Március elsején új tarifarendszer lép hatályba a helyközi közlekedésben. Az eddigi ország- és vármegyebérletek területi logikáját kiterjesztő rendszerben megszűnnek a távolságalapú bérletek, több más díjtermék árazása pedig jelentősen átalakul - hívta fel a figyelmet a Közlekedő Tömeg.
Népszavazást tartanak ma Párizsban a parkolódíjak drasztikus megemeléséről - számolt be a Reuters.
A munkába való kerékpározás kevesebb mentális egészséggel kapcsolatos betegséghez köthető - ez derült ki egy edinburgh-i tanulmányból a Reuters beszámolója szerint.
Amszterdam az utak 80 százalékán 30 km/h-ra csökkentette a sebességkorlátozást, hogy kevesebb baleset történjen és mérséklődjön a zaj - írta meg a NL imes.
Lázár János támogatná a dugódíjat – árulta el a miniszter a Blikknek adott interjúban. Szerinte a biciklis közlekedést támogatni kell, de csak úgy, hogy a biciklisek ne legyenek veszélyben. Ugyanakkor Budapestre sokan járnak be autóval, tőlük nem elvárható, hogy biciklivel jöjjenek.
A hatodik kerületi Révay közt alakította át sétálóutcává Terézváros önkormányzata, hamarosan ünnepélyes átadó keretein belül megnyitják az útszakaszt a gyalogosok előtt.
Egy leomlott hídról lehajtva vízbe fulladt amerikai férfi családja azt állítja, hogy családtagjuk azért halt meg, mert a Google nem frissítette a térképeit - írja a BBC.
A kerékpáros közlekedés feltételeit javító fejlesztések valósulnak meg még idén a XI. kerületben - írja a BKK. A projekt a a főváros közlekedési fejlesztéseit összefoglaló Budapesti Mobilitási Terv 2030 része, ami a közösségi, kerékpáros- és gyalogosközlekedés előtérbe helyezését tűzte ki célul.
A villanyrollerek száma sokszorosára nőtt Magyarországon, így a KRESZ-módosítása várhatóan ezeket a közlekedési eszközöket is érinti majd. Elképzelhető, hogy a 25 km/óránál nagyobb sebességre képes rollerek segédmotor-kerékpárnak minősülnek majd, utóbbiakra pedig jelenleg is kell kötelező biztosítást kötni - derül ki a Netrisk összeállításából.
Folytatódik a népszerű hagyomány: a szeptember 2–3-i hétvégétől újra rendszeresen szabad lesz a Pesti alsó rakpart a mozogni és kikapcsolódni vágyók előtt. A Margit híd és az Erzsébet híd közelében lévő Irányi utcai lehajtó közötti rakpartszakaszt minden hétvégén autómentes környezetben lehet használni - írja a BKK közleményében.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által kialakított új budapesti kerékpársávokkal kapcsolatban jelentős viták és kritikák merültek fel, különösen a taxisok és a mentősök részéről. A változtatás a metrópótló buszsávok helyére került, két forgalmas főútvonalon, a Váci úton és az Üllői úton. Sokan az új biciklisávoknak tulajdonítják a pesti dugókat, emiatt a BKK is értékelést adott a helyzetről.
A kormány új rendelete szerint három beruházás lekerül a kiemelt jelentőségű projektek listájáról.
Miközben az autóhasználat messze a legkényelmesebb módja a közlekedésnek, a fenntartási költségeken keresztül, a fenntarthatósági szempontokon át, az egyre jobb ajánlatot nyújtó alternatívákig számos ponton egyre inkább megkérdőjeleződik a pozíciója. Mióta például adómentes juttatásként lehet kerékpárhasználatot biztosítani a dolgozóknak, megjelentek az olyan elektromos kerékpárflotta szolgáltatást nyújtó cégek, mint a Hellovelo, a felhasználási lehetőségek pedig sokoldalúak, amit jól mutat, hogy a cégek egyre inkább kezdik felfedezni, hol tudják beilleszteni a biciklihasználatot mindennapi működésükbe.
Noha a hazai lakosság 40 százaléka használ legalább heti gyakorisággal kerékpárt, e járművekre továbbra sem egyszerű az igényeknek megfelelő biztosítást találni a hazai kínálatban. Az érintett biztosítók többsége csupán más vagyonbiztosításokhoz (főként lakásbiztosításhoz) kapcsolt kiegészítő biztosításként nyújt védelmet a biciklikre, az egyes termékek kizáró feltételei pedig jelentősen eltérnek. A kategória legértékesebb eszközeire, az elektromos kerékpárokra és rollerekre ugyanakkor mindössze három éve köthető egyáltalán biztosítás – derül ki a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) elemzéséből.
Elkészült a Nemzeti Kerékpáros Stratégia, amely 2030-ig jelöli ki a kerékpáros közlekedés legfontosabb fejlesztési céljait. A stratégiában mintegy 30 intézkedést fogalmaztak meg, a legfontosabb fejlesztendő területként pedig a mindennapi kerékpározást fogalmazták meg - írja az infostart.
Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) felszólította az Európai Uniót és a kormányokat, hogy tegyék kötelezővé a blokkolásgátló fékrendszereket (ABS) minden új motorkerékpáron. Azt is javasolják, hogy a segédmotoros kerékpár vezetéséhez ajánlott alsó korhatár 16 év legyen. (Magyarországon ez jelenleg 14 év)
Már szinte biztos, hogy retorziókat tesz Brüsszel.
Sokak szerint kimerült a téma.
Elárult néhány részletet az Energiaügyi Minisztérium.
Hatalmas veszteségeket halmoz fel a Reality Labs.
Kiderült, ki és mennyiből valósíthatja meg a beruházást.
A Citadealla Alap portfóliómenedzsere a Checklsit vendége volt.
Kell-e aggódnunk az amerikai árindex növekedése miatt?
A megújulós erőművi projektek másodlagos piacát pörgetheti fel az energiahivatal transzparenciája.