Miért tartják fontosnak, hogy a Mastercard idén is megrendezze a GoGreener kampányt banki és médiapartnereik bevonásával?
A GoGreener számunkra nem csupán egy kampány, hanem hosszú távú szemléletformáló program. Tavaly tíz partnerrel közösen több mint 242 ezer zöld kilométert gyűjtöttünk, ami 36,4 tonna CO₂-megtakarítást jelentett – ez nagyjából 2700 fa egyéves szén-dioxid elnyelésének felel meg. Ennél is fontosabb, hogy a kihívás sokaknál tartós változást indított el: többen azóta is rendszeresen kerékpárral járnak, vagy legalább heti néhány napra leteszik az autót.
Számomra személyesen is fontos, hogy a kampány példát mutasson: vezetőként és magánemberként is úgy gondolom, hogy a fenntartható közlekedés tudatos döntéseken múlik. Ha megmutatjuk, hogy kis lépésekből is lehet nagy eredményt elérni, az másokat is ösztönözni fog.
Mekkora elérést várnak az idei kampánytól? Van kitűzött cél a zöld kilométerek vagy résztvevők számát illetően?
Szeretnénk, ha idén még több résztvevő és zöld kilométer gyűlne össze, de legalább ilyen fontos, hogy beszédtéma legyen a fenntartható közlekedés a munkahelyeken. Már az is számít, ha valaki heti egy-két napra autó helyett zöldebb megoldást választ.
A friss kutatásaink szerint a mikromobilitást – például kerékpárt, rollert vagy gyaloglást – választók többsége a napi testmozgást, az alacsonyabb költségeket és a rugalmasságot tartja a legnagyobb előnynek.
Én is gyakran közösségi közlekedéssel vagy biciklivel járok, és a kihívás idején különösen figyelek arra, hogy tudatosan tervezzem meg az utazásaimat. Ezért is hiszem, hogy ez a program nemcsak a környezetvédelemről, hanem a jobb közérzetről és az egészségesebb életmódról is szól.
Tapasztalataik szerint mely közlekedési alternatívák a legnépszerűbbek a dolgozók körében – és melyek azok, amelyek ösztönzésre szorulnak?
A tavalyi tapasztalataink és a kutatásaink alapján a kerékpározás a legnépszerűbb alternatíva. Vidéki nagyvárosokban a dolgozók 40%-a használ biciklit, míg Budapesten csupán 17% – jól látszik, hogy van még tér a fejlődésre. A közösségi közlekedés és a roller is sokaknál bevett megoldás, ugyanakkor a gyaloglás meglepően kevés figyelmet kap, pedig rövid távokon ez a legegyszerűbb és legköltséghatékonyabb lehetőség.
Örömteli látni, hogy ma már egyre több felsővezető is autó helyett a biciklit vagy a közösségi közlekedést választja. Ez nemcsak példamutató, hanem jelzi is, hogy a fenntarthatóság kezd beépülni a mindennapi döntésekbe – személyes és szervezeti szinten egyaránt.
A Mastercard ESG-stratégiájában milyen szerepet játszik a munkavállalói szemléletformálás, és hogyan illeszkedik ebbe a GoGreener program?
A fenntarthatóság nálunk a mindennapok része. Belső programokat, kihívásokat is szervezünk – az energiatakarékosságtól a szelektív hulladékgyűjtésig –, és ezekből merítünk tapasztalatot a nyilvánosságnak szóló kampányainkhoz is. A GoGreener pont ezt az elvet képviseli: a fenntarthatóság nem nagy szavakban, hanem a napi szintű döntéseinkben valósul meg.
A kutatásaink szerint tízből kilenc munkahelyen jelenleg nincs fenntartható közlekedést ösztönző program, miközben a dolgozók közel fele nyitott lenne a változtatásra, ha lennének kerékpártárolók, zuhanyzók vagy akár kisebb ösztönzők.
Vezetőként hiszek abban, hogy a változás felülről indul: ha támogatjuk és ösztönözzük a zöldebb közlekedést, azzal nemcsak a környezetért, hanem a kollégák jóllétéért is sokat teszünk.
A vállalat üzleti partnerei hogyan fogadták a felhívást? Érezhető-e körükben is egyre nagyobb nyitottság a fenntarthatósági kezdeményezések iránt?
Nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk: több partnerünknél belső versenyek indultak, máshol zöld reggelikkel vagy vezetői példamutatással ösztönözték a dolgozókat. Sokan mondták, hogy már az is szemléletformáló volt, hogy elkezdték figyelni a napi közlekedési döntéseik hatását.
A GoGreener jó apropó arra, hogy a vállalatok ne csak kommunikációban, hanem a mindennapi működésükben is megmutassák: a fenntarthatóság a közösségeket is erősíti, nem csupán a környezetet óvja.
A cikk megjelenését a Mastercard támogatta.
Címlapkép forrása: Mastercard
Lőniük kellett a katonáknak az európai nukleáris bázison - Megint Oroszország trükközik?
Gyanúsan gyakoriak a berepülések, de lelőni ritkán kell valamit.
Történelmi felvásárlás jöhet a filmiparban - Egy kézbe kerülhet Netflix és az HBO
Azért a politika és a versenyhatóságok még közbeszólhatnak.
Itt a törvényjavaslat, így segítené meg a kormány a fővárost, máris megszólalt Karácsony Gergely
Segélyhitelt igényelhet Budapest, az MFB-től.
Az EU továbbra sem hagyta jóvá a CATL állami támogatását, módosulhatnak a debreceni akkumulátorgyár tervei
800 millió euróval számoltak eredetileg.
Ez lehet a magyar gazdaság új kitöréspontja
Bódis László, innovációért felelős helyettes államtitkárral beszélgettünk.
Befektetési sztorivá vált az MBH Bank, szintet lép az otthonteremtési ökoszisztéma
Az Otthon Start állásáról is kérdeztük Ginzer Ildikó vezérigazgató-helyettest.
Több mint egymilliárd eurós hitelszerződést kötött az MVM egy új erőmű építéséhez
Ez a cég történetének legnagyobb hitelkerete.
"Kell egy pofon Európának, hogy észhez térjen"
"Az állam és a privát szféra összefonódása akkora versenyhátrány Magyarországnak, ami sehol máshol nincs, ez szuper extrém az Európai Unió más országaihoz hasonlítva." Szabó Balázs,...
Nincs is magyar piac, szóval bizalmi válság sem lehet
Répatermesztőknél talán értelmezhető, hogy magyar piac, de startupok esetében nincs semmi hasonló. Sőt, őszintén: Magyarország elég szar hely, ha startupot akarsz alapítani. Még csak ma
Célkeresztben a külföldi tőkejövedelem: szigorít a NAV!
Látványosan szigorít a NAV a külföldi tőkejövedelmek ellenőrzésén: úgy tűnik, a korábban jellemzően szankciómentes támogató eljárások helyét átveszi a jogkövetési vizsgálat, amely m
Zsiday Viktor: Nem kizárt a komolyabb kamatcsökkentés
Az elmúlt évben nagyon sok jegybank csökkentette az irányadó kamatszinteket, köztük az amerikai is, ám valójában a monetáris kondíciók nem feltétlenül javultak, sőt valószínűleg sok... T
40 milliárdos biogáz-kassza: vége az első körnek, itt a második
2025. november 27-én lezárult a "Biogáz és biometán termeléshez kapcsolódó beruházások támogatása" című pályázat első szakasza.
Hol nem érdemlik meg az emberek a pozíciójukat?
A nagy termelékenységi különbségek egyebek mellett a munkaerőpiac meritokráciájából és a menedzsment minőségéből fakadnak - mindkettőben markáns országok közötti eltérésekkel. The pos
Munkáshitel - a fiatalok köszönik, nem kérnek belőle!
A 2025 januári indulásakor nagy várakozás övezte a kamatmentes Munkáshitelt, ám hamar kiderült: a kezdeti lelkesedés után a kereslet meredeken zuhant, a bankok pedig mostanra kiszálltak a fiatal
Műanyagszennyezés: a modern kor láthatatlan járványa
A Föld szinte minden szegletét beborítja a műanyag, a tengerpartoktól a hegycsúcsokig. Az egyszer használatos termékek ugyan megkönnyítik a mindennapokat, de közben hozzáj
Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!
Növekedési válság van, mégis 11 százalékkal nő a minimálbér - Mi lesz ebből?
Hogy fogják kigazdálkodni a cégek?
Ez most a gazdagok kedvenc csokija, horror árat fizetnek érte
Csokikülönlegességek hódítanak a tehetőseknél.
Ezért nem tudnak labdába rúgni a magyar élelmiszeripari cégek a nemzetközi piacokon
Az Agrárszektor 2025 konferenciáról jelentkezik a Checklist .


