
Az összesítés emlékeztet rá, hogy a 2016 és 2024 közötti időszakban a kormány összesen mintegy 5000 milliárd forintot fordít a már befejezett, kivitelezés alatt álló vagy előkészületben lévő vasúti és közúti beruházásokra. Az ügyfélközpontú, szolgáltatói szemlélet érvényesítése mellett kiemelt elvárás, hogy a helyközi közlekedés gerincét a környezetkímélő vasút adja – teszik hozzá. Hangsúlyozzák, hogy
a kötött pályás kapcsolatokat elsősorban Budapest és a megyeszékhelyek között, illetve a főváros és a vidéki nagyvárosok vonzáskörzetében akarják javítani.
Az idén célba érő legfontosabb vasúti beruházások Budapest elővárosát érintik: elkészül a Rákos-Hatvan és Kelenföld-Százhalombatta-Pusztaszabolcs vonalszakaszok korszerűsítése is. Vidéken a Püspökladány-Debrecen és Szombathely-Kőszeg vonalak lezáruló fejlesztése emeli az utasok kiszolgálásának színvonalát. Befejeződik a gyors és kényelmes átszállási lehetőséget biztosító kaposvári intermodális csomópont kivitelezése.
Nyáron megkezdődnek a hazai vasúthálózat egyik legfontosabb eleme, a fővárosi déli összekötő vasúti híd felújításának és bővítésének a munkálatai.
Az idei legfontosabb közútfejlesztési projektekről külön összefoglalót adott ki a minap a tárca a Modern Városok Program előrehaladási összefoglalója kapcsán:
A közlemény emlékeztet rá, hogy 2020-ban állnak munkába a legforgalmasabb ceglédi és váci vonalon az első emeletes motorvonatok. A tavalyi év végén létrejött 106 milliárd forintos támogatási szerződés (amely 2021-re csaknem 56 milliárd forintot, 2022-re pedig több mint 50 milliárd forintot biztosít az újabb 21 motorvonat beszerzésére) lehetővé teszi, hogy a következő években összesen 40 darab 600 ülőhelyes elővárosi villamos motorvonatot szállítson le a gyártó a MÁV-START részére. A nagykapacitású járművek üzembe helyezésével 2022 végére Budapest elővárosában évente 60 millió embert szállítanak majd a korszerű DESIRO, FLIRT vagy KISS járművek.
Egy minapi kormányhatározat az eddigi 121 milliárd forintról 117,767 milliárd forintra csökkentette a messze legnagyobb vidéki vasútfejlesztés EU-támogatását, és közben engedélyezte a magyar költségvetésből való megemelt támogatását. Erről és a 12 legnagyobb, részben EU-pénzből megvalósuló vasúti és közúti fejlesztésről külön összefoglalónk:
Címlapkép forrása: MTI/Máthé Zoltán

Befektet az Nvidia az Intelbe: több mint 30 százalékot ugrott az árfolyam!
Megmenekül a bajba került chipgyártó.
Heves indulatokat okoz a medvék felbukkanása itthon: mi lesz ennek a vége?
Egyre több a medve Magyarországon.
Ennyi volt az orosz energia vásárlásának – már pénteken bevetné a bombát Ursula von der Leyen
Donald Trump és Brüsszel együtt sújtana le az érintett országokra.
Egy hónap, 15 állomás: országjárásra indul a Portfolio és a KAVOSZ, bemutatkozik a Demján Sándor Tőkeprogram
Mindent megtudhatsz, amit a vállalati finanszírozásról tudni akartál.
Székesfehérvár után Kecskeméten folytatódik az őszi kkv-rendezvénysorozat - Fókuszban a finanszírozás
Ne maradjon le, még lehet jelentkezni!
Fájdalmas valóság: eltűnt a profit a magyar magánegészségügyből - Mégis mi folyik itt?
Tényleg vége a bő 7 esztendőnek a magyar magánegészségügyben?
Nem Magyar Péterre erősödik a forint!
Csak egy kicsit.* Idén (kis túlzással) a világ összes fejlődő piaci devizája erősödött, mert a dollár gyengülésnek ilyesmi hatása szokott lenni. Áramlik ki a pénz... The post Nem Magyar P

Árfolyamcsapda a pályázatokban - mi történik a devizás számlákkal?
A pályázatok világában nem ritka, hogy a forint mellett euróban vagy dollárban kiállított számlákkal találkozunk. Elsőre talán csak egy adminisztratív részletnek tűnik, de valójában sorsf

Otthon Start: 10 új brutális kérdés a 3%-os csodahitelről (videó)
Első hallásra verhetetlen ajánlatnak tűnik: maximum 3%-os kamattal felvehető lakáshitel, ráadásul akár 25 évre. De vajon tényleg ilyen egyszerű? A videóban Argyelán József és Molnár Péter
Jóváhagyta az Európai Parlament a karbonvám (CBAM) módosításokat
A CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism, karbonvám) kötelezettségek teljesítésének átmeneti időszaka 2025 végén lezárul. Az Európai Bizottság az eddigi tapasztalatok alapján szükségesnek

Javításhoz való jog a tervezett elavulás ellen
Hogy lehet az, hogy míg dédanyáink ifjúkorában egy nejlonharisnya élethosszig kitartott, ma már néhány használat után elszakad? A válasz nem hibás mérnöki vagy üzleti döntésekben... The p

Why prices hike, but inflation stays the same
Popular opinion says that inflation is much higher than official figures. Some say the numbers are fixed, but there could be other explanations. The post Why prices hike, but inflation stays the same appea
Követett részvények - 2025. szeptember
Havonta ránézek egyszer azokra a papírokra, amikből előbb vagy utóbb venni szeretnék. Általában a hetes chartokat nézem, 4-5 gyertya születik egy hónap alatt, ennyit már érdemes újra kiért
A projektzárás négy arca, és miért fájhat nagyon, ha összekevered
Mikor tekinthető befejezettnek egy támogatott projekt? Amikor az utolsó gépet beüzemelték? Amikor az utolsó számlát kiegyenlítették? Vagy amikor az Irányító Hatóság végre rábólinthat a z


Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod
Heves indulatokat okoz a medvék felbukkanása itthon: mi lesz ennek a vége?
Egyre több a medve Magyarországon.
Mégis mi történik most a magyar tejiparban?
Milyen problémákkal néz szembe az ágazat?
Újabb kínai gyár jöhet Magyarországra - Szemfényvesztés vagy óriási biznisz?
Mit hoz a Wisdom Motor?
