A fogyasztóvédők buktatták le az átverős árazási gyakorlatot

A fogyasztóvédők buktatták le az átverős árazási gyakorlatot

A Which? brit fogyasztóvédelmi szervezet vizsgálata szerint a SportsDirect.com webáruház megtévesztő árképzési gyakorlatot folytat Nagy-Britanniában, amely akár törvénybe is ütközhet. A kutatás 160 termék árát elemezte, és számos esetben kérdéses referenciaárakat talált, amelyek nem valós megtakarításokat sugallnak a vásárlóknak - közölte a Which.

Elképesztő összegek: itt a világ 10 legjobban kereső sportolója

Elképesztő összegek: itt a világ 10 legjobban kereső sportolója

275 millió dollárt, vagyis közel 98 milliárd forintot vitt haza egy év alatt a világ legjobban kereső sportolója – derül ki a Forbes friss listájáról, amely a sportolókat állította sorrendbe éves bevételeik alapján. A top 10-es listára 100 millió dollár alatt nem lehetett bekerülni, és a csak férfiakból álló élmezőnyben a focisták (focimeccsek élőben és friss sporteredmények itt!) és a kosárlabdázók dominálnak. Az alábbiakban bemutatjuk a világ 10 legtöbbet kereső sportolóját, és azt is, hogy a pályán kívül miből vannak bevételeik.

Megütheti bokáját a Burger King a Whopper miatt

Megütheti bokáját a Burger King a Whopper miatt

A Burger King bíróság elé kell álljon egy olyan per miatt, amely szerint a vállalat megtévesztő módon a valóságosnál nagyobbnak ábrázolja reklámjaiban a Whopper szendvicset és más termékeit.

Komoly offenzívát indított Európában a Temu és a Shein

Komoly offenzívát indított Európában a Temu és a Shein

Az elmúlt hónapban a Shein és a Temu is jelentősen növelte digitális reklámköltéseit Európában. A növekedés különösen Franciaországban és az Egyesült Királyságban volt szembetűnő: a Temu 115, illetve 20 százalékkal, míg a Shein 45, illetve 100 százalékkal emelte hirdetési kiadásait - írta a Retail Detail.

Nagy változás jön 2026-tól Horvátországban

Nagy változás jön 2026-tól Horvátországban

A horvát parlament csütörtökön elfogadta a szerencsejáték-törvény módosításait, amely 2026-tól betiltja a játékgépeket a vendéglátóhelyeken, és számos intézkedést vezet be a játékfüggőség elleni küzdelem érdekében - közölte a Croatia Week.

Hogyan netezik a

Hogyan netezik a "TikTok-generáció"? Íme a fiatalok tartalomfogyasztási szokásai

Más világban nevelkedtek, más hatások érték a Z generációt, vagyis azokat a 16-30 év közötti fiatalokat, akik mostanában érkeztek meg a munkaerőpiacra, akik éppen most teremtik meg az egzisztenciájukat és lesznek stabil részei a fogyasztói társadalomnak. Ők azok, akik próbálnak egyszerre jelen lenni az online és a fizikai világban egyaránt. Ez a hibrid életforma alapjaiban határozza meg, hogy milyen tartalmakat fogyasztanak, milyen termékeket vásárolnak, illetve, hogy miként reagálnak a termékek, szolgáltatások, és a márkák üzeneteire. Egy átfogó Z generációs felmérést mutatott be a Compact TV, amelyben a fiatalok reklám- és tartalomfogyasztási szokásait vizsgálják. Sok meglepő tény is kiderült, például, hogy legjobban a YouTube videókat megszakító hirdetések idegesítik a fiatalokat, de az is, hogy a várakozásokkal ellentétben igenis néznek TV-t.

Most érdemes beszállni: robbanás előtt a retail média piac

Most érdemes beszállni: robbanás előtt a retail média piac

A retail média itt van és itt fog maradni, a következő időszakban pedig öt-hatszoros költésnövekedést generálhat. Noha a siker kulcsa továbbra is egy kiegyensúlyozott médiamix használata, a kereskedőknek meg kell érteniük, hogy bizonyos szempontból tartalomelőállító szerepkört töltenek be. A Portfolio RETAIL DAY 2025 konferencián szakértők részletesen vitatták meg a szegmens lehetőségeit és kihívásait.

Trump üdvöskéinek viszi be az első ütéseket az EU

Trump üdvöskéinek viszi be az első ütéseket az EU

Az Európai Bizottság bírságokat szabhat ki az Apple-re és a Metára a digitális piacokról szóló jogszabály (DMA) alapján. A cél az amerikai technológiai óriások törvényi megfelelésének kikényszerítése, miközben Brüsszel leadja a figyelmeztető lövését is Washingtonra a kereskedelmi háborúban. A várható döntések értelmében az Apple-nek módosítania kell az App Store szabályait, a Metának pedig a reklámmentes szolgáltatásért fizetős, vagy adataik megosztását kérő modelljén kell változtatnia. A Bizottság erősen fontolgatja, hogy az amerikai szolgáltatásokat, köztük a Big Tech cégek működését érintő korlátozásokat alkalmaz a 25 százalékos autóipari vámokra válaszul.

Stabil bevételi számokkal zárta 2024-et az RTL Group

Stabil bevételi számokkal zárta 2024-et az RTL Group

Közzétette 2024-es jelentését az RTL Group. A cég bevétele gyakorlatilag szinten maradt, a nyereségessége viszont csökkent. Jó hír a streaming-bevételek felfutása és a digitális reklámbevételek emelkedése. A magyar leányvállalat számaival külön cikkben foglalkoztunk, ami ezen a linken érhető el.

3,2 milliárdos veszteséget termelt tavaly a magyar RTL, de van jó hír is a könyvekben

3,2 milliárdos veszteséget termelt tavaly a magyar RTL, de van jó hír is a könyvekben

Közzétette a 2024-es évre szóló pénzügyi jelentését az RTL Group, amiből kiderült, hogy az RTL Magyarország 8 millió euró, tehát mai árfolyamon körülbelül 3,2 milliárd forint veszteséget termelt tavaly. Volt azonban pozitív fejlemény is a cég szempontjából, a bevételeik ugyanis a 2023-as 125 millió euróról 138 millióra, tehát hozzávetőlegesen 50 milliárd forintra nőttek, a növekedési ütem pedig meghaladta a magyar reklámpiac bővülését. Az RTL a Portfolio megkeresésére közölte: a digitális stratégiájukból adódóan 2024-ben sok egyszeri tétel terhelte az üzemi eredményüket, melyek hatása idén már mérsékeltebben érvényesül, így ezen a soron is javulásra számítanak. A nemzetközi csoport bevétele gyakorlatilag nem változott, az eredmény viszont valamelyest csökkent.

Reklámtilalmak és nyelvvédelmi szabályok betartását ellenőrzi a fogyasztóvédelmi hatóság

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalokkal együtt, a korábbi évekhez hasonlóan idén is ellenőrzi az általános reklámszabályok és a magyar nyelv védelmét szolgáló előírások betartását, ezzel hozzájárulva a magyar családok és fogyasztók védelméhez - közölte a hatóság.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Végzetes háború törhet ki az USA és Kína között - Pillanatokon belül hatalmas fordulatra lesz szükség Magyarországon
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.