Otthon Start sem állítja meg a magyar falvak kiürülését
Sokak számára vonzó az olcsó vidéki ingatlan, de lehetnek váratlan buktatói az ottani életnek.
Fontos adat érkezett: ezért veszélyes Magyarországon kamatot csökkenteni
Ismét felélénkült a kamatvita.
