Rolls-Royce Cullinan: Varázsszőnyeg 150 millió forintért


Az elmúlt években nagyjából 3400 és 4100 közötti darabszám volt a jellemző a Rollsnál, utóbbi adat tavaly született, ami történelmi rekord volt a márkánál, és nagyon úgy tűnik, hogy idén is eladási rekordot ér el a BMW Csoport luxusmárkája. Az idei első negyedévben a nagy sztár már egyértelműen a Cullinan volt, az eladások közel 50 százalékos növekedésében nagy szerepe volt az 545 eladott SUV-nak, Phantomból 140 (+12%), Ghostból 177 (-24%), Wraith/Dawnból 344 (-23,4%) talált gazdára.


A Rolls-Royce-nál sokat gondolkodtak azon, milyen kategóriába sorolják be (vagy hogy milyen kategórianevet találjanak ki a besorolhatatlan autónak) a Cullinan-t, mert hogy se nem Sport, se nem Utility, ezért szeretik magas építésű terepjárónak (all-terrain high-bodied) hívni, de a hívószó most az SUV, amire ráakasztják ezt a három betűt, az rögtön legalább kétszer olyan vonzó, ezért a Rolls-Royce hivatalosan is így nevezi. A cég egyik képviselője szerint természetes, hogy ők alkalmazkodnak az ügyfelekhez, ha úgy keresi meg őket a potenciális vevő, hogy hol van a Rolls új dzsipje, akkor a Cullinan egy dzsip, ha SUV-t keresnek a vevők, akkor a Cullinan egy SUV. A vevő a király. Sokszor szó szerint.











A Cullinan-en is látszik, hogy a Rolls-Royce nem akar a tech fejlesztések élharcosa lenni, csak azokat a kütyüket teszi bele az autókba, amiknek a hiánya fájna az ügyfeleknek. Vannak már digitális kijelzők a műszerfalon, panoráma nézetet nyújtó kamerarendszer, fáradtságérzékelő, éjellátó, gyalogosfelismerő, sávelhagyás jelző is bekerült a Cullinan-be, amiben wifi-hotspot is működik, a hátul ülők kényelmét pedig többek között az első ülések támlájába beépített monitorok szolgálják. Már elérhető az Apple CarPlay és az Android Auto is.









Három dolog van: 1. a Rolls-Royce-ot nemtől, életkortól függetlenül valahogy szinte mindenki felismeri, 2. egyáltalán nem része az utcaképnek, főleg a Cullinan nem, mert új, ezért meglepő, ha valahol feltűnik 3. hatalmas. Ez a három dolog egészen elképesztő módon vonzza a tekintetet az autóra, a fotózáson fürtökben lógtak körülötte az érdeklődők, a teszt alatt csípőből kitekeredett építőmunkások, autóból kihajoló fotózók szegélyezték az utunkat, és többen odajöttek gratulálni az autóhoz. A Rolls-tulajokhoz nem irigyen viszonyulnak az emberek, hogy ennek meg honnan van erre, inkább elismerően, hogy a szerencsés Rollsos megtehette, és megvette.

Magyarországon hivatalosan nem forgalmaznak Rolls-Royce-t, ezért a magyar érdeklődőket a legközelebbi RR-kereskedésbe, Prágába irányítják. Az autók árát euróban, áfa nélkül adják meg, ebből számoltunk az aktuális euróárfolyammal és a 27 százalékos áfával vételárat, ami csak egyfajta indikációként szolgál.
A Cullinan induló ára 270 ezer euró + áfa, vagyis több mint 110 millió forint, ehhez jön még hozzá az extrák ára, ezen felül a Cullinanhez is elérhető a Bespoke Program, aminek keretében maximálisan személyre szabhatók az autók, hozzáigazítva a tulajdonos ízléséhez. Ezzel a lehetőséggel egyébként élnek is az ügyfelek, a tavaly Európában eladott Rollsok több mint 90 százaléka a Bespoke Programban kiválasztott individualizációval került új gazdájához. Az általunk tesztelt autó is ilyen volt, ennek az ára 377 ezer euró + áfa, vagyis közel 156 millió forint, ebben már benne van 12 ezer euróért a Viewing Suite, vagy a hátsó ülések 16 ezer eurós konfigurációja is. És hogy sok pénz a 156 millió forint egy autóért? Nyilvánvalóan sok, de akik ilyen autót vásárolnak, azoknál ez a kérdés nem merül fel. Egyrészt nem azok választják a Cullinan-t, akiknek éppen összegyűlt a 156 millió, hanem azok, akiknek az valószínűleg a sokadik luxusautó lesz a garázsban, másrészt a Rolls-Royce klubba csak Rolls-Royce-szal lehet bekerülni, annak pedig ára van. Éppen ezért teljesen értelmetlen az a felvetés, hogy ebből a pénzből hány hétköznapi autót lehetne venni, vagy hogy inkább kellene egy Bentley/Maybach/Maserati stb. és a különbözetből inkább házat venne az ember, a klubbelépő (függetlenül attól, hogy mit gondolunk arról a klubról) drága.

Valljuk be őszintén, egy Rolls-Royce-ra igazából senkinek nincs szüksége. Mármint ahhoz nem, hogy eljusson A-ból B-be. A Rolls-tulajoknak egy tucat másik autó áll már a garázsában. A Rolls-Royce a különleges vágyak kielégítésére szolgál azoknak, akik megengedhetik maguknak.
Kattintásra képgaléria nyílik:EU-s fizetése ötszörösét veszi fel az Ursula von der Leyen puccsolását beindító román képviselő
Az európai képviselők több mint negyedének van egyéb bevallott jövedelme, egy részüknél pedig súlyos összeférhetetlenségek is feltételezhetők.
Tombolni kezdett a légúti járvány Magyarországon: már több mint 200 ezren keresték fel az orvost – És ez még csak a kezdet!
Felfutás előtt a megbetegedések száma.
Váratlant húzott Trump, és ezzel majdnem borította a gázai béketárgyalásokat
Komoly diplomáciai botrány alakult ki az amerikai elnök lépése miatt.
Figyelmeztetés érkezett: komoly esés előtt állhat az amerikai tőzsde
10 százaléknál is nagyobb lehet a veszteség.
Debrecenben épít 400 lakást a magyar ingatlanfejlesztő
Ez az első fejlesztése itthon a fővároson kívül.
Béke Gázában: Trumpnak tényleg sikerült lezárnia egy háborút?
Végre elhalkulnak a fegyverek?
Az EU-ban Kínára borították az asztalt, miközben mindenki a Trump–Hszi-csörtére figyelt
Az Európai Unióban egy sokkal durvább csapást mértek Pekingre.
Új befektetési őrület tarol a tőzsdén – Ezek a részvények szárnyalnak, mutatjuk az okokat!
Erről nem érdemes lemaradni.
Otthon Start: Van amikor 10 cm-en múlik több millió Ft
Előfordulhat, hogy a négyzetméterárra vonatkotó korlát az utolsó pillanatban a hitelfelvétel során húzza keresztül a vevő számítását. Hiába körültekintő a vevő és nézte meg a tulajdo
Fókuszban a KKV-k
A mikro-, kis- és középvállalkozások (KKV-k) gazdasági szerepe kiemelten fontos, ezért nem véletlen, hogy a társasági adó rendszerében is számos adóalap- és adókedvezmény érhető el kimon

Mi az AI-rali mérlege? Kipukkanhat a buborék?
A mesterséges intelligencia körüli tőkepiaci eufória a modern gazdasági ciklus egyik legjelentősebb strukturális kérdésévé vált. Az AI nem csupán technológiai áttörés, hanem egy új álta
Pénz bőven van, de portfólió alig: miért nem fektetnek be a nők?
A világ vagyonának egyre nagyobb része van női kézben, a nők mégis jóval ritkábban fektetnek be, mint a férfiak. Akik úgy döntenek belevágnak, hasonlóan jól... The post Pénz bőven van, de

Öveket bekapcsolni, rázós szakasz a globális pályán! - Erről írt a világ 18 vezető think tankje 2024-ben
A világ vezető agytrösztjeinek elemzéseit 2024-ben a világ darabokra szakadása és a szuverenitás témája uralja. A világban a bizalom csökken, az együttműködés helyére egyre inkább az ön
Balásy Zsolt az üdvözítő egyenlőtlenségről
Egy amerikai, nyári out-of-office email sajnálkozik, hogy most néhány órával később fog csak válaszolni, amíg visszaér a strandról. Az európai megkéri a küldőt, hogy várjon... The post Bal

Top 10 osztalék részvény - 2025. október
Október másodikán kijött Justin Law listája az osztalékfizető részvényekről, sorba is rendeztem őket gyorsan, itt az eredmény.Fontosabb infók a lista összeállításával kapcsolatbanElőző
Mi az AI-rali mérlege? Kipukkanhat a buborék?
A mesterséges intelligencia körüli tőkepiaci eufória a modern gazdasági ciklus egyik legjelentősebb strukturális kérdésévé vált. Az AI nem csupán technológiai áttörés, hanem egy új álta

Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!
Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!
Béke Gázában: Trumpnak tényleg sikerült lezárnia egy háborút?
Végre elhalkulnak a fegyverek?
Áttörés jöhet az agykutatásban – eddig ilyet csak filmekben láttunk
Rózsa Balázzsal, a BrainVisionCenter alapítójával beszélgettünk.
Megszólalt az Erste-vezér: kiderült, mekkora növekedést hoz az Otthon Start
Megjelent a Portfolio Checklist csütörtöki adása.
