Rolls-Royce Cullinan: Varázsszőnyeg 150 millió forintért


Az elmúlt években nagyjából 3400 és 4100 közötti darabszám volt a jellemző a Rollsnál, utóbbi adat tavaly született, ami történelmi rekord volt a márkánál, és nagyon úgy tűnik, hogy idén is eladási rekordot ér el a BMW Csoport luxusmárkája. Az idei első negyedévben a nagy sztár már egyértelműen a Cullinan volt, az eladások közel 50 százalékos növekedésében nagy szerepe volt az 545 eladott SUV-nak, Phantomból 140 (+12%), Ghostból 177 (-24%), Wraith/Dawnból 344 (-23,4%) talált gazdára.


A Rolls-Royce-nál sokat gondolkodtak azon, milyen kategóriába sorolják be (vagy hogy milyen kategórianevet találjanak ki a besorolhatatlan autónak) a Cullinan-t, mert hogy se nem Sport, se nem Utility, ezért szeretik magas építésű terepjárónak (all-terrain high-bodied) hívni, de a hívószó most az SUV, amire ráakasztják ezt a három betűt, az rögtön legalább kétszer olyan vonzó, ezért a Rolls-Royce hivatalosan is így nevezi. A cég egyik képviselője szerint természetes, hogy ők alkalmazkodnak az ügyfelekhez, ha úgy keresi meg őket a potenciális vevő, hogy hol van a Rolls új dzsipje, akkor a Cullinan egy dzsip, ha SUV-t keresnek a vevők, akkor a Cullinan egy SUV. A vevő a király. Sokszor szó szerint.











A Cullinan-en is látszik, hogy a Rolls-Royce nem akar a tech fejlesztések élharcosa lenni, csak azokat a kütyüket teszi bele az autókba, amiknek a hiánya fájna az ügyfeleknek. Vannak már digitális kijelzők a műszerfalon, panoráma nézetet nyújtó kamerarendszer, fáradtságérzékelő, éjellátó, gyalogosfelismerő, sávelhagyás jelző is bekerült a Cullinan-be, amiben wifi-hotspot is működik, a hátul ülők kényelmét pedig többek között az első ülések támlájába beépített monitorok szolgálják. Már elérhető az Apple CarPlay és az Android Auto is.









Három dolog van: 1. a Rolls-Royce-ot nemtől, életkortól függetlenül valahogy szinte mindenki felismeri, 2. egyáltalán nem része az utcaképnek, főleg a Cullinan nem, mert új, ezért meglepő, ha valahol feltűnik 3. hatalmas. Ez a három dolog egészen elképesztő módon vonzza a tekintetet az autóra, a fotózáson fürtökben lógtak körülötte az érdeklődők, a teszt alatt csípőből kitekeredett építőmunkások, autóból kihajoló fotózók szegélyezték az utunkat, és többen odajöttek gratulálni az autóhoz. A Rolls-tulajokhoz nem irigyen viszonyulnak az emberek, hogy ennek meg honnan van erre, inkább elismerően, hogy a szerencsés Rollsos megtehette, és megvette.

Magyarországon hivatalosan nem forgalmaznak Rolls-Royce-t, ezért a magyar érdeklődőket a legközelebbi RR-kereskedésbe, Prágába irányítják. Az autók árát euróban, áfa nélkül adják meg, ebből számoltunk az aktuális euróárfolyammal és a 27 százalékos áfával vételárat, ami csak egyfajta indikációként szolgál.
A Cullinan induló ára 270 ezer euró + áfa, vagyis több mint 110 millió forint, ehhez jön még hozzá az extrák ára, ezen felül a Cullinanhez is elérhető a Bespoke Program, aminek keretében maximálisan személyre szabhatók az autók, hozzáigazítva a tulajdonos ízléséhez. Ezzel a lehetőséggel egyébként élnek is az ügyfelek, a tavaly Európában eladott Rollsok több mint 90 százaléka a Bespoke Programban kiválasztott individualizációval került új gazdájához. Az általunk tesztelt autó is ilyen volt, ennek az ára 377 ezer euró + áfa, vagyis közel 156 millió forint, ebben már benne van 12 ezer euróért a Viewing Suite, vagy a hátsó ülések 16 ezer eurós konfigurációja is. És hogy sok pénz a 156 millió forint egy autóért? Nyilvánvalóan sok, de akik ilyen autót vásárolnak, azoknál ez a kérdés nem merül fel. Egyrészt nem azok választják a Cullinan-t, akiknek éppen összegyűlt a 156 millió, hanem azok, akiknek az valószínűleg a sokadik luxusautó lesz a garázsban, másrészt a Rolls-Royce klubba csak Rolls-Royce-szal lehet bekerülni, annak pedig ára van. Éppen ezért teljesen értelmetlen az a felvetés, hogy ebből a pénzből hány hétköznapi autót lehetne venni, vagy hogy inkább kellene egy Bentley/Maybach/Maserati stb. és a különbözetből inkább házat venne az ember, a klubbelépő (függetlenül attól, hogy mit gondolunk arról a klubról) drága.

Valljuk be őszintén, egy Rolls-Royce-ra igazából senkinek nincs szüksége. Mármint ahhoz nem, hogy eljusson A-ból B-be. A Rolls-tulajoknak egy tucat másik autó áll már a garázsában. A Rolls-Royce a különleges vágyak kielégítésére szolgál azoknak, akik megengedhetik maguknak.
Kattintásra képgaléria nyílik:Ennél Fed-kritikusabb jelöltet nem is választhatott volna Trump
Stephen Mirant, a Fehér Ház Gazdasági Tanácsadó Testületének vezetőjét.
Amerika aláírta a halálos ítéletét? Pusztító lesz a következő világjárvány
Trump oltástagadó embere bakot lő a tudósok szerint.
Mesterséges intelligencia - tovább növelheti a Nyugat dominanciáját -
Felerősítheti-e a Globális Észak kulturális dominanciáját az, ha a nagy nyelvi modellek legtöbbje angol nyelvű, a nyugati értékrendet tükröző anyagokra épül.
Fúrd meg magadnak a jövőt: milliárdokért ketyeg most a geotermikus bomba
Mit szólnál ahhoz, ha azt mondanánk: a következő sikerágazat nem a mesterséges intelligencia, nem is az űrkutatás, hanem a föld alatt lapul?

A gazdasági önkárosításról
Hiába lehetne olcsóbb az olajkitermelés Szaúd-Arábiában, mint Amerikában, mégis drágább, hiszen nemcsak a kitermelés költségét kell belőle finanszírozni, hanem az egész államot. Az analó

Energiahatékonysági szakpolitikai csomag
Az IEA friss keretrendszere világos: szabályozás, információ, ösztönzők - ezek a hatékony klímapolitika alappillérei.
Jönnek a karbonvám (CBAM) felszólítások - közeleg a szankciók ideje
Bár a karbonvámról (CBAM - Carbon Border Adjustment Mechanism) szóló rendelet több mint másfél éve hatályban van, a tapasztalatok szerint a magyarországi importőrök jelentős része még mindi

SPB: Jelentős mértékben visszaesett a fogyasztás az USA-ban
Makrogazdasági szempontból egy rendkívül meghatározó időszakhoz érkeztünk. A múlt heti események alapján megerősítést nyert, hogy várakozásaink nagyrészt helytállóak voltak: előrejelz
Vagy nő, vagy fogy - Film a HOLD első harminc évéről
Nemrég ünnepeltük a HOLD 30. szülinapját. Ezt a három évtizedes utazást foglalja össze a cég eddigi három vezérigazgatója és összes partnere a szülinapi kisfilmünkben. A... The post Vagy n

Trump Signs Stablecoin Law - But Can We Stabilize the Stablecoin?
In a landmark move, the United States has passed a long-awaited law regulating stablecoins, signalling a turning point for digital assets pegged to the U.S. dollar. What if making stablecoins more stable o


344 milliárd dolláron ülnek – Mire készülnek Buffették?
Nem vették meg az április esést, nagy dobásra készülhetnek a Berkshire-nél.
Példa nélküli félév a régió tőzsdéin – hol van még jó beszálló?
A lengyel, a cseh, a román és a magyar piac is felértékelődésen ment keresztül.
Lesújtó adatok érkeztek – Mégsem olyan ütésálló az amerikai gazdaság?
Érdemes körültekintően figyelni az USA-ban zajló változásokat.
Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Kereskedés külföldi részvényekkel
Kezdő vagy, de külföldi részvényekkel kereskednél? Megmutatjuk, mire figyelj a kiválasztásnál, melyik platformunk a legjobb ehhez, és hogyan segít tanácsadó szolgáltatásunk, hogy magabiztosan lépj a nemzetközi piacokra.