Számok hiányában csak erősen közelítő becsléseket tudunk adni, de
- a járműgyártás gazdaságban betöltött súlyából,
- az Audi járműgyártásban betöltött hozzávetőleges részarányából,
- a Q3-as modell mennyiségéből és piaci árából, valamint
- a hazai hozzáadott értékéből
arra következtethetünk, hogy a termelés beszállítói ágazatokkal együtt a GDP 1%-a körül lehet majd. Persze a tényleges hatás nagyban függ például attól, hogy milyen gyorsan állnak rá a hazai beszállítók a megnövekedett igények kielégítésére, illetve hogy a Q3-as modellek teljes egészében új soron készülnek-e, vagy a mostani (gyakorlatilag teljes kihasználtságon üzemelő) gyárban részben a kifutó modellek kapacitásain.
Az iparban és az export értékében betöltött szerepe a járműgyártásnak még nagyobb, így a gyártás beindulásával szép indexeket láthatunk majd.


Ehhez képest persze nem kell éles fordulatnak tekinteni, hogy a majd' 20 éve Magyarországon működő Audi a globális termelésoptimalizáció keretében ide is hajlandó kapacitásokat telepíteni - inkább ennek ellenkezőjétől kellett volna megijedni. Ugyanakkor mégis csak úgy néz ki, hogy az egyik legstabilabb külföldi partnerünk továbbra is hosszú távon számol az országgal.
A hazai gazdaságpolitika mindeddig azt láthatta, hogy az egyik legfőbb üzenete - miszerint a szolgáltató szektorból tűzzel-vassal irtja, a feldolgozóiparban pedig tárt karokkal várja a külföldi tőkét - nem nagyon megy át. Innen nézve az Audi döntése akár értelmezhető úgy is, hogy a megtört a jég. Valószínű azonban, hogy ez egy erősen optimista olvasat lenne, hiszen az Audi külön kategóriát jelent a hazai tőkebefektetéseken belül is, ráadásul a döntése is egy nemzetközi stratégiába illeszkedően, nem pedig autonóm módon született meg. Tehát az, hogy az újraiparosítás szlogenje és a külföldi tőke érdeklődése összeért volna, korai megállapítás lenne.
Mindenesetre annak örülhetünk, hogy 2018 után, amikor a kormány (a tervei szerint) elkölti az utolsó EU-forrásait is, lesz egy nagy beruházás, ami egy-két éven keresztül további löketet ad a gazdaságnak.