Belép a hitelközvetítői piacra a Netrisk, amire működése három évtizede alatt nem volt példa. Hogyhogy csak most?
A cég 31 évvel ezelőtt, Magyarországról indult a netrisk.hu márkával. Ma már 6 országban van jelen, és 12 millió ügyfelet szolgál ki: a hazai piacon kívül Ausztriában, Lengyelországban, Litvániában, Csehországban, Szlovákiában is. Büszkék vagyunk rá, hogy hamar piacvezetővé válva megreformáltuk itthon a kgfb, később az utas- és lakásbiztosítási szegmenst is, külföldön pedig Magyarország kivételével mindenhol piacvezetők vagyunk a banki összehasonlításban és a hitelközvetítésben is amellett, hogy energiapiaci és telekommunikációs összehasonlítást is nyújtunk, és Ausztriában például a hitelek előminősítését is elvégezzük. Nagyon érett tehát már a belépés a magyar hitelpiacra is.
Ilyen nagy üzlet az Otthon Start, vagy véletlen az időbeni egybeesés?
Üzletileg valószínűleg jobb lett volna hónapokkal az Otthon Start elindulása előtt megérkezni a magyar piacra, felkészítve addig az ügyfeleket arra, hogy nálunk is megtalálják a hiteleket, de ilyen rövid idő alatt, amennyi a program bejelentése óta eltelt, ez nem lett volna lehetséges. A 2,5 milliós ügyélszámú Netrisk motorjának a programkódja jelenleg mintegy 10 millió sort tartalmaz, a biztosításértékesítés komplexitása sokkal nagyobb, mint azt sokan gondolnák. Igaz lesz ez a hitelekre is, hiszen nem puszta árösszehasonlítást végzünk, hanem komplex közvetítői szolgáltatást vezetünk be.

Milyen hiteltermékeket fognak értékesíteni?
Elsősorban a digitalizálhatóság logikája alapján haladunk előre. Először a személyi kölcsönök, a bankszámlák, illetve az Otthon Start jelenik meg a palettánkon.
Egy-két hónapon belül belépünk a jelzáloghitelek szélesebb piacára is, jövőre pedig a kisvállalati hitelezésben is elindulunk,
hiszen már most rendelkezünk több mint 300 ezer céges ügyféllel. Hosszabb távon a nyugdíjcélú megtakarításokat is elérhetővé szeretnénk tenni.
Ha valakinek jelentős közvetített biztosítási állománya van, akkor nagy előnnyel indul a hitelpiacon is? Mekkorák a keresztértékesítési és más szinergialehetőségek a biztosítások és a hitelek közvetítése között?
Több mint 2 millió olyan élő ügyfélkapcsolatunk van, akik rendszeresen kötnek és fizetnek nálunk biztosítást, velük nagy forgalmat tudunk generálni a hitelpiacon is. Tapasztalataink szerint aki egyszer már velünk kapcsolatba került, azt nem veszítjük el, mert szívesen visszatér hozzánk. Én magam is a bankszektorból jöttem, korábban lakossági üzletágat vezettem a Sberbanknál, előtte a Budapest Bankban dolgoztam. Számos olyan kollégám van, aki felsővezető volt korábban, akár a bankszektorban, akár telekommunikációs cégben, akár magyar, akár nemzetközi szinten. Nagyban számítunk erre a felhalmozott kompetenciára a szinergiák kihasználásában.

Bővítik is a céges létszámot az új piac miatt?
185 fővel dolgozunk, és bár némi létszámbővítést végrehajtottunk, elsősorban a meglévő tudást szeretnénk kamatoztatni.
A Netrisk legnagyobb értéke a legacy code, amelyet a legképzettebb informatikus, matematikus, mérnök és termékfejlesztési szakembereinkkel, tehát belső erőforrásból akár néhány nap alatt a hatszorosára tudunk felskálázni. A back office területünk és a mintegy 100 fős call centerünk ebben óriási szinergialehetőségeket rejt. Arra számítok, hogy a jelenlegi nagyon hullámzó operációs leterheltségünket a hitelpiaci tevékenységgel időben egyenletessé tehetjük.
Tervezik a nagyobb versenytársakéhoz hasonló „offline” partneri hálózat kiépítését is?
Évente több mint 100 millió oldalletöltésünk van, ezzel a Netrisk az ország egyik legnépszerűbb weboldala. Az online jelenlét mellett a Netrisk emellett az egyik legnagyobb partneri hálózattal is rendelkezik: több mint 1200 autókereskedői partnerünk van, ezzel a használtautó-kereskedési forgalom csaknem 70%-ára van tiszta rálátásunk. Érdemes tudni, hogy a személyikölcsön-piacon az autóvásárlási cél aránya a különböző felmérések szerint 16-18% a piacon. Ezeket a számokat az autó-adásvételekkel összevetve azt kapjuk, hogy évente mintegy 10-15 ezer személyikölcsön-felvevőnél biztosítási partnerként közvetve eleve jelen vagyunk az autóvásárlásnál.

A jelzáloghitel-közvetítés mégis csak személyes tanácsadáson alapul, és egy jó hitelközvetítő a teljes folyamaton végigkíséri az ügyfeleket.
Így igaz, ezért ezen a területen új partnerhálózatok csatlakozását is várjuk. Nyílt titok, hogy kint vagyunk a piacon, több meglévő kész hálózat jelezte már, hogy szívesen csatlakozna hozzánk. Jó hívószó a digitális kompetencia és a több milliós ügyfélállomány. 2026-27-ben elkezdünk olyan hálózatokkal is kooperálni, akiknek kizárólag a banki hitelezés a fő profiljuk, és szívesen bejönnének a mi egészünk alá. Arra is kell tudnunk reflektálni, ha az ügyfél azt mondja, hogy ő kevésbé árérzékeny, és inkább a gyors hitelbírálat és rövid átfutás a prioritása.
Mindegyik releváns bankkal kötöttetek már szerződést?
Az elején hat bankkal indulunk, ők a számunkra érdekes piaci szegmensek jóval több mint 90%-át lefedik. Várakozásaim szerint év végére 9-10-re nő a banki partnereink száma, és így csaknem teljes lesz az ajánlat. Szeretnénk a partnerek ajánlatait folyamatosan kint tartani az oldalunkon, és nem függővé tenni attól, mikor fogynak ki a marketingkeretből a bankok, ahogy ez gyakran előfordul a magyar piacon.
A kétezres években hatalmas szerepe volt abban aNetrisknek, hogy jelentős árverseny alakult ki a biztosítási piacon, különösen a kgfb területén. Mi a véleménye azokról a kritikákról, amelyek szerint azóta nem fejlődött érdemben a hazai online alkuszi piac?
Pont a kétezres évekkel való összehasonlítás mutatja meg a legjobban azt, ahogy
az árversenyből sikerült átvezetnünk az ár-érték összehasonlítási versenybe a piacot.
Fél évtizeddel ezelőtt 50% alatti penetráció volt a jellemző például az utasbiztosítási piacon, ma már 70% környékén járunk, benne a Netrisk 90% feletti részesedéssel bír. Az online alkuszi piac, és benne leginkább a Netrisk aktív résztvevője a lakásbiztosítási kampánynak is, amelynek révén ha a szektor penetrációja nem is emelkedett jelentősen, az ügyfelek biztosítási védelme sokkal magasabb, mint korábban, ez szintén a kedvezőbb ár-érték arányba való elmozdulást mutatja. Az ügyfelek úgy tudnak spórolni évente nagyjából 30 ezer forintot a lakásbiztosításokon, hogy átlagosan 25%-kal több fedezetet, jobb minőségű szolgáltatást vesznek. Ebben jelentős szerepe van az MNB Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosításának is. Végül megemlíteném, hogy szeptemberben
egy csendes indulással útjára indítottuk a mobilapplikációnkat is, amelyet minden különösebb marketing nélkül már 12 ezren töltöttek le hat hét alatt.
Fontosnak tartjuk a fejlesztések során azt is, hogy a meglévő biztosításokat minél kevesebb kattintással tudják megújítani az ügyfelek. Röviden: folyamatosan fejlődünk.

Tart a fékezett habzású kgfb-kampány. Mire számít a kötelező biztosítások piacán, és kik mely biztosítók most a nyerők az ügyfeleknél?
Ez ez a második év, amikor azt látjuk, hogy ugyan ez egy csökkenő piac, hiszen a legkésőbb 2010 óta ugyanannál a tulajdonosnál lévő autók válthatnak most kötelezőt, de ez az érintett 750 ezer ügyfél egyre tudatosabb, hiszen mára az ügyfelek 65%-a online összehasonlítja az ajánlatokat. Idén már közel százezer kampányos ügyfél kalkulált az oldalunkon, és 72%-os forgalombővülést látunk ebben a szegmensben. Arra számítok, hogy idén mintegy 150 ezren váltanak biztosítást, és ennek a 60-70 százaléka ezt nálunk teszi meg, ugyanis évről évre egyre többen választják a netrisk.hu-t ebben a csökkenő célcsoportban is. A legtöbb szerződést eddig a Signal AI-alapú Ominimo szolgáltatásában, a Generali, illetve a K&H Biztosítónál látjuk.
Jövőre is lesz lakásbiztosítási kampány, már csak 4 hónap van addig hátra. Lesz értelme harmadszor is megrendezni?
Igen, sőt, egyre nagyobb lehet a jelentősége, hiszen a 3,3 millió lakásbiztosításból már 900 ezer megmozdult, és nekik ebben az időszakban – az idén átkötött biztosítások esetében egységesen április 30-án – lesz a biztosítási évfordulójuk. Esetükben nagy lesz a jelentősége az intenzív ár-érték versenynek.
Lassan elmondható, hogy a lakásbiztosításoknak a fele március és május közötti évfordulóval rendelkezik, ennek köszönhetően a kampány szerintem nagyon sokáig velünk fog maradni.
Nagy kérdés, a választások mennyire fogják elvonni az ügyfelek figyelmét a médiában, én mindenesetre jelentős érdeklődésre, mintegy 300-500 ezer váltóra számítok jövőre.
Címlapkép forrása: Berecz Valter / Portfolio
A cikk elkészítésében a magyar nyelvre optimalizált Alrite online diktáló és videó feliratozó alkalmazás támogatta a munkánkat.
Évszázados hagyományt törne meg Donald Trump, ezen sokan kiakadnak majd
A legfelsőbb bíróság döntésén múlik.
Trump felfegyverezné a szövetségeseit, hogy megakadályozza a fenyegető konfliktust
Kiszivárgott a terv.
Újabb részvénykibocsátásra készül Elon Musk - Tényleg az űrbe rakétázhat a SpaceX
A világ legértékesebb cége születhet meg.
A Google és az Apple riadót fújt
Államilag támogatott hackerek miatt küldtek figyelmeztetést.
Célkeresztben a külföldi tőkejövedelem: szigorít a NAV!
Látványosan szigorít a NAV a külföldi tőkejövedelmek ellenőrzésén: úgy tűnik, a korábban jellemzően szankciómentes támogató eljárások helyét átveszi a jogkövetési vizsgálat, amely m
"Kell egy pofon Európának, hogy észhez térjen"
"Az állam és a privát szféra összefonódása akkora versenyhátrány Magyarországnak, ami sehol máshol nincs, ez szuper extrém az Európai Unió más országaihoz hasonlítva." Szabó Balázs,...
Nincs is magyar piac, szóval bizalmi válság sem lehet
Répatermesztőknél talán értelmezhető, hogy magyar piac, de startupok esetében nincs semmi hasonló. Sőt, őszintén: Magyarország elég szar hely, ha startupot akarsz alapítani. Még csak ma
Zsiday Viktor: Nem kizárt a komolyabb kamatcsökkentés
Az elmúlt évben nagyon sok jegybank csökkentette az irányadó kamatszinteket, köztük az amerikai is, ám valójában a monetáris kondíciók nem feltétlenül javultak, sőt valószínűleg sok... T
40 milliárdos biogáz-kassza: vége az első körnek, itt a második
2025. november 27-én lezárult a "Biogáz és biometán termeléshez kapcsolódó beruházások támogatása" című pályázat első szakasza.
Hol nem érdemlik meg az emberek a pozíciójukat?
A nagy termelékenységi különbségek egyebek mellett a munkaerőpiac meritokráciájából és a menedzsment minőségéből fakadnak - mindkettőben markáns országok közötti eltérésekkel. The pos
Munkáshitel - a fiatalok köszönik, nem kérnek belőle!
A 2025 januári indulásakor nagy várakozás övezte a kamatmentes Munkáshitelt, ám hamar kiderült: a kezdeti lelkesedés után a kereslet meredeken zuhant, a bankok pedig mostanra kiszálltak a fiatal
Műanyagszennyezés: a modern kor láthatatlan járványa
A Föld szinte minden szegletét beborítja a műanyag, a tengerpartoktól a hegycsúcsokig. Az egyszer használatos termékek ugyan megkönnyítik a mindennapokat, de közben hozzáj
Növekedési válság van, mégis 11 százalékkal nő a minimálbér - Mi lesz ebből?
Hogy fogják kigazdálkodni a cégek?
Ez most a gazdagok kedvenc csokija, horror árat fizetnek érte
Csokikülönlegességek hódítanak a tehetőseknél.
Ezért nem tudnak labdába rúgni a magyar élelmiszeripari cégek a nemzetközi piacokon
Az Agrárszektor 2025 konferenciáról jelentkezik a Checklist .
Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!


