Most érdemes beszállni: robbanás előtt a retail média piac

Most érdemes beszállni: robbanás előtt a retail média piac

A retail média itt van és itt fog maradni, a következő időszakban pedig öt-hatszoros költésnövekedést generálhat. Noha a siker kulcsa továbbra is egy kiegyensúlyozott médiamix használata, a kereskedőknek meg kell érteniük, hogy bizonyos szempontból tartalomelőállító szerepkört töltenek be. A Portfolio RETAIL DAY 2025 konferencián szakértők részletesen vitatták meg a szegmens lehetőségeit és kihívásait.

Trump üdvöskéinek viszi be az első ütéseket az EU

Trump üdvöskéinek viszi be az első ütéseket az EU

Az Európai Bizottság bírságokat szabhat ki az Apple-re és a Metára a digitális piacokról szóló jogszabály (DMA) alapján. A cél az amerikai technológiai óriások törvényi megfelelésének kikényszerítése, miközben Brüsszel leadja a figyelmeztető lövését is Washingtonra a kereskedelmi háborúban. A várható döntések értelmében az Apple-nek módosítania kell az App Store szabályait, a Metának pedig a reklámmentes szolgáltatásért fizetős, vagy adataik megosztását kérő modelljén kell változtatnia. A Bizottság erősen fontolgatja, hogy az amerikai szolgáltatásokat, köztük a Big Tech cégek működését érintő korlátozásokat alkalmaz a 25 százalékos autóipari vámokra válaszul.

Stabil bevételi számokkal zárta 2024-et az RTL Group

Stabil bevételi számokkal zárta 2024-et az RTL Group

Közzétette 2024-es jelentését az RTL Group. A cég bevétele gyakorlatilag szinten maradt, a nyereségessége viszont csökkent. Jó hír a streaming-bevételek felfutása és a digitális reklámbevételek emelkedése. A magyar leányvállalat számaival külön cikkben foglalkoztunk, ami ezen a linken érhető el.

3,2 milliárdos veszteséget termelt tavaly a magyar RTL, de van jó hír is a könyvekben

3,2 milliárdos veszteséget termelt tavaly a magyar RTL, de van jó hír is a könyvekben

Közzétette a 2024-es évre szóló pénzügyi jelentését az RTL Group, amiből kiderült, hogy az RTL Magyarország 8 millió euró, tehát mai árfolyamon körülbelül 3,2 milliárd forint veszteséget termelt tavaly. Volt azonban pozitív fejlemény is a cég szempontjából, a bevételeik ugyanis a 2023-as 125 millió euróról 138 millióra, tehát hozzávetőlegesen 50 milliárd forintra nőttek, a növekedési ütem pedig meghaladta a magyar reklámpiac bővülését. Az RTL a Portfolio megkeresésére közölte: a digitális stratégiájukból adódóan 2024-ben sok egyszeri tétel terhelte az üzemi eredményüket, melyek hatása idén már mérsékeltebben érvényesül, így ezen a soron is javulásra számítanak. A nemzetközi csoport bevétele gyakorlatilag nem változott, az eredmény viszont valamelyest csökkent.

Reklámtilalmak és nyelvvédelmi szabályok betartását ellenőrzi a fogyasztóvédelmi hatóság

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalokkal együtt, a korábbi évekhez hasonlóan idén is ellenőrzi az általános reklámszabályok és a magyar nyelv védelmét szolgáló előírások betartását, ezzel hozzájárulva a magyar családok és fogyasztók védelméhez - közölte a hatóság.

Nekiment az egyik legnépszerűbb magyar gyógyszernek a hatóság

Nekiment az egyik legnépszerűbb magyar gyógyszernek a hatóság

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a Normaflore termékcsalád forgalmazójával, az Opella Healthcare Commercial Kft.-vel szemben. A GVH gyanúja szerint a cég két termékét nem az engedélyezett alkalmazási előírások alapján mutatta be az egyes, a termékek népszerűsítését szolgáló reklámjaiban - közölte a hatóság.

Nem ért egyet a Foodora a GVH döntésével

Nem ért egyet a Foodora a GVH döntésével

Reagált a Foodora ételrendelési portál a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) bírságról szóló döntésére. A cég nem ért egyet a határozatban foglaltakkal - közölte a vállalat.

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora, ezért több mint 35 millió forintos bírságot szabott ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

Kiakadtak a focirajongók: 11 meccs maradt le az RTL-ről, nyomoz a GVH

Kiakadtak a focirajongók: 11 meccs maradt le az RTL-ről, nyomoz a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) panaszeljárást indított az RTL Magyarország Bajnokok Ligája-közvetítéseivel kapcsolatban. A hatóság vizsgálja az ügy körülményeit, és amennyiben szükséges, versenyfelügyeleti eljárást kezdeményez. Az RTL hangsúlyozza, hogy következetesen kommunikálták: a szezonban 192 élő UEFA Bajnokok Ligája-meccset közvetítenek a 203-ból, tehát csaknem az összeset, de nem mindet - írta az Index.

Ferenc pápa megtörte a hagyományt

Ferenc pápa megtörte a hagyományt

Ferenc pápa először jelentkezett videóval a TikTok alkalmazáson - jelentette vasárnap a Kathpress katolikus hírügynökség.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Utódlás: Csányi Péter az OTP új vezérigazgatója
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.