Tavaly az üzemanyagár-sapka kivezetése után írtunk annak lehetséges következményeiről - akkor úgy véltük, hogy mivel a szabályozási változások rendkívül hátrányosan érintették a piaci szereplőket, valószínűleg koncentrálódni fog piac, azaz a családi kézben lévő, kevésbé tőkeerős szereplők közül páran be fogják dobni a törülközőt. Akik viszont átvészelik a nehéz időszakot, azok vélhetőleg magasabb árazást fognak érvényesíteni. Egyrészt, hogy a veszteségeiket pótolják, másrészt, mert a kiszámíthatatlan üzleti környezet magasabb megtérülést vár el a hazai töltőállomás-hálózatot üzemeltető külföldi szereplőktől. Most megnéztük, mennyire váltak valóra akkori jóslataink.
Eric Mamer szóvivő szerint a kormány bűnbakként használja a magyarországi üzemanyaghiány és a benzinárstop kivezetése ügyében az Európai Uniót, csakhogy Magyarország mentességet élvez az olajembargó ügyében.
Pénteken délután egy olyan álhír kezdett terjedni az országban, hogy éjféltől eltörli a kormány a 480-as hatósági üzemanyagárat, ezért estefelé több budapesti és vidéki benzinkúton is sorokban álltak az autók, de sok helyen nem kaptak hatósági áras üzemanyagot - derült ki az RTL Híradó szombat esti riportjából.
Már meghallgatható a Portfolio Checklist, lapunk munkanapokon megjelenő podcastjének keddi adása. A mai műsor első részében azzal foglalkozunk, hogy miért következett a benzinárstopból az a helyzet, amit most a kutakon látunk. A témával kapcsolatban Csiki Gergely, a Portfolio lapigazgatója volt a vendégünk. Az adás második részében a Mastercard Doppio programjáról lesz szó, a program célja, hogy Magyarország tovább haladjon a készpénzmentes fizetések irányába. Erről Szász Ferenc, a Mastercard üzletfejlesztési igazgatója beszélt a Checklistben. Ezután pedig a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) kutatásáról beszéltünk, ami a design szerepét vizsgálta egy vállalkozás életében. A felmérés részleteiről Molnár Pétert, a MOME Design intézetének igazgatóját kérdeztük.
Már meghallgatható a Portfolio Checklist, lapunk munkanapokon megjelenő podcastjének hétfői adása. A mai adás témája az országszerte érzékelhető üzemanyaghiány lesz. Miután a Mol sem a múlt héten, sem ezen a héten nem szállít üzemanyagot a kisebb benzinkutak számára, több kúton mennyiségi korlátozásokat vezetnek be, a kutasok szerint pedig a benzinárstop a jelenlegi formájában fenntarthatatlan. A témával kapcsolatban Gépész László, a Független Benzinkutak Szövetségének elnökségi tagja, és Mohos Kristóf, a Portfolio részvényelemzője voltak a vendégeink.
A Corvinus egyetem “Változásvezetés gyakorlata: vállalatvezetői tapasztalatok” előadássorozata keretein belül beszélt tegnap délután Hernádi Zsolt, a Mol vezérigazgatója előadása során hasonló dolgokat mondott el a Portfolio által rendezett Budapest Economic Forum 2022 konferencián tartott beszédéhez. Alapvetően a minket váratlanul érő energiaválság hatásairól, az erre adott reakciókról és az orosz-ukrán háború geopolitikai következményeiről, a kialakuló kétpólusú világrendről beszélt Hernádi. Hangsúlyos volt a prezentációban az orosz energiafüggőség problematikája, illetve a széles körben hatékony alternatívának vélt cseppfolyósított földgázzal kapcsolatos ellenvetések.
December 31-ig lesz meghosszabbítva az élelmiszer- és benzinárstop, a döntés nem volt meglepő, bár mind a kettő nehezen fenntartható, vannak benne feszültségek, ugyanakkor rövid távon nem esik szét tőle a rendszer, és politikailag nagyon hasznos - nyilatkozta Madár István, a Portfolio Makro rovatának vezető elemzője a Portfolio Checklist, lapunk munkanapokon megjelenő podcastjének hétfői adásában.
Szigorúbban ellenőrzik a benzinkutasok a forgalmi engedélyeket, aki pedig számlát kér, annak automatikusan piaci árat számolnak. Vonalkódot nem olvasnak le, de anélkül is egyértelműen kiderül, melyik autó céges. A kutasok magántulajdonosok esetén is azonnal piaci árat számolnak, ha valaki számlát kér - számolt be riportjában az RTL.
Az árstopos üzemanyagra jogosultak körét tovább szűkítheti a kormány a Holtankoljak.hu ügyvezetője szerint, aki piaci hírekre hivatkozva állította ezt. De hogy ez pontosan mit jelenthet, még nem tudni.
Sokkolta a kutasokat az üzemanyagár-stop bejelentés, egyes szakértők ellátási problémáktól és a kiskutak bezárásától tartanak, ha nem változnak a részletszabályok - derül ki az rtl.hu riportjából.
Thierry Breton uniós ipari biztos levélben kérte Palkovics László technológiai és ipari minisztert, hogy Magyarország függessze fel a jelenleg alkalmazott kettős üzemanyagár-rendszert addig, amíg az EU vizsgálatot folytat az ügyben, mivel az diszkriminatív lehet más európai uniós állampolgárokkal szemben. Feltételezhetően az EU problémája a hazai rendszerrel az, hogy az uniós állampolgárok esetében nem szabad különbséget tenni abban, hogy ki milyen feltételek mentén és milyen áron jut hozzá például az üzemanyaghoz. - nyilatkozta Weinhardt Attila, a Portfolio makro rovatának elemzője a Portfolio Checklist, lapunk munkanapokon megjelenő podcastjének pénteki adásában, aki ezután azt is elmondta, hogy mi volt a magyar kormány válasza és milyen következményekkel kell számolnia Magyarországnak.
Vizsgálja az Európai Bizottság a múlt héten életbe lépett benzinár szabályozást, amely kitiltja a 480 forintos üzemanyagár hatálya alól a külföldi autósokat – tudta meg az RTL Híradó.
Literenként 30-60 eurócenttel, tehát 115-230 forinttal volt drágább e hét hétfőn a szomszédos uniós országok benzinára a magyarországi hatósági árnál, a gázolajé pedig 25-40 centtel, azaz 95-153 forinttal. Ez volt az a jelentős árkülönbség, ami a komoly üzemanyagturizmust okozhatta Magyarországon, és a jelek szerint ezt akarta felszámolni a kormány a csütörtöki bejelentésével azzal együtt is, hogy a rendelet számos technikai és jogi kihívást is okozott.
A kormány csütörtök este kihirdette azt a rendeletet, amiben megtiltja a 480 forintos literenként tankolást a külföldi rendszámú autósoknak. Ratatics Péter, a Mol-csoport fogyasztói szolgáltatásokért felelős ügyvezető igazgatója azt mondta: az új szabály miatt a társaságnál tankolókat arra kérik, hogy fizetéshez mindenki vigye magával a forgalmi engedélyét. Azt is elmondta, hogy ezentúl a kannákba is már csak piaci áron lehet üzemanyagot tölteni - írja az Infostart.
A fogyasztók egyre pesszimistábbak a jövőt illetően.
Több magyar ügyfelet is megrövidítettek.
Többen nehézségekről számoltak be.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Az OXO Technologies vezére a Business podcast vendége volt.
Csányi Péter veszi át édesapjától a vezérigazgatói pozíciót.
Drámai áremelkedés tapasztalható: 2010 óta közel négyszeresére emelkedtek a termőföldárak Magyarországon.