
Elsőszámú céljuk, hogy pánikot keltsenek az utasok körében, a második pedig, hogy az egész gazdaságot megbénítsák
- mondta Olekszandr Percovszkij a Reuters-nek adott interjújában Kijev központi pályaudvarán. Állítása szerint a támadások elsősorban a polgári infrastruktúrát érintik, az oroszok nem kifejezetten a katonai szállítmányokat célozzák. Elmondása szerint nyár óta összesen öt vagy hat kulcsfontosságú vasúti csomópontot bombáztak le.
Az Ukraliznicja, a 170 ezer alkalmazottat foglalkoztató ukrán állami vasúttársaság a háború kezdetétől fogva az orosz támadások célkeresztjében találta magát, de a nyár folyamán egyre sűrűbbé váltak a csapások. A vállalat szerint
Oroszország éjszakánként átlagosan hat-hét nagy hatótávolságú Sahed drónnal támadja a vasút elektromos alállomásait és más infrastrukturális csomópontokat.
A támadások összefüggésbe hozhatók az orosz hadiipar által kibocsátott nagy hatótávolságú drónok drámai gyarapodásával.
Korábban egyszerűen nem volt elegendő erőforrásuk arra, hogy egy harci drón, például egy Sahed, levadásszon egy mozdonyt. Most már megengedhetik maguknak, hogy Sahedeket használjanak egyes mozdonyok, nem csak stratégiai célpontok ellen
- magyarázta Percovszkij.
A vasúttársaság egyelőre képes helyreállítani a szolgáltatást valamennyi csapás után. A forgalmi zavar rendszerint 6-12 óráig tart, és amíg az áramellátás helyreáll, az elektromos mozdonyokat dízelmozdonyokra cserélik. A vezérigazgató szerint a katonai szállítmányok továbbítását nem érintették a támadások.
A dízelmozdonyok kilométerenkénti üzemeltetése azonban ötször drágább, mint elektromos társaiké, ami további terhet jelent a pénzügyi nehézségekkel küzdő vállalat számára. A Világbank becslése szerint Ukrajna vasúthálózatának mintegy 30%-a ragadt bele a "káresemény-javítás" ördögi körébe, amit Percovszkij egy maratonhoz hasonlított.
Az orosz légicsapások mellett a vasút szabotázsakcióktól is szenved, amelyeket Oroszország által Ukrajnában toborzott ügynökök hajtanak végre. Bár ez kisebb fenyegetést jelent, mint a légitámadások, az általában robbantásos szabotázsesetek száma növekszik, idén már több tucatot regisztráltak.
Percovszkij szerint ugyanakkor a vállalat folytatja a munkát és a helyreállítást.
Ha egy kicsit lelassítunk és hagyjuk, hogy az ellenség csapást mérjen és pusztítson, akkor még inkább vonzani fogja őket a vér szaga
- fogalmazott az ukrán állami vasúttársaság vezérigazgatója.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images
Új jegybanki prognózis érkezett: még kisebb lehet az idei GDP-növekedés
Megjöttek az MNB legfrissebb előrejelzései.
Új jövőt áraz a kötvénypiac - Mutatjuk, hogyan kereshetsz rajta pénzt
A dollár is furcsa jeleket küld, de ennek örülünk.
Dőlt a füst az utastérbe a HÉV-en, leszállították az utasokat
A MÁV szerint nincs fennakadás a vonalon.
Megtámadták Moszkvát - Az oroszok szerint nagyon furcsa dolog történt
Furcsa helyről került tűz alá került az orosz főváros.
Megsarcolja az OTP a Revolut bankkártyákat?
Szeptember 19-től az OTP Bank új díjat vezetett be, ami a külföldi bankok által kibocsátott bankkártyákat terheli abban az esetben, ha a kérdéses plasztikkal az OTP Bank bankautomatájából ves
Pusztító koktél villámaszályok és hőhullámok
A villámaszályok a klímaváltozás egyik legaggasztóbb jelenségei közé tartoznak, amelyek hatását a szélsőséges hőség drámaian felerősíti.
Az AI nyertesei és vesztesei: Magyarország hátulról az ötödik
A mesterséges intelligencia rohamos terjedése alapjaiban formálja át a gazdasági növekedésről szóló várakozásokat. Cikkünkben bemutatjuk, hogy az AI milyen csatornákon keresztül járulhat ho

Végre egy komoly grafikon
Máris hiányoznak a habkönnyű témák. Nyáron a klímagyilkos Buksiról, a pisztáciáról, a metánt pöfögő marhákról szóltak a hírleveleink - kis cuki témákról, amik nem kavarják... The po

Közép-Európát az összevisszasága teszi alkalmazkodóképessé
Közép-Európa túlélését pont az a töredezettség, autonómiavágy és sokértelműség biztosítja, amit szeretünk benne és amit sokszor fejlődése korlátának tekintünk. Közép-Európa sajá
A társasági adó egy érdekes állatfaj
Az elmúlt héten élénk párbeszéd és találgatás indult az esetleges TAO-emelésről, ezért megkérdeztük Regős Gábort, a Gránit Alapkezelő vezető közgazdászát - lentebb a válaszai. The po
Hogyan finanszírozzuk ma a vállalkozásunkat?
A jelenlegi gazdasági környezetben - emelkedő változó kamat környezetok, szűkülő hitelkeretek, lassuló növekedés és fokozódó piaci bizonytalanság mellett - a vállalatfinanszírozás strat

És a tengeralattjárókat ki fogja szabályozni?
E heti adásunkban mi úszunk, a tengeralattjárók viszont elsüllyednek. Szabó Dávid meg szakért. Valamelyest. Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók..


Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod
Semmi sem állítja meg a forint dicsőséges menetelését?
Lehet még erősebb a hazai fizetőeszköz?
Szinte naponta hagyják abba a tejtermelést a kis tehenészetek
2800-3000 gazdaság maradt a tízezres nagyságrendből.
Megjött az év egyik legjobban várt döntése – Mit várhatnak ettől a befektetők?
Jöhet a kamatcsökkentési ciklus?
